اشتغال فرزندان مهمترین خواسته بازنشستگان مس است

اسفندیاریمدیر عامل صندوق بازنشستگی مس: اشتغال فرزندان مهمترین خواسته بازنشستگان مس است مدیر عامل موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این که اشتغال فرزندان مهمترین خواسته بازنشستگان مس است، گفت: طرح هایی مانند ایجاد صنایع پایین دستی در مس برای اشتغال زایی و برآورده کردن توقع بازنشسته ها در حال مطالعه و بررسی است.

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران محمد اسفندیار در ابتدا به تشریح استراتژی و نقشه راه این موسسه پرداخت و پس از مرور فعالیت هایی که تاکنون این موسسه انجام داده است، با بیان این که ماموریت موسسه حداکثر سازی رفاه بازنشستگان صنعت مس کشور است، گفت: در نقشه راه صندوق محورهایی برای اجرای این مأموریت مشخص شده است.

وی در ادامه با اشاره به چشم انداز خدمات بازنشستگی، تصریح کرد: رشد مزایای بازنشستگان و بهره وری کیفیت زندگی بازنشستگان از جمله مواردی است که باید برای تحقق حداکثر سازی رفاه بازنشستگان مد نظر قرار گیرد.

مدیر عامل موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران رشد مستمری بازنشستگان، رشد مشوقه های مالی، حمایت مالی از بازنشستگان را در رشد مزایای بازنشستگان موثر دانست و افزود: برای بهره وری کیفیت زندگی بازنشستگان باید به نظام حمایتی از خانواده های بازنشستگان، افزایش امنیت وبهداشت روانی و سلامت آنها توجه ویژه ای داشته باشیم.

اسفندیار با بیان این که همه صندوق های بازنشستگی استراتژی مشخصی را برای خود تدوین کرده اند، افزود: سعی ما نیز این بوده تا بر اساس استراتژی مشخص در ۲ حوزه بازار سرمایه و پول و با توجه به دانش فنی و تجربه ونیروی انسانی متخصص مجرب در صندوق در بخش معدن و سرمایه گذاری در طرح ها و پروژه های معدنی اعم از مس و فولاد اقدام کنیم همچنین پروژه هایی که کم بازده و زیاده بوده را تعطیل کرده تا با توان بیشتری در این مسیر گام برداریم.

مدیر عامل موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این که یکی از برنامه هایی که صندوق دنبال می کند، اشتغال زایی برای فرزندان بازنشستگان شرکت مس است، مهمترین مطالبه بازنشسته ها را اشتغال فرزندانشان دانست و افزود: بازنشسته ها توقع دارند یکی از فرزندانشان در این صنعت به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در این مسیر موجود است و نحوه استخدام در شرکت ملی مس، یادآور شد: البته استخدام در شرکت مس بر اساس آزمون است لذا مدیران ارشد این شرکت تصمیم گرفتند و برای فرزندان بازنشسته ها امتیازاتی قائل شدند و بر همین اساس اقداماتی صورت گرفته است که البته در این شرایط و با توجه به حجم متقاضیان جوابگو نیست.

اسفندیار با تأکید بر ایجاد صنایع پایین دستی در مس، گفت: به دنبال آن هستیم تا با راهنمایی و موافقت جناب آقای مهندس پوستین دوز که ریاست هیئت امناء را بر عهده دارند و از سویی لازم است تا سرمایه گذاری های صندوق به تأیید ایشان برسد، اقداماتی را در زمینه ایجاد صنایع پایین دستی در مس دنبال می کنیم.

وی این راهکار را در رفع بخشی از مشکل بیکاری فرزندان بازنشسته های مس مؤثر دانست و گفت: به طور مثال با راه اندازی پروژه آلیاژ کار رفسنجان ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر مشغول به کار می شوند.

مدیر عامل مؤسسه صندوق بازنشستگی مس افزود: باید به این مسئله نیز توجه داشته باشیم که اشتغال زایی فرایند زمان بر است و نمی شود در فاصله کوتاه زمانی آن را اجرایی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *