مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری مس

در مورخه ۹۷/۱/۱۸راس ساعت ۱۰ صبح جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری مس با دستور کار تصمیم گیری و تصویب افزایش سهام سهامداران با حضور ۶۴ % از سهامداران حقیقی و حقوقی در محل سالن کنفرانس موسسه صندوق بازنشستگی کرمان برگزار گردید .
پس از تلاوت آیات کلام ا…مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی هیئت رئیسه جلسه آقایان رضایی زاده رئیس جلسه ، آقای ارجمندی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری، آقایان نظری نژاد و سعداله ابراهیمی ناظرین جلسه و همچنین آقای اسکندری زاده به عنوان دبیر جلسه انتخاب شدند . سپس بازرس قانونی شرکت و نماینده سازمان سهام و اوراق بهادار نیز به جمع انان اضافه شدند .
ابتدا آقای ارجمندی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری به طور اجمالی گزارشی از عملکرد شرکت و امیدواری به آینده آن را با ذکر آمار و ارقام و نمودارهای مقایسه ای بیان داشتند ،ایشان همچنین ترکیب سهامداران شرکت سرمایه گذاری را بدین شرح اعلام نمودند:
موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس   ۵۷/۲
شرکت آتیه اندیشان    ۵/۸
شرکت افق کرمان۳/۲
سهامداران حقیقی ۳۳/۸
ایشان بیان داشتند که شرکت سرمایه‌گذاری مس در سال ۱۳۷۴ با یک میلیون تومان سرمایه شروع به کار نموده و هم اکنون سرمایه آن ۲۰۰ میلیارد تومان می باشد.
همچنین اعلام داشتند با پیش بینی افراد صاحب نظر سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ قریب ۶۱ % افزایش سود تصور می شود.
در ادامه بازرس قانونی شرکت نیز اقدامات و عملکرد شرکت را فاقد ایراد حسابرسی و قانونی دانستند و حساب های مربوطه را تایید نمودند. نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار هیچگونه اظهار نظری در خصوص عملکرد شرکت ننمود واز شواهد چنین بر می آمد که مشکل خاص بورسی وجود ندارد.در نهایت موضوع تخصیص استفاده از حق تقدم و  افزایش سرمایه مطرح شد که اعلام نمودند با توجه به افزایش سرمایه ۲۰۰ به ۲۸۰ به میزان ۲۰ % با توجه به ایراد قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار جزء سود انباشته شرکت منظور و مابقی بر حسب هرسهم مبلغ ۵۰تومان به سرمایه افراد حقیقی و حقوقی مطابق مقررات جاری اضافه خواهد شد ، لذا با توجه به رای گیری بعمل آمده و موافقت نماینده موسسه صندوق بازنشستگی سهامدار حقوقی کل واکثریت حاضرین در جلسه موضوع به تصویب رسید .
فلذا سهامداران می‌توانند پس از اعلام بورس ظرف ۴۸ ساعت آینده از این حق تقدم استفاده نمایند ولی مراحل ثبت نهائی آن درسازمان بورس واوراق بهادار وفق مقررات جاری حداقل ۶۰ روز از تاریخ تصویب می باشد.
ضمناً سهامداران حقیقی تأکیداً از هیئت‌رئیسه خواستند که اقدامات قانونی ثبت سهام به موقع انجام گیرد و تا قبل از برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه این افزایش لحاظ گردد وبه مانند سال ۹۴ مشمول مرور زمان نگردد.
در این مورد مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری قول دادند قطعاً تا قبل از جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه این مصوبه به افراد ذینفع لحاظ خواهد شد .
در پایان نیز سوالاتی پیرامون شرکت افق و موضوع اشتغال فرزندان بازنشسته توسط برخی از حاضرین مطرح و پاسخ داده شد .
این جلسه راس ساعت ۱۱:۳۰ با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) پایان یافت.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *