پیگیری و اقدامات به عمل آمده در خصوص مسائل حقوقی بازنشستگان

در مورخه سه شنبه۹۷/۶/۲۷ جلسه ای پیرامون مسائل حقوقی بازنشستگان با حضور آقایان مهندس حسنی معاون منابع انسانی شرکت مس ، آقای ابراهیمی سرپرست امور بازنشستگان و اعضای هیئت مدیره کانون راس ساعت ۱۳ در محل کانون مرکزی برگزار گردید .
در این جلسه ابتدا دبیر کانون بازنشستگان ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت محترم شرکت ملی صنایع مس ایران و حسن نیت ایشان در حل و فصل مسائل و مشکلات بازنشستگان و اقدامات موثری که در شش ماهه اول سال جاری برداشته شده ،لیکن برخی از مسائل حقوقی روند کندی را دنبال می نماید و از مقامات مسئول درخواست نمودند با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ تورم بنحوی برنامه‌ریزی شود تا هر چه سریعتر مطالبات قانونی بازنشستگان محقق گردد .
مسائل وموارد مطرح شده و نتایج آن به طور اجمال :
۱-تاکید بر پرداخت هر چه سریعتر پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۸۳ و ۷۵ ، ازکارافتادگان و فوتی‌ها، در این ارتباط اقای ابراهیمی اظهار نمودند که چک امضاء شده و لیست اسامی به امور مالی ارسال شده و در اوایل همین هفته بحساب ذینفعان واریز گردد .
۲-با توجه به اقدامات بعمل آمده و اخذ مجوزات لازم در خصوص تبدیل عدد ثابت ذینفعان موضوع و پرداخت آن در مهر ماه با توجه به وعده ایشان انشاا… اجرائی خواهد شد .
۳-تاکید بر اخذ استسفاریه از قانونگذار در خصوص نحوه اجرای دو سال آخر سنوات ارفاقی و اقدامات بعدی آن .
۴-مقرر گردید که در اسرع وقت توسط آقای ابراهیمی سرپرست امور بازنشستگان نسبت به محاسبه و بار مالی مصوبات پیش از موعد بعد از تاریخ ۹۱/۱۰/۱اقدامات مقتضی بعمل آید تا مجوز پرداخت ان اخذ گردد.
۵-با توجه به مکاتبات و اقدامات صورت گرفته در خصوص مطالبات جانبازان بازنشسته توسط نمایندگان آنان و ارائه تصویر آن به کانون، پس از تشریح مفاد قانونی آن و مطالبات اجرائی نشده ‌انان، دستور کتبی در خصوص اقدام به مدیر منابع انسانی صادر گردید که عین نامه و ضمائم ان تحویل اقای حسین صوغانی نماینده محترم جانبازان گردید تا جهت تسریع در امور شخصاً پیگیری نمایند.
۶-کانون بازنشستگان مصرانه خواستار هر چه سریعتر اجرائی شدن صندوق پس انداز بازنشستگان مشابه شاغلین شدند و آقای مهندس حسنی نیز پس از توضیحات لازم و اقدامات صورت گرفته تاکنون ،اظهار داشتند که پیگیر موضوع تا اخذ مجوز از هیئت مدیره شرکت مس هستند .
۷- در خصوص افزایش کمک هزینه کالای اساسی اظهار داشتند بطور قطع افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته خواهد داشت ولی مبلغ خاصی اعلام ننمودند.
۸-موضوع اشتغال فرزندان بازنشسته و نحوه جذب نیروی انسانی که بیش از یک ساعت از وقت جلسه را در برداشت، نمایندگان بازنشستگان خواستار دستورالعمل اجرائی مصوب در خصوص جذب فرزندان بازنشسته شدند واز ایشان درخواست نمودند که نیروهایی که نیاز به تخصص ویا مدرک تحصیلی عالیه خاص ندارند صد درصد از فرزندان بازنشسته و شاغل جذب شوند و این حق قانونی آنان می باشد .
ضمناً با توجه به درخواست کتبی و مذاکرات حضوری خواستار رسیدگی به نحوه جذب و بکارگیری در شرکت‌های اقماری مس از جمله شرکت افق کرمان شدند که ایشان پس از ارائه توضیحاتی که تعداد زیادی از انان از باقیمانده قراردادهای ۲۴۳۰ و ۴۱۷۴ هستند .
قریب ۲۰ نفر از خانواده های معظم شهدا که توسط شرکت مس معرفی و با آنان قرارداد منعقد شده و تعدادی نیز از قبل بصورت مامور در سایر سازمانها و نهادها مشغول بوده اند؟!! که قرارداد آنان از این طریق منعقد گردیده است ،لیکن نمایندگان بازنشستگان از توضیحات فوق قانع نشده و خواستار شفاف سازی و ارائه فهرست اسامی و مشخصات و مجوز جذب نیروهای مذکور شدند ، ایشان قول دادند دستور ارائه لیست را صادر تا در اختیار کانون قرار دهند .
۹-موضوع عدم انعقاد قرارداد با یک مرکز بیمارستانی در شهر اصفهان که چندین سال است علیرغم تلاش های فراوان و حتی بازدید پزشک معتمد شرکت ونیاز مبرم بازنشستگان اجرایی نشده است که فی المجلس با جناب دکتر بهمن آبادی مذاکره ومقرر گردید که در اولین فرصت آقای دکتر باقری پزشک معتمد تهران جهت بازدید و نظریه کارشناسی به اصفهان اعزام تا اقدامات بعدی صورت گیرد .
لازم به ذکر است امروز با جناب دکتر باقری نیز مذاکره تلفنی بعمل امد وایشان اظهار داشتند پس از هماهنگی با دکتر بهمن ابادی حتماً اقدام خواهند نمود.
۱۰- مصوبه خاص ۱۷ نفر از بازنشستگان سال ۸۹ نیز مجددا مطرح و ایشان اظهار نمودند که در دستور کار قرار دارد ولی با توجه به اهم فی الاهم نمودن انشاا… به موقع به این موضوع نیز رسیدگی خواهد شد .
۱۱- در خصوص ارتقاء سطح معیشتی بازنشستگان با توجه به نظریه مساعد مدیر عامل محترم شرکت مس وقائم مقام ایشان راهکارهایی ارائه گردید.لازم است این راهکارها از طریق امور بازنشستگان وتحت نظارت معاون محترم منابع انسانی شرکت مس اقدامات بعدی ان صورت گیرد وپس از اخذ مجوز به مرحله اجراء در اید.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *