پیگیری مطالبات بازنشستگان در جلسه ای با حضور اعضای هیات مدیره کانون و مدیر امور بازنشستگی

بنام خدا

 باسلام و احترام خدمت بازنشستگان معزز صنایع مس ایران

بدینوسیله گزارش جلسه هیئت مدیره کانون با آقای مهندس ابراهیمی مدیر محترم امور بازنشستگی که در تاریخ ۱۴/ ۴ / ۱۴۰۱ با حضور رییس هیات مدیره ، اعضا ، دبیر و بازرس کانون در دفتر ایشان برگزار گردید به شرح ذیل بعرض می رساند. ابتدا آقای مهندس زارع رییس هیات مدیره کانون ضمن معرفی اعضای هئیت مدیره ٬ بازرس و دبیر کانون صنایع مس ایران و شرح کوتاهی از روند چگونگی برگزاری انتخابات نمایندگان و هیئت مدیره و بازرس کانون را بر شمرد و توضیح مختصری در مورد رئوس مطالبی که می بایستی در مورد ان بحث و بررسی و تصمیم گیری بعمل می امد مطرح نمود.

۱-در مورد افزایش سقف وام پس انداز بازنشستگان از سقف ۳ برابر ذخیره به ۶ برابر و همچنین افزایش مدت باز پرداخت از ۳ سال به ۵ سال بحث و بررسی بعمل آمد و مهندس ابراهیمی توضیح دادند براساس درخواست مورخ  ۴/ ۴ / ۱۴۰۱ هیئت مدیره کانون و جلساتی که با مدیرمالی شرکت مس جناب آقای زیندینی داشتند ، موضوع نهایی شده و انشالله پس از تخصیص اعتبار بزودی پرداخت خواهد شد. آقای مهندس ابراهیمی فرمودند پرداخت وام پس انداز فعلا مانند روال قبل می‌باشد و بمحض اختصاص اعتبار از طرف شرکت مس اطلاع رسانی و نحوه جدید دریافت وام با پیامک به عرض بازنشستگان رسانده خواهد شد (ما اعضا هیات مدیره کانون هم انشالله کمک میدهیم که این امر مهم هر چه سریعتر انجام شود).

 ۲- در مورد تسویه وجوه پس انداز ایشان اظهار نمودند ٬ بازنشستگان محترم مخیر هستند بعد از تسویه وام تمام یا بخشی از پس انداز خود(یعنی جمع ۵درصد و ۶درصد) را با تقاضای شخصی دریافت نمایند. ضمنا ایشان توضیح دادند ، شاغلینی که بازنشسته می‌شوند هیچ مبلغی از حساب پس انداز شاغلی انها به حساب پس انداز بازنشستگی انتقال پیدا نمیکند هر شاغلی که بازنشسته میشود با ذخیره صفر ریال از ابتدا به ساکن عضو صندوق پس انداز بازنشستگی میشود و از مزایای پس انداز این حساب مثل بقیه برخوردار میشود.

 ۳- در مورد اختصاص کمک هزینه آموزشی بحث و تبادل نظر بعمل آمد و تصمیم براین شد که درخواست کتبی مورخ ۶ تیرماه ۱۴۰۱ کانون در هفته آینده توسط آقای مهندس ابراهیمی بعرض جناب آقای مهندس احمدیان رسانده شود و انشالله با عنایت ویژه معاونت محترم و مدیرعامل محترم شرکت مس این مورد نیز به سرانجام برسد و بتوانیم بخشی از دغدغه مالی عزیزان بازنشسته را پوشش دهیم.

 ۴- در مورد مبلغ هزینه سفر که اکثر بابت این موضوع و مبلغ آن سوال داشتند بحثهای مفصلی بعمل آمد و ایشان اظهار نمودند افزایش هفت برابری شامل مبلغ یک میلیون و نهصد هزار تومان کمک اجاربهاء هدیه مدیر عامل نمی گردد و فقط مبلغ واقعی اجاربهاء (۷ برابر مبلغ یک میلیون و ششصد هزار تومان ) قابل پرداخت می باشد و اظهار نمودند هیچگونه مصوبه ای در مورد پرداخت ۷ برابر سه میلیون و ششصد هزار تومان وجود ندارد. در نهایت با بحثهای طولانی و تعامل بوجود امده با ایشان مقرر گردد مهندس ابراهیمی با نظر مثبت و در اسرع وقت و قبل اجرای حقوق تیرماه با مدیران ارشد شرکت مس و صندوق بازنشستگی مذاکره و نسبت به افزایش مبلغ مورد نظر اقدام گردد. هیات مدیره کانون نیزبه آقای مهندس ابراهیمی قول دادند  که در مورد هزینه سفر با مدیر عامل محترم صندوق و معاونت محترم رایزنی داشته باشند که این امر مهم به بهترین نحو انجام شود

 ۵- همچنین ایشان اظهار نمودند در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ یک رتبه به کل بازنشستگان همانند شاغلین اضافه و براساس یک بیست و چهارم به تناسب طبق تبصره ۵ ماده ۱۰۹ در حقوق و مزایای مستمر اعمال گردیده است.

 ۶- در مورد کارت های بیمه البرز برای ثبت نام کنندگان جدید ، امروز این کارت ها بدست اموربازنشستگی رسیده که آقای ابراهیمی گفتند بمحض تفکیک و مرتب کردن این کارت ها انشالله اول هفته آینده اطلاع رسانی خواهد شد که عزیزان بازنشسته به دفاتر کانون  تشریف برده و کارت ها را دریافت نمایند.

 ۷- ضمنا مبلغ عیدقربان و تفاوت پاداش صنعت معدن جمعا بمبلغ دو میلیون و هفتصد وپنجاه هزار تومان تا شنبه هجدهم تیر ماه و مبلغ یک میلیون پانصد هزارتومان عید غدیر و هزینه سفر هم همراه حقوق تیرماه در وجه بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

 ۸- همچنین بازنشستگان محترم می‌توانند روند تایید و پرداخت هزینه های پزشکی و دندانپزشکی را از طریق سایت مس من دنبال کنند. ضمنا در مورد چند موضوع مهم دیگر هم با مدیر امور بازنشستگی آقای مهندس ابراهیمی صحبت هایی انجام شد که انشالله به محض قطعیت در گزارش های بعدی خدمت عزیزان اعلام خواهد شد .

در آخر هم جناب آقای مهندس ابراهیمی از اعضا هیات مدیره کانون (هم اعضا هیات مدیره محترم قدیم و هم اعضا هیات مدیره جدید ) قدردانی و تشکر نمودند و خاطر نشان کردند که با کمک هیات مدیره کانون تمام تلاش خود را مبذول  تا امانت دار خوبی برای احقاق حق بازنشستگان عزیزمان باشیم انشالله که هم اعضا کانون و هم بازنشستگان عزیز در این مسیرسخت کمک کنند که مثل قبل بتوانیم باقی مانده مطالبات را با نظر مساعد مدیران ارشد شرکت مس و صندوق بازنشستگی به نفع بازنشستگان زنده نماییم.

 هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *