گزارش جلسه مجمع نمایندگان ،هیات مدیره کانون با مدیرعامل صندوق بازنشستگی

در مورخه چهارشنبه ۹۶/۹/۸ راس ساعت ۱۴:۱۵عصرجلسه ای با حضور مدیرعامل و مدیران موسسه صندوق بازنشستگی، اعضای مجمع نمایندگان و هیئت مدیره کانون در محل سالن کنفرانس موسسه صندوق بازنشستگی کرمان برگزار گردید:
در این جلسه ابتدا آیاتی چند از کلام ا…. مجید قرائت و به سمع حاضرین در جلسه رسید سپس آقای پورمحمدی رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان به مدیرعامل ومدیران و اعضای مجمع خیر مقدم عرض نموده و از حفظ وحدت و همدلی موجود بین مدیریت صندوق وجامعه پیشکسوتان تشکر نمودند.
در ادامه آقای هوشنگ بنی اسدی دبیر کانون بازنشستگان صنایع مس ایران ضمن عرض خیرمقدم وتقدیر و تشکراز درایت مدیرعامل محترم موسسه صندوق بازنشستگی و همکاری مدیران و مجموعه موسسه صندوق بازنشستگی،همچنین از تلاشهای بی وقفه نمایندگان واعضای هیات مدیره کانون، خواستار تداوم و استمرار این روند رو به رشد شدند .

 

 

 

 

 

 

 

 

*ایشان افزودند بحمدا…در حال حاضر بستر لازم با وجود مدیریت ارشد شرکت مس، موسسه صندوق بازنشستگی مهیا و انشاا… با تشریک مساعی و استفاده از تجارب بازنشستگان و شاغلین مشارک صندوق اتفاقات خوبی بیفتد که باعث آرامش و رفع دغدغه خاطر مشارکین صندوق گردد. آقای بنی اسدی دبیر کانون بازنشستگان سپس سوالات کلی و روزمرگی جامعه پیشکسوتان را دسته بندی وبا اولویت بندی وتوضیحات مختصری نیز با توجه به سبقه ومکاتبات ومراحل اداری را به استحضار جناب مهندس موسوی مدیرعامل صندوق بازنشستگی رساندند و از ایشان تقاضا نمودند که پاسخ سوالات بازنشستگان را به اطلاع نمایندگان حاضر در جلسه برسانند. ایشان همچنین تاکید نمودند با توجه به پیگیری وتلاش های زیاد در برخی از موضوعات متاسفانه پاسخ مسئولین بصورت فرسایشی و باعث تکدر خاطر ذینفعان موضوعات شده ،لذا استدعا دارد که تلاش مضاعف در جهت تحقق ان صورت گیرد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه از مدیر عامل محترم موسسه صندوق بازنشستگی دعوت بعمل آمد تا در جایگاه مستقر و به سوالات مطرح شده پاسخ دهند پس از استقرار بدواً ایشان با سعه صدرو متانت به اعتراض دو نفر از نمایندگان و سپس به تک تک سوالات پاسخ لازم را ارائه نموده و حفظ وحدت ،تعامل ،مشاورت و استفاده از خرد جمعی را تنها رمز موفقیت دانستند ذیلاً سوالات و پاسخ های اجمالی ایشان در جمع نمایندگان بازنشستگان را به آگاهی می‌رساند:

اهم مطالب مطروحه در جلسه با مدیرعامل صندوق بازنشستگی ۹۶/۹/۸ کرمان .

*سوال:لغو کلی مصوبه هیئت مدیره شرکت مس در خصوص خدمات درمانی .
-پاسخ: در این مورد رایزنی های لازم با اعضای هیئت مدیره شرکت مس بعمل آمده و در اولین جلسه هیئت مدیره موضوع کان لم یکن خواهد شد.
*سوال :الحاق تبصره ۱ ماده ۹۸ و فصل ۱۱ آیین نامه استخدامی در اساسنامه شرکت مس
پاسخ: اقدامات قانونی و اداری اولیه آن از جمله اخذ مجوز لازم از نهاد حقوقی ریاست محترم جمهوری صورت گرفته ومراتب از طریق هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران (هیئت امنای صندوق بازنشستگی) پس از اخذ مجوز سازمان بورس و طرح در جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت و تصویب آن اجرائی خواهد شد.

*سوال :
۱-پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال های ۸۳ و ۷۵
۲-عدم دریافت سنوات ارفاقی از ۹۱/۱۰/۱ به بالا .
۳-تطبیق مستمری بازنشستگان سال۹۰ به بالا .
۴- پیگیری درخواست جانبازان بازنشسته .

پاسخ:
در خصوص چهار مورد فوق مستندات و مکاتبات آن را ایشان با طی مراحل مکاتباتی در سیستم اتوماسیون اداری ارائه نمودند واظهار داشتند که اقدامات اداری این ۴ مورد انجام شده و پیگیری لازم توسط صندوق بازنشستگی و کانون تا حصول نتیجه بعمل خواهد بود .
ایشان اظهار داشتند در این رابطه از طرف آقای دکتر ابراهیمی معاونت محترم منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت ملی صنایع مس ایران کارگروه تخصصی تشکیل شده تا مشکلات موجود را وفق مقررات و قوانین جاری بررسی و اظهارنظر نمایند .

*سوال :تفاوت فاحش دریافت مستمری بازنشستگان کارگران مشمول مقررات تامین اجتماعی با بازنشستگان صندوق.(درقالب یکسان سازی مستمری)
پاسخ: دراین رابطه پیشنهاد خاصی را ارائه ننمودند .
*سوال :انعقاد قرارداد داروخانه ها و مراکز درمانی تهران که به معضل تبدیل شده است.
پاسخ: مکاتبات مربوط به انعقاد قرارداد با مراکز درمانی و دارویی تهران را که صورت گرفته قرائت و عنوان داشتند که متاسفانه روند به کندی پیش میرود لیکن کلیه افدامات اداری وتوافقات طرفین بعمل امده ومنتظر ابلاغ قرارداد از سوی امور قراردادهای شرکت مس هستیم.

*سوال:امکانات و تسهیلات رفاهی _اردوهای سیاحتی و زیارتی _عدم مهمانسرا در شهرهای زیارتی و سیاحتی
پاسخ: ایشان ایجاد و توسعه تسهیلات رفاهی را در جامعه پیشکسوتان ضروری دانستند و اظهار نمودند در اولین فرصت که وضعیت مالی صندوق روند مناسبی نماید اقداماتی صورت خواهد پذیرفت.
*سوال:موضوع بسیار مهم جذب فرزندان
پاسخ: ایشان عدم مجوز جذب نیرو توسط تصمیم سازان شرکت ملی صنایع مس ایران و نیروهای مازاد در حال حاضر را دلیل عدم جذب وبکارگیری عنوان داشتند و با توجه به رایزنی های مکرربا مدیر عامل شرکت مس این قول را داده است که در راه اندازی پروژه ها و طرح ها این حق به فرزندان بازنشسته داده خواهد شد .
*سوال :گزارشی از عملکرد صندوق درخصوص شرکت های زیان ده .
پاسخ: با توجه به عملکرد نامناسب شرکت های تحت پوشش طی چند سال گذشته (حداکثر۷%سود دهی در سال) به نظر می‌رسد که دربنگاه داری علناً ناموفق بوده ایم و اقدامات بسیار موثر واصولی و زیربنایی با استفاده از تجارب و تخصص اهل فن صورت پذیرفته و در آینده نزدیک شاهد و ناظر آن خواهید بود .

*سوال :انعقاد قرارداد بیمارستان در شهرهای بم و جیرفت توسعه قرارداد های درمانی وداروئی در شهرستان سیرجان
پاسخ: مقرر گردید که این موارد از طریق واحد درمانی پزشک معتمد مجدداً پیگیری شود .

*سوال:تفاوت ۵ سال سنوات ارفاقی .
پاسخ: علیرغم توضیحات جامع و کامل موضوع توسط دبیر کانون ایشان اظهار نظری در این خصوص ننمودند
*سوال:فلسفه تشکیل شرکت افق کرمان با توجه به نظریه تعدیل ویا تعطیل شرکتها
پاسخ: اقدامات اولیه و اخذ مجوزات قانونی آن در دست اقدام ولی تاکنون قطعیت نیافته است و ذینفعان در سهامدار شدن آن مختارند .

*سوال:حفظ ۴۹ درصد سهام جهان فولاد .
پاسخ: با توجه به تامین آورده سهم صندوق از طریق اخذ وام ودیگر اقدامات بخش قابل توجهی از آورده پرداخت گردیده و جای نگرانی نیست .
*سوال:اعطای پاداش پایان سال ۹۴ با توجه به وعده قطعی مدیر عامل وقت صندوق
پاسخ: پاداش مذکور در چند ماه باقیمانده تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد .
*سوال : وضعیت نابسامان توزیع برنج وروغن-هدف مس جلب رضایت کارکنان وبازنشستگان است ولی متاسفانه…….
پاسخ: مشکل مکان در تهران حل وفصل گردیده ودراین رابطه تعاونی مصرف که متولی توزیع می باشد باید پاسخگو باشد که اینجانب وهمکاران وهیات مدیره کانون مرتباً پیگیری می نمائیم.
*سوال : وضعیت میهمانسراهای اصفهان ،بندرعباس
پاسخ: مهمانسرای اصفهان در حال حاضر بلااستفاده و در نظر است که تصمیماتی در خصوص آن اخذ گردیده درآینده نزدیک اجرائی گردد که مراتب را اطلاع رسانی خواهند نمود.
در خصوص میهمانسراها وزمین جنب آن در بندرعباس نیز تا کنون اقدامات موثری انجام شده و در هفته‌ آینده تقریباً تصمیمات در مورد ان نهایی خواهد شد .
*سوال :موضوع اشتغال فرزندان بازنشسته شرکت مس به نسبت سهام در شرکت جهان فولاد سیرجان.
پاسخ: مکاتبات و مذاکراتی با مدیریت انشرکت صورت گرفته و با پیگیری مستمر توسط صندوق و کانون باید از این طریق نیز سعی و تلاش در جهت رفع معضل بیکاری فرزندان بازنشسته صورت گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه جلسه برخی از نمایندگان سوالاتی از ایشان نمودند و پاسخ لازم را ارائه نمودند.
در پایان جلسه،نمایندگان بازنشستگان از پاسخگویی شفاف و صادقانه مدیرعامل صندوق بازنشستگی تشکر وقدردانی برای ایشان آرزوی سلامتی و توفیق خدمتگزاری به جامعه پیشکسوتان را نمودند .
جلسه راس ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه با ذکر صلوات بر محمد (ص) پایان یافت .

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *