گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص مسائل حقوقی و رفاهی بازنشستگان

در هفته گذشته با تشکیل جلسات و مذاکرات حضوری با مدیریت ارشد شرکت ملی صنایع مس ایران ومدیران زیر مجموعه پیرامون مطالبات و خواسته‌های جامعه پیشکسوتان اقداماتی صورت گرفته که مزید آگاهی به شرح زیر اعلام می گردد:

الف-تسهیلات نقدی و غیر نقدی .
۱-با توجه به حسن نیت و درایت جناب آقای مهندس بنی اسدی راد مدیر عامل محترم و جناب آقای مهندس محمدی قائم مقام و عضو محترم هیئت مدیره شرکت مس ،نظر باینکه کمک هزینه کالای اساسی مطابق روال گذشته صورت گرفته و حداقل افزایش را دارد ،لذا موافقت نمودند که کمک هزینه کالای اساسی با افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته در مهر ماه به طور همزمان به بازنشستگان وشاغلین پرداخت گردد.
ب:با توجه به پیگیری های بعمل آمده و رایزنی های لازم با اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق بازنشستگی قرار شد که در جلسه بعدی هیئت مدیره صندوق موضوع تفاوت پرداخت هزینه سفر نسبت به شاغلین مطرح و پس از تصویب اجرایی ومابه التفاوت آن نیز پرداخت گردد .
ب: مطالبات بازنشستگان
بالاخره پس از مدت مدیدی به لطف خداوند و همت و پشتکار زیاد مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان سنوات ۸۳ ، ۷۵ از کار افتادگان و فوتی های بازنشسته به تصویب هیئت مدیره رسید و بلافاصله دستورات لازم صادر و به امور مالی شرکت ارجاع گردید که انشاا… بزودی به حساب ذینفعان واریز می گردد .
_در خصوص محاسبه مبلغ ثابت افزایشات سالیانه در مستمری بازنشستگان ،علیرغم تهیه اطلاعات و محاسبه بار مالی آن مقرر گردید که گزارش توجیهی لازم تهیه تا بطریق مقتضی و یا عنداللزوم در جلسه هیئت مدیره شرکت مجوز پرداخت آن صادر گردد .
_در مورد محاسبه و اجرای میانگین دو سال آخر سنوات ارفاقی قرار شد که بدواً از طریق معاون منابع انسانی استعلام لازم در خصوص چگونگی اجرای مفاد ماده قانونی (بند ت ماده ۲۸ قانون برنامه توسعه ششم مصوب سال ۹۵ )بعمل آید .
البته این مورد خاص مصوباتی خواهد بود که مشمول سنوات آتی می شوند .
-در جلسه مشترک با قائم مقام محترم شرکت مس، معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی مدیر امور بازنشستگان وکانون، پس ازتشریح وتوضیحات کامل از طرف کانون در خصوص مشکلات عدیده مالی و اقتصادی جامعه پیشکسوتان بالاخص بازنشستگان پیش از موعد قبل از دهه ۸۰ که منجر به تغییر وضعیت تعداد کثیری از مشمولین مقررات کار و تامین اجتماعی به امور بازنشستگی و یا کارمندان مصوبات پیش از موعد که تبعات منفی وتصمیمات ناصواب مسئولین وقت متاسفانه امروزه دامنگیر وضعیت زندگی آنان شده است و باید چاره ای اندیشید که این عزیزان که در سخت ترین شرایط محیطی و با کمترین امکانات و تسهیلات و حقوق و دستمزد قریب یک دهه را در دو جبهه جنگ و اقتصاد مملکت خدمت نموده اند وبسیاری از آنان جانباز جنگ و یا صنعت هستند شایسته نیست که امروزه با این همه مشکلات اقتصادی روبرو باشند، لذا ضمن تایید و تصدیق مطلب مقرر گردید که راهکارهای قانونی جهت ارتقاء وضعیت معیشتی بازنشستگان با مشارکت معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت مس، مدیر امور بازنشستگان و کانون ارائه تا با توجه به حسن نیت و همت والای مدیرعامل و هیئت مدیره محترم شرکت مس بطریق مقتضی مساعدت لازم در جهت کاهش مشکلات عدیده مالی بازنشستگان بعمل آورند .
لذا اولین جلسه با حضور نامبردگان در این هفته در کرمان برگزار خواهد شد .
-در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت سرمایه گذاری و افق کرمان برگزار گردید کانون بازنشستگان خواستار ارائه فهرست اسامی و مشخصات افراد جذب شده ویا در شرف بکارگیری شرکت افق کرمان شدند که بنا به دلایلی نامعلوم مسئولین مربوطه از ارائه لیست طفره رفته و تا این لحظه اسامی افراد جذب شده را جهت آگاهی جامعه پیشکسوتان در اختیار نمایندگان آنان قرار نداده اند واین موضوع از طریق مدیریت ارشد صنایع مس تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد که نهایتاً باطلاع بازنشستگان خواهد رسید.
کانون بازنشستگان مجدداً از مسئولین محترم درخواست می‌نماید که دستور فرمایند لیست اسامی شاغل ویا در شرف جذب در شرکت افق و یا مأمور به سایر سازمانها و نهادها با ذکر منبع صدور مجوز آن تهیه و در اختیار آنان جهت شفاف‌سازی ورفع ابهامات موجود قرار گیرد .
– ضمناً قرار شد که سود سهام شرکت سرمایه گذاری به بازنشستگان تا اوایل آبان ماه پرداخت گردد همچنین اقساط خرید سهام شرکت افق کرمان از مهرماه با ۵۰% تقلیل از مستمری متقاضیان کسر گردد.
– سود سهام تعاونی اعتبار پیشرو سهامداران بازنشسته تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد .
_ مقدمات ایجاد صندوق پس انداز بازنشستگان نیز فراهم شده وپس از اخذ نظرات کارشناسی وارائه گزارش ان تقدیم هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران گردد.
درپایان مجدداً از الطاف وهمکاری های بی شائبه مدیر عامل محترم شرکت ملی صنایع مس ایران ومدیران زیر مجموعه در جهت حل وفصل مسائل ومشکلات بازنشستگان تقدیر وتشکر می نمائیم.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *