گزارش جلسه مجمع عمومی نمایندگان، هیئت مدیره کانون و عضو هیات مدیره موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس

در مورخه ۹۶/۱۲/۱۹ راس ساعت ۱۲:۳۰ ظهر جلسه مجمع غیررسمی نمایندگان کانون بازنشستگان ،هیئت مدیره واقای پورمحمدی عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی در محل کانون رفسنجان پیرامون مسائل حقوقی بازنشستگان و مسائل و مشکلات خاص صندوق بازنشستگی و تصمیم گیری در خصوص چگونگی روند پیگیری امور در دست اقدام بحث و بررسی بعمل آمد و تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:
۱-ابتدا دبیر کانون ضمن عرض خیرمقدم و تقدیر و تشکر از زحمات اعضای محترم مجمع نمایندگان و هیئت مدیره کانون هدف از برگزاری جلسه را تشریح نمود .
۲-سپس آقای پورمحمدی عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی و هیئت مدیره کانون گزارشی از وضعیت شرکت ها و دغدغه بازنشستگان در خصوص آتیه صندوق را با ذکر آمار و ارقام و اطلاعات و با ذکر نمونه های از شرکتهای در حال ورشکستگی و علل آن را به اطلاع حاضرین در جلسه رساندند . ایشان در گفته های خود از راه های درآمدی صندوق (کسورات شاغلین، سود شرکت‌ها و اکچوئری شرکت مس) و مشکل آینده اینکه حداکثر تا سال ۱۴۰۳ موضوع کسورات شاغلین نیز حذف وسود شرکتها نیز درحال حاضر حداکثر ۷ % می باشد و این موضوعات وضعیت صندوق را به مخاطره خواهد انداخت چونکه از بین ۴۶شرکت مربوط به صندوق بازنشستگی فقط ۴ شرکت سود اور هستند ومابقی حتی مخارج و هزینه های خود را نمی توانند تامین نمایند چه رسد به سوددهی و از عمده دلائل ضعف این شرکت‌ها را مدیریت های ناصواب و ناآشنا با سیستم صنعت مس در ادوار مختلف ذکر نمودند.
ایشان همچنین اظهار داشتند که به همت اعضای هیات مدیره صندوق بازنشستگی در تلاش هستیم تا سهام مس ویا سهام شرکت‌های پایدار خریداری شود تا علاوه بر رفع مشکل ودغدغه معیشتی و مستمری بازنشستگان با خرید سهام شرکت مس حداقل صاحب دو کرسی از هیئت مدیره شرکت مس شویم و در تصمیم‌گیری‌ها منشا اثر شویم .
-تامین منابع مالی سهام شرکت جهان فولاد و راههای کسب و تامین وجوه مورد نیاز که توانسته ایم ۱۴۷ میلیارد تومان بدهی صندوق را صفر و امروز با احتساب سهام شرکتهای توسعه و آبادانی و کانی مس زیر مجموعه صندوق صاحب ۴۹ % سهام شرکت جهان فولاد بدون بدهی مالی هستیم .
۳-در ادامه اعضای محترم مجمع نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را در خصوص تبصره ماده ۹۸ و ضرورت کارگروه تخصصی بیان داشتند .لذا در این رابطه مقرر گردید که هیئت مدیره کانون در کمترین زمان مبادرت به تشکیل کارگروه تخصصی از صاحب‌نظران و فعالان در ارتباط با پیگیری حقوقی بازنشستگان تشکیل و احکام آنان را صادر و جلسات منظم و مرتب در خصوص تسهیل و تسریع در امور تشکیل گردد .
۴-در ادامه آقای سالاری عضو هیئت مدیره کانون مطالبی پیرامون عدم همکاری لازم هیئت مدیره سابق شرکت مس( هیئت امنای صندوق بازنشستگی) در خصوص حل و فصل نمودن مسائل و مشکلات فراروی کانون از جمله تبصره ۱ ماده ۹۸ ،خدمات درمانی ،مطالبات خاص بازنشستگان وحتی دیده شده که کارشکنی برخی از اعضای هیات مدیره موجب توقف در اجرائی شدن موضوعات شده و کانون را از اهداف خود در راستای تحقق مطالبات و خواسته‌های بحق جامعه پیشکسوتان دور ساخته وعلیرغم تلاشهای زیاد و بی وقفه هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم .ایشان به خسارات وارده برخی از عوامل در قالب مدیر عامل وهیات مدیره شرکت های تحت پوشش صندوق واشاره به فرمایشات جناب دکتر کرباسیان در خصوص حفظ وصیانت از دارائی های صندوق را خودتان عهده دار شوید نمودند.
امیدواریم که با انجام تغییر وتحولات در راس شرکت ملی صنایع مس ایران، اعضای جدید مسائل و مشکلات بازنشستگان را در اولویت قرار داده وآنان از دغدغه های موجود رهائی یابند .
۵-مقرر گردید بعد از تعطیلات نوروز جلسه مجمع نمایندگان (حداکثر تا پایان فروردین ۹۷) پیرامون مطالبات و پیگیری مسائل و مشکلات موجود در تهران برگزار گردد .ضمناً قبل از اعزام پیش جلسه ای به منظور تبادل‌نظر، مشورت و جمع بندی نقطه نظر تشکیل تابا هدف واحد درجلسه مجمع نمایندگان در تهران حضور یابند . ودراین ارتباط از مقامات ارشد شرکت ملی صنایع مس ایران(مدیر عامل واعضای محترم هیات مدیره ) نیز با درخواست کتبی دعوت بعمل اید تا در جمع نمایندگان کانون حضور یابند.
۶-بنا به ضرورت وخلاء موجود  مقرر گردید از بین جانبازان محترم عضو مجمع نمایندگان یک نفر بعنوان رابط با هیات مدیره انتخاب گردد. لذا با رای قاطع نمایندگان اقای یوسف بنی اسدی نماینده محترم جانبازان در زمان اشتغال وهمچنین عضو مجمع نمایندگان بعنوان رابط مجمع وهیات مدیره کانون در خصوص مسائل خاص جانبازان همکاری نمایند. در این ارتباط بنا به پیشنهاد قبلی برخی از جانبازان محترم در خصوص فردی از جامعه جانبازان و ایثارگران مشارک صندوق بازنشستگی که مورد وثوق آنان باشد انتخاب و به کانون معرفی تا مراتب به مدیر عامل محترم موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس منعکس گردد و در صورت صلاحدید ایشان که( خوشبختانه بنا به گفته برخی از جانبازان محترم ایشان موافقت ضمنی نموده اند ) بعنوان نماینده جانبازان مشارک صندوق به بنیاد امور جانبازان و ایثارگران ،شرکت ملی صنایع مس ایران و سایر ادارات و نهادهای مرتبط معرفی گردند. لذا کانون منتظر اقدام بزرگواران جانباز در این رابطه می باشد .
۷-اعضای محترم مجمع نمایندگان به صورت انفرادی و آقای زند وکیلی بنمایندگی سوالات مختلفی و متنوعی پیرامون مسائل و مطالبات بازنشستگان از جمله تاخیر در اصلاحات اساسنامه ، تشکیل کارگروه تخصصی ومسائل حقوقی، پاداش پایان خدمت، اعمال عددثابت ۹۰به بالا- ۵ سال سنوات ارفاقی، تطبیق حقوقی بحث اضافه کاری در مستمری مشارکین صندوق مشابه تامین اجتماعی،سهام ترجیحی، تشکیل جلسه مجمع فوق العاده شرکت سرمایه گذاری، شرکت افق ،تعاونی پیشرو را مطرح نمودند که اقای پور محمدی بلاتکلیفی و عدم تشکیل جلسات هیئت مدیره شرکت مس بطور منظم در ۸ ماه گذشته را یکی از عمده علل وقفه در انجام امور ذکر نمودند و مقرر داشتند که موضوعات مطروحه در دست اقدام و بعضاً مراحل نهایی آن را می گذراند و مرتباً تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود و به سایر سوالات پیرامون شرکتها و مطالبات بازنشستگان نیز پاسخ لازم داده شد .ضمنا ً تشکیل جلسه فوق العاده شرکت سرمایه گذاری نیز به نقل ازآقای اسکندری زاده معاون ان شرکت در مورخه ۹۶/۱۲/۲۸ برگزار خواهد شد .
علیرغم طولانی شدن وقت جلسه متاسفانه برخی از سوالات بدون ‌پاسخ ماندو انشاا… در اولین فرصت پاسخ لازم به نمایندگان محترم مجمع داده شود و آنان نیز بتوانند در جلسات ویا حضور در جمع بازنشستگان حوزه انتخابیه عین مطالب را به اطلاع آنان برسانند .
۸-نقطه حائز اهمیت جلسه دیروز علیرغم مدت زیاد (۵ ساعت )نمایندگان محترم با سعه صدر وصبر ومتانت در تبادل افکار وارائه نقطه نظرات وپرسش وپاسخهای منطقی واصولی با ادله و مستندات بود که مورد رضایت اکثریت اعضای محترم مجمع قرار گرفت.
انشاا… با اجرایی شدن تصمیمات این جلسه (تشکیل کارگروه تخصصی،جلسه با مقامات ارشد شرکت مس وسایر موارد ذکر شده) با حمایت و درایت جامعه پیشکسوتان در قالب ید واحد بتوانیم بر مسائل و مشکلات موجود فائق آییم.
این جلسه راس ساعت ۱۷:۱۵ با ذکر صلوات بر محمد وال محمد (ص) پایان یافت.
کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *