ضرورت تغییر ساختار شرکت های وابسته

806-383-7c6d354fce9de538cbde993db3e94b0a

مدیر عامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران با تأکید بر اصلاح ساختار شرکت های وابسته گفت: وضیعت شرکت های زیر مجموعه را بررسی می کنیم.
منصور سلطانی همچنین در ادامه با اشاره به بررسی هایی که تاکنون در رابطه با شرکت های وابسته به صندوق انجام داده است، عنوان کرد: در یک بررسی مقدماتی از وضعیت شرکتهای وابسته در چند سال اخیرا مشخص می شود، اگر قرار باشد حجم سرمایه ای که این شرکت ها در اختیار دارند با بازده این دارایی ها را مد نظر قرار دهیم و مثلا با شاخص های بورس اوراق بهادر مقایسه کنیم متأسفانه برآوردها نشان می دهد که بازده نقدی ما از شرکت های تابعه به قیمت روز در طول ۴ سال گذشته پایین تر از بورس سوده است و این در شرایط تورمی کشور اندکی جای نگرانی دارد.وی افزود: بررسی های من نشان می دهد اگر فرض کنیم روزی شرکت نتواند به صندوق کمک نماید در آن صورت ۳۵۰۰ نفر بازنشسته امروز و ۶۴۰۰ نفر بازنشسته ۱۰ سال آینده، نیازمند حداقل ۷۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال ۹۳ هستیم و این حجم سرمایه گذاری باید صورت گیرد تا پاسخگوی تعهدات آتی ما باشد.مدیر عامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این که به طور قطع ۷۳۰ میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز در حال حاضر وجود ندارد، گفت: یک برنامه استراتژیک و بلند مدت داریم که سال ۹۳ حداقل بخشی از آن را عملیاتی می کنیم.وی در ادامه توضیح داد: بخشی از نیازها را از محل فروش دارایی ها نظیر ساختمان هایی که بیکار افتاده است ، تامین می کنیم . شرکت ها معمولا با پول های اضافی شان کالاهای غیر مولد می خرند که در این جا به درد بازنشسته ها نمی خورد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران متذکر شد: با بررسی صورت های مالی شرکت ها می شود فهمید این دارایی ها مولد هستند یا نیستند. مسلما آن هایی را که بتوانیم منجر به ارزش افزوده نموده و زایش ایجاد کنیم این کار را انجام می دهیم و آن هایی را که نمی توانیم به پول نقد تبدیل کرده و وارد فاز سرمایه گذاری می کنیم.
وی افزود: برای شرکت هایی که نمی توانند سودآور باشند یک فرصت بازنگری خواهیم داد و بعد به شرط ارائه ی راه حل خروج از بحران به آن ها کمک می کنیم، همچنین در مورد شرکت هایی که نمی توانند به سود دهی برسند در زمینه فروش یا واگذاری آنها تصمیم گیری می کنیم.
سلطانی با تأکید براین که در وهله ی اول اصلاح ساختار را در شرکت ها مد نظر داریم ، گفت: سایرین هم با معرفی حوزه های اقتصادی مناسب می توانند به ما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *