گزارش شماره۲ کارگروه پیگیری رفع موانع قانونی اساسنامه کانون

بنام خدا
اطلاعیه
گزارش شماره ۲ کارگروه پیگیری رفع موانع قانونی اساسنامه کانون
بدینوسیله به استحضار اعضای محترم موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران میرساند امروز شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ساعت ۹ صبح جلسه ای با حضور آقایان دکتر پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، دکتر پورسید معاونت حقوقی مجلس و کارشناسان مربوطه ، دکتر رستمی مدیریت عامل مس، دکتر رحمتی معاونت هماهنگی، دکتر پیلوا ،دکتردورودی و دکتر صدوقی مشاورین حقوقی مس ،آقای یزدانی راد ( مدیرعامل جدید صندوق) دکتر شیخ رئیس هیئت مدیره صندوق، آقای سیف الحسینی و اینجانب در محل کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار گردید.
دراین جلسه شکوائیه تهیه شده به انضمام ۶۳۲ امضای جمع آوری شده شما عزیزان از شهرهای مختلف و دونسخه برابر اصل شده امضاها، با سه عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی ، مجمع نمایندگان مجلس و رئیس جمهور تحویل دکتر پورابراهیمی گردید. سپس اهلیت استنادات قانونی وزارت رفاه برای تغییر اساسنامه صندوق مس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همگی به این باور مشترک رسیدیم که صندوق مس از حیطه قوانین یاد شده مستثنی میباشد. سپس بر مبنای توافقات جلسه ، دبیر کمیسیون اقتصادی، نامه ای با امضای دکتر پور ابراهیمی به سرپرست وزارت رفاه تهیه کرد که پیرو هماهنگی قبلی انجام شده با آقای زاهدی وفا سرپرست وزارت رفاه، گروهی متشکل از آقایان دکتر پورابراهیمی ، دکتر رستمی ،دکتر دورودی مهندس یزدانی راد ،دکترشیخ و اینجانب به وزارت رفاه رفتیم. از طرفی در هفته گذشته نامه ای در همین زمینه از سوی مس به رئیس جمهور و از سوی ایشان به معاونت حقوقی ارجاع شده بود و طی تماسی از سوی حوزه معاونت حقوقی رئیس جمهور با مس ، برای ساعت۱۱ صبح امروز وقت داده بودند، لذا سایر اعضای کارگروه آقایان دکتر رحمتی ، دکتر پیلوا ، دکتر صدوقی و سیف الحسینی همزمان به نهاد ریاست جمهوری رفتند.
در جلسه وزارت رفاه ، دکتر پورابراهیمی ضمن ارائه توضیحات حاصل از جمعبندی جلسه کمیسیون اقتصادی ، با تسلیم نامه فوق الذکر به سرپرست وزارت ، از ایشان خواستند دستور توقف اجرای مصوبه را صادر و جلسات کارشناسی برای لغو کامل مصوبه برگزار گردد.
هریک از حاضرین نیز توضیحاتی در رد مصوبه مذکور ارائه نمودند و بنده نیز به نمایندگی از مشارکین صندوق رسماً مخالفت خود و سایر مشارکین را با اجرای این مصوبه اعلام کردم .
آقای زاهدی وفا سرپرست وزارت رفاه، ضمن بیان ارقام هنگفتی که سال گذشته دولت به صندوقهای بازنشستگی زیرمجموعه آن وزارتخانه کمک کرده است ، اظهارداشت ما بدنبال افزایش ابواب جمعی خود نیستیم.
در پایان جلسه، سرپرست وزارت رفاه نامه کمیسیون اقتصادی مجلس را به خانم واحدی مدیر کل حقوقی وزارتخانه رفاه و معاونت حقوقی تامین اجتماعی جهت بررسی و اعلام نظر در مورد توقف اصلاح ساختار،ارجاع نمود.
درساعت ۳ عصر نیز جلسه جمعبندی با حضور دوستانی که به تهاد ریاست جمهوری رفته و بسیار راضی بودند برگزار شد و در مورد نحوه پیگیری کار از نهادهای یاد شده برنامه ریزی گردید و برای شرکت در جلسه ساعت ۹ صبح فردا با آقای دکتر مظفری رئیس دیوان عدالت اداری هماهنگیهای لازم صورت پذیرفت.
کماکان به استحضار دوستان محترم میرسانم در سایه الطاف الهی و تلاش مجدانه دکتر پورابراهیمی ، دکتر رستمی و اعضای کارگروه ، فرایند توقف و لغو مصوبه بخوبی پیش میرود و انشاءالله بزودی شاهد لغو کامل این مصوبه خواهیم بود.
الهم اجعل عواقب امورنا خیرا
حمید زارع- نماینده کانون بازنشستگان در کارگروه

یک نظر “گزارش شماره۲ کارگروه پیگیری رفع موانع قانونی اساسنامه کانون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *