مس سرچشمه فرابورسی شد

cd9856ec-a0d3-4ff4-a4d1-45bb2fba8b2e_20140716_124732

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، به استناد تبصرهˈبˈ ماده ۹۹ قانون برنامه پنجم توسعه و موافقت کمیته عرضه شرکت فرابورس ایران، شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه از ۲۲ تیر ماه به عنوان یکصد و شصت و دومین نماد معاملاتی در بازار پایه درج شد.
همچنین در پایان معاملات روز سه شنبه، بیش از ۷۷ میلیون اوراق بالغ بر ۶۱۷ میلیارد ریال توسط سهامداران مورد معامله قرار گرفت و شاخص فرابورس ۱.۱۹ واحد کاهش یافت و عدد ۷۸۲.۹۳ واحد را ثبت کرد.
بانک ایران زمین با خرید و فروش ۱۲.۸ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را کسب کرد، هرچند هر سهم آن شاهد کاهش ۴ درصدی بود و به نرخ ۱۵۸۰ریال رسید. در این بین معامله ۱۱.۷ میلیون سهم بانک دی به ارزش ۲۱.۳ میلیارد ریال سبب شد از این جهت در رتبه بعدی قرار بگیرد.
در بازار صندوق های قابل معامله ETF هم خرید و فروش ۱۴۵ هزار و ۲۲۵ واحد صندوق سرمایه گذاری اطلس از بیشترین حجم معاملات برخوردار بود.
از سوی دیگر در بازار اوراق با درآمد ثابت، اوراق اجاره رایتل با مبادله ۱۱۳ هزار و ۶۰۰ ورقه در صدر بیشترین حجم معاملات قرار گرفت.
طبق پیام ناظر بازار، نمادهای معاملاتی بانک دی و بیمه میهن، برای برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه و فوق العاده صاحبان سهام در یکشنبه ۲۹ تیر متوقف شدند.از سوی دیگر نماد معاملاتی بانک حکمت ایرانیان، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد، معامله شد.

امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *