پیگیری مطالبات ودرخواست های بازنشستگان

بدینوسیله گزارش پیگیری مطالبات بازنشستگان و جلسات برگزار شده با مسئولین مربوطه را جهت آگاهی به شرح ذیل اعلام می دارد:
الف:نتایج جلسه با دبیر محترم هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران .
در دیدار با جناب آقای مهندس مجد فر دبیر هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران ایشان اظهار نمودند که درجلسه یکشنبه هفته آینده با توجه به رایزنی های قبلی و روزهای اخیر با برخی از اعضای محترم هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم صندوق بازنشستگی و اعضای هیئت مدیره کانون موضوع کان لم یکن نمودن خدمات درمانی از محل کسری بودجه صندوق در دستور کار قرار خواهد گرفت.
۱- موضوع درخواست بازنشستگان ۸۳ و ۷۵ و ازکارافتادگان که اقدامات ان صورت پذیرفته در جلسه هیأت مدیره مطرح و اتخاذ تصمیم نهائی خواهد شد.
۲-ایشان همچنین موضوع ارسال نامه به امضاء صاحبان امضاء هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران را به سازمان بورس جهت اخذ مجوز آن سازمان و اقدامات بعدی در جلسه هفته آینده هیئت مدیره مطرح خواهند نمود .
ب:نتایج جلسه با متولیان امور پزشکی تهران .
در جلسه ای پیرامون مسائل و مشکلات خاص درمانی و دارویی بازنشستگان ساکن تهران و توابع با حضور جناب آقای دکتر بهمن آبادی مدیر محترم امور ایمنی ، بهداشت و دکتر باقری پزشک معتمد تهران وهمچنین اعضای هیات مدیره کانون و یک نفر از بازنشستگان ساکن تهران در روز شنبه مورخه ۹۶/۹/۱۸ ساعت ۱۴ عصر در محل دفتر تهران برگزار و پس از بحث و بررسی و مشکلات عدیده درمانی بازنشستگان تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:
۱-موضوع انعقاد قرارداد با مراکز دارویی (داروخانه ۱۳ آبان و ۸ داروخانه شبکه‌ای وابسته به دانشکده علوم پزشکی تهران ) طرف قرارداد شرکت خواستار ضمانت بانکی شده که فرم ضمانت بانکی نیز از طریق شرکت مس تکمیل و به بانک ارسال تا اقدامات آن حداکثر سه روزه انجام شود و این را وعده دادند که حداکثر تا ۳هفته آینده قرارداد داروخانه‌ها صادر و ابلاغ می‌گردد .
۲-قرارداد مرکز سی تی آنژیو بیمارستان بهمن ،بیمارستان شهید شوریده منعقد و در صورت مراجعه به ان مراکز مشکل وجود ندارد ضمناً قرارداد با مرکز سی تی آنژیو بیمارستان پارس نیز در چند روز آینده تمدید خواهد شد .
۳- با مرکز تصویربرداری بیمارستان خاتم الانبیا تهران نیز قرارداد منعقد گردیده است .
۴-در خصوص تاخیر در پرداخت هزینه های پزشکی ،ایشان کمبود نیروی انسانی شاغل در واحد پزشکی را از علل عمده این تاخیرات عنوان داشتند که با رایزنی های بعدی با مدیر عامل محترم صندوق بازنشستگی و همچنین جناب دکتر ابراهیمی معاون محترم منابع انسانی شرکت مس ،ضمن تایید مطلب ایشان مقرر گردید که به طریق مقتضی مشکل حل و فصل گردد و ایشان قول دادند که حداکثرتا پایان سال جاری پرداخت هزینه ها به روز رسانی و پرداخت ان مطابق بازنشستگان مس منطقه کرمان انجام گیرد.
۵- مدیر محترم ایمنی، بهداشت تهران همچنین اظهار نمودند که درصورت نیاز و درخواست بازنشستگان در هر زمان از محل هزینه‌های انجام شده علی الحساب پرداخت می‌ گردد این مورد را مدیرعامل محترم موسسه صندوق بازنشستگی نیز در خصوص پرداخت علی الحساب در کمترین زمان ممکن تائید نمودند.
۶-در مورد پرداخت داروی خارجی در صورت تجویز متخصص مربوطه کامل پرداخت می گردد و نیاز به تایید کمیسیون ویا واحد پزشکی نمی باشد .
۷-با توجه به کسب رضایت ایشان و هماهنگی‌های بعدی با مدیر عامل محترم موسسه صندوق بازنشستگی مقرر گردید که اطلاع رسانی تایید هزینه‌ها ومبلغ آن مشابه بازنشستگان مس منطقه کرمان توسط آقای جمالی مدیر محترم امور بازنشستگان و از طریق روابط عمومی و سیستم پیام رسانی مربوطه قبل از پرداخت آن به آگاهی ذینفعان رسانده شود .
۸- ایشان همچنین اعلام نمودند که کلیه هزینه های پزشکی فقط بر روی دفترچه درمانی شرکت قید و قابل پرداخت خواهد بود هزینه های روی سربرگ پزشکان قابل پرداخت نخواهد بود .
۹- ضمناً مسائلی از قبیل عدم بروزرسانی تعرفه های دارویی، درمانی و تعیین سقف مبلغ داروی ایرانی ومشکلات خاص زندگی در تهران با توجه به دریافتی مستمری پایین آنان وذکر مثال های مستند و گویا مطرح شد و از ایشان درخواست گردید که با توجه به تخصصی بودن موارد پزشکی مراتب به استحضار مقامات شرکت ملی مس ایران برسانند و از دغدغه‌های موجود کاهش به عمل آورند .
ج:جلسه با مدیر عامل محترم موسسه بازنشستگی صنایع مس .
روز یکشنبه مورخه ۹۶/۹/۱۱ جلسه ای با حضور مدیر عامل محترم موسسه صندوق بازنشستگی،مدیرامور بازنشستگان واعضای هیات مدیره کانون پیرامون موارد پیگیری شده در روز قبل و هماهنگی لازم با ایشان و پیگیری موضوعات برگزار گردید :
۱-در این جلسه ابتدا گزارشی کامل از جلسات با مسئولین شرکت سرمایه گذاری ،امور ایمنی و بهداشت تهران- دبیر محترم هیأت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران باستحضار ایشان رسید .
۲-از ایشان تقاضا گردید علیرغم تلاشهای قبلی خود در خصوص حذف مصوبه خدمات درمانی بازنشستگان و ارسال نامه صاحبان امضاء مجاز شرکت مس به سازمان بورس و اوراق بهادارجهت اخذ مجوزلازم و نهایی شدن مکاتبات مربوط به بازنشستگان ۸۳ و۷۵ باتوجه به فرصت باقی مانده تا جلسه هیات مدیره در (هفته آینده ) رایزنی های لازم را مبذول فرمایند .
۳-با توجه به برنامه‌ریزی بعمل امده توسط ایشان اعلام نمودند که مزایای غیر مستمر بازنشستگان بشرح زیر پرداخت خواهد شد .
آذر ماه : پاداش هفته بسیج .
دی ماه: پاداش پایان سال ۹۴ .
بهمن :پاداش ۲۲ بهمن
اسفند ماه :تفاوت عیدی .
د:جلسه با معاون محترم منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت ملی صنایع مس ایران
در مورخه ۹۶/۹/۱۹جلسه ای با حضور جناب آقای دکتر ابراهیمی معاون محترم منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت ملی صنایع مس ایران پیرامون مطالبات بازنشستگان برگزار و پس از ادای توضیحات مختصری ایشان اظهار نمودند:
۱-در مورد درخواست جانبازان محترم بازنشسته .
۲-در مورد تطابق مستمری بازنشستگان سال ۹۰ و بالاتر .
۳-در مورد پرداخت مزایای ۵ سال سنوات ارفاقی از ۹۱/۱۰/۱ وبالاتر
با تایید مطالب و توضیحات مطرح شده و با عنایت به مکاتبات مدیرعامل این موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس در اولین فرصت (همین هفته ویا هفته آینده) نسبت به تشکیل کارگروه تخصصی موضوعات اقدام خواهد شد تاضمن بررسی و ارائه راهکارهای لازم و محاسبه بار مالی ناشی از هر موضوع به تفکیک اقدامات بعدی انجام گیرد.
در این رابطه نمایندگانی از موسسه صندوق بازنشستگی و کانون بازنشستگان نیز حضور خواهند داشت و جای دارد از حسن نیت و درایت ایشان با جامعه پیشکسوتان تشکر نماییم .
کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *