نتایج پی گیری مطالبات وخواسته های جامعه پیشکسوتان صنعت مس

در مورخه سه شنبه ۹۶/۳/۱۱در ساعت ۹ صبح جلسه ای با حضور مدیرعامل موسسه بازنشستگی اعضای مجمع نمایندگان و هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنایع مس ایران در محل دفتر موسسه صندوق بازنشستگی تهران تشکیل گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در این جلسه موضوعات مهم و کلی جامعه پیشکسوتان از جمله روند اجرائی الحاق تبصره ذیل ماده ۹۸ آیین نامه استخدامی شرکت مس مصوبه دی ماه ۷۸ هیات مدیره محترم وزیران به اساسنامه مصوبه سال ۱۳۹۰ شرکت مس، مصوبه لغو پرداخت هزینه‌های درمانی از محل کسری بودجه صندوق بازنشستگی (اکچوئری) مطرح و بیش از یک ساعت بحث و بررسی بعمل آمد.
در ادامه اعضای مجمع نمایندگان تهران مسائل و مشکلات خاص حوزه انتخابیه خود را از جمله مشکل پرداخت هزینه‌های درمانی ، انعقاد قرارداد درمانی و داروئی در شهرستان کرج ،عدم مطلوبیت در توزیع برنج و روغن ،اصلاحات در احکام شغلی بازنشستگان دفتر تهران قبل از سال ۱۳۷۱ وتخصیص سالن همایش یا کنفرانس جهت تجمیع بازنشستگان صاحب تجربه وتخصص در تهران را مطرح نمودند که در این رابطه مدیر عامل موسسه صندوق بازنشستگی توضیحات کامل در خصوص پیگیری موضوعات فوق الاشاره بیان نمودند و دبیر کانون بازنشستگان نیز در خصوص احکام شغلی بازنشستگان ( شاغلین دفتر تهران قبل از سال ۷۱) توضیحات کامل با ذکر دلایل مربوطه را ارائه نمودند .
جمع بندی نقطه نظرات و اقدامات صورت گرفته تا کنون :
۱-موضوع الحاق تبصره ذیل ماده ۹۸ آیین نامه استخدامی و دیگر مفاد فصل ۱۱ آیین نامه استخدامی طی مکاتبه‌ای با ذکر دلایل حقوقی و کارشناسانه و استناد به استسفاریه نهاد حقوقی دفتر ریاست محترم جمهوری به امضاء وزیر محترم صنعت ،معدن ،تجارت به مجلس شورای اسلامی طی نامه ای جامع ارسال و پس از تائید کمیسیون مربوطه و مجوز مجلس شورای اسلامی ،شرکت ملی صنایع مس ایران مکلف به اجرای آن خواهد بود .
البته راهکار اولیه همچنان در دستور کار هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران قرار دارد .
۲-موضوع لغو مصوبه خدمات درمانی و هزینه های پزشکی ایشان صراحتاً اعلام نمودند که جای هیچگونه نگرانی نمی باشد و موضوع را کان لم یکن شده تلقی نمائید ولی تاکنون مصوبه ان ابلاغ نگردیده ، لذا به محض وصول به اطلاع خواهد رسید.
۳-در خصوص مسائل حقوقی و مطالباتی بازنشستگان ضمن نشست حضوری با جناب آقای دکتر ابراهیمی معاونت محترم منابع انسانی و همچنین مدیر عامل موسسه صندوق بازنشستگی اقدامات انجام شده به شرح زیر اعلام می گردد:
الف /موضوع اجرای بخشنامه دولت در خصوص جانبازان محترم مراحل پایانی آن در حال انجام می‌باشد .
ب /در خصوص اعمال ضریب سالانه و تفاوت ناشی از آن در مورد بازنشستگان ۹۰ به بعد اقدامات و عملیات اجرائی آن توسط دفتر تشکیلات و روشها و با همکاری مدیر امور بازنشستگان در حال انجام وبه محض آماده شدن سایر اقدامات بایسته صورت خواهد پذیرفت .
ج /در خصوص مصوبات خاص ۵ سال سنوات ارفاقی بازنشستگان از دی ماه ۹۱ به بعد نیز آقای دکتر ابراهیمی مجددا تأکید نمودند که بدواً محاسبات و بار مالی ناشی از آن بایست توسط موسسه صندوق بازنشستگی با همکاری دفتر تشکیلات و امور مالی شرکت مس تهیه و سپس جهت اخذ مجوز پرداخت به هیئت مدیره محترم شرکت مس منعکس گردد که این موضوع توسط اقای مهندس موسوی مدیر عامل موسسه صندوق بازنشستگی تلفنی با اقای جمالی مدیر امور بازنشستگان مجدداً تاکید بر تسریع ان گردید.
د/در مورد پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۸۳ و ۷۵ نیز علیرغم اینکه اعضای محترم هیئت مدیره شرکت مس شفاهاً در جلسه موضوع را پذیرفته وبه نقل از آقای مجدفر پرداخت آن را به موسسه صندوق بازنشستگی و کسری بودجه صندوق ناشی از آن را تقبل نموده اند لیکن نیاز به یک سری اطلاعات جامع بوده که بنا به فرموده آقای مهندس موسوی قرار شده که بلادرنگ توسط آقای جمالی مدیر محترم امور بازنشستگان تهیه و ایشان، باتفاق آقایان دکتر ابراهیمی معاون محترم منابع انسانی شرکت مس و آقای مجد فر دبیر محترم هیئت مدیره شرکت مس نیز نشستی داشته باشند تا پس از ارائه و توضیحات کافی و وافی مجدداً آقای مجدفر در جلسه هیات مدیره شرکت مس توضیحات ومدارک مستند را ارائه نمایند که لیست مربوطه توسط آقای جمالی تهیه و ارائه شده که در هفته آینده این جلسه مشترک نیز برگزار تا مشکل این عده از بازنشستگان پس از وقفه‌ای طولانی به سرانجام برسد.
هــــ/ تاخیر در پرداخت پاداش سال ۹۴ (۵۰۰ هزار تومان) را عدم وجوه نقدی عنوان داشتند و مقرر گردید ظرف چند روز آینده پرداخت گردد.
و-در خصوص اشتغال فرزندان بازنشستگان با توجه به اینکه یکی از اهداف و پیگیری های جدی هیات مدیره کانون در چند سال اخیر بوده و خواهد بود مجددا تاکید شد که در سال آینده در صورت راه‌اندازی پروژه‌ها و طرح‌ها این اولویت ویژه را لحاظ نمایند .لذا در خصوص شرکت جهان فولاد سیرجان بحمداله تا حدودی مسئولین آن شرکت پذیرفته و مجاب شده اند که در جذب نیروی انسانی اخیر از ثبت‌نام کنندگان فرزندان بازنشستگان در این آزمون با تخصیص امتیاز ویژه رعایت سهمیه و تناسب عددی را لحاظ نمایند و اقداماتی نیز جهت دستیابی و حصول به لیست ثبت نام کنندگان انجام شده است .
ضمناً علیرغم اینکه موضوع کمیته اشتغال را رسانه‌ای نموده وحتی افرادی از طرف موسسه صندوق بازنشستگی معرفی نمودند لیکن جهت اطلاع کلیه بازنشستگان این کمیته فقط در حد صحبت بسنده نمود و هیچ گاه محقق نشده است .
از دیگر موضوعات مورد پیگیری درخواست کانون بازنشستگان از جناب آقای دکتر رحمانی قائم مقام محترم وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص تفاوت پرداختی افزایش سالیانه شاغلین و بازنشستگان (پایه سنوات روزانه ۱۷۰۰۰ریال) بود که ایشان به تاریخ ۹۶/۱۱/۲ دستور صادر نمودند که در دستور کار جلسه‌ هیئت مدیره شرکت مس قرار گیرد .
ضمنا با توجه به مسایل و مشکلات فراروی طی مکاتبه ای از وزیر محترم صنعت ،معدن و تجارت و همچنین جناب آقای دکتر کرباسیان ریاست محترم ایمیدرو و رئیس سابق هیت امنای موسسه بازنشستگی تقاضای وقت ملاقات گردید که مقرر شد در روز پنج شنبه مورخه ۹۶/۱۱/۱۲ساعت ۹ صبح جلسه ای با آقای دکتر کرباسیان در محل دفتر ایشان برگزار گردد و وقت تشکیل جلسه با مقام وزارت صنعت،معدن وتجارت نیز پس از هماهنگی توسط رئیس دفتر ایشان اعلام گردد.
به اطلاع می رساند در خصوص شرکت افق و بلاتکلیفی پذیره نویسان و عدم شفافیت وضعیت شرکت در جلسه با آقای اسکندری زاده معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری و عضو هیئت مدیره شرکت افق برگزار گردید و مقرر شد که فرمهای تکمیلی هرچه سریعتر به دفتر ایشان ارسال گردد .
در پایان جای دارد از کلیه پیشکسوتان محترم ، اعضای محترم مجمع نمایندگان که درهر حال و زمینه‌ای از نمایندگان منتخب خود در قالب اعضای هیات مدیره حمایت و رهنمود می نمایند صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم .
ضمن اینکه تعامل ، همفکری و مشاوره در جهت نیل به اهداف با مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس جناب آقای مهندس موسوی از عمده دلایل موفقیت به خواسته های بحق جامعه پیشکسوتان می باشد و در خصوص برخی از مسائل مهم که متاسفانه روند جاری قدری به کندی پیش می‌رود فقط پیگیری ایشان و همچنین نمایندگان کانون بازنشستگان را می‌طلبد که الحق والانصاف از هیچ کوششی مضایقه نداشته و ندارند .
برازنده نیست جامعه پیشکسوتان صنعت مس با توجه به زحمات طاقت فرسا و تلاش‌های شبانه‌روزی در راه اندازی کارخانجات و عدم وابستگی به دول بیگانه ،مبدل نمودن خاک به کیمیا ،آرامش امروزش را فدای دغدغه ها و نگرانی های آینده اش نماید .
لذا هر گونه بی توجهی و بی مبالاتی از جانب هر شخص حقیقی ویا حقوقی که موجب تلاطم در آرامش آنان شود به هیچ وجه پذیرفته نمی باشد .
امید است که سردمداران تصمیم‌ساز شرکت ملی صنایع مس ایران آگاهی کامل داشته باشند که فرش قرمز زیر پای آنان ثمره رشادتهای شهداء و جانبازان معزز صنعت مس و از کار افتادگان و درگذشتگان ناشی ازکار و جاده‌های مواصلاتی وزحمات آنان در کارهای سخت و زیان آور می باشد و هرگونه تصمیم نادرست که خدای ناکرده موجبات بر هم زدن آرامش روحی و روانی و یا تضییع حقوق حقه آنان شود در مقابل پروردگار متعال واین دلاور مردان و شیرزنان صنعت و معدن مسئولیت دارند
باتشکر و احترام:
هوشنگ بنی اسدی_ دبیر کانون

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)

8 نظر برای “نتایج پی گیری مطالبات وخواسته های جامعه پیشکسوتان صنعت مس

  1. باسلام وخسته نباشی خدمت جناب آقای بنی اسدی که سالیان سال دبیر انجمن بازنشستگان مس هستند ودراین راه از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند وباسلام به تمامی نمایندگان محترم بازنشستگان که دوشادوش جناب آقای بنی اسدی در خصوص خواسته های بازنشسته ها حرکت کرده و پیگیر می‌باشند من به نوبه خودم دست همگی شمارامی بوسم واز خداوند متعال برایشان سلامتی و بهروزی خواستارم .میخواستم درخصوص تبعیض حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی وصندوق بازنشستگی مس بگویم که اگر میشه با مقامات شرکت ودست درکاران ومدیریت محترم صندوق بازنشستگی پیگیری بیشتری نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *