بررسی تغییرات صندوق بازنشستگی مس در کمیسیون اصل ۹۰

حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار به «کرمان نو» گفت در گفتگو با سرپرست وزارت کار خواستار اصلاح نظر شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در خصوص موارد پیش آمده درباره صندوق بازنشستگی مس شده است.

حجت الاسلام حسین جلالی با بیان اینکه مدیران شرکت مس نباید این‌گونه منفعلانه در مواجهه با مصوبه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی برخورد کنند افزود: طرح این موضوع از سوی مدیران مس که بی‌اطلاع بودیم اصلا قابل توجیه نیست و در اسرع وقت باید ادله حقوقی و قانونی خود را به مراجع ذی صلاح ارائه کنند.
او با اشاره به اینکه این مصوبه موجب ایجاد تشویش و دلهره در بین بازنشستگان و شاغلان صنعت مس شده است، گفت: شرکت دولتی و نهاد عمومی در قانون دارای تعریف روشن و واضح است، اما مبنای تصمیم در خصوص این صندوق در حالی که هیات امنای آن اعضای هیات مدیره شرکت مس هستند، جای سوال دارد.
جلالی در گفت‌وگو با «کرمان نو» با اشاره به این موضوع که فقط یک‌نفر از آنها نمایندگی سهام دولت در هیات مدیره مس را دارد، موضوع را سوال برانگیز خواند و گفت: عمده سهام شرکت مس در سنوات گذشته به بخش غیر دولتی واگذار شد و صندوق بازنشستگی مس نیز ماهیتی دولتی ندارد.
نماینده مردم رفسنجان و انار با بیان این نکته که به‌زودی این مصوبه در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی می‌شود افزود: بازنشستگان صنعت مس جزء شریف‌ترین اقشار زحمتکش صنعت هستند که کشور را در دوران دفاع مقدس و بحران‌های جنگ اقتصادی یاری کردند و باید هر اقدامی با حفظ منافع این عزیزان صورت پذیرد، که در این زمینه با سرپرست وزارت کار صحبت کردم.
وی در پایان ضمن دعوت به حفظ آرامش از سوی بازنشستگان محترم از مدیر عامل شرکت مس خواست که تمام تلاش خود را بدون وقفه و در اسرع وقت در این زمینه انجام دهد و به افرادی که می‌خواهند از فضای مطالبات به حق بازنشستگان محترم سوء استفاده و مطابق معمول موج سواری کنند توصیه کرد
مواجهه سیاسی با مسائل صنفی را کنار بگذارند.

امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *