برنامه ریزی برای افزایش سود خالص شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه

418-54-5a32e6cfa12928968f720977bc31f2ae

مدیر عامل سرمایه گذاری مس سرچشمه: برنامه ریزی برای افزایش سود خالص شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه

مدیر عامل سرمایه گذاری مس سرچشمه با بیان این که برنامه ریزی هایی برای افزایش سود خالص این شرکت انجام شده است، تأکید کرد: به دنبال کاهش بدهی های مالیاتی و معوقات مالی در آینده هستیم.

به نقل از روابط عمومی موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران علی ارجمندی رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با معرفی این شرکت تصریح کرد: ۳۵ درصد از سهام این شرکت متعلق به اشخاص حقیقی است که شامل ۶۴۰۰ نفر کارکنان شرکت مس و بازنشستگان می باشد و ۶۵ درصد آن نیز به صندوق بازنشستگی مس تعلق دارد.

ارجمندی در ادامه به فعالیت های این شرکت اشاره کرد و افزود:فعالیت های این شرکت در زمینه خدمات فنی و مهندسی، صنعتی و معدنی و تولیدی، خدمات عمومی ، فرهنگی و پژوهشی و مالی است.

وی با بیان این که حدود ۱۴ شرکت وجود دارد که ۵۱ درصد سهم آن متعلق به سرمایه گذاری مس سرچشمه است ، تصریح کرد: نیپک، نیرو صنعت، آریاناران، نوآوران مس، مدوار ، ارفع سازان، همگامان مس، حکیم مس، تعاونی اعتباری پیشرو ، نواندیشان از جمله شرکت های زیرمجموعه هستند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه افزود: با توجه به ابلاغ سیاست های جدید موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران مبنی بر تفکیک کالاهایی که به صورت موازی تولید می شوند و تشکیل هلدینگ مالی ، با توافق شرکت آتیه اندیشان بالغ بر ۱۴/۹۹ درصد سهام تعاونی اعتباری پیشرو به پرسنل شرکت مس ، بازنشستگان و کارمندان واگذار می شود که به این ترتیب سهم ما در آینده به ۳۰ درصد کاهش می یابد و ۲۰ درصد سهام نواندیشان نیز به آتیه اندیشان منتقل می شود و اداره آن نیز توسط شرکت آتیه اندیشان انجام می شود.

به گفته ارجمندی در حال حاضر سهام شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در ۱۴ شرکت کمتر از ۵۰ درصد است که البته برخی ازاین شرکت ها فعالیت خوبی دارند اما برخی دیگر با سازوکارهای جدید تعریف شده به زودی تعیین تکلیف یا به مرز سودآوری خواهند رسید.

وی در ادامه اصلاح جایگاه فعلی این شرکت در زنجیره ارزش مس و سرمایه گذاری در حلقه های بالایی این زنجیره را از دغدغه های مهم شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه دانست و افزود : کاهش تصدی گری و نقش مستقیم در فعالیت های اجرایی و حرکت به سوی بنگاه داری هوشمند و همچنین تعامل با ذی نفعان و ساماندهی ساختار هلدینگ واقعی به عنوان مرکزی جهت مدیریت و بکارگیری تمام امکانات بالقوه و بالفعل از دیگر دغدغه های ما بشمار می رود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با بیان این که کاهش سود خالص این شرکت یکی از چالش های مهمی است که در مسیر ما قرار دارد، اظهار داشت: چالش بعدی ما بدهی ها و معوقاتی است که به دنبال راه چاره جهت کاهش آنها هستیم.

ارجمندی اعلام کرد: طبق بررسی های صورت گرفته طی سال های گذشته و قبل از دوران مدیریت بنده و بعد از آن، حدود ۲۹ شرکت بعضا ورشکسته ،در حال انحلال یا در حالت تعطیل قرار گرفته اند و لازم است هر چه سریعتر اقدامات لازم در خصوص تعیین تکلیف این شرکت ها صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: افزایش سودآوری، ورود به بازارهای جدید و متنوع سازی محصولات ، افزایش بهره وری و بهینه سازی سرمایه گذاری از جمله اهداف مهمی است که امیدواریم طی برنامه ریزی مشخص در آینده نه چندان دور به آن برسیم. /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *