دیدار صمیمی مدیر عامل ومدیران ارشد صنعت مس با نمایندگان کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

در مورخه سه شنبه۹۸/۶/۲۶ ساعت ۱۹ شب گردهمایی اعضای مجمع نمایندگان کانون با حضور آقای دکتر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ،آقای مهندس محمدی عضو هیئت مدیره و نماینده کرسی صندوق بازنشستگی ،آقای مهندس حسنی معاون منابع انسانی و پشتیبانی ،آقای مهندس احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه ،آقای ضیغمی مدیر دفتر مدیریت و آقای مهندس ابراهیمی مدیر امور بازنشستگان در سالن هتل پارس کرمان برگزار گردید .
در این جلسه ابتدا هوشنگ بنی اسدی دبیر کانون بازنشستگان صنایع مس ایران ضمن عرض خیرمقدم و تسلیت ایام ماه محرم و همچنین ذکر فاتحه ای نثار شهدای گرانقدر ،درگذشتگان صنعت مس و یاد شادروان علی کریم سردار سخنان خود را پیرامون مسائل ومشکلات وهمچنین کاهش دغدغه های موجود جامعه پیشکسوتان صنعت مس آغاز نمودند .

جناب اقای دکتر سعد محمدی-مقام محترم مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران
رجاء واثق دارد جنابعالی از مفاخر گرانمایه صنعت ومعدن کشور محسوب می گردید درد دردمندان و صدای خفیف دلاور مردان وشیرزنان سازنده صنعت مس در اوج رساندن صدای رسای انقلاب اسلامی ، جنگ تحمیلی ،دوران سازندگی را باگوش شنوا پذیرا هستید وبه ندای انان با رفع تنگناهای موجود جامعه پیشکسوتان بزرگمنش صنعت مس پاسخ مثبت خواهید داد.
جناب اقای دکتر سعد محمدی هیات محترم همراه
قضاوت جمعی از کارکنان نسبت به عملکرد مدیران خاصه در دوران بازنشستگی بیش از ان چه که ناظر به موفقیت های فنی ورشد کمی وکیفی نمایه های اماری تولید باشد،عملاً معطوف به میزان پذیرش مطالبات کارکنان اعم از شاغل وبازنشسته ودر نهایت تغییر در شرایط معیشتی ورفاهی انان است.کمتر اتفاق افتاده است که مدیری توانسته باشد هر دو رویکرد فوق را با موفقیت پیش برده باشد.
بی هر گونه مداهنه ای براین باوریم که ان مقام به اعتبار سابقه دوران مدیریت قبلی خود در صنعت مس علاوه بر پیشبرد اهداف وبرنامه های شرکت بیشترین توجه را به مطالبات کارکنان داشته و با شجاعت و تدبیر بی نظیری در پاسخ به مطالــــبات کارکنان انتظارات ان ها را محـــقق وعملاً ًنظام پرداخت را در بیشترین حد ممکن ارتقاء بخشیده اید.تردیدی نیست که بخشی از توانائی ان مقام به اجرای طرح های ترمیمی دریافتی کارکنان متاثر از بهای بالای قیمت جهانی مس وتوان مالی شرکت در تامین منابع مالی لازم بوده است،لیکن این شرایط کم وبیش پیشتر وبعدها نیز وجود داشته،اما شجاعت استفاده از ان وجود نداشته است،چه بسا فرصت هائی را به یاد می اوریم که هیچگاه در پاسخ به مطالبات کارکنان مورد استفاده قرار نگرفت!!!
اینک با عرض مراتب فوق واطمینان از حسن نظر ان مقام انتظار دارد کوشش های شجاعانه ومدبرانه جنابعالی معطوف به حل مسائل زیر گردد:
۱-با استفاده از درایت ،تیزهوشی، تجربه وتخصص خود حل نهائی امور شدن صندوق ورفع دغدغه های موجود وبرپائی جشن شادی بازنشستگان با حضور جنابعالی ودیگر مقامات شرکت ملی صنایع مس ایران در ماه های اینده سال جاری وتعیین تکلیف اموال ودارائی های موجود صندوق با اصلاح ساختارو استفاده از خرد اندیشمندان اقتصادی وتفکرات مدبرانه جنابعالی وتیم مدیریتی خود.
۲- رفع تبعیض روحی،روانی ومعیشتی ناشی از تفاوت فاحش مستمری مشارکین صندوق نسبت به مشمولین تامین اجتماعی.
۳-تحکیم تخصیص در سهمیه جذب فرزندان بازنشستگان در ازمونهای پیش رو واتی شرکت مس وکلیه شرکت های تحت پوشش وافزایش سهمیه تخصیصی .
۴-دستور تسریع در محاسبه وپرداخت مطالبات قانونی ودر دست اقدام بازنشستگان که بعضاً مدت مدیدی از عدم اجرائیات ان می گذرد از جمله حق مسکن وخواروبار ۲۹۰ هزار تومان ماهیانه،تفاوت هزینه سفر،پاداش سنوات ارفاقی بر اساس اخرین حکم مستمری انان.
۵-رفع تظلم روا شده بر پیشکسوتان صنعت مس (سازندگان اصلی کارخانجات)در ارتباط با سهام ترجیحی ومحروم نمودن انان از حقوق مسلم خود.
۶- توجه خاص به رفاهیات وپرکردن بخشی از اوقات فراغت بازنشستگان در زمینه ایجاد سفرهای زیارتی وسیاحتی، توسعه انعقاد قرار داد با مراکز ورزشی وبهداشت ودرمان در کلیه شهرهای محل سکونت بازنشستگان ،فعال نمودن تعاونیهای راکد شده مصرف،مسکن ،اعطای کمک هزینه اموزشی مشابه شاغلین ،اصلاحات وبروزرسانی تعرفه های درمانی وداروئی، اولویت تخصیص وپرداخت وام ودیگر مسائل رفاهی که می توان در این راستا گامهایی مثبت برداشته شود.
درپایان بنمایندگی از سوی جامعه پیشکسوتان بزرگمنش صنعت مس ایران ضمن تقدیر وتشکر از جنابعالی در جهت حل وفصل نمودن مسائل ومشکلات بیان شده فوق، از خداوند تبارک وتعالی ارزوی سلامتی وتوفیق روز افزون جنابعالی وکلیه مسئولین صدیق وصادق این مرزو بوم اسلامی را خواستارم.
در ادامه آقای یدالله سالاری عضو هیئت مدیره نیزضمن خیرمقدم و خوش امدگویی خواستار راهکاری مناسب در جهت رفع تضییع حقوق مسلم بازنشستگان از سهام ترجیحی شدند و راه‌های مختلف که تاکنون رفته و نتیجه نداده نیز مطرح نمودو از مدیر عامل شرکت مس درخواست هرگونه مساعدت در این زمینه شدند ،ایشان همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت نابسامان صندوق بازنشستگی و شرکت های تحت پوشش آن شده و گفت اجازه ندهید بیش از این از اموال و دارایی صندوق بازنشستگی سوء استفاده شود .
ایشان همچنین تاکید نمودند که لازمه آن رسیدگی به اموال و دارایی ها و تغییر ساختار مدیریتی صندوق می‌باشد و در پایان خواستار تقویت معیشت بازنشستگان را در جهت حفظ آرامش آنان شد.
سپس آقای پورمحمدی رئیس هیئت مدیره کانون نیز با اشاره به موارد یاد شده توسط دبیر کانون از مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خواستار تحقق و رسیدگی به خواسته‌های بحق جامعه پیشکسوتان و از طرفی بررسی و رسیدگی به وضعیت نابسامان شرکت های زیان ده و بی‌مصرف با دستور تسریع آن شدند.ایشان همچنین در خصوص ظلم رواشده درخصوص اعطای سهام ترجیحی را متذکر شده و خواستار جبران ناشی از این تظلم به هر طریق ممکن شدند. آقای پورمحمدی افزایش سهمیه جذب فرزندان بازنشستگان را بسیار حیاتی و ضروری توصیف نمودند و از ایشان خواستند که عنایت ویژه ای مرحمت نمایند .
در ادامه نیز از هر شعبه یک نفر بنمایندگی خواسته شده چنانچه مطلبی دارند بیان نمایند که آقای زارعی از شعبه سیرجان خواستار سهام ترجیحی ،هزینه بین راهی بازنشستگان شدند .
آقای محمد زندوکیلی از کرمان نیز ضمن خیر مقدم و تشکر از حضار موضوع اشتغال فرزندان و بیکاری آنان که از معضلات اجتماعی می‌باشد را متذکر شده وقویاً خواستار جذب فرزندان بازنشستگان و رفع مشکلات ناشی از بیکاری آنان شدند و توضیحاتی در خصوص سهام ترجیحی ارائه نمودند .
سپس آقای فخاری از رفسنجان نیز با اشاره به اصول قانون اساسی خواستار اعطای سهام ترجیحی به نحوی از انحاء شدند .
پس از بیان مشکلات و نارسائی های موجود از آقای دکتر سعد محمدی مدیرعامل محترم شرکت ملی صنایع مس ایران دعوت به عمل آمد تا با بیانات خود علاوه بر طرح‌های توسعه ای آتی مس و همچنین برنامه های تولیدی،پرسنلی و بالاخص مشکلات جامعه پیشکسوتان نسبت به پاسخگوئی سوالات متعدد نمایندگان کانون عنایت فرمایند .
آقای سعد محمدی سخنان خود را با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع صمیمی نمایندگان پیشکسوتان و تقدیر و تشکر از زحمات آنان در صنعت مس آغاز نمودند.ایشان اصلی ترین خواسته نمایندگان را موضوع امور شدن دانستند و اظهار نمودند که اتفاق بسیار مهمی بوده که مجوزهای لازم آن اخذ شده و انشاا… تا اواخر مهرماه اقدامات اداری آن انجام خواهد شد و بعد از آن بحث اصلاح ساختار و عملیاتی نمودن امور بازنشستگان و صندوق بازنشستگی انجام خواهد شد، ایشان صراحتاً وعده قطعی شدن امور بازنشستگی را در ماه‌های آتی سال دادند .
آقای سعد محمدی به موضوع شرکت های تحت پوشش صندوق اشاره ای نمودند و اظهار نمودند که مصوبه ای اخذ شده تا کلیه شرکت های زیان ده و غیر قابل ارزش تعیین تکلیف نهائی گردند و در حال حاضر نیز از طریق دو شرکت در خصوص اصلاح ساختار سازمانی و اقدامات دیگر آن انجام می‌شود . ایشان همچنین توسعه را رمز موفقیت صنعت مس دانستند و اعلام نمودند که در راه اندازی چند کارخانه کنسانتره ۵۰ هزار تنی با توجه به ذخائر اکتشاف شده آن هستیم و لازمه راه‌اندازی هر کارخانه ۱۰۰ هزار تنی ۱۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی لازم دارد .
در خصوص تخصیص سهام ترجیحی فرمودند اشتباه بزرگی دست اندرکاران تصمیم ساز در سال ۱۳۸۶ نمودند که حقوق افراد زیادی در شرکت مس و بسیاری از شرکت‌های دیگر تضییع گردیده و بنده در این مکان قول نمیدهم ولی قول میدهم که از هیچ تلاشی در جهت ایجاد راهکاری مناسب دریغ ننمایم. در خصوص اعطای وام از طریق پیشرو نیز عنوان داشتند که با توجه به آمار و ارقام ارائه شده و در نظر داشتن وضعیت اقتصادی بازنشستگان در تلاش هستیم که با سرعت بیشتری هرچه سریعتر وام اعطاء گردد .
آقای دکتر سعد محمدی توسعه مراکز ورزشی و بهداشت و درمان را بسیار ضروری دانسته و از مدیران حاضر در جلسه خواستار رسیدگی و پیگیری موضوع شدند تا انجاییکه نیاز به توسعه و گسترش این مراکز می باشد اقدام نمایند. ایشان در خصوص جذب فرزندان بازنشستگان نیز اظهار نمودند علیرغم اینکه در چند سال گذشته آزمون برگزار ننموده ولی در نظر است امسال در دو مقطع مهرماه و احتمالاً آذرماه دو آزمون برگزار شود و سهمیه ای نیز خاص فرزندان بازنشستگان در نظر گرفته شده وازآقای حسنی معاون منابع انسانی نیز خواستند بررسی شود چنانچه از خانواده ای فرزند و یا فرزندانی در شرکت مشغول هستند این حق به دیگران داده شود تا عدالت نسبی برقرار گردد .
ایشان در پایان ضمن اظهار امیدواری به برنامه های فعال در زمینه توسعه و تولید وضعیت مس را مطلوب توصیف نمودند و علیرغم مشکلات و تنگناهای موجود در راه فروش و تبدیل مس به وجه رایج مملکت همواره در فکر جامعه بازنشستگان می باشند ومشکلات اقتصادی آنان را کاملاً متوجه و به دنبال راهکاری مناسب در جهت تقویت و ارتقاء مستمری بازنشستگان مشارک صندوق هستیم و تاکنون نیز گامهای مثبتی برداشته شده ویقین بدانید که در جهت ترمیم و تقویت بنیه اقتصادی بازنشستگان مخصوصاً کسانی که در رده‌های پایین قرار دارند توجه خواهد شد.
درانتهای جلسه مجدداً دبیر کانون از ایشان خواستار تحقق و عملیاتی نمودن مطالبات قانونی بازنشستگان از جمله اعطای حق مسکن و خواروبار ۲۹۰ هزار تومان، اعطای پاداش پایان خدمت بازنشستگان با مصوبات ۵ سال سنوات ارفاقی بر حسب آخرین حکم مستمری آنان و تفاوت هزینه سفر شدند که مورد توجه حاضرین در جلسه قرار گرفت وحضار محترم با ذکر صلوات از ایشان خواستار تائیدیه مراتب شدند .
این جلسه در ساعت ۹:۱۵ شب به پایان رسید و بعد از آن اعضای مجمع نمایندگان در ضیافت شامی به اتفاق ایشان و همراهان شرکت نموده و این مراسم بسیار صمیمی راس ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه به پایان رسید .

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *