گزارش پیگیری مسائل حقوقی بازنشستگان

گزارش پیگیری مسائل حقوقی بازنشستگان
در چند روز گذشته نمایندگان جامعه بازنشستگان جلسات و مذاکراتی پیرامون مسائل حقوقی بازنشستگان با مسئولین مربوطه برگزار که نتایج حاصل از آن را مختصراً به اطلاع میرساند:
۱-همانطوریکه اطلاع دارید در حال حاضر مهمترین و اساسی ‌ترین خواسته بازنشستگان در جهت رفع دغدغه های موجود و آرامش خاطر آنان تبدیل موسسه صندوق بازنشستگی به روال سالیان گذشته می باشد که تا کنون اقدامات موثری صورت گرفته است.
۲-در خصوص مطالبات بازنشستگان مواردی که قبلاً توسط کانون بازنشستگان طی مکاتبات و مذاکرات متعدد به مقامات ارشد شرکت مس انتقال داده شده بود ،اکثریت آنها بالاخص ۸موردی که در جلسه حضوری با مدیر عامل محترم شرکت مس و همراهان قرائت و تقدیم ایشان گردیده بود مراتب در دست بررسی و اقدام بر حسب روال اداری آن می باشد .
فلذا موضوع نحوه احتساب مبلغ ثابت افزایشات سالیانه در مستمری بازنشستگان از ۹۰/۱/۱ به بعد در جلسه با معاون منابع انسانی شرکت مس مجدداً بررسی و پس از توضیحات و بحث های اداری مفصل مقرر گردید که بر حسب محاسباتی که از طریق امور بازنشستگان صورت گرفته سریعاً بار مالی ان گزارش تا مجوز پرداخت آن اخذ گردد این مورد قطعاً محقق خواهد شد .
۳-در خصوص ۵ سال سنوات ارفاقی که خود شامل ۳ روند مطالباتی جداگانه می باشد :
الف: اجرای مصوبه در خصوص بازنشستگان بعد از تاریخ ۹۱/۱۰/۱
ب : اجرای قانون محاسبه و میانگین دو سال آخر سنوات ارفاقی .
ج :درخواست مابه التفاوت سنوات ارفاقی .(که پایه وگروه ان قبلا داده شده )
لذا با مذاکرات و گفتمان حضوری با قائم مقام محترم مدیرعامل شرکت مس، معاون منابع انسانی و مدیر امور بازنشستگان مقرر گردید که گزارشی توسط امور بازنشستگان در خصوص موارد ذکر شده تهیه و جهت اتخاذ تصمیم نهایی تقدیم مقامات شرکت مس شود .
۴-پرونده درخواستی ۱۷ نفر از بازنشستگان سال ۸۹ مجدداً مورد بازنگری و پس از توضیحات کامل و اتفاقی که درسال مذکوربه این عده از باز نشستگان رخ داده مقرر گردید که جهت کسب اطلاعات کافی و واقعیت موضوع یکی از افراد ذینفع با مدیر امور بازنشستگان حضوراً مذاکره تا نتایج حاصله را طی گزارشی مستند و قانونمند به مسئولین ذیربط ارسال نمایند .
۵-در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت به مشمولین ذیربط بر حسب فرمایش جناب آقای مهندس محمدی قائم مقام محترم شرکت مس و عضو هیئت مدیره این مورد قطعاً اجرایی خواهد شد ولی علیرغم اصرار نمایندگان تاریخی را تعیین ننمودند.
۶-بر اساس اعلام آقای مهندس موسوی مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی مقرر گردید که مرداد ماه هزینه ورزش و معادل ۱۰ هزار امتیاز باقیمانده ازقبل محاسبه و پرداخت گردد .
۷-یکی از بنیادی ترین خواسته های بحق جامعه بازنشستگان که در درخواست کتبی و شفاهی به مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران انعکاس یافت و بحمداله با حسن نیت و دستور مساعد ایشان تشکیل صندوق پس انداز کارگشایی مشابه شاغلین می باشد که در روز گذشته مقرر گردید توسط مدیر امور بازنشستگان بار مالی ناشی از پرداختی‌های توسط شرکت مس (۵%) را محاسبه و طی گزارشی به مدیریت شرکت مس تقدیم نمایند که این موضوع در صورت تصویب می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات و تنگناهای مالی موردی بازنشستگان گردد .
۸- در خصوص افزایش پایه سنواتی (۱۷۰۰۰ ریال)روزانه که مشمول کسورات بازنشستگی می گردد نیز طی جلسه ای در دفتر معاون منابع انسانی و کادر اجرایی آن برگزار گردید با توجه به اختلاف نظرات متعدد ولی نهایتا به دستور معاون منابع انسانی مقرر گردید که گزارشی تهیه و تقدیم هیئت مدیره شرکت مس گردد .
۹-استعفای آقای محسن بازار نوی از ریاست هیئت مدیره صندوق بازنشستگی و جایگزینی ایشان آقای مهندس مختارپور از دیگر مواردی بود که در چند روز گذشته اتفاق افتاد .
۱۰-کانون بازنشستگان بر حسب وظیفه و انتخاب افراد ذیصلاح در قالب کمیته تخصصی قصد داشت که در تهران جلسه ای خاص با حضور افراد صاحب نظر و عضو کمیته برگزار نماید لیکن با توجه به هماهنگی با آقای موسوی مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی و اینکه ایشان نیز راغب بودند شخصاً در این جلسه حضور یابند ولی با توجه به اقدامات دیگری که در جهت تحقق امور شدن و رسیدن به نتایج مطلوب تر و سپس استفاده از نقطه نظرات سازنده اعضای کمیته پیشنهاد نمودند که حداقل در دو هفته آینده برگزار گردد تا در خصوص اقدامات حاصله تاکنون و ادامه روند موضوع از نقطه نظرات آنان استفاده گردد .
__در پایان ضمن تقدیر و تشکر از جامعه پیشکسوتان که با سعه صدر و همکاری و همیاری مستمر خود کانون را در جهت نیل به اهداف و تلاش خود در جهت تقویت وضعیت معیشتی، رفاهی، درمانی همراهی می‌نمایند بی نهایت سپاسگزاراست و این را یقین بدانید که چنانچه مورد و یا مواردی وفق خواسته و در موعد خاص خود انجام نمیگیرد دال بر عدم پیگیری و بی توجهی نمایندگان شما در کانون نمی باشد و واقعاً کلیه عوامل دست اندر کار شرکت ،صندوق، کانون و حتی فضای مجازی با ایجاد فضای مناسب و تعامل و همچنین اعتماد به مسئولین و نمایندگان خود منتظر تحقق موضوعات مطروحه می باشند .

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *