اطلاعیه

  با سلام و درود خدمت عزیزان پیشکسوت ؛

 با عنایت به موارد ذیل خواهشمند است کلیه عزیزان پیشکسوت ( مستمری بگیر و وظیفه بگیر) جهت بروز رسانی بانک اطلاعاتی کانون به لینک ذیل به آدرس: https://meskanoon.ir/personel/  رجوع و فرم اطلاعات فردی را کامل   نمایند.

موارد:

  • گروهی از عزیزان اطلاعات آنها از آغاز در سیستم کامل نمی‌باشد.
  • بعضی از عزیزان از شهری به شهر دیگر جهت سکونت عزیمت و ادرس جدید خمود را ثبت ننموده اند.

-گروهی در شهر محل سکونت خود جابجایی داشته و آدرس جدید را اعلام و ثبت ننموده اند.

  • بعضی از بزرگواران  شماره تماس خود را تغییر ولی اطلاع رسانی ننموده ، بنابراین لطفاً از تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱ الی ۲۰/ ۲ /۱۴۰۳ با مراجعه به سایت کانون اطلاعات فردی را کامل نموده تا امکان برقراری ارتباط( تلفنی ،پیامک) و در صورت نیاز به مکاتبه، آدرس پستی دقیق موجود باشد.

 یادآوری می‌گردد عزیزانی که به هر دلیل محل سکونت یا شماره تماس خود را تغییر می‌دهند در اسرع وقت به کانون اطلاع رسانی نمایند، در غیر این صورت کانون مسئولیتی در قبال عدم برقراری ارتباط با عزیزان نخواهد داشت.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

اطلاعیه وام

بنام خدا
با سلام؛
بدینوسیله به اطلاع اندسته از مستمری و وظیفه بگیران که تا کنون بخشی یا کل وام(۵۰۰ میلیون تومانی) آنها بنا به دلایلی پرداخت نشده میرساند٬ بر اساس مذاکرات امروز جناب دکتر توکلی معاونت محترم مالی صندوق و مهندس زا رع با جناب باژوند مدیر عامل پیشرو ٬ آقای باژوند اظهار نمودند از پروندهایی که از سوی صندوق ارسال گردیده (۱۷۹ پرونده ) امروز ۸۴ پرونده پرداخت و قول دادند مابقی تا فردا ظهر پرداخت خواهد شد. لازم بذکر است افرادی هزینه بیمه وام را شخصا پرداخت(بیمه مانده بدهکار) ننموده اند مبلغ بیمه از اصل وام آنها طبق گفته مدیر عامل پیشرو کسر خواهد شد.
کانون بازنشستگان صنایع مس ایران
تاریخ ۱۸ / ۱ / ۱۴۰۳

گزارش عملکرد کانون در سال ۱۴۰۲

سلام ودرود خدمت پیشکسوتان عزیز (خانمها و آقایان) با آروزوی قبولی طاعات و عبادات به درگاه حق تعالی و تبریک مجدد سال نو و آرزوی بهترینها برای شما عزیزان؛.                                                                             باعنایت به اینکه سال گذشته سالی پر فراز و نشیب همراه با تغییر و تحولات مکرر در مدیریت شرکت مس و صندوق بازنشستگی ما بود . گزارش مبسوطی در ۱۹ بخش از عملکرد کانون ٬ با استناد به گزارشات ارسالی در مقاطع مختلف و مستندات (نامه نگاریها بر گزاری جلسات) در سال ۱۴۰۲ به شرح ذیل خدمت شما بزرگوان تقدیم میگردد. بخش پیگیری ابطال مصوبه نا عادلانه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۵ شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی در مورد تغییر اساسنامه صندوق بازنشستگی مس که در تاریخ      ۱ ۲ / ۶ / ۱۴۰۱ طی شماره ۱۲۴۶۲۱ ابلاغ گردید. با توجه به اینکه این مصوبه در تاریخ۱۱ / ۳ / ۱۴۰۲  به تصویب هیئت دولت رسید، منبعد در این گزارش از آن بنام مصوبه هیئت دولت یاد خواهیم کرد.همانگونه که در گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ هیئت مدیره کانون و سایر گزارشات موردی به استحضار رسید، از بدو اطلاع یافتن از این مصوبه، مراتب در چارچوب کارگروه رفع موانع اساسنامه صندوق و کمیته حقوقی کانون  از طریقهای مختلف  مرتباً پیگیری می شده است‌.در سال ۱۴۰۲ نیز در اینمورد اقدامات، مکاتبات و جلسات  متعددی بر گزار که در خلال گزارش به اطلاع شما بزرگواران خواهد رسیید.

در تاریخ ۷ / ۱ / ۱۴۰۲ در اولین دیداری که هیئت مدیره کانون با مدیر عامل وقت شرکت مس(دکتر رستمی) در کرمان داشتند موضوع پیگیری و ابطال مصوبه از طرق مختلف (دیوان عدالت اداری ٬ دولت٬ مجلس و سایر نهادهای مرتبط  و حال شدن مطالبات شما عزیزان در موارد مختلف احیای فصل بازنشستگی٬ بکارگیری فرزندان بیکار پیشکسوتان٬ حل مشکلات حوزه درمان ٬ مهمانسراها٬ یکماه پاداش پایان خدمت سنوات سرمایه گذاری بعضی از همکاران ٬ چگونگی پرداخت وام ۵۰۰ میلیونی به پیشکسوتان  و….. مورد تاکید قرار گرفت.

با پیگیری هیئت مدیره و کمیته حقوقی کانون سرانجام اسناد کانون از هیئت مدیره قبلی تحویل اعضا کمیته حقوقی کانون گردید به شرح گزارش ذیل:

بنام خدا

در تاریخ ۱۴/ ۲ /۱۴۰۲  پیرو پیگیریهای از قبل اینجانب اکبر آل سعدی  به همراهی جناب آقای حمید عبدالعلی پور از کمیته حقوقی کانون و جناب آقای حسین  زینلی زاده از هیات مدیره کانون به دفتر وکالت جناب آقای حسین رضایی وکیل پرونده مراجعه و اسناد و مدارک مشروحه ذیل توسط ایشان تحویل داده شد .

۱-اسناد (برگه های واگذاری) پنج قطعه زمین هفت باغ به قطعات شماره ۱۲۶۴ ۱۲۶۵  ۱۲۶۶  ۱۲۶۷ ۱۲۶۸

۲-سند آپارتمان دفتر کانون بازنشستگان در شهربابک به شماره۱۴۷۶۵۱. مورخه (۱۰/۱۰/ ۹۶ )   قطعه ۱۱ ششدانگ به مساحت ۱۳۴/۳۲متر مربع واقع در شهربابک کدپستی ۲۰۴۸۱۳۲۹۶۲

۳-سند آپارتمان به شماره ۵۶۷۲۹۵ مورخه ۲/ ۱۲/ ۹۰ ششدانگ به مساحت ۹۹/۸۵ متر مربع کد پستی ۷۶۸۸۴۳۹۶۸ واقع در کرمان بلوار جمهوری شهرک گاندی مجتمع صدف

۴-سند خودروی ۴۰۵پژو نقره ای رنگ مدل ۱۳۸۵ با مالکیت کانون بازنشستگان دارای پلاک شماره ۶۶۲ج۳۸  ایران ۴۵

لازم بذکر است خودروی مذکور در پارکینگ امور مالی رفسنجان می باشد .

« کمیته حقوقی کانون بازنشستگان صنایع مس ایران »

ودر پایان از حضار در خواست نمودم یک وقت  از ریاست محترم جمهور ٬ وزیر تعاون ٬ کار و رفاه اجتماعی و رئیس دیوان عدالت اداری جهت ملاقات نمایندگان پیشکسوتان با انها  گرفته تا در این دیدارها عدم رضایت بازنشستگان با دلایل قانونی و مستدل بیان گردد.

ادامه گزارش :(بخش ۲)

با پیگیری هیئت مدیره و کمیته حقوقی کانون سرانجام اسناد کانون از هیئت مدیره قبلی تحویل اعضا کمیته حقوقی کانون گردید به شرح گزارش ذیل;                                       

  بنام خدا

در تاریخ ۱۴/ ۲ /۱۴۰۲  پیرو پیگیریهای از قبل اینجانب اکبر آل سعدی  به همراهی جناب آقای حمید عبدالعلی پور از کمیته حقوقی کانون و جناب آقای حسین  زینلی زاده از هیات مدیره کانون به دفتر وکالت جناب آقای حسین رضایی وکیل پرونده مراجعه و اسناد و مدارک مشروحه ذیل توسط ایشان تحویل داده شد .

۱)اسناد (برگه های واگذاری) پنج قطعه زمین هفت باغ به قطعات شماره ۱۲۶۴ ۱۲۶۵  ۱۲۶۶  ۱۲۶۷ ۱۲۶۸

۲)سند آپارتمان دفتر کانون بازنشستگان در شهربابک به شماره۱۴۷۶۵۱. مورخه (۱۰/۱۰/ ۹۶ )   قطعه ۱۱ ششدانگ به مساحت ۱۳۴/۳۲متر مربع واقع در شهربابک کدپستی ۲۰۴۸۱۳۲۹۶۲

۳)سند آپارتمان به شماره ۵۶۷۲۹۵ مورخه ۲/ ۱۲/ ۹۰ ششدانگ به مساحت ۹۹/۸۵ متر مربع کد پستی ۷۶۸۸۴۳۹۶۸ واقع در کرمان بلوار جمهوری شهرک گاندی مجتمع صدف

۴)سند خودروی ۴۰۵پژو نقره ای رنگ مدل ۱۳۸۵ با مالکیت کانون بازنشستگان دارای پلاک شماره ۶۶۲ج۳۸  ایران ۴۵

لازم بذکر است خودروی مذکور در پارکینگ امور مالی رفسنجان می باشد .

«کمیته حقوقی کانون بازنشستگان صنایع مس ایران »

ادامه گزارش(بخش ۳).                                                                       

سرانجام با توافق و امضای تفاهم‌نامه  بین صندوق بازنشستگی و بانک رسالت در مورد پرداخت ۲۰۰ میلیون ازوام ۵۰۰ میلیونی از طریق این بانک٬   ازطرف  کانون  و صندوق بازنشستگی اطلاع رسانی بعمل آمد(در گروها ی مجازی و سایت کانون و صندوق بازنشستگی).  ودر ضمن جهت پیشکسوتانی که در خارج کشور بسر میبردند مقرر شد از طریق واتساپ یا ایمیل مشخصات خود و فرم در خواست وام را برای مهندس زارع ارسال تا در مورد اختصاص وام به انها اقدام گردد و این مهم در مورد ۲۰ نفر که مدارک مورد نیاز را برای مهندس زا رع ارسال نمودند به انجام رسید.                                                        همانگونه پیشکسوتان عزیز مستحضر ند در زمان مدیر عاملی مهندس حسنی از طرف صندوق ۱۷۰۰۰ سهم فملی به مشارکین اختصاص داده شد که تعدادی از پیشکسوتان بعلت عدم ثبت نام ویا عدم تکمیل اطلاعات خود در سامانه سجام نتوانسته بودند از این امکان استفاده نمایند که با اطلاع رسانی از طریق کانون و صندوق کسانی در سامانه سجام ثبت نام و اطلاعات خود را کامل و به کانون اطلاع دادند مشخصات آنها جهت تخصیص ۱۷۰۰۰۰ سهم فملی به مدیریت صندوق ارسال گردید.

اطلاعیه

اعطای وام قرض الحسنه به بازنشستگان

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر

به اطلاع مستمری بگیران محترم  موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران می رساند پس از پیگیری و مذاکرات متعدد با بانک های مختلف جهت هماهنگی پرداخت وام به بازنشستگان محترم در نهایت تفاهم لازم در این خصوص با دو بانک عامل صورت پذیرفت.

در مرحله اول مقرر گردید اعطای وام از طریق بانک رسالت صورت گیرد. مبلغ این وام قرض الحسنه دو میلیارد ریال با کارمزد ۲ درصد سالیانه و با بازپرداخت ۶۰ ماهه می باشد.

بازنشستگان محترم با مراجعه به وب سایت : www.mresalat.ir به بخش عضویت در کانون های همیاری اجتماعی مراجعه کرده و درخواست عضویت نمایند.

افرادی که قبلا نزد بانک رسالت حساب فعال با پیش شماره ۱۰ دارند نیازی به مراجعه به این سایت و درخواست عضویت ندارند.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از ساعت ۷.۵ تا ۱۵ با شماره‌های ۰۳۴۳۲۲۳۲۵۰۴

۰۳۴۳۲۲۳۲۵۰۵

۰۳۴۳۲۲۲۶۹۲۰

دفتر صندوق بازنشستگی مس کرمان تماس حاصل نمایید.

اطلاعات تکمیلی در خصوص مراحل بعدی متعاقبا از همین طریق اطلاع رسانی خواهد شد

روابط عمومی موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران

اطلاعیه

بدینوسیله به اطلاع بازنشستگان و مستمری بگیران عزیز صندوق بازنشستگی مس میرساند بدلیل  نقص اطلاعات و عدم تکمیل ثبت نام در سامانه سجام ،  امکان  تخصیص ۱۷۰۰۰سهم فملی به ۴۰۶ نفر  افراد نامبرده لیست پیوست ،تاکنون میسر نگردیده است .

خواهشمند است در اسرع وقت نسبت به اصلاح و تکمیل ثبت نام خود در سامانه سجام اقدام و مراتب را بنحو مقتضی به امورمالی .صندوق یا کانون بازنشستگان منعکس فرمائید.

همچنین با توجه به عدم دسترسی برخی از این عزیزان به اینترنت و فضای مجازی و حتی غیر فعال بودن تلفنهای اعلام شده اولیه ، از دوستانی که با هریک از آنان آشنایی دارند، تقاضا میگردد مراتب را بنحو مقتضی به آنان اطلاع رسانی فرمایند.

۱۳ / ۲ / ۱۴۰۲

اطلاعیه شماره سه (تسهیلات وام بانکی)
بازنشسته گرامی،

خواهشمند است در صورت هر گونه سوال یا ابهام در خصوص دریافت تسهیلات با کارشناسان صندوق بازنشستگی با شماره های اعلام شده تماس گرفته و به برخی مطالب منتشره در کانال های غیررسمی توجه نفرمایید.

خدمتگزاران شما در مجموعه صندوق بازنشستگی با تمام توان در حال تلاش برای ارائه خدمات به شما عزیزان هستند. مستدعی است با طرح و دامن زدن به برخی موضوعات خلاف واقع موجبات دلسردی آنان را فراهم ننمایید.

شماره های تماس دفتر صندوق بازنشستگی مس کرمان (از ساعت ۷.۵ تا ۱۵)

۰۳۴۳۲۲۳۲۵۰۴

۰۳۴۳۲۲۳۲۵۰۵

۰۳۴۳۲۲۲۶۹۲۰

کانون بازنشستگان صنایع مس

ادامه گزارش. (بخش ۴)                                                                         

 در تاریخ ۱۹ / ۲ / ۱۴۰۲ در دیداری که جمعی از نمایندگان منتخب کرمان و بعضی از اعضای هیئت مدیره کانون با مدیران عامل شرکت مس و صندوق بازنشستگی داشتند باز پیگیر مطالبات شما بزرگواران شدند که گزارش آن به شرح ذیل خدمت عزیزان در فضای مجازی ارائه شد.

                                                                         بنام خدا

با سلام

امروز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ شرایطی پیش آمد تا به اتفاق چند نفر از نمایندگان منتخب کرمان آقایان  جواد سلاجقه، محمدر ضا شمس، سرکار خانم مهندس مالکی، مهندس حمید زارع  ، مهندس حسین شیخ الاسلامی،  دکتر  حسین ملکی،  دکتر محمود محمودی   و بنده بها الدینی  در سالن بزرگ تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان که همایش تخصصی ارتباط صنایع بزرگ و کوچک در حال بزرگی بود ابتدا به حضور آقای مهندس یزدانی مدیر عامل محترم  صندوق  و بعد از یکی دو ساعت خدمت آقای دکتر رستمی مدیر عامل محترم شرکت مس  برسیم  سالن بسیار شلوغ بود چون  اعضا هیئت مدیره شرکت های کوچک و بزرگ در این همایش شرکت داشتند

سر انجام بعد از مدتی انتظار  نوبت به ما رسید تا کمتر از ۲۰ دقیقه جلسه ای با آقای دکتر رستمی داشته باشیم  هر کدام از نمایندگان  در حد توان خود  خواسته هایی را مطرح کردند انصافا آقای مهندس یزدانی از مواضع باز نشستگان  بخوبی دفاع کردند و گزارشی بابت نحوه پرداخت وام  از طریق بانک رسالت  ارائه نمودند  سر انجام جناب رستمی  با توجه به مطرح شدن  خواسته ها توسط نمایندگان  بصورت شفاهی با چند موضوع زیر   موافقت کردند .

۱- پرداخت پاداش روز کارگر

۲-  انتخاب ترکیب هیئت مدیره  صندوق طبق  ماده ۱۲ اساسنامه  هر ۵ عضو هیئت مدیره  از بین مشارکین البته  نیاز به  رعایت تشریفات قانونی دارد

۳- کلیه همکاری‌ها برای پرداخت وام صورت خواهد گرفت ولی توصیه می‌شود صبوری کنید .

۴- بنده تحت هیچ عنوان صورت جلسه ای در هیچ کجا و خصوصا در  رابطه با موضوع مد نظر شما امضا نکرده ام حتی اعتراض هم داشته ام.

۵- نمایندگان کانون قبلا با نمایندگان مجلس و وزارت  رفاه و .. هماهنگ کنند و برای ابطال مصوبه رفاه حضوری با مقامات  صحبت کنند .

ودر مورد فصل احیای فصل بازنشستگی از طرف کانون با مدیرعامل شرکت مس بلافاصله مکاتبه بعمل امد.

پیوست فایلهای pdf1 و pdf2

ودر مورد افزایش درصد حقوق پیشنهاد کمیته رفاهی حداقل ۳۰ % بود و به عرض ایشان رسید .

در مورد مسائل رفاهی ورزشی نیز صحبت شد.( و متعاقب جلسه کارگروه جلسه هیئت مدیره صندوق تشکیل در نهایت افزایش ۲۷ در صدی حقوق را مصوب و بلافاصله جهت طرح در جلسه هیئت مدیره شرکت مس «هیئت امنا صندوق» ارسال گردید)

متعاقب آن به دفتر شرکت مس مراجعه نمودیم و پیگیر نامه احیا فصل بازنشستگی شدیم که توسط دکتر رستمی

در تاریخ ۲۳ / ۲ / ۱۴۰۲ کار گروه رفاهی کانون جهت پیگیری مطالبات و احیای فصل بازنشستگی عازم تهران شد که گزارش به شرح ذیل در گروهها ارسال شد.

                                                                   بنام خدا

با سلام خدمت پیشکسوتان محترم:

کارگروه رفاهی معیشتی کانون متشکل از آقایان حسین زینلی زاده (بعنوان رئیس کار گروه)  محمدزند وکیلی ٬ حسن نبیان  ٬ محمد جوادی (اعضای کارگروه) و اینجانب دبیر کانون بعنوان هماهنگ‌کننده سه کارگروه و کار گروه تغییرات اساسنامه کانون شنبه مورخ ۲۳/ ۲/ ۱۴۰۲ جهت پیگیری پاره ای از مطالبات به تهران عزیمت نمودیم ;

در بدو ورود به  وزارت کار مراجعه و در خواست وقت دیدار نمایندگان منتخب با وزیر کار تقدیم مدیر کل حوزه وزارتی وزارت کارآقای مولوی گردید .

و در ادامه به دفتر شرکت مس مراجعه و با مدیر عامل شرکت مس در مورد مطالبات (درصد افزایش حقوق٬ اصلاح فصل بازنشستگی در آیین نامه استخدامی شرکت مس (بر اساس نامه شماره.  ۶۹۹/ ۴۰۱/ ۱۱۰             مورخ. ۱۵/ ۵ / ۱۴۰۱ و پیگیریهای بعمل آمده کانون و نامه پیرو آن به شماره. ۱۲۷/ ۴۰۲/ ۱۱۰  مورخ ۲۰ / ۲ /۴۰۲که تقدیم مدیر عامل شرکت مس گردید.

و دکتر رستمی فرمودند در مورد کل مطالبات مورد نظر بادکتر طیاری معاونت منابع انسانی شرکت صحبت و با ایشان به نتیجه برسید بعد تصمیم گیری بعمل خواهد آمد ٬ ضمن مراجعه به دفتر دکتر طیاری متاسفانه ایشان بعلت نا مساعد بودن حالشان تشریف نداشتن و بعد از یکساعت که تشریف آوردند متاسفانه دوباره بعلت کسالت نتوانستند در محل کار بمانند . و پیگیری به روز بعد موکول شد.

لاجرم فرصت را غنیمت شمرده به دفتر دکتر بهمن آبادی مدیر درمان شرکت مس مراجعه و در دیدار با ایشان در مورد اختصاص مکانهایی جهت اقامت همراه بیمارانی که برای استفاده از امکانات بهتر پزشکی به سایر شهرها عزیمت می کنند صحبت شد.(قبلا طی نامه شماره ۷۹۳/ ۴۰۱/ ۱۱۰ مورخ ۹/ ۹/ ۱۴۰۱ توسط کانون در این مورد مکاتبه و پیگیری بعمل آمده بود)

ایشان فرمودند کمیسیون پزشکی هر هفته دو مرتبه در سرچشمه برگزار میگردد و اشخاصی در خواست عزیمت به سایر شهرها جهت درمان دارندپرونده و سوابق آنها بررسی میگردد و موارد خیلی محدودی ‌موافقت نگردیده و کسانی با عزیمت آنها موافقت میگردد برای همراه بیمار هتل  و غذا در نظر گرفته میشود (اظهار نمودند در نیمه اول سال ۱۴۰۱ اعزا م به تهران ۱۰۷  کرمان ۵  یزد ۲۲ شیراز ۳ و مشهد یک مورد  جمعا ۱۳۸ مورد اعزام فقط از پیشکسوتان داشتیم)  ودر صورتیکه مورد نظر است امکان اقامت برای کسانی حتی خارج از سیستم کمیسیون پزشکی به مراکز درمانی سایر شهرها مراجعه می نمایند در نظر گرفته شود باید از طریق امور رفاهی شرکت مس در این مورد اقدام گردد.

از ایشان در مورد چرایی داروهای که باید بصورت دائم توسط بیمارانی که بیماری مزمن(دیابت ٬ فشار خون و….) که باید حتما  توسط متخصص غدد  نسخه گردد سوال شد.

همچنین در خواست تسریع  در مورد عقد قرارداد با بیمارستان اعصاب و روان نوریه کرمان مطرح شد.

ایشان فرمودند هفته آینده در تهران کمیسیون پزشکی در مورد اعلام  تعرفه های پزشکی سال ۱۴۰۲ برگزار میگردد ٬ و جهت موارد مطروحه و تسهیل آن چاره اندیشی خواهد شد.

در تاریخ ۲۴/ ۲/ ۱۴۰۲ در ساعت ۹ صبح جلسه ای با مدیر عامل محترم صندوق بازنشستگی که توسط مهندس زارع هماهنگی آن بعمل آمده بود در دفتر مدیرعامل صندوق برگزار گردید ‌

موارد ذیل در این جلسه مطر ح شد.

– گلایه از بی نظمی بوجود آمده در پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی و عدم رعایت الویت پرداخت بر اساس تاریخ بازنشستگی همچنین در مورد چگونگی پرداخت وام به مستمری بگیران و افراد مقیم خارج از کشور.

ایشان در مورد بی نظمی در پرداختها فرمودند متاسفانه بانک در ابتدا نیروی لازم به این امر اختصاص نداده بود و حتی پیشنهاد شد تعدادی  نیرو از صندوق جهت کمک فرستاده شود که موافقت نکردند و ازطرفی در روز این تعداد تراکنش و استعلام از بانک مرکزی در بانک رسالت سابقه نداشته در صورتیکه لیستها از طرف صندوق با اولویت تاریخ بازنشستگی ارسال شده است.

در مورد پرداخت وام مستمری بگیران و کسانی به هر طریق مشکلاتی دارند و افراد مقیم خارج از کشور در حال  چاره‌اندیشی  و پرداخت هر چه سریعتر وام آنها هستیم‌.

در مورد پاداش روز کار گر ایشان اظهار داشتند در هیئت مدیره صندوق مصوب و بزودی در هفته آینده  پرداخت میگردد.

در مورد اختصاص هتل و مهانسرا جهت استفاده پیشکسوتان سوال شد.

ایشان گفتند تعدادی مهمانسراهای بندر عباس در حال باز سازی است که از مهر ماه در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

و در مورد هتل در مشهد اظهار نمودند سعی داریم با خرید یا اجاره این مورد نیز انجام گردد.


به مدیر حسابداری مدیریت شرکت مس ارجاع شده بود سریعا به دفتر ایشان مراجعه و در دیدار با ایشان موضوع مطرح و اظهار شد باید تدابیری اتخاذ گردد تا  در آیین نامه گنجانیده شود جهت پرداخت مزایای مستمر و غیر مستمر مانند شاغلین به بازنشستگان و سیستم مدون جایگزین سیستم مراجعه حضوری و چانه زنی گردد.

ایشان ضمن استقبال از این موضوع اظهار داشتند تا کنون تمامی مزایای غیر مستمر مانند شاغلین. به پیشکسوتان پرداخت تنها یکی دو مورد پرداخت نشده (مانند پاداش روز کارگر) و جدولی نشان دادند که در بودجه امسال شرکت مس تمامی مزایای غیر مستمر و پاداشهای مناسبتی برای پیشکسوتان نیز در نظر گرفته شده بود خوشبختانه نامبرده نیز از مشارکین شاغل صندوق می باشد.

و در مورد پرداخت هدیه روز تولد و بن کتاب صحبت شد ایشان فرمودند در بودجه پیشنهادی این موارد لحاظ نگردیده است ٬ اما هر سه ماه یکبار تعدیل بودجه داریم انشاالله در تعدیل شماره یک این دو مورد را پیگیری تا اجرا گردد.

ایشان اظهار نمودند گزارشی تهیه میگردد از آنچه مستمر و غیر مستمر و پاداشهای مناسبتی و……که به شاغلین پرداخت میگرددبه پیشکسوتان بطور روتین پرداخت گردد و باید در هیئت مدیره شرکت مس به تصویب رسد انشا الله.

در ضمن با درایت آقای زینلی زاده و جناب جوادی مشخص شد بابت مابه التفاوت اجاره بها مبلغ یک میلیون و چهارصد هزار تومان به شاغلین پرداخت شده که ضمن رایزنی و صحبت با مهندس ابراهیمی مدیر امور بازنشستگی مقرر گردید این مبلغ همراه با حقوق خرداد ماه به پیشکسوتان نیز پرداخت گردد. 

در پایان ضمن تشکر از جناب عبادی ٬ مجددا به دفتر شرکت مس که جلسه هیئت مدیره در حال بر گزاری بود مراجعه و متوجه شدیم که مصوبه هیئت مدیره صندوق در مورد ۲۷% افزایش حقوق به دبیر هیئت مدیره دکتر مهری ارجاع شده که ایشان نیز با دکتر رستمی در این باره صحبت نموده بودند و دکتر اظهار نموده بودند جهت بررسی به دکتر طیاری معاونت منابع انسانی ارجاع گردد و بعد از چند ساعت صبر سرانجام ساعت ۵ عصر برای لحظاتی دکتر رستمی از جلسه هیئت مدیره بیرون امدند که فوری با ایشان در این مورد صحبت شد و اظهار شد پیشنهاد کارگروه حداقل افزایش ۳۰% بوده و لی هیئت مدیره صندوق ۲۷% مصوب نموده بنابراین در خواست میگردد این در صد را اگر امکان دارد افزایش دهید ولی کاهش نه و ایشان دلایل خاصی آورد و موضوع را باز فرمودن با دکتر طیاری به توافق برسید که ضمن مراجعه به دفتر دکتر طیاری و صحبت با ایشان متاسفانه از فحوای صحبت ایشان اینطور برداشت نمودیم افزایش به مانند شاغلین مد نظر است .

و متاسفانه شرکت مس مانند قبل با پیشکسوتان همکاری و رفتار نمی نماید.

کار گروه رفاهی معیشتی کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

 ادامه گزارش:(بخش ۵)                                                                               

در اواخر اردیبهشت سال ۱۴۰۲ با درخواست آقای دکتر پور ابراهیمی وزیر تعاون ٬ کار و رفاه اجتماعی در  کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر و به سئوالات اعضای کمیسیون درمورد مصوبه تغییر اساسنامه صندوق بازنشستگی پاسخ و کمیسیون اقتصادی  با دادن مهلت دو هفته ای به وزیر در مورد تعیین تکلیف مصوبه و قول مساعد وزیر در این مورد به اتمام رسید ٬ متاسفانه به قول دکتر پور ابراهیمی وزیر با بی اخلاقی پیگیر تصویب مصوبه در هیئت دولت  شد و موفق به تصویب که گزارش به شرح ذیل در فضای مجازی ارسال شد‌.

پورابراهیمی در تشریح نشست سوال از وزیر تعاون در کمیسیون اقتصادی مطرح کرد:

*فرصت ۲ هفته ای به وزیر تعاون برای تعیین تکلیف تغییر اساسنامه صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس

*به حقوق بازنشستگان صندوق باید توجه شود

*وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخ به سوالات جمعی از نمایندگان در جلسه کمیسیون حاضر شد.

*رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح سوال در زمینه تعیین تکلیف دولتی کردن صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس ادامه داد: این سوال توسط بنده مطرح شد، به واقع براساس ماده ۱۷ قانون ساختار نظام رفاه و تامین اجتماعی،کلیه صندوق های عمومی ،دولتی و اجرایی باید براساس قانون به مجموعه وزارت رفاه ملحق می شدند. 

*از این رو  باید توجه شود؛اصلاح ساختار اساسنامه ای صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس مشمول ماده ۱۷ نمی شود، همچنین نکته دیگر؛ تشریفات قانونی در خصوص این شرکت به دلیل عدم تصویب هئیت وزیران رعایت نشده و عملا مسیری در این بخش دنبال می شود که به تضییع حقوق تعداد قابل توجه ای  از بازنشستگان این شرکت منتهی خواهد شد.

*وی تاکید کرد: وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال هم توضیحاتی در صحن کمیسیون ارائه داد و مقرر شد ظرف دو هفته موضوعات مرتبط با این بخش در قالب گزارش تائید و عدم تائید مصوبه قبلی شورای عالی رفاه به کمیسیون  اقتصادی ارسال شود تا در خصوص ارسال و یا عدم ارسال سوال مذکور به صحن علنی مجلس، اتخاذ تصمیم شود.

*رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی اعمال ماده ۲۳۴ درباره وضعیت نابه سامان شرکت های  وابسته به صندوق فولاد کشور بیان کرد: به دلیل اینکه مبنای این سوال براساس تخلفات در گذشته بود و ادامه  آن هم در سالهای اخیر استمرار داشت، مقرر شد تا کمیته ای تشکیل و تا خردادماه موضوعات مربوط به این مبحث، با رویکرد کاملا کارشناسی دنبال شود.

 *همچنین متقاضیان اعمال ماده ۲۳۴ در این جلسه پذیرفتند که تا پایان خردادماه به وزارت خانه مذکور فرصت دهند وپس از آن در صورت عدم تصمیم برای حل مشکلات و رسیدگی به تخلفات انجام شده در مجموعه شرکت های وابسته به صندوق  فولاد کشور، موضوع گزارش اعمال ماده ۲۳۴ جهت قرائت و تصویب در صحن و ارائه به دستگاه قضایی در دستور کار قرار گیرد./

🟥صفحه رسمی دکتر محمدرضاپورابراهیمی درتلگرام

‏https://t.me/pourebrahimi_ir

🟥کانال رسمی دکتر محمدرضا پورابراهیمی در پیام رسان بله

👇👇👇

‏ble.ir/join/ZGZkNGExMz

🟥کانال رسمی دکتر محمدرضا پورابراهیمی در پیام رسان ایتا

👇👇👇

‏https://eitaa.com/Pourebrah

🟥کانال رسمی دکتر محمدرضا پورابراهیمی در پیام رسان سروش 

👇👇👇

‏https://splus.ir/pourebrahimi.

ادامه گزارش:(بخش۶)                                                       

 در تاریخ ۸ / ۳ / ۱۴۰۲ بر اساس اطلاعیه کانون گروهی از نمایندگان از شهرهای مختلف عازم تهران شدند تا با هماهنگی نمایندگان تهران و مشارکین ساکن تهران و کرج فریاد تظلم خواهی خود را به گوش مقا مات مملکتی برسانند که گزارش مشروح به شرح ذیل در فضای مجازی منعکس شد.

بنام خد

با سلام خدمت پیشکسوتان عزیز و گرامی 

  گزارش  اول در مورد اعتراض به مصوبه غیر قانونی و غیر شرعی  مورخه ۵/۱۲/۱۴۰۰  شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی و تحرکات جدید با  هدف طرح  اصلاح اساسنامه  صندوق  در کمیسیون مدیریت امور  عمومی و سرمایه انسانی هیئت دولت و متعاقب آن تصویب در هیئت وزیران به شرح ذیل ایفاد میگردد.

در تاریخ ۸/ ۳ / ۱۴۰۲ ، گروهی از نمایندگان محترم کرمان ( آقایان جواد سلاجقه ٬  مهندس حسین  شیخ الاسلامی ٬ سر کار خانم مهندس  زهرا  مالکی ) و اینجانب  محمود محمودی  با یکدستگاه اتوبوس در ساعت ۵ عصر از مقابل صندوق بازنشستگی در کرمان عازم تهران شدیم و آقایان زارع ٬  بها الدینی ٬  عرب نژاد ٬  ملکی ٬  امیرماهانی و  آذر گشتاسبی  نیز قرار شد در تهران به ما بپیوندند  (آقای ناصر ایرانژاد از نمایندگان سیرجان نیز به کرمان تشریف آوردند و دیگر نماینده سیرجان جناب مهندس شریفیان هم با قطار و همچنین سرکار خانم دکتر  ترابی از مشارکین صندوق نیز از کرمان با ما همراه شدند) همچنین گروهی از نمایندگان محترم رفسنجان (آقایان حسین زینلی زاده ٬  محمد رضا احمدی راد٬ حسین بمانادی ٬ رمضان نکویی٬ رضا شهاب الدینی٬ رضا عسکری ٬ محمدعلی محمدی و سرکار خانم ایزدی) نیز در رفسنجان به ما پیوستند آقای ناصر عسکریان هم در تهران به جمع همکاران ملحق  و تعدادی از  نمایندگان شهربابک( آقایان  مهندس حسن نبیان٬ حسن کارگر ٬ حمدالله رئیسی٬ عباس مرادی و  حسین فتحی پور)  نیز از شهربابک عازم انار شدند تا در مسیر به ما بپوندند ٬ متاسفانه نرسیده به انار اتوبوس دچار نقص فنی شد(دینام از کار افتاد) که باعث شد از کرمان اتوبوس جایگزین بفرستند که بیش از سه ساعت طول کشید و مجددا با رسیدن اتوبوس ساعت یازده و نیم شب دوباره به مسیر خود ادامه و دوستان شهربابکی نیز که حدود ۴ ساعت معطل شده بودند در شهر انار سوار  و در کمربندی یزد جناب فرشاد جم نماینده محترم یزد نیز  سوار شدند و آقایان مهندس علی احمدی ترکمانی و محمد جوادی و مختاری  از تبریز ٬ زنجان و اصفهان به تهران عزیمت نمودند و  براساس قرار قبلی مقرر گردیده بوده نمایندگان محترم تهران ( آقای سید محمود مطهری٬ مهرداد غلامی٬ مهندس مجید مدیری٬ اسماعیل ناظری ٬ محمدرضا یزدانی و محمدرضا جعفری ومهندس سید حسن مدرس راد) به همراه پیشکسوتان مقیم تهران ٬ کرج و حومه راس ساعت ۱۰ صبح در محل میدان پاستور تهران حضور بهم رسانند ٬ متاسفانه اتوبوس با تاخیر به تهران رسید و ساعت ۱۱ صبح مورخ ۹/ ۳/ ۱۴۰۲ نمایندگان تهران و آذربایجان به همراه تعداد کثیری از پیشکسوتان مقیم تهران٬ کرج و حومه درپارک خیابان  پاستور جنب نهاد ریاست جمهوری  جمع شده بودند که حضور خانمهای مشارک در بین آنها چشمگیر بود که از این بزرگواران تشکر ویژه بعمل می آید .

دوستان با سردادن شعارهای صنفی توجه مسئولین انتظامی و امنیتی نهاد ریاست جمهوری را به خود جلب نموده بودند و سرانجام به آنها پیشنهاد داده شده بود چند نفر بعنوان نماینده جهت بررسی موضوع به دفتر ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری مراجعه نمایند در نتیجه آقایان  بهاالدینی ٬ دکتر ملکی ٬ محمد جوادی و سید محمود مطهری با نظر اکثریت حضار به دفتر یاد شده هدایت شده بودند و در ساعت ۱۲ ما نیز به میدان پاستور رسیدیم و دوستان با تمام خستگی راه  بنرهای همراه خود را دربین حضار پخش و دوباره تجمع جان تازه‌ای گرفت و میدان پاستور تحت الشعاع شعارهای کوبنده صنفی حضار قرار گرفت و نیرو های امنیتی همچنان سعی در پراکنده کردن مشارکین داشتند که دوستان مقتدر به شعارهای خود ادامه دادند و در همین حین آقای بمانادی در حال گرفتن فیلم از این تجمع بودند که توسط نیروهای امنیتی  بازداشت شدند .

  سپس  آقای دکتر  ملکی جهت جمع آوری امضا ی حضار ذیل نامه مفصلی که قبلا جناب مهندس زارع برای معاون اول رئیس جمهور(دکتر مخبر) تهیه نموده بودند (ودر آن خواهان توقف و خارج نمودن بررسی مجدد اساسنامه  صندوق از دستور کار کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی هیئت دولت و متعاقب آن تصویب در هیئت وزیران شده بودند ) به پارک جنب نهاد ریاست که پیشکسوتان حضور داشتند  آمدند  و پس از امضای پیشکسوتان با اخذ مجوز  توسط اینجانب و آقایان زینلی زاده و جعفری به دفتر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برده شد و پس از توضیحات مفصل که از حوصله این گزارش خارج  می باشد،مقرر شد نامه با پیوستها (حکم موقت دیوان و در خواستهای ابطال مصوبه و ..‌ ) تحویل آقای عربی گردد و ایشان قول دادند با عنایت به اینکه تا کنون چنین کاری سابقه نداشته شخصا به دفتر معاون اول رئیس جمهور (دکتر مخبر) برده و تحویل دهند به شرط اینکه پیشکسوتان به تجمع خود پایان دهند (در ضمن از ایشان در خواست شد آقای بمانادی آزاد گردد و اشاره شد اگر ایشان آزاد نگردد میدان پاستور را ترک نخواهیم کرد که با وساطت ایشان نامبرده آزاد شد .

و بلافاصله موضوع به اطلاع پیشکسوتان رسید و با نظر همه به تجمع خاتمه داده شد و حاج آقا بها الدینی به کمک حاج آقا مطهری پس از تهیه کپی و پرینت حدود  ۵۰ برگ  از  نامه ها و مدارک همراه با  مستندات مورد نیاز  را تحویل آقای عربی مسول ارتباطات مردمی نهاد دادند تا سریعا و خارج از عرف  توسط خودشان به دفتر معاون اول رئیس جمهور برده و تحویل دفتر معاون اول رئیس جمهور نمایند تا کمکی باشد جهت خارج نمودن موضوع فوق الذکر از دستور کار جلسه امروز پنجشنبه  ۱۱ خرداد ۱۴۰۲  و …. 

در ضمن لازم بذکر است ساعت ۱۰ صبح جناب مهندس زارع طی تماس تلفنی با اینجانب اظهار نمودند یک جلسه مهمی راس ساعت ۱۱  با حضور تعدادی از مقامات وزارت تعاون ٬ کار و رفاه اجتماعی در محل مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان مجلس بر گزار میگردد و از ایشان نیز جهت حضور در جلسه دعوت بعمل آمده است و مهندس زا رع اظهار نمودند که من بیشتر تمایل دارم با پیشکسوتان در میدان پاستور حضور داشته باشم ولی با اصرار اینجانب به مجلس جهت حضور در جلسه رفتند. در این جلسه تیمی ازمعاونین وزارت رفاه به سرپرستی آقای عسکریان معاونت اقتصادی و امور اجتماعی وزیر و از مجلس نیز تیمی از نمایندگان مجلس و معاونت قوانین و هیئت تطبیق حضورداشته اند و مهندس زارع و تیم مجلس بطور جدی با دلایل و مستندات کافی  از اینکه صندوق بازنشستگی صنایع مس مشمول  ماده ۱۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه  و تامین اجتماعی  نمی گردد قاطعانه دفاع نمودند .نهایتاً آقای دکتر پورابراهیمی پیشنهاد نمودند تیم وزارت رفاه،طی دوهفته دلایل خود را مکتوب و بهمراه مستندات به معاونت قوانین مجلس ارائه کنند تا قضایا در فضای کارشناسی حل و فصل گردد تا نمایندگان مجبور نشوند، بحث را به سوال از وزیر در صحن علنی و احیاناً استیضاح وزیر بکشانند.

 عصر دیروز  اطلاع حاصل شد که نامه  تحویل شده به دفتر ارتباطات  مردمی ریاست جمهوری  با تهیه یک گزارش کامل از شرایط موجود و پیوست نمودن اسناد  توسط شخص  آقای عربی تحویل دفتر معاون اول رئیس جمهور شده است .

 پایان برنامه تجمع در پاستور 

 کانون باز نشستگان صنایع مس ایران

طبق برنامه ریزی اولیه بایستی بعد از   میدان پاستور این گرد همایی در  مقابل مجلس شورای اسلامی  برگزار میشد با توجه به ضیق وقت و خستگی  مضاعف دوستان مقرر شد نمایندگان به هتل مراجعه و در تاریخ ۱۰/ ۳/ ۱۴۰۲ ساعت ۸ صبح مقابل مجلس حضور بهم رسانند  اما در لابی هتل که دوستان نماینده در حال بررسی و برنامه ریزی روزهای آتی بودند اطلاع حاصل شد که نمایندگان مجلس در تاریخ فوق به حوزه های انتخابی خود عزیمت و مجلس تعطیل است بنابراین مقرر گردید یک تجمع هم راس  ساعت ۹ صبح مقابل وزارت تعاون کار ، و رفاه اجتماعی انجام  شود .

و بنا به  درخواست قبلی نمایندگان جهت تشکیل یک جلسه با حضور دکتر رستمی و مهندس یزدانی حدود ساعت ۶ عصر مهندس یزدانی مدیرعامل صندوق وارد هتل شدند و جلسه‌ای چند ساعته تا پاسی ازشب با دوستان بر گزار نمودند وبا سعه صدر و متانت به تمامی سوالات دوستان(در مورد وام و نحوه پرداخت آن و چگونگی پرداخت ۳۰۰میلیون باقیمانده ، وضعیت  مهمانسراها و پرداخت مزایای غیر مستمر و مناسبتی و……) سوالات متعددی مطرح و ایشان با صبوری به تک تک سوالات دوستان پاسخ دادند که همه دوستان از برگزاری  این جلسه اظهار رضایت داشتند.(لازم بذکر است قرار بود دکتر رستمی نیز ساعت ۸ به جمع ما اضافه گردند همانطوریکه در فایل صوتی منتشر شده اظهار داشتند بعلت مشغله کاری نتوانستند در این جلسه شرکت و عذر خواهی نمودند)

در تاریخ ۱۰/ ۳ / ۱۴۰۲ طبق برنامه ریزی دوستان ساعت ۹صبح مقابل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حضور بهم رساندندو با در دست داشتن  بنرها و شعارهای صنفی فریادهای حق طلبانه خود خواستار عدم مداخله وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درمورد تغییر اساسنامه صندوق بازنشستگی شدند که از ابتدای امر نیروهای امنیتی وزارتخانه  به قصد متفرق کردن حضار وارد عمل شدند ولی با مقاومت دوستان و کوبنده تر شدن شعارها روبرو شدند در نهایت از دوستان در خواست شد چند نفر نماینده جهت مذاکره با مقامات وزارتخانه انتخاب نمایند  دوستان به اتفاق  نظر آقایان(مهندس زارع، محمدعلی محمدی، حسین زینلی زاده ، حاج آقا بها الدینی و محمد جوادی) را معرفی نمودند که به داخل ساختمان وزارتخانه طبق هفتم هدایت شدند ودر جلسه ای با حضور خانم سمیرا اسماعیلی و آقای دکتر حسین باقری زرین قبایی شرکت کردند (

لازم به ذکر می باشد نامبر دگان فوق   همان افرادیکه هستندکه  در جلسه ۱۳۹۹/۲/۱۷  با حضور چند نفر  از باز نشستگان معرفی شده از طرف هیئت مدیره  غیر قانونی کانون   شرکت و ان صورت جلسه  را به  امضا رسانده بودند)

   در جلسه دیروز  نمایندگان شما  دلایل محکم و مستندات قوی در مورد اینکه صندوق بازنشستگی مس یک صندوق خصوصی است و اصلاح و تغییر اساسنامه صندوق توسط شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی غیر قانونی و غیر شرعی است بطور  قاطع از مواضع قانونی صندوق  دفاع نمودند ولی متاسفانه خانم اسماعیلی و آقای دکتر باقری که از ابتدا در جریان روند کا ر قرار داشتند اظهار نموده بودند که نمایندگان شما قبل از امضای صورتجلسه مورخ۱۷/ ۲ / ۱۳۹۹ در مورد بررسی تغییرات اساسنامه صندوق کاملا توجیه شده بودند که چه مطلبی را امضا می کنند و با طیب خاطر و رضایت کامل صورتجلسه را امضا نموده اند( ما که در این جلسه حضور نداشتیم و در مورد صحت و سقم مطالب نامبردگان  نمی توانیم اظهار نظر کنیم)  و پس از طرح این موضوع و شدت گرفتن بحث در جلسه با نمایندگان رفاه و ……  تعداد ۲۰ دستگاه موتور سیکلت با نیروهای ضد شورش در محل وزارت خانه حاضر  بودند  که در صورت نیاز با  تجمع کنندگان  برخورد گردد  نهایتا  چون دوستان از جلسه رفاه نتیجه ای نگرفتند(هرگز نرود میخ آهنین به سنگ) در جمع ما حضور پیدا کردند و ضمن مشورت با دیگر  دوستان هیئت مدیره کانون به همراهان اظهار داشتند اگر قصد ترک محل را ندارید ما در صف اول شما ایستاده و پذیرای هرگونه برخوردی هستیم سرانجام دوستان حاضردر تجمع  و نمایندگان  پیشکسوتان  به این نتیجه رسیدند که  به دفتر شرکت مس مراجعه شود و از مدیر عامل مس کمک بگیرند .

پایان قسمت دوم  گزارش 

 هیئت مدیره کانون  بازنشستگان صنایع مس ایران پنجشنبه ۱۱/۳/۱۴۰۲..

 پس از رسیدن به دفتر شرکت مجددا دوستان با باز نمودن بنرها و سر دادن شعارهای صنفی خواستار حضور مدیر عامل مس در جمع خود و ادای توضیحات شدند و متاسفانه یکی از نیروهای انتظامات شرکت از ورود دوستان به ساختمان ممانعت بعمل آورد که با برخورد قاطع خانم مالکی مواجعه شد و اتفاقات حاشیه ای زیادی روی داد که از حوصله این گزارش خارج است.

سرانجام مهندس یزدانی که در دفتر شرکت مس حضور  یافتند و  در جمع  باز نشستگان  حاضر شدند و فرمودند مدیرعامل شرکت گفته اند که  ساعت ۷ شب می توانم  در هتل خدمت دوستان  باشم  ولی  همکاران  حاضر به ترک محل  نشدند و مصرانه خواهان حضور مدیرعامل درجمع خود شدند  سر انجام  دوستان به نمازخانه شرکت هدایت شدند و منتظر حضور مدیرعامل ماندند  در این فرصت عزیزان به این نتیجه رسیدند سوالات جمع بندی شود و  تنها یکنفر  مطرح نماید و از حاشیه پردازی دوری شود و قرعه بنام اینجانب محمود محمودی  دبیر کانون افتاد و سوالات دوستان مکتوب شد  و در اختیار اینجانب قرار گرفت بعد از یکی دوساعت انتظار مدیرعامل در جمع  حاضر شدند و سریعا سوالات توسط اینجانب مطرح  شد .

سوال اول  از دکتر رستمی 

جناب دکتر همانگونه که  مستحضرید ابطال مصوبه شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی از طرق مختلف ، شکایت در دیوان عدالت و دستور  توقف اجرای حکم و سپس  ارجاع پرونده به هئیت عمومی دیوان   طی کردن متعدد  مسیر مجلس و نمایندگان استان و مسیر دولت با انجام گفتگو و دیپلماسی و نامه نگاری هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده و دولت مجددا تحرکاتی جهت تصحیح اشتباهات قبلی خود شروع نموده و حاکی از آن است قصد کوتاه آمدن ندارد  بنابراین پیشکسوتان همه راههای ممکن را پیموده و  تمامی درها را زده‌اند(طی دو روز گذشته تجمعات پاستور و وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی را در جریان هستید)

بنابراین به نظر میرسد تنها راه تجمع جلو دروازهای کارخانجات است.

_ در مورد اقدام اخیر و جلسه فردا  چرا دولت  از  شرکت مس ،  صندوق بازنشستگی و  از  شخص یا اشخاصی مورد نیاز  جهت حضور در جلسه کمیسیون عمومی منابع انسانی  دعوت  بعمل نیاورده  ؟  

 ضمنا در فضای مجازی هم جنابعالی متهم به این هستید  که در جلسه قبلی کمیسیون عمومی و منابع انسانی دولت که نمایندگان و وکلای صندوق مورد بی مهری و بی احترامی لطیفی قرار گرفته و از جلسه اخراج شدند شما مکتوبه ای که دال بر موافقت جهت  واگذاری صندوق به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی امضا نموده اید  !!!

گلایه دیگر از جنابعالی این است چندین مورد و به مناسبتهای مختلف با رئیس جمهور ملاقاتهایی داشه اید چرا در مورد مشکل صندوق با ایشان طرح مسئله نشده است؟

همانگونه در فایل صوتی آمده ایشان پاسخ دادند؛

در مورد لغو مصوبه تمامی تلاشها انجام شده و تاکنون بین کفه صندوق و دولت موازنه ای برقرار است و همچنان تلاشها در حال انجام است ودرمورد تحرکات اخیر دولت ایشان اظهار داشتند چند روز قبل نامه ای جهت دعوت از دکتر نیازی سرپرست وزارت صمت جهت حضور در جلسه دعوت بعمل آمده ولی از طرف شرکت مس و صندوق از کسی جهت حضور در جلسه دعوت بعمل نیامده اما امروز از وزارت صمت اطلاع دادند که بنده و دو نفر دیگر جهت حضور در این جلسه معرفی شوند شما  دونفر را  معرفی کنید  ‌بنابراین تنها فردی از کار گروه حقوقی کانون در تهران حضور داشت آقای محمدعلی محمدی بودند که جهت شرکت در جلسه معرفی شدند

طبق اطلاعات واصله در جلسه روز پنج شنبه مورخ ۱۱/ ۳ / ۱۴۰۲ قرار است دکتر رستمی ٬ مهندس یزادنی  و آقایان  افشاری و محمدعلی محمدی شرکت نمایند و مخالفت خود را با مبحث صندوق اعلام و خواهان خارج کردن موضوع  از دستور کار گردند.

در مورد حضور ایشان در جلسه قبلی مدیریت کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه منابع انسانی هیئت دولت که نمایندگان از جلسه اخراج شدند فرمودند در این جلسه وزیر سمت و اینجانب از مواضع صندوق دفاع بعمل آمد که اینقدر اینجانب تند رفتم که وزیر سمت به اینجانب اشاره نمود طر فهای مقابل شما همه وزیر هستند و هیچ سندی در جلسه نه از طرف اینجانب نه از سوی  وزیر صمت درمورد صندوق امضا نشد.

در مورد صحبت با ریاست محترم جمهوری در دیدارها فرمودند یک مورد در همایش مس  خواستم صحبت کنم مدیر برنامه های رئیس جمهور متاسفانه اجازه نداد و از این بابت عذر خواهی میکنم و در ادامه اشاره نمود هفته آینده رئیس جمهوری به تبریز عزیمت خواهند نمود و اینجانب در خواست یک وقت چند دقیقه ای کردم تا با ایشان صحبت کنم و در خواست  لغو  مصوبه را داشته باشم .

 اینجانب در خواست کردم علاوه بر حضور نمایندگان منتخب آذربایجان  آقای مهندس یز دانی و مهندس زارع هم حضور داشته باشند که قول دادند تلاش خواهم کرد.

لازم بذکر است در جلسه روز پنج شنبه مدیریت امور عمومی و منابع انسانی هیئت دولت تنها نام سرپرست  وزارت صمت بعنوان مدعو بود .

بواسطه اجتماعات دوستان در پاستور و مقابل وزارت رفاه دولتیها مجبور شدند از دکتر رستمی و دو نفر دیگر جهت حضور در جلسه  دعوت  نمایند.

و سرکار خانم ترابی نیز به دکتر رستمی گفتند شما و دوستانی در جلسه شرکت میکنید باید مخالفت خود را با مصوبه اظهار و مکتوب نماید.

سوال دوم بنده از ایشان؛

– جناب دکتر در صورتجلسه تجمع بهمن  ماه سال ۱۴۰۱ نوشته شد سه نفر از استان کرمان و دونفر از تهران با همراهی مهندس یزدانی و دکتر طیاری پیگیری مداوم بعمل آید و با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  نمایندگان مجلس و…..جلساتی بر گزار گردد که از طرف ما برای معرفی اشخاص هیچ مشکلی نبود ولی این امر محقق نشد.

در مورد پرداخت مزایای غیر مستمر و پاداشهای موردی صندوق و پیشکسوتان مورد بی مهری هیئت امنای صندوق قرار گرفتند و هر مورد را باید با پیگیری و خواهش و تمنا دریافت و فعلا همه این موارد را به صندوق تحمیل نموده‌اید.

لذا در خواست میگردد فصل یازده بازنشستگی در آیین نامه استخدامی شرکت مس بصورت کامل اصلاح و  گنجانیده شود ویا دآوری شد که  محراب احمدیان سال ۱۳۹۰ باعث  تضعیف  این فصل  شد.

ادامه گزارش (بخش۷).                                 

  بنام خدا 

پیشکسوتان عزیز و گرامی

گزارش جلسه کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی هیئت دولت  به شرح ذیل  تقدیم میگردد.

-امروز صبح ساعت ۹ صبح آقایان مهندس یزدانی ٬ افشاری و محمدعلی محمدی در محل تشکیل جلسه (نهاد ریاست جمهوری) حضور پیدا نمودند و از ورود نامبر دگان ممانعت بعمل  آوردند دوستان جویای علت و پیگر شدند که مشخص شد از طرف وزارت صمت اسامی دوستان (توسط آقای فخاری رابط وزارت صمت و دولت رد شده ) ولی کمیسیون تنها با حضور دکتر رستمی در جلسه موافقت نموده    و آقای رستمی تا ساعت ۱۰  پشت در کمیسیون در انتظار بسر برده و در ساعت ده به ایشان اطلاع دادند علی رغم عدم حضور سرپرست وزارت صمت  موضوع مصوب گردیده ؛

دکتر رستمی اظهار نموده که اینجانب جهت دفاع و توضیحات دعوت شدم ٬ به ایشان گفتند تشخیص این بوده تصویب گردد و دکتر رستمی محل را ترک نموده.

لطفا عزیزان خونسردی خود را حفظ نموده و منتظر اطلاعیه های بعدی هیئت مدیره کانون و مجمع نمایندگان باشید.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

ادامه گزارش( بخش ۸)

                                                               بنام خدا 

با توجه به تلاشهای در حال انجام جهت لغو مصوبه شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی از مسیرهای مختلف ٬ به در خواست تعدادی کثیری از مشارکین و نمایندگان؛

 بدینوسیله حسب تصمیم هیئت مدیره کانون از کلیه برادران و خواهران پیشکسوت که تقاضای تجمع مقابل دروازه های سرچشمه رادارند دعوت بعمل می آید ٬ حداکثر تا پایان روز سه شنبه  تاریخ ۲۳ / ۳ / ۱۴۰۲ شخصا جهت ثبت نام  به دفاتر کانون محل سکونت خود مراجعه فرمایند.

هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنایع مس

                                                                بنام خدا

بدینوسیله به اطلاع پیشکسوتان عزیز می رساند؛

امروز چهارشنبه مورخ ۲۴ / ۳ / ۱۴۰۲ جلسه هیئت مدیره کانون در محل دفتر مرکزی کانون واقع در کرمان تشکیل شد. ابتدا آقای زارع با توجه به عضویت در کار گروه حقوقی صندوق ، گزارش کامل و مفصلی از اقداماتی که تاکنون از مسیرهای دولت ٬ مجلس و دیوان عدالت اداری جهت لغو مصوبه شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی صورت گرفته،ارائه نمود و آقایان زینلی زاده ٫  آل سعدی ٬ نبیان بازرس محترم کانون و آقای محمودی دبیر کانون نقطه نظرات خودرا بیان نمودند و با بررسی کلیه جوانب و تبادل نظر و همفکری در مورد موضوع مهم تجمع مقابل دروازه  مجتمع های مس به شرح ذیل تصمیم گیری بعمل آمد؛

با توجه به میزان نام نویسی بازنشستگان محترم جهت تجمع و اظهار نظر نمایندگان منتخب در گروه های مجازی ٬ هیئت مدیره کانون مصوب نمود در اسرع  وقت اقدامات قانونی لازم جهت برگزاری تجمع مقابل دروازه مجتمعهای مس بعمل آورد‌. در صورتیکه در خلال پیگیری های قانونی هیئت مدیره کانون ٬ هیئت وزیران نسبت به تصویب تغییرات اساسنامه صندوق بازنشستگی (ارجاعی از کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی دولت) اقدام نمود؛

هیئت مدیره کانون توافق نمود نسبت به صدور اطلاعیه دعوت به تجمع حداکثری بازنشستگان به اتفاق خانواده مقابل دروازه  مجتمعهای مس اقدام نماید. ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که تاکنون مراجعه و نام نویسی نموده اند، یادآور میگردد نام نویسی جهت تجمع  همچنان در دفاتر کانون ادامه دارد .

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

                                                             بنام خدا

با هماهنگی بعمل آمده از قبل ٬ روز دو  شنبه مورخ ۲۹ / ۳ / ۱۴۰۲ جلسه ای با حضور مدیران عامل شرکت مس دکتر رستمی ٬صندوق بازنشستگی مهندس یزدانی راد ٬  دکتر باقری معاونت منابع انسانی و دکتر مقدم مدیر حراست شرکت مس و آقایان حسین زینلی زاده ٬ محمد جوادی (کمیته رفاهی کانون) آقای محمد رضا جعفری و حاج آقا بها الدینی و اینجانب محمودی دبیر کانون در محل سالن کنفرانس دفتر مدیر عامل شرکت مس در تهران بر گزار شد. ضمن توضیحات کامل دوستان در مورد  احیای فصل بازنشستگی بطور کامل در آیین نامه استخدامی شرکت مس  و پیگیری مطالبات و تا خیر در پرداخت آن به مشارکین و طرح مشکلات مشارکین صندوق ٬ در این جلسه تصمیمات ذیل اتخاذ گردید.

– موضوع احیای فصل بازنشستگی در آیین نامه استخدامی شرکت مس که قبلا قول  آن از طرف مدیر عامل  داده شده بود ٬ پیش نویس تهیه شده توسط مهندس ضیاء شهابی و مهندس زارع طی نامه ای به دکتر رستمی تحویل و ایشان دستور کتبی نوشتند :موضوع توسط دکتر شا یسته معاونت طرح ٬ برنامه و بودجه با هماهنگی معاونتهای منابع انسانی (دکتر باقری ) و معاونت حقوقی (دکتر مهر دوست)  بررسی و جهت طرح در هیئت مدیره شرکت مس آماده گردد(دکتر رستمی براساس قول قبلی خود اظهار داشتند اینجانب جهت تصویب پشتیبانی لازم را بعمل خواهم آورد).

در مورد سایر مطالبات (افزایش حقوق ٬ هزینه سفر ٬ مزایای غیر مستمر و پاداشهای مناسبتی که مورد گلایه دوستان حاضر در جلسه بود و نارضایتی مشارکین صندوق مخصوصا پیشکسوتان عزیز از عدم  پرداخت بموقع و همزمان با شاغلین و روش ناصواب  چانه زنی در هر مورد جهت اختصاص به پیشکسوتان) بطور مفصل صحبت شد .

دکتر رستمی در مورد افزایش حقوق در جلسه پیگیری بعمل آوردند و از عدم افزایش آن مانند شاغلین بسیار متعجب شدند توضیحات ذیل توسط مهندس یزدانی داده شد؛

ایشان اظهار داشتند در صد افزایش پیشنهادی که در هیئت مدیره صندوق نیز مصوب شده بود برای امسال ۲۷ % بود که در هیئت امنای صندوق (هیئت مدیره شرکت مس) مصوب نشد و منتظر تصمیم گیری نهایی بودیم تا اگر امکان دارد درصد بیشتری برای پیشکسوتان نسبت به شاغلین اعمال گردد. مقرر شد افزایش مانند شاغلین با حقوق تیرماه اجرا گردد.

همچنین اظهار نمودند اخیرا نیز در هیئت مدیره صندوق مصوب گردیده است که آنچه به شاغلین پرداخت میگردد به پیشکسوتان نیز پرداخت گردد تا سیستم چانه زنی موردی یکبار برای همیشه تمام گردد.

دکتر رستمی اظهار داشتند این مورد حتما مد نظر قرار میگیرد و مانند سنوات قبل کلیه پرداختهای مستمر و غیر مستمر و پاداشهای موردی به پیشکسوتان پرداخت گردیده و در نهایت با صندوق تسویه حساب بعمل آید ٬ البته ابتدا از منابع صندوق(فلسفه ذاتی و وجودی صندوق در همین راستا بوده است) و در مواقعیکه منابع کافی در اختیار صندوق جهت پرداخت نباشد شرکت مس موظف به کمک میباشد.

همچنین اظهار نمودند خدا را شکر صندوق چند سالی است مشکلی در نقدینگی و پرداختها ندارد و اگر در این رابطه مشکلی وجود داشته باشد (که این مورد تا سال۱۳۹۶  مسبوق به سابقه بوده و این کسری بودجه صندوق تحت عنوان کسری اکچو ئری در مجمع عمومی شرکت مس تصویب )و پرداخت شده و خواهد شد و شرکت مس ملزم به پرداخت است.

بنابراین افزایش حقوق بر اساس در صد افزایش شاغلین با حقوق تیرماه اجرا میگردد.

هزینه سفر نیز انشاءالله بمیزان تقاضا شده در تیر ماه پرداخت خواهد شد .

امروز سه شنبه مورخ ۳۰ / ۳ / ۱۴۰۲ نیز آقای زینلی زاده و بنده محمودی دبیر کانون پیگیر دستور احیای فصل بازنشستگی  شدیم که به واحد تشکیلات و بهبود روشها آقای نصرت آبادی ارجاع شد.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

                                                              بنام خدا

بدینوسیله به اطلاع پیشکسوتان عزیز میرساند؛

علیرغم در خواستهای مکرر نمایندگان مجلس ٬نمایندگان  منتخب شما٬ هیئت مدیره کانون و خود شما عزیزان با پر کردن طومار و تجمع مسالمت آمیز  در اقصی نقاط میهن اسلامی  و سر دادن فریاد تظلم خواهی و مخالفت با مصوبه شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی در مورد تغییر اساسنامه صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران٬

هیئت دولت به این در خواستها وقعی ننهاد و مصوبه اسفند۱۴۰۰ شورایعالی رفاه در مورد صندوق را ٬ تایید و تصویب نمود.

لذا عطف به مصوبه اخیر هیئت مدیره کانون و با توجه به تشریف فرمایی ریاست جمهور در 🛑روز جمعه ۹/ ۴/ ۱۴۰۲ 🛑به استان کرمان و محتمل بودن عزیمت ایشان به سرچشمه برای افتتاح مس دره زار ٬ از تمامی پیشکسوتان  محترم در خواست میگردد در صورت امکان با خانوادهای محترم در این 🛑تجمع که راس ساعت ۱۰ صبح در محل دروازه های مجتمع مس سرچشمه آغاز میگردد شرکت فرمایند.🛑

یادآور میگردد این تجمع فقط برای درخواست لغو مصوبه شورایعالی رفاه می باشد بنابراین;

از دادن هر گونه شعار غیر  متعارف و غیر مرتبط و یا هنجار شکن و خدای نکرده سایر حرکات خودسرانه در تضعیف و تبلیغ علیه نظام پرهیز نماید و کسانیکه دست به این قبیل اقدامات بزنند از ما نبوده و حساب آنها از سایر بزرگواران جدا ست.

لازم بذکر است متاسفانه حساب بانکی کانون بعلت عدم رعایت تشریفات ثبتی و قانونی در ادوار گذشته کانون  بدستور امور مالیاتی مسدود گردیده است.

لطفا هریک از دوستان خودشان در مورد تامین وسیله ایاب و ذهاب و  آذوقه و آب برای مصرف حداقل دو شبانه روز اقدام لازم بعمل آورند.

مجمع نمایندگان منتخب و هیئت مدیره کانون


بلافاصله هیئت مدیره کانون ومجمع نمایندگان  بر اساس قول قبلی (تجمع در صورتیکه مصوبه شورایعالی رفاه در هیئت وزیران به تصویب رسید ) و همزمانی با سفر ریاست جمهوری به استان کرمان، اطلاعیه گردهمایی جمعه مورخ

 ۹ / ۴/ ۱۴۰۲ را صادر نمودند .

همچنین به طرق مختلف پیگیر اطلاع از مکانهی مقصد رئیس جمهور و همچنین گرفتن یک وقت ملاقات چند دقیقه ای با ایشان بودیم.

دوستان و بزرگواران از ساعت ۹ صبح و بعضی از بزرگواران زودتر در محل دروازه های کارخانه منتظر شریفیابی ایشان بودند و ما هم از کرمان جهت پیوستن به دوستان عازم سرچشمه شدیم .

 تعدادی از شیر زنان بهمراه برادران مخصوصا دوستانی که از یزد و شیراز تشریف آورده بودند، مسیر شهرک به دروازه جلیلی را پیاده طی نمودند و با رشادت و صلابت اقدام در محل دروازه جلیلی مستقر شدند(زبان وقلم  قاصر است جملاتی در وصف این عزیزان گفت و تحریر نمود)  

واز ابتدا پیشکسوتان بدون هرگونه شعار هنجار شکنانه و دور از هر گونه حاشیه  با صبوری و نجابت (با اینکه گرمای هوا واقعا طاقت فرسا و دود و گاز کارخانه نیز مزید ناراحتی بود)یکصدا به مدت ۱۲ ساعت سر پا فریاد تظلم خواهی سر دادند و همصدا خواهان لغو مصوبه ناصواب شورایعالی رفاه و دولت شدند و ساعت حدود یازده وسی باخبر شدیم رئیس جمهور در مراسم نماز جمعه رفسنجان شرکت مینماید، بلافاصله دبیرکانون آقای محمودی  ٬ سرکارخانم ترابی٬ آقایان زارع، آل سعدی، زینلی زاده و عبدالعلی پور و جمع دیگری از دوستان عازم نماز جمعه رفسنجان شدیم و به محل نماز جمعه که تحت تدابیر ویژه امنیتی بود رسیدیم و بنری نیز به همراه داشتیم بلاخره با کلی زحمت  وارد مصلا شدیم و خود را به درب مخصوصی که قرار بود رئیس جمهور از آن خارج گردد رساندیم و دوستان آل سعدی ٬خانم ترابی و زینلی زاده جهت ملاقات احتمالی با رئیس جمهور در این مکان مسقر شدند .

آقایان  محمود محمودی ٬ زارع و جناب عبدالعلی پور وارد محل بر گزاری نماز شدند ولی متاسفانه نیروهای امنیتی بنری را به درد سر با خود داخل مصلی آورده بودیم هنگام ورود به صف نماز گزاران ضبط نمودند (لازم به یا داوری است اگر مشخص شده بود که رئیس جمهور در نماز جمعه حضور پیدا میکنند و قادر بودیم نصف جمعیت را به نماز جمعه برسانیم شاید نتیجه بهتری حاصل میشد در هر صورت تعدادی از دوستان  خود را به رفسنجان رساندند)

رئیس جمهور بین دو نماز ایراد سخنرانی نمودند که بیشتر در مورد تنش آبی استان بود) در انتهای سخنرانی رئیس جمهور مهندس زارع و آقای عبدالعلی پور و محمودی با فریاد ” صندوق بازنشستگی مس” سعی کردند توجه رئیس جمهور راجلب کنند که متاسفانه گارد ایشان را به محل خروجی هدایت نمودند.

البته خانم ترابی و آقایان آل سعدی و زینلی زاده با کلی تلاش و زحمت فروان و خواهش از گارد موفق شدند ملاقاتی با آقای اسماعیلی رئیس دفتر ایشان داشته باشند که مذاکره حدود ۱۰ دقیقه ای با ایشان ،  متاسفانه نتیجه ای در بر نداشت و اظهار نموده بودند صندوق مس شامل مصوبه میشود و آقای آل سعدی باز مستندات را به آقای حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور تحویل و تا کید کردند مدارک را به ریاست جمهوری تحویل و موضوع را با ایشان مجددا مطر ح نمایند. 

و در زمان خروج رئیس جمهور از درب مخصوص که ازدحام جمعیت هم زیاد بود و همه در آن محل جمع بودیم برای لحظاتی آقای معصومی خود را به نزدیک ایشان رسانید و گفت دستور رسیدگی به موضوع صندوق بازنشستگی مس و ابطال مصوبه را صادر فرمائید ٬ رئیس جمهور گفت بنده در جریان هستم؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

و گارد ایشان را به سمت خودرو هدایت، ما را با خشونت و تهدید دور و از محل عزیمت کردند.

در ادامه همه دوستان حاضر در مصلی در محل بر گزاری نماز جمع شدیم و نماینده محترم رفسنجان حجت الاسلام دکتر جلالی و امام جمعه و نماینده ولی فقیه در رفسنجان حجت الاسلام عسکری نیز حضور داشتند در مورد مصوبه ناصواب شورایعالی رفاه در مورد صندوق بازنشستگی و اهداف پس آن مفصل گفتگو بعمل آمد و هر دو بزرگوار بر غیر قانونی بودن آن تاکید داشتند و قول دادند امام جمعه رفسنجان در استان و دکتر جلالی در مجلس و سایر نهادهای خارج استان پیگیری و پشتیبانی بعمل آورند .سپس جهت پیوستن به سایر عزیزان ،مجددا به سرچشمه عزیمت نمودیم و انچه در رفسنجان روی داده بود عینا به سمع بزرگواران رساندیم.

تجمع دوستان و شعارهای صنفی لحظه به لحظه بیشتر و رساتر میشد تا

سرانجام در ساعت  هفت و نیم عصر حجت الاسلام جلالی نماینده محترم رفسنجان در جمع دوستان حاضر و با ایراد سخنرانی و تاکید براینکه مصوبه غیر قانونی است و باید لغو گردد و در صورت اجرا شرکت مس و اقتصاد استان را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد به چهار موضوع اشاره کردند:

– در خواست آزادی دوستانی که در خلال تجمع توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند و همه حضار بر این مهم تاکید داشتند و خاطرنشان ساختند تا دوستان آزاد نگردند دروازه ها را ترک نمیکنند.

– تماس در صحنه با حجت الاسلام غضنفر آبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس و نماینده بم  و توافق با ایشان بعنوان رئیس کمیسیون قضایی مجلس جهت طرح سوال از وزیر رفاه در مورد مصوبه شورایعالی رفاه و دولت در اولین فرصت گشایش مجلس در تاریخ ۱۴۰۲/۴/۲۵

– هماهنگی جهت تشکیل جلسه با آقای  اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور جهت تشریح مسائل و توضیح خواستن  در مورد ادعاهای مطرح شده از سوی ایشان و  همچنین ادامه جلسات با وزیر رفاه و معاون ایشان آقای عسکریان جهت یادآوری مجدد و مشروح نقطه نظرات  بازنشستگان صندوق مس به آنان .

– بواسطه اینکه مجلس تا ۲۵ /۴ / ۱۴۰۲ تعطیل است و نمایندگان در حوزه های انتخاباتی خود حضوردارند  در صورت نیاز تشکیل جلسات استانی با حضور نمایندگان و هیئت مدیره کانون با انها و چاره اندیشی در این مورد(در ضمن ایشان اظهار نمودند دکتر پور ابراهیمی کربلا تشریف دارند و با بر گشت از کربلا حتما همکاری خواهند نمود)

بهرحال برای بعد از ۲۵ / ۴ / ۱۴۰۲ مقرر گردید به همراه هییت مدیره کانون جلساتی در مجلس و جلساتی با هر مقام تاثیر گذار منعقد و موضوع لغو مصوبه با جدیت پیگیری گردد.

در ضمن مقرر شد تا اول مرداد ماه دوستان صبر کنند در صورتیکه باز تلاشها به نتیجه مطلوب نرسید این دفعه با برنامه ریزی کامل و پیش بینی های لازم و تشکیل تیمهای مورد نیاز و با حضور حداکثری دوستان (حداقل ۳۰۰۰ نفر) در در وازه ها هر چند روز طول بکشد تا لغو مصوبه اقدام گردد.

امیدواریم این صدای تظلم خواهی به گوش کسانی که باید برسد رسیده باشد و با پیگیری،  لغو مصوبه را شاهد باشیم و شاهد رنج و ناراحتی بیشتر برای سروران عزیز نباشیم.

 بعد از سخنرانی دکتر جلالی و قولهای ایشان،با نظر اکثریت حاضر پایان تجمع اعلام و اکثر دوستان تا حدود ساعت نه شب دروازه ها را ترک نمودند ولی تعدادی از نمایندگان و هیئت مدیره (مخصوصا آقایان آل سعدی ٫ زینلی زاده ٬ عسکریان و خانم ترابی) پیگیر آزادی دوستان بودند و سرانجام با خبر مسرت بخش آزادی همه عزیزان حدود ساعت ۱۱ شب دوستان هیئت مدیره  عازم منازل خود شدند.

در پایان مجددا از حضور پر شور شما عزیزان (مخصوصا خواهران بزرگوار و دوستانی که از اقصی نقاط ایران با خانواده تشریف آورده بودند که الحق و الانصاف با عث فخر و مباهات بود)  تشکر و قدردانی بعمل می آید.

مجمع نمایندگان و هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

تاریخ ۱۰/ ۴ / ۱۴۰۲

ادامه گزارش(بخش ۹).     

طبق اطلاعیه های صادره مجمع عمومی سالانه کانون در تاریخ ۲۱ / ۳ / ۱۴۰۲ و مجمع عمومی سالانه شرکت مس در تاریخ ۳۱ / ۴ / ۱۴۰۲ به شرح گزارش ذیل بر گزار گردید.   پیوست فایل. Pdf3

بنام خدا

باسلام و درود خدمت پیشکسوتان عزیز 

بر اساس تبصره واحده ماده ۲۱ اساسنامه کانون ؛

گزارش بازرس کانون از روز شنبه مورخ ۱۷ / ۴/ ۱۴۰۲ در دفتر مرکزی کانون واقع در کرمان جهت مراجعه و مطالعه اعضا آماده می باشد.

با تشکر:

بازرس کانون حسن نبیان

   بنام خدا

با سلام و درود فراون خدمت عزیزان پیشکسوت؛

روزچهارشنبه مورخ ۲۱ / ۴ / ۱۴۰۲

مجمع عمومی سالیانه کانون بازنشستگان راس ساعت ۱۰ صبح در محل سالن کنفرانس صندوق بازنشستگی واقع در کرمان با حضور ۵۵ نفر از نمایندگان از مجموع ۶۸ نفر در محیطی دوستانه با وفاق و همدلی همه عزیزان بر گزار گردید.

مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سپس سرود جمهوری اسلامی آغاز گردید ٬ سپس هیئت رئیسه مجمع انتخاب و در جایگاه خود قرار گرفت و پس از اعلام رسمیت مجمع  دستور کار مجمع قرائت شد و بر اساس دستور کار مجمع ابتد مهندس زارع رئیس هیئت مدیره کانون گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ کانون را به سمع حضار رسانید.

– ابتدا در مورد مطالباتی که هنوز برجای مانده و انجام نشده  توضیحاتی ارائه نمودند .

-در مورد مطالباتی به نتیجه رسیده است (مانند مابه التفاوت ورزش ٬ افزایش سقف وام پس انداز از سه برابر به شش برار ٬ تقلیل سن نگهداری از ۶۵ سال به ۶۰ سال هدیه شب یلدا٬ اختصاص پاداش پایان سال صندوق به مشارکین ٬ پی گیری راه اندازی کلینکهای دندانپزشکی در کرمان٬ اضافه نمودن ۶ یونیت دندانپزشکی به کلینیک رفسنجان و بزودی راه اندازی کلینک دندانپزشکی سیرجان همچنین راه اندازی دفتر خدمات درمانی در شهرهای ذکر شده(کرمان بعنوان پیلوت راه اندازی و در سایر شهر ها نیز انجام خواهد شد)نامبرده در مورد مسدود نمودن حسابهای کانون در دو مورد(۱- از طرف سازمان تامین اجتماعی و سپس از طرف امور مالیاتی) و علل آن توضیحاتی ارائه نمودند. 

سپس بازرس کانون بیلان و عملکرد سال مالی کانون منتهی به ۲۹ / ۱۲ / ۱۴۰۱ را قرائت و مورد تصویب قرار گرفت .

– انتخابات بازرس اصلی و علی‌البدل کانون با رای مخفی صورت پذیرفت در نتیجه آقای محمد گلزار با ۲۸ رای بعنوان بازرس اصلی و آقای حسن نبیان با ۲۷ رای بعنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

– بنا بر گزارش بازرس کانون‌و کسری بودجه کانون مقرر گردید حق عضویت کانون از ماهی ۰۰۰ / ۲۵۰ ریال به ماهی ۰۰۰/ ۴۰۰ ریال افزایش یابد .

ودر این جلسه  به سوالات تعدادی از حضار پاسخ لازم داده شد.

جلسه مجمع در ساعت ۱۳با ذکر صلوات برمحمد و آل محمد خاتمه یافت بعد آن نمایندگان منتخب جهت انجام فریضه نماز و صرف نهار سالن را ترک گفتند.

بعد نهار طبق دعوتنامه های از قبل ارسال شده  برای مدیران عامل شرکت مس ٬ صندوق بازنشستگی و معاونین مدیر عامل شرکت مس جهت تشکیل جلسه پرسش و پاسخ ٬

تنها دکتر باقری معاونت منابع انسانی شرکت مس و مهندس ابراهیمی مدیر محترم امور بازنشستگان با تاخیر در جمع دوستان حضور پیدا کردند.

ابتدا ضمن عرض خوش آمد به دکتر باقری و مهندس ابراهیمی .

سوالات ذیل مطرح شد. _

س- توضیح در مورد اقدامات موثر مدیران ارشد مس در مورد ابطال مصوبه شورایعالی رفاه .

ج- فرمودند هیئت مدیره شرکت مس (هیئت امنا صندوق بازنشستگی) تا کنون از هیچ تلاشی در این  مورد( با عنایت به اینکه رفتن صندوق باعث لطمات زیادی به شرکت مس میگرد) کوتاهی نکرده و نخواهند کرد ٬ و تحرکات جدیدی از طریق مجلس و شورای نگهبان و سایر ارگانها بصورت جدی آغاز گردیده و تا ابطال مصوبه  ادامه خواهد داشت.

س- بیان اقدامات انجام شده در مورد احیای فصل ۱۱ بازنشستگی در آیین نامه استخدامی شرکت.

ج-پیش نویس ارسالی با دستور دکتر رستمی جهت بررسی به معاونت طرح و برنامه و بودجه (دکتر شایسته) معاونت منابع انسانی(دکتر باقری) معاونت حقوقی (دکتر مهر دوست ) جهت بررسی و نهایی شدن و در نهایت طرح و تصویب در هیئت مدیره شرکت مس ارجاع شد ٬ ابتدا تشکیلات و روشها(آقای نصرت آبادی و همکاران ایشان روی آن کار کردند و سپس با هماهنگی مهندس ابراهیمی مدیر امور بازنشستگی اصلاحاتی صورت پذیرفت و مجددا برای کانون ارسال و باز اصلاحات کوچکی لازم داشت انجام و پس از نهایی شدن به معاونت حقوقی شرکت مس ارسال که انشا الله بعد از امضای معاونت حقوقی جهت تصویب در دستور کار   هیئت مدیره شرکت مس قرار خواهد گرفت .

از نکات حائز اهمیت این فصل پرداخت کلیه حقوق و مزایای مشارکین صندوق تا آخرین نفر مستمری بگیر و پرداخت پاداشها و مزایای غیر مستمر به پیشکسوتان مشارک صندوق مانند شاغلین.

تعهد در پرداخت هزینه های بهداشتی و درمانی .

تعهد در پرداخت کسری اکچوئری صندوق در صورت نیاز.

س – در مورد بگار گیری فرزندان بازنشستگان که روند بسیار کند و نامناسبی دارد .

ج- انشا الله تلاش میکنیم در این مورد اقدامات جدی بعمل آید.

س- در مورد امکانات ورزشی٬ و آموزشی .

ج- دستور دادیم که همه شاغلین و بازنشسته ها بتوانند بطور یکسان از این امکانات استفاده نمایند.

ایشان فرمودند دستور دادیم  پاداشها ٬ پرداختهای مناسبتی و مزایای غیر مستمر به پیشکسوتان همانند  شاغلین پرداخت گردد.

س- در مورد سنوات پایان خدمت نیروهای سرمایه گذاری و هدیه تولد .

ج- این موارد را نیز بررسی خواهیم نمود.

البته این جلسه حواشی نیز داشت که از بیان آن خود داری میگردد.

جلسه در ساعت ۳۰ / ۱۸ با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد به پایان رسید.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

تاریخ ۲۲ / ۴ / ۱۴۰۲

بنام خدا

با سلام و درود خدمت پیشکوتان عزیز 

نظر به اینکه مجمع عمومی شرکت مس(فملی) در تاریخ ۳۱ / ۴  / ۱۴۰۲ در تهران بر گزار میگردد طبق روال سالهای قبل تعدادی از پیشکسوتان سهامدار (فملی)  در مجمع شرکت میکردند؛

بدینوسیله از دوستانی تمایل به شرکت در مجمع امسال را دارند می رساند از امروز دوشنبه مورخ ۱۲ / ۴/ ۱۴۰۲ حداکثر تا پایان روز سه شنبه مورخ ۲۰ / ۴ / ۱۴۰۲ شخصا  به مراکز کانونهای  کرمان ٬  رفسنجان٬ شهربابک ٬ سیرجان و پاریز مراجعه و ثبت نام نماید تا اقدامات لازم جهت عزیمت عزیزان بعمل آید .

لازم به توضیح است بعد از تاریخ اعلام شده ثبت نام متوقف خواهد شد.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

بنام خدا 

با سلام خدمت پیشکسوتان عزیز 

با عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیده ماه محرم ؛

پیرو اطلاعیه قبلی هیئت مدیره محترم کانون مبنی بر اینکه تاریخ ۳۱ / ۴ / ۱۴۰۲ به حضور در مجمع عمومی شرکت مس اختصاص یافت تاریخ و ساعت حرکت اتوبوسها به شرح ذیل جهت آمادگی و شرکت عزیزان در مجمع عمومی شرکت مس اعلام میگردد:

-کرمان راس ساعت ۵ عصر(ساعت ۱۷ ) جمعه مورخ ۳۰ / ۴ / ۱۴۰۲ سه راه هوانیروز صندوق بازنشستگی مس.

– رفسنجان راس ساعت ۶ عصر(ساعت ۱۸ ) جمعه مورخ ۳۰ / ۴ / ۱۴۰۲  دوراهی سرچشمه سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع).

– شهربابک راس ساعت ۶ عصر (ساعت ۱۸ )جمعه مورخ ۳۰/ ۴ / ۱۴۰۲ خیابان ولیعصر – جنب حوزه علمیه

– پاریز راس ساعت ۳۰ / ۵ عصر(ساعت ۳۰ / ۱۷ ) جمعه مورخ ۳۰ / ۴ / ۱۴۰۲ مقابل بانک ملی.

– سیرجان راس ساعت ۶ عصر(ساعت ۱۸ ) جمعه مورخ ۳۰ / ۴ / ۱۴۰۲ بلوار نبوت -جنب ساختمان شاهد- کانون بازنشستگان سیرجان.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

تاریخ ۲۸/ ۴ / ۱۴۰۲

ادامه گزارش(بخش ۱۰)                                                                                  

بنام خدا

قابل توجه خانواده معظم شهدا و همکاران جانباز و ایثارگر باز نشسته مشارک صندوق 

با سلام 

 لطفا حد اکثر تا ظهر فردا دوشنبه۱۲ تیر ماه  به دفاتر کانون محل زندگی خود  در استان کرمان مراجعه  و در خواست ملاقات با امام جمعه محترم کرمان را امضا بفرمایید .

 کانون باز نشستگان صنایع مس ایران


بنام خدا

با سلام و درود و تبریک مجدد عید غدیر خدمت شما پیشکسوتان عزیز؛

با خبر شدیم امروز بعد از  نماز مغرب و عشا مراسمی به مناسبت عید غدیر در مسجد حضرت  امام خمینی (ره) در کرمان با حضور جمعی از  مقامات استان و علما و حضرت حجت الاسلام علیدادی امام جمعه و نماینده ولی فقیه برگزار میگردد.

اینجانب محمودی به همراه آقایان سیف الحسینی ٬  زارع و بهاءالدینی در محل حاضر و  در فرصتی که بوجود آمد ٬ نامه ای که توسط ۵۵ نفر از خانواده های شهدا ٬ جانبازان و ایثار گران پیشکسوت مشار ک صندوق از شهرهای کرمان ٬رفسنجان و شهربابک امضا شده بود و شرح مختصری در مورد مصوبه شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی تحریر و در بخشی ازآن خواستار  دیدار نمایندگان جانبازان و ایثار گران با مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای و در خواست لغو مصوبه شورایعالی رفاه را از معظم له ذکر شده بود تقدیم امام جمعه محترم گردید و در توضیح مختصری در باره مصوبه ناصواب شورایعالی رفاه و عدم همکاری دولت جهت لغو آن و همچنین با اشاره به تجمعات اخیر پیشکسوتان در اقصی نقاط کشور و توضیح اینکه اگر مصوبه لغو نگردد ، امکان تجمعات گسترده تر پیشکسوتان اجتناب ناپذیر است که به هیچ عنوان زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست ، به سمع ایشان رسانده شد.  

ایشان فرمودند در اسرع وقت دیداری با نمایندگان جانبازان و ایثارگران و کانون برگزار خواهند نمود تا مفصلا در این مورد صحبت گردد.

انشاءالله به موازات سایر تلاشها و پیگیریها ، این دیدار هم فتح الباب دیگری  جهت کمک به لغو مصوبه شورایعالی رفاه باشد.

در پایان از خداوند متعال خواهانیم به آبروی حضرت امیر المومنین (ع) هر چه زودتر خبر لغو مصوبه را در گروهها و بین پیشکسوتان شاهد باشیم و بار دیگر آرامش به این قشر عزیز و زحمت کش بمناسبت این روز بزرگ هدیه گردد.

آمین یا رب العالمین

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

ادامه گزارش(بخش ۱۱).                                                               

سلام خدمت پیشکسوتان عزیز 

در پی توصیه حجت الاسلام والمسلمین  آقای دکتر جلالی نماینده محترم رفسنجان  مبنی بر اینکه تجمعی صورت نگیرد و ما کارها از طریق قانونی پیگیری خواهیم نمود

طبق وعده داده شده توسط ایشان ساعت ۱۰/۳۰  ۳۱ تیر ماه  جلسه ای  در نهاد ریاست  محترم جمهوری  با حضور آقای سلطانی وکیل طرف قرار داد پرونده  صندوق ،  و آقایان حمید عبدالعلی پور ،  مهندس آل سعدی  و بها الدینی در محل دفتر آقای بیات  مدیر کل محترم  رسیدگی به شکایات و در خواست های مردمی ریاست جمهوری  با حضور  آقایان بیات ، خنچه ، حسینی و سر کار خانم زرین از حوزه نهاد بر گزار شد .

 ابتدا جناب سلطانی  وکیل پرونده  ضمن تشکر از آقای بیات و  معرفی همراهان اظهار داشتند که مجلس شورای اسلامی  در سال ۱۳۸۳ قانون ساختار نظام جامع رفاه  را تصویب نموده و  شورایعالی رفاه بعد از گذشت حدود ۱۹ سال در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۵ اساسنامه جدیدی را برای صندوق باز نشستگی مس  به تصویب  می رساند و در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۲ به شرکت مس ابلاغ می نمایدایشان گفتند  موسسه صندوق مس در سال ۱۳۸۰ در اداره ثبت شرکت های کرمان  به ثبت رسیده  و موسسه ای  غیر انتفاعی و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری می باشد و  به فعالیت خود ادامه می دهد  ضمنا این صندوق تا کنون در برابر تعهدات خود نسبت به باز نشستگان هیچگونه مشکلی نداشته  و هیچ کمکی هم از دولت دریافت نکرده است.ایشان گفتند  در اساسنامه جدید که وزارت رفاه برای صندوق مس  تدوین نموده و  به تصویب شورایعالی رفاه رسانده  کلیه ارکان صندوق مس تغییر خواهد کرد و تصمیم گیری بر عهده وزیر رفاه می باشد  با توجه به اینکه کار دولت کوچک سازی می باشد  نمی تواند به بهانه نظارت مجری هم باشد  به نظر می رسد وقتی وزارت رفاه در گیر صندوق های ورشکسته  می باشد چون متوجه شده که صندوق مس از شرایط مالی خوبی بر خوردار هست  دنبال تسلط بر این صندوق می باشد تا با گرفتن صندوق و افزایش کرسی در ترکیب هیئت مدیره مس بتواند  شرکت  ملی صنایع مس را که یک شرکت کاملا  خصوصی می باشد را در انحصار خود قرار دهد و این موضوع  کاملا مغایر با  سیاست های کلی  ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد اجرای خصوصی سازی  می باشد .آقای سلطانی گفتند ما در تاریخ ۲۰ شهریور  سال ۱۴۰۲  از طریق دیوان عدالت دستور توقف اجرای مصوبه شورای عالی رفاه  را گرفته ایم و فعلا پرونده به هیئت عمومی دیوان ارجاع شده است و در انتظار  اظهار نظر شورای نگهبان می باشد .همچنین گفتند  طبق ماده ۱۷ قانون ساختار نظام جامع  دولت مکلف بوده حد اکثر  ظرف یکسال نسبت به  تجمیع صندوق ها ی دولتی و عمومی اقدام نماید نه اینکه   بعد از گذشت  ۱۹ سال دنبال تغییر اساسنامه صندوق باز نشستگی مس که  صندوقی کاملا خصوصی بصورت  بسته و مختص ۶۵۰۰ نفر مشارکین آن می باشد بگردد.  ایشان گفتند چرا مقامات کمیسیون عمومی دولت از شرکت باز نشستگان  در جلسات مربوط به صندوق مس در  کمیسون ها  ممانعت بعمل آورده‌اند ؟ حتما از دفاعیات منطقی  آنان نگران بوده اند .  آقای سلطانی ضمن  ارائه مستندات لازم و دسته بندی شده شفاف  بصورت  کاملا تخصصی و حقوقی  از مواضع صندوق دفاع نمودند که نوشتن ادامه صحبت های ایشان  بیش از آنچه که گفته شد  خارج از حوصله گروه های مجازی می باشد .جناب سلطانی  در پایان صحبت های خود  گفتند جناب بیات  ما تابع قانون و مقررات هستیم و خواسته ای بجز  اجرا قانون نداریم .

بعد از صحبت های اقای سلطانی آقای بیات سوالاتی  در مورد روال پرونده در دیوان عدالت و شورای نگهبان و ..‌ داشتند و گفتند ما بایستی  جواب دستگاه مربوطه را  هم بگیریم تا بدانیم دفاعیات آنها چه می باشد  و قول می دهیم که هر کاری از دستمان ساخته باشد  برای باز نشستگان صندوق مس  انجام دهیم چون ما در هر موردی که مربوط به مردم باشد حتما  ورود  خواهیم نمود .در پایان جلسه از ایشان خواسته شدکه وقت ملاقاتی  با رئیس جمهور برای نمایندگان کانون بگیرند که گفته شد این مورد را هم بر رسی خواهیم کرد .کانون  بازنشستگان صنایع مس ایران

با سلام و درودی دیگر خدمت پیشکسوتان عزیز

همانطوریکه در پایان گزارش قبلی قول داده بودیم (گزارش جلسه با معاون اقتصادی وزارت کار) گزارش پیگیری فصل ۱۱ بازنشستگی به شرح ذیل تقدیم میگردد.

بعد از اتمام جلسه رفاه در تاریخ یکشنبه ۱/ ۵ / ۱۴۰۲ بلافاصله خود را به دفتر شرکت مس که جلسه هیئت مدیره مس طبق روال یکشنبه ها در حال برگزاری بود رساندیم(آقایان اکبر آل سعدی ٬ حسین زینلی زاده ٬ حمید عبدالعلی پور ٬ عین الله بها الدینی٬ محمدرضا احمدی راد و محمودی دبیر کانون) با عنایت به اینکه فصل بازنشستگی پس از تهیه پیشنویس توسط آقای ضیا شهابی، طی چند مرحله توسط کارشناسان و مدیر وقت اداره تشکیلات و روشها آقای نصرت آبادی و مدیر محترم امور بازنشستگی و مهندس زارع باز نگری شده بود و سرانجام با تلاش مهندس زارع علاوه بر مدیر محترم امور بازنشستگی جناب مهندس ابراهیمی،  امضای مدیر محترم امور حقوقی دکتر مهردوست ٬ مهندس یزدانی مدیرعامل صندوق  اخذ شده بود و نهایتا جهت امضا به دفتر دکتر باقری معاونت منابع انسانی شرکت مس تحویل گردیده بود و بعلت مشغله زیاد ایشان، امضانشده بود به دفتر دکتر باقری مراجعه کردیم و پیگیر موضوع شدیم که بعد از ساعتی انتظار دکتر باقری که در جلسه هیئت مدیره شرکت مس بودند به دفتر خود تشریف آوردند که در خواست نمودیم فصل ۱۱  را امضا نماید که ایشان امضا نمودند و فرمودند به دفتر دکتر شایسته (معاونت طرح و برنامه ببرید تا امضا و نامه ای روی آن تهیه تا در جلسه هیئت مدیره مطرح و انشا الله تصویب گردد) البته قبلا مهندس زارع نیز این موضوع را گوشزد کرده بودند ٬ بنابراین فصل ۱۱ را بردیم دفتر دکتر شایسته که در دفتر حضور نداشتند و بلاخره در طبقه پنجم به همراه منشی ایشان خدمتشان رسیدیم و ایشان گفتند بنده امضا نمیکنم !!!!! بنابراین با رایزنی که بعمل آمد و با کلی خواهش و تمنا فصل ۱۱ بازنشستگی به دبیر محترم هیئت مدیره مس آقای دکتر مهری جهت طرح در جلسه جاری هیئت مدیره آنروز سپرده شده که بعلت کار مهمی که برای دکتر رستمی و دکتر هدایت در وزارتخانه پیش آمده بود جلسه هیئت مدیره نا تمام مانده بود و همچنان پیگیر بودیم تا عصر با تشکیل مجدد جلسه هیئت مدیره شرکت مس موضوع تصویب فصل ۱۱ مطرح شده بود و به علت اینکه امضای دکتر شایسته و نامه ایشان روی آن نبود دوباره از هیئت مدیره به دفتر ایشان عودت داده شد (لازم به یا دآوری است متاسفانه اداره تشکیلات و روشها از معاونت سرمایه انسانی مس منفک و  زیر مجموعه آقای دکتر شایسته معاونت طرح و برنامه قرار گرفته است)

با اتمام وقت  مجددا در روز دوشنبه مورخ ۲ / ۵ / ۱۴۰۲ به دفتر شرکت مس مراجعه نمودیم و با کلی انتظار و زحمت در وقتی چند دقیقه ای در این مورد با دکتر شایسته صحبت کردیم که گفتند باید کار کارشناسی روی آن انجام دهیم و به هیئت مدیره جهت تصویب ارسال گردد.

و مدیر جدید تشکیلات روشهای شرکت مس ،فرمودند:   *صبر کنید اگر صندوق زیر مجموعه رفاه نرفت اقدام گردد و اگر این اتفاق روی دهد نیازی نیست این موضوع به آیین نامه مس الحاق گردد.** 

که در جواب ایشان عرض شد تمامی مشارکین صندوق از بازنشسته و شاغل در بدو استخدام قرارداد با شرکت مس بستند و زمانی طرفین قرارداد را پذیرفتند و امضا کردند در حقیقت عقد جاری شده و در این عقد یکسری شرایط ضمن عقد ذکر شده که شرکت مس متعهد به پرداخت حقوق و مزایا ی مستمر و غیر مستمر و درمان و مستمری ما طبق شرایطی شده که این عقد کماکان جاری است و معتبر و نه شرکت مس میتواند نه وزارت رفاه  یکطرفه آن را باطل نمایند بنابراین این حق مسلم ماست که این فصل مجددا در آیین نامه استخدامی شرکت مس احیا گردد.

و با این توضیحات و نبود وقت دفتر ایشان را ترک نمودیم.

البته خدمت بزرگواران عرض کنم قبل از رفتن به دفتر دکتر شایسته ،خدمت دکتر رستمی رسیدیم و به ایشان یاد آوری کردیم که شما قول دادید پشتیبانی کنید برای تصویب که ایشان گفتند انشا الله توسط دکتر شایسته امضا و به همراه گزارش کارشناسی آقای دکتر شایسته جهت طرح و تصویب در جلسه آتی هیئت مدیره شرکت مس (یکشنبه آینده) ارسال گردد و بنده طبق قولی دادم پشتیبانی میکنم.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

با سلام خدمت پیشکسوتان عزیز امروز سه شنبه مورخ ۳ / ۵ / ۱۴۰۲ جلسه ای در دفتر  حجت الاسلام علیدادی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمان بر گزار شد .مجددا اینجانب محمودی دبیر کانون و دکتر باقری معاونت منابع انسانی شرکت مس تاکید نمودیم که پیگیر نامه ارسالی در خواست کانون در مورد ابطال مصوبه شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی همچنین در خواست جانبازان و ایثارگران جهت ملاقات با مقام معظم رهبری باشند ٬ ایشان فرمودن بله در حال پیگیری است.

خدمت پیشکسوتان عزیز وبزرگوارن؛

به اطلاع میرساند در تاریخ ۱۰ / ۵ / ۱۴۰۲ اینجانب دبیر کانون و آقای زینلی زاده و اکبر آل سعدی جهت پیگیری فصل ۱۱ بازنشستگی و پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون وام از طریق حساب پس انداز طبق صورتجلسه اسفند ماه سال ۱۴۰۱ هیئت مدیره شرکت مس با باز پرداخت ده ساله عازم تهران شدیم و در این تاریخ موضوع با آقای دکتر باقری معاونت منابع انسانی مطرح شد و پس از یکی دوساعت بحث و بررسی معاونت محترم خاطر نشان ساختند که مصوبه هیئت مدیره شرکت تا زمانی ملغی نشده حکم قانون دارد و باید اجرا گردد و با هماهنگی بعمل آمده مقرر گردید آقای طالبی طی دو نامه به معاونت مالی شرکت و مدیر عامل صندوق در مورد نحوه و میزان پرداخت وام به مشارکین استعلام بعمل آورد.

بعد پیگیر  فصل ۱۱ بازنشستگی شدیم که از هیئت مدیره شرکت مس به معاونت طرح و برنامه (دکتر شایسته ) جهت تهیه گزارش و اظهار نظر عودت داده شده بود به دفتر ایشان مراجعه نمودیم ولی ایشان از آقای دکتر نیک گفتار (حقوقی شرکت مس) جهت توضیحات در این مورد دعوت بعمل آورد و با مذاکرات فشرده  دوستان توضیحات کافی در این مورد دادند که در حال حاضر تعهدات در فصل ۱۱ در حال انجام است و احیای آن در حقیقت رسمیت قانونی موضوع است که نیاز به تصویب هیئت مدیره  مس دارد. در نهایت مقرر شد جلسه ای جهت تصمیم گیری  در این مورد با مقامات ذیربط و دکتر خرمی شاد تشکیل گردد.و پیگیری به روز بعد موکول شد ٬ متاسفانه سه شنبه  مصادف شد با عزیمت دکتر خرمی شاد و مقامات شرکت  مس به سرچشمه و دولت نیز  چهار شنبه وپنج شنبه را تعطیل اعلام نمود و باعث شد تا شنبه عملا کاری از پیش نرود.شنبه به دفتر شرکت مراجعه اول به دفتر دکتر باقری رفتیم و پی گیر نامه های استعلامی ایشان از مدیرعامل صندوق و معاونت مالی شدیم(در ضمن پیگیر نامه مهندس یزدانی  مدیر عامل صندوق در تاریخ ۱ / ۵ / ۱۴۰۲ و همچنین نامه مورخ

۴ / ۵ / ۱۴۰۲ کانون در این رابطه شدیم که متاسفانه اقدامی صورت نپذیرفته بود) و نامه در این ارتباط به معاونت مالی شرکت مس توسط دکتر باقری امضا و ارسال گردید و مهندس زا رع نیز که از کرمان به تهران عزیمت کرده بودند یکسر از فرودگاه به دفتر شرکت مس مراجعه و به ما پیوستند و جهت پیگیری موضوع به دفتر آقای موسوی مدیر مالی شرکت مراجعه نمودیم و پس از بحث و بررسی موضوع٬ ایشان فرمودن طی سه قسط ۲۷ درصد سهم شرکت مس از ۵۰۰ میلیون وام به صندوق پرداخت شده که صندوق نیز ۲۳ درصد تامین و ۵۰ درصد مابقی از منابع بانکی تامین گردد .که این موضوع مورد اعتراض ما قرار گرفت و توضیح داده شد طبق مصوبه اسفند ماه ۱۴۰۱ هیئت مدیره شرکت مس باید مبلغ ۲۰۰ میلیون از طریق شارژ حساب پس انداز با اقساط ۱۰ ساله پرداخت نماید ٬ پس از بحثهای طولانی آقای موسوی گفتند صندوق ۲۷در صد ۲۰۰ میلیون را برگشت دهد و با موافقتنامه جدید هیئت مدیره شرکت مس و تزریق مبلغ ۸۰۰ میلیارد از طرف شرکت مس به حساب پس انداز نسبت به پرداخت ۲۰۰ میلیون ده ساله از طریق حساب پس انداز اقدام گردد.

بنابراین مقرر شد یکشنبه در وقت کوتاهی که جهت معارفه هیئت مدیره کانون اختصاص داده شده بود موضوع با مدیر عامل شرکت مس مطرح گردد .

امروز صبح ساعت ۳۰ /۸ مراسم معارفه بر گزار شد .

ابتدا اعضای هیئت مدیره معرفی شدند ٬ و سپس دکتر خرمی شاد بر دو مطلب مهم تاکید داشتند.

الف – موضوع لغو مصوبه شورایعالی رفاه در مورد صندوق که ایشان خاطر نشان ساخت  از دغدغه های اصلی اینجانب است  و دائما فکر اینجانب در گیر این موضوع است و اقداماتی آغاز گردیده است.

ب- تاکید بر این امر پیشکسوتان اختلافات را کنار گذاشته و بعنوان ید واحده با هر سیلقه و طرز فکر کمک کنند تا مشکل صندوق حل گردد بقیه مسائل بعد از نجات صندوق قابل حل است.در این جلسه موضوعات زیر از طرف مهندس زار ع مطرح و بر آن تاکید شد.

 الف – نجات صندوق و لغو مصوبه شورایعالی رفاه و  که اولیت همه پیشکسوتان است.

ب- دیدار همگانی مدیرعامل با پیشکسوتان در سقاخانه ابوالفضل  و شنیدن دغدغه ها و مشکلات پیشکسوتان.

ج- بکار گیری فرزندان بازنشستگان 

د- پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون وام از طریق حساب پس انداز .

در مورد بندهای( الف و ب ) ایشان نیز تاکید داشتند.

و عزیزان هیئت مدیره (آقایان زینلی زاده و آل سعدی نیز نقطه نظرات خود را بیان داشتند و بر مطالبات پیشکسوتان تاکید نمودند) مورد بند (ج ) مقرر گردید دستورالعملی منطقی تهیه و بر مبنای آن عمل گردد.در مورد بند (د) متاسفانه نتیجه ای حاصل نگردید.متعاقب آن عصر امروز یکشنبه هیئت مدیره کانون( آقایان آل سعدی ٬ زینلی زاده ٬ محمد رضا جعفری و اینجانب محمودی دبیر کانون) در جلسه هیئت مدیره صندوق شرکت و با رایزنی و موافقت هیئت مدیره صندوق مقرر گردید از محل منابع صندوق ۲۰۰  میلیون وام از طریق شارژ حساب پس انداز  و ده ساله با عنایت به  محدودیت  منابع صندوق پرداخت گردد وهیئت مدیره کانون متعهد شد برای دریافت ۱۰۰ میلیون باقیمانده از طریق هیئت مدیره شرکت مس اقدامات لازم بعمل آورد. کانون بازنشستگان صنایع مس ایران مورخ ۱۵ / ۵ / ۱۴۰۲به دعوت جلالی برگزار شد 

جلسه رسیدگی به مشکلات صندوق بازنشستگی 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خدمت  جلسه صندوق بازنشستگی مس به دعوت جلالی در شورای نگهبان  با حضور دکتر کدخدایی برای حل مشکل بازنشستگان در حال برگزاری است.در این جلسه دکتر زاهدی، خرمی شاد، سلطانی وکیل حقوقی صندوق، یزدانی، سیف الحسینی، زارع و درودی شرکت دارند.

در ادامه سلسله جلسات کار گروه رفع مشکل اساسنامه صندوق با شورای نگهبان ،عصر امروز شنبه ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ با  دعوت حجت الاسلام والمسلمین جلالی نماینده محترم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، جلسه ای با آقای دکتر کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان و تیمی از اعضای پژوهشکده این نهاد از یکسو و آقایان جلالی و دکتر زاهدی نماینده محترم کرمان، دکتر خرمی شاد مدیرعامل محترم مس ، اعضای کار گروه شامل مهندس یزدانی مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی مس، و آقایان سلطانی وکیل پرونده در دیوان عدالت اداری ، سیف الحسینی ، درودی و اینجانب حمید زارع در محل پژوهشکده شورای نگهبان تشکیل ‌گردید‌.در این جلسه ابتدا آقای سلطانی شرح اقدامات انجام شده در مورد پرونده ِما با وزارت رفاه را بطور مشروح بیان نموده و آقایان درودی و سیف الحسینی  نیز توضیحات لازم را بیان نمودند.

در ادامه آقای دکتر ابوالحسنی از پژوهشکده ،پیرو مذاکرات جلسات قبلی  ابهامات و سوالات مطرح شده در جلسه مشورتی پژوهشکده را بازگو نمودند که به برخی از آنها از سوی ما پاسخ داده شد و پاسخ به برخی  ابهامات و همچنین تحویل مدارک خواسته شده ،به جلسه دوشنبه ۲۳ مرداد با پژوهشکده موکول شد.در پایان آقای کدخدایی نیز بر بیطرفی و قانون مداری  شورای نگهبان تاکید نمودند.پس  از این جلسه ،مقرر  گردید فردا جلسه  فوق العاده کارگروه در محل صندوق بازنشستگی تشکیل و پاسخها  با همفکری جمع اعضای کارگروه تهیه و دوشنبه با تیم پژوهشکده مطرح گردد.در این جلسه همچنین آقایان جلالی و زاهدی و خرمی شاد، بر اهمیت موضوع و پیامدهای امنیتی ،، اجتماعی و اقتصادی مترتب بر موضوع، تاکید نمودند. 

ارادتمند حمید زارع

ادامه گزارش(بخش ۱۲)

 * اطلاعیه اول

به استحضار بازنشستگان محترم می‌رساند علی‌رغم پیگیری‌های به‌عمل‌آمده متأسفانه پرداخت وام قرض‌الحسنه مطابق مصوبه هیئت‌مدیره مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ شرکت مس در حال حاضر میسر نمی‌باشد؛ ازاین‌رو این موضوع در جلسه مشترک هیئت‌مدیره صندوق و هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان مطرح و پس از بحث‌وبررسی مقرر شد از محل منابع صندوق مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت گردد.لازم به ذکر است ازآنجاکه بایستی منابع لازم برای این پرداخت از محل سود سهام شرکت‌های تابعه جمع‌آوری گردد، پرداخت وام، به‌تدریج ولی در کمترین زمان ممکن صورت خواهد پذیرفت؛ لذا خواهشمند است صبوری و متانت لازم مدنظر قرار گیرد.همچنین بعدازاین مرحله چنانچه پیگیری‌های صورت‌گرفته از شرکت مس برای تأمین اعتبار باقیمانده وام نتیجه مطلوب نداشت، معادل یک‌صد میلیون تومان سبد سهام تحت مالکیت صندوق با امکان بازپرداخت ۱۰ساله ارائه خواهد شد.متقاضیان جهت ثبت درخواست تسهیلات فوق‌الذکر به سامانه مس من مراجعه فرمایند.

👈 آدرس سامانه مس من: http://my.nicico.com

*روابط‌عمومی موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران www.sbsmes.ir

ادامه گزارش(بخش ۱۳).                                                               

بنام خدا  و با سلام 

حدود ساعت  ۱۵ امروز بنده از طریق یکی از سایت های خبری استان کرمان متوجه شدم  که جناب دکتر مرتضوی  وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در استان کرمان حضور دارند و قصد دارند امشب به تهران باز گردند .

 در فرصت کم باقیمانده با تعدادی از همکاران  از جمله  نمایندگان محترم مشورت شد که آیا صلاح می دانید   با جناب وزیر ملاقات کنیم تا مراتب اعتراض  جامعه باز نشستگان را بصورت حضوری  نسبت به مصوبه شورای عالی رفاه به اطلاع ایشان برسانیم  به هر جهت با توجه به محدودیت وقت بصورت تلفنی با تعدادی از همکاران باز نشسته  ساکن کرمان  تماس گرفته شد که ساعت ۱۹/۳۰ به فرودگاه  کرمان  مراجعه  کنند البته بنده در همین فرصت محدود یک نامه هم بصورت دستی نوشتم که همکاران امضا کردند در این نامه هم اعتراض خود را بابت مصوبه نا عادلانه رفاه اعلام نمودیم  به هر حال حدود ۴۰ نفر از همکاران آقا و خانم در مسیر عبور آقای وزیر جمع شدند  و در ساعت  ۲۰/۳۰امشب   به هنگام عبور آقای مرتضوی به سمت ورودی باند فرودگاه  جلو ماشین ایشان را گرفتیم بنده خدا با احترام از ماشین ون پیاده شدند  جناب  فدا کار استاندار محترم نیز ایشان را همراه بودند همگی دور آقای وزیر جمع شدیم آقای دکتر محمودی، سر کار خانم دکتر ترابی ،مهندس شیخ الاسلامی ، بنده و دیگر همکاران  خصوصا جانبازان محترم آقایان دکتر ملکی، حسین صوغانی ، تاج الدینی  ، و چند نفر دیگر که حضور ذهن ندارم صحبت کردند و با قاطعیت تمام مراتب اعتراض خود را نسبت  به مصوبه شورای عالی رفاه اعلام نمودیم  همگی اعلام کردند که تا پای جان برای حفظ شرایط فعلی صندوق ایستادگی خواهیم نمود که  جناب وزیر   گفتند دوستان شما آمدند تهران با آنها صحبت شد  ای کاش از قبل گفته بودید در همین کرمان و در فرصت بیشتری صحبت می کردیم چون الان بایستی به پرواز برسم فرصت نیست  چند نفر از شما بعد از هفته دولت بیایید تهران تا در یک جلسه با هم صحبت کنیم ایشان  از رئیس دفتر خودشان خواستند که با آقای دکتر محمودی  در مورد جلسه تهران هماهنگ کنند .ضمن تشکر فراوان  از کلیه همکاران عزیز آقایان بزرگوار  که خاضعانه به دعوت ما پاسخ مثبت دادند  خصوصا  خانم ها ی محترم  سر کار خانم ترابی، سر کار خانم باقر زاده ، سر کار خانم مهندس مالکی  و چند نفر  دیگر از  خانم های محترم که ضمن عرض پوزش  بنده نام آنها را فراموش کردم .امید واریم که از طرف شورای محترم نگهبان خبر های خوب در یافت کنیم چنانچه خدای نا کرده باز نشستگان صندوق مس نادیده گرفته شوند  مجبوریم  از حقوق شرعی و قانونی خود بطور قاطع دفاع کنیم ‌ . بها الدینی   سه شنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۲

بنام خدا

با سلام خدمت پیشکسوتان بزرگوار

با عنایت به تجمع حدود یکماه قبل جمعی از پیشکسوتان در فرودگاه کرمان ودر نتیجه دیدار با وزیر  تعاون ٬ کار و رفاه اجتماعی و در خواست ملاقات حضوری با ایشان و انتقال دغدغه ها ٬ ناراحتی و نگرانی شدید پیشکسوتان موضوع تغییر اساسنامه صندوق بازنشستگی توسط شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی  و قول مساعد  وزیر که بعد از هفته دولت و اربعین این ملاقات صورت خواهد گرفت با پیگیری مرتب کانون و تماس با دفتر وزیر ؛

در تاریخ ۲۶ / ۶ / ۱۴۰۲ طی تماس تلفنی با دفتر وزیر اعلام کردند دعوت نامه ای در تاریخ ۲۲ / ۶ / ۱۴۰۲ جهت برگزاری این دیدار در تاریخ ۲۷ / ۶ / ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس دفتر وزیر تعاون ٬ کار و رفاه اجتماعی برای مدیران عامل شرکت مس و صندوق بازنشستگی ارسال گردیده است. بلافاصله با دفتر مدیران عامل شرکت مس و صندوق بازنشستگی تماس حاصل و مشخص گردید این دعوت نامه بدست آنها نرسیده که مجدداً با دفتر وزیر رفاه تماس گرفته شد و مراتب به آنها منعکس گردید و بعد یکساعت از دفتر وزیر تماس گرفتند متاسفانه به دلیل قطعی و اخلال در سیستم اینترنت دعوتنامه ارسال نشده و عین دعوتنامه در پیام رسان ایتا برای اینجانب دبیر کانون ارسال تا به دفتر مدیرعامل مس و صندوق اطلاع رسانی گردد و خاطر نشان ساختند بغیر از هیئت مدیره کانون دونفر نیز از مشارکینی در شب تجمع فرودگاه حضور داشتند در جلسه باشند ٬ بلافاصله دعوتنامه برای دفتر مدیرعامل مس و صندوق بازنشستگی ارسال گردید و در نتیجه جهت اخذ بلیط هواپیما و قطار و حتی اتوبوس تلاشهای زیادی بعمل آمد و از اسامی که برای تهیه بلیط رد شده بود تنها برای اینجانب و آقای مهندس حسین شیخ الاسلامی موفق به اخذبلیط هواپیما  در ساعت ۲۲ شدند وبرای بقیه دوستان(سر کار خانم دکتر ترابی ٬ مهندس زارع ٬ اکبر آل سعدی ٬ حسین زینلی زاده ) موفق نشدند بلیط تهیه نمایند سرانجام با موتور پول سرچشمه هماهنگی لازم بعمل آمد یکدستگاه سواری در اختیار آقایان آل سعدی و زینلی زاده قرار گرفت و نامبردگان ساعت ۱۹ مورخ ۲۶ / ۶ / ۱۴۰۲ عازم تهران شدند و سرکار خانم ترابی ساعت ۴ صبح ۲۷ / ۶ / ۱۴۰۲  توانستند بطریقی با هواپیما عازم تهران گردند.بالاخره دوستان با مشکلات عدیده و مخصوصا آقایان آل سعدی و زینلی زاده با خودرو به تهران رسیدند و با هماهنگی که بین دوستان بعمل آمد همه راس ساعت ۱۰ صبح جلو درب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حضور بهم رساندیم و مهندس یزدانی راد مدیر عامل صندوق و آقای دکتر محمد رضایی عضو کارگروه و حقوقدان به ما پیوستند و پس از راهنمایی ما به اتاق کنفرانس دفتر وزیر جلسه با حضور آقایان سید صولت مرتضوی  وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و آقایان عسکریان معاون رفاه و امواقتصادی٬ بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی٬ حسینی امین مشاور وزیر و خانم سمیرا اسماعیلی آغاز گردید.ابتدا آقای مرتضوی ضمن خوش آمد گویی فرمودند در خدمت شما هستیم سپس مهندس یزدانی راد ضمن تشکر از وقتی در اختیار ما گذاشتند اظهار نمودن ما در اینجا جمع شدیم تا دغدغه ها و نگرانی جامعه پیشکسسوتان صندوق بازنشستگی مس را به سمع حضار برسانیم چون مباحث قانونی و حقوقی از مبادی ذیربط در حال پیگیری است.اظهار داشتند از ۲۲ سال قبل ۴۲ شرکت و ۵ باشگاه در زیر مجموعه صندوق بازنشستگی شکل گرفته و این شرکتها بخشی از نیازهای شرکت مس را مخصوصا در عملیات معدن کاری ٬ حمل ونقل ٬ غذا و تولید مواد اولیه مصرفی در قالب یک ظرفیت قانونی که آیین نامه کمیسیون معاملات شرکت مس ایجاد نموده که کار با ترک تشریفات مناقصه به این شرکتها واگذار گردد. ایشان اضافه نمودند هم اکنون ۸۵۰۰ نفر شاغل بیمه ای داریم که در این شرکتها مشغول بکار می باشند و از این طریق ارتزاق می نمایند و باعث سود آوری صندوق میگردند.و یکی از دغدغه های ما این است با تغییر اساسنامه این صندوق  هیئت مدیره شرکت مس(هیئت امنای فعلی صندوق) راغب به سپردن کار به این شرکتها با ترک تشریفات مناقصه  نخواهند بود که مشکلات فروانی ایجاد خواهد نمود .آقای عسکریان سوال کردند این مشکل بواسطه تغییر اساسنامه صندوق بوجود می آید ٬ مهندس یزدانی گفتند دقیقا بله و ما نگران ار تزاق ۸۵۰۰ نفری در این شرکتها کار میکنند و سود آوری صندوق هستیم و با قطع شدن این بندناف از شرکت مس ضرر و زیانهای غیر قابل جبرانی به صندوق وارد خواهد شدکه باعث نابودی این شرکتها خواهد شد و سالیان قبل که صندوق کسری اکچوئری داشت توسط شرکت مس تامین میگردید ولی شرکتهای زیر مجموعه رفاه کسری اکچوئری آنها از  ردیف بودجه ای دولت وبودجه عمومی دولت تامین میگردد و اگر این صندوق زیر مجموعه رفاه قرار گیرد بنا به دلایلی عرض شد صد درصد با کسری اکچوئری شدید مواجه میگردد که دیگر شرکت مس حاضر به جبران آن نمی باشد و ما هم  به طریقی نیاز مند استفاده از  بودجه عمومی دولت میشویم.

آقای دکتر محمد رضایی نیز اظهار نمودند بعد از خصوصی سازی،  وضعیت حقوقی شرکت مس تغییر کرده و کلیه کارکنان آن تحت پوشش قانون کار قرار گرفتند ولی صندوق بازنشستگی مس یک صندوق بسته و خصوصی است و بارها در بحثهای حقوقی این موارد مطرح شده است که آقای مرتضوی با قطع سخنان آقای محمد رضایی روی به آقای یزدانی و محمد رضایی گفتند:”شما نگران نباشید ما به شما تضمیین میدهیم در انتقال صندوق به زیر مجموعه رفاه شما (مهندس یزدانی) به مدت ده سال مدیر عامل صندوق بمانید و شما(جناب محمدرضایی)  هم ده سال بعنوان مشاور حقوقی بمانید” که واقعا توهین بزرگی بود .در اینجا مهندس یزدانی راد گفتند بنده کارمند شرکت مس هستم امروز مدیرعامل صندوق نباشم پست دیگری در شرکت‌مس خواهم داشت و جناب محمد رضایی خاطر نشان ساختند بنده قاضی بازنشسته هستم و نه حقوق بگیر صندوق هستم و نه شرکت مس فقط مشاوره حقوقی میدهم و این حرف شما حرفی بسیار ناپسند بود .

و وزیر کار سرانجام گفت بنده دنبال زیاد کردن حجم کار وزارت‌خانه تحت امر خود نیستم و هیچ تمایلی به الحاق صندوق شما ندارم ولی فشار بیشتر از طرف دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور جهت اجرای ماده ۱۷ قانون جامع رفاه و تامین اجتماعی است و از دولت قبل شروع شده و  چون صندوق شما در قلمرو بیمه ای قرار دارد پس شامل حال صندوق شما  نیز میگردد.آقای عسکریان نیز اینگونه  توجیه نمود چون هیئت مدیره  صندوق توسط هیئت امنا صندوق(هیئت مدیره شرکت مس) منصوب میگردند و هیئت مدیره شرکت مس توسط ایمیدرو منصوب میگردند و رئیس ایمیدرو توسط وزیر صمت منصوب میگردد بنابراین شما صد در صد دولتی هستید!!!!!! و اشاره نمود قصد ما تنظیم گری است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته اجرا میگردد!!!؟؟؟؟و وزیر رفاه اشاره نمود که شاید این موضوع ارتزاق نه تنها ۸۵۰۰ نفر شاید ۸۵۰۰۰ نفر را تحت تاثیر قرار دهد و تبعات سیاسی و اجتماعی داشته باشد اما  ماده ۱۷ قانون  جامع رفاه و تامین اجتماعی باید در مورد صندوق شما اجرا گردد .که مسیر مصوبه شورایعالی رفاه بدون تصویب هیئت وزیران و ماجرای شکایت به دیوان و دوباره مصوب نمودن توسط هیئت وزیران را مطرح نمودن و گفتند منتظر نظر شورای نگهبان هستیم .وی اظهار نمود بازهم ما راضی به الحاق صندوق شما به وزارت تعاون ٬ کار و رفاه اجتماعی نیستیم ولی دولت براثر فشار سازمان بازرسی و دیوان محاسبات مجبور به انجام این مهم است و گفتند شما از چهار طریق میتوانید این مصوبه را ابطال نماید.

دیوان عدالت اداری

شورای نگهبان 

استفساریه مجلس

کمیسیون تلفیق مجلس 

و من وزیر نمیتوانم کاری انجام دهم.

در خلال این صحبتها سر کار خانم ترابی آقای مهندس آل سعدی آقای زینلی زاده و حسین شیخ الاسلام و اینجانب محمودی  به ترتیب دغدغه بازنشستگان و نگرانی آنها را از این مصوبه با جدیت منعکس و همگی بر این نکته تاکید نمودند صندوق خط قرمز تمامی پیشکسوتان است تا پای جان برای دفاع و عدم الحاق آن به وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی از پای نخواهیم نشست و به هر کجا نیاز باشد مراجعه و تجمعات گسترده در آینده اجتناب ناپذیراست و همگی معترض این موضوع شدند که شما حق نداشتید با مدیرعامل صندوق و مشاور حقوقی به این شکل صحبت نماید(ماندن ده سال درسمت خود)در نهایت در جواب وزیر کار عرض شد شما که میفرماید شاید ۸۰۰۰۰ نفر متضرر و تبعات اجتماعی و سیاسی داشته باشد  این حرف از یک مسلمان معتقد بعید است ؛چون حضرت امام خمینی(ره) در فرازی از سخنان خود با اشاره به حدیث (کُلُکُّم راعٍ و کُلُکُّم مَسؤولٌ)  فرمودند همه ما مخصوصا مسئولین در باره آنچه میگویم و حتی در فکر ما میگذرد مسئولیم.و ازطرفی ما سخن توهین آمیز شما به مدیرعامل صندوق و مشاور حقوقی را برنمی تابیم و اکثر پیشکسوتان از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند و صندوق خط قرمز آنها و تا نثار خون خود از صندوق و عدم الحاق آن به وزارت تعاون ٬ کار و رفاه اجتماعی دفاع خواهند نمود.و در جواب آقای عسکریان عرض شد بله ما نقش تنظیم گری را قبول داریم ولی شما با تغییر اساسنامه صندوق ما بدون حضور نماینده یا نمایندگانی از طرف پیشکسوتان و صندوق بازنشستگی نقش خود را از تنظیم گری به تصدی گری ارتقاء داده اید و این قابل قبول نیست (مثلا در مورد نوع بیمه که بیمه سلامت را در نظر گرفته اید و سه عضو هیئت مدیره صندوق از وزارت کار!؟)که ایشان اصرار داشت خیر ما نقش تنظیم گری داریم و هیچ دخالتی در چگونگی اداره صندوق نخواهیم داشت و حقوقهای شما شاید دوبرابر یا بیشتر گردد و بیمه شما باید یک بیمه لاکچری باشد!

که همه حضار اظهار داشتند از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید و آقای آل سعدی به آقای عسکریان گفتند:در اساسنامه جدید خودتان به خصوصی بودن آن اشاره نمودید ولی حالا میفرماید عمومی غیر دولتی !؟ ودر ماده ۵ اساسنامه جدید اشاره به تجمیع یا انحلال صندوق دارید که این مسئله با نقش تنظیم گری

با سلام به بازنشستگان عزیز در جلسه ای که امروز  مورخه ۷/ ۶/ ۱۴۰۲ با حضور  آقای   دکتر خرمی شاد مدیر عامل محترم  شرکت ملی صنایع مس  ایران واعضاهیات مدیره کانون  آقایان حسین  زینلی زاده و اکبر آل سعدی انجام شد 

-ابتدا از آقای دکتر خرمی شاد بابت  همکاری در جهت ابطال مصوبه و شرکت در جلسات شورای نگهبان و رایزنی با حقوقدانان شورای نگهبان تشکر و قدردانی بعمل آمد. که بارقه ای از امید در دل بازنشستگان ایجاد شده که انشالله این مشکل برای همیشه برطرف شود .

*در مورد وام بازنشستگان از اینکه وام به تاخیر افتاده و دویست تومان مرحله دوم با روند کندی پرداخت می‌شود به اطلاع ایشان رسید آقای دکتر خرمی شاد قول مساعد دادند که  کمک می‌کند در سریعترین زمان ممکن دویست تومان مرحله دوم به همگان پرداخت گردد. و در مورد وام صد تومان باقی مانده گفتند انشالله سعی میکنیم بعد پرداخت دویست تومان آنهم به زودی اجرایی شود .

*در مورد پاداش مدیر عامل مقرر گردید چهارملیون تومان به بازنشستگان عزیز  پرداخت گردد

*بابت مشکلات استخدام فرزندان بازنشسته و روند نامطلوب فعلی ؛گلایه مندی بازنشستگان به عرض ایشان رسید جناب آقای دکتر خرمی گفتند دنبال این هست که یک آیین نامه ای تنظیم شود و شرکتهای تابع صندوق و همچنین شرکت مس طبق آن راجع به استخدام  فرزندان بازنشسته عمل نمایند . 

*در مورد دیدار بازنشستگان ایشان گفتند هدف من این بوده که بعد از جلسه شورای نگهبان حتما دیداری با بازنشستگان عزیز داشته باشم . حال که فرصت رسیدگی  در شورای نگهبان به مصوبه صندوق بدست نیامد چنانچه زمانبر شود انشالله بعد از اربعین با بازنشستگان عزیز دیداری صورت می گیرد . 

* در مورد فصل بازنشستگی هم به دفتر  معاونت برنامه ریزی دکتر ملاطاهر مراجعه شد که ایشان بعد از معارفه به سرچشمه رفته اند .وبعدا بایستی پیگیری  شود .ومن الله توفیق

* دیدار صمیمانه مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت مس با نمایندگان بازنشستگان  روز سه‌شنبه هفتم شهریورماه ۱۴۰۲ نمایندگان بازنشستگان صنایع مس با مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران دیدار و گفتگو کردند.  به گزارش روابط‌عمومی موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران در این دیدار تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان و نمایندگان بازنشستگان و موسوی مدیرعامل اسبق صندوق بازنشستگی مس حضور داشتند و در مورد مشکلات بازنشستگان به گفتگو پرداختند.  در ابتدای این دیدار تعدادی از بازنشستگان برخی مشکلات موجود را طرح نمودند که مشکل استخدام فرزندان بازنشستگان، مشکلات دریافت تسهیلات، درخواست اقدام عاجل برای جلوگیری از واگذاری مدیریت صندوق به وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی، اختصاص مهمان‌سرا به بازنشستگان در شهرهای زیارتی و سیاحتی و تغییر فعالیت صندوق از بنگاه‌داری به سهام‌داری از جمله مطالب مطروحه توسط ایشان بود…  ادامه گزارش این دیدار را در لینک زیر بخوانید 👇 

* لینک خبر:  https://www.sbsmes.ir/?p=47445  🔹روابط‌عمومی موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران 🖇 @sbsmes 🌐 www.sbsmes.ir

بنام خدا

در پی نشست هاوجلساتی که مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی با بازنشستگان در شهرهای کرمان و تبریز  برگزار نموده بودند امروز دوشنبه هفتم شهریور جلسه ای با حضور نمایندگان تهران وتنی چند از پیشکسوتان معزز از جمله جنابان :

۱-مهندس سید احمد حکیم ۲-مهندس حجت الله موسوی ۳-مهندس شریف ۴-مهندس زارع ۵-و سرکارخانم نسرین مرادی مسئول دفتر کانون تهران۶-  حاج اقا ناظری ۷- اقای محمود مطهری ۸- آقای محمدرضا یزدانی ۹- آقای مهندس غلامی ۱۰- آقای مهندس مدرسی راد ۱۱- آقای مهندس عرب نژاد۱۲- واینجانب محمدرضا جعفری  راس ساعت ۱۴ بعداز ظهر تشکیل گردید.  وبعداز خیرمقدم گفتن اقای مهندس یزدانی نسبت به مدعوین اینجانب به نمایندگی از عزیزان حاضر ابتدا چند سوال مهم که درحال حاضر مشارکین را نگران کرده از جمله بحث مصوبه واخرین اخبار آن  و وضعیت نامناسب  پرداخت هردو وام رسالت و صندوق  را منعکس و سپس وضعیت بسیار آشفته استخدام فرزندان بازنشسته ها وهمچنین پیشنهاد حذف سود چهار درصدی وام دویست میلیونی،  تا شاید کمی از آلام مشارکین کم شود را دادم  در همین موضوعات دوستان شرکت کننده فراخور اوضاع حاکم نظری وگلایه هایی داشتن که  جا دارد از رهنمود های یکایک عزیزان سپاسگذاری وتشکر کنم.

آقای مهندس موسوی نیز در ادامه راجع به وضعیت مالی صندوق در سالهای قبل توضیحاتی دادند و در ادامه گفتند که تا زمانیکه صندوق همه ساله در مجامع ملی مس نیازمند تصویب کسری اکچوئری جهت تامین هزینه ها و پرداخت ها بود صحبتی از اجرای قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی که مصوبه سال ۱۳۸۳ میباشد نبود و مشکلات از زمانی آغاز شد که متوجه شدند درآمد صندوق فقط از محل سود سهام کلیه هزینه ها را پوشش میدهد و اعلام نمودند که درحال حاضر بهترین کار همین پیگیری های قانونی است که با هماهنگی کارگروه در حال انجام است و امیدواریم منتج به نتیجه مطلوب گردد لیکن اگر با مشکل مواجه شود کافی است که از طرف صندوق و کانون اشاره ای شود ، همه ما مشارکین باحضور خود در صحنه آنچه را که در توان داریم بکار خواهیم بست.سایر حاضرین نیز در خصوص اشتغال فرزندان بازنشسته ها ، مهمانسرا و هتل در مشهد و سایر شهرها ، و تامین مکان برای استقرار دفاتر کانون مواردی را مطرح نمودند. 

سپس آقای مهندس یزدانی مدیرعامل محترم صندوق از مدیران قبلی که صندوق را از بنگاه داری صرف به سمت سهامداری سوق دادند تشکر کردند و به مزاح گفتند البته اگر اینکار انجام نشد بود امروز کسی به صندوق نظری نداشت ، البته با توجه به اینکه شرکتهای تایع صندوق بطور کامل در جهت رفع مشکلات شرکت تاسیس و در حال کار میباشند و حجم کاری در حال انجام بسیار وسیع و گسترده میباشد و بطور کلی کار آنها با شرکت مس ممزوج شده و باعنایت به سیاست گذاری هیئت امنای صندوق و واگذاری کار با ترک مناقصه اگر قرار شود که صندوق به وزارت رفاه منتقل گردد ممکن است بغیر از بوجود آمدن مشکلات کاری عدیده ، سبب بیکار شدن ۸۵۰۰ نفر در منطقه نیز گردد ، لذا از هر لحاظ ممکن است وضعیت بحرانی را بوجود آورد.در مورد پیگیری حقوقی  و  وضعیت پرونده صندوق نیز پس از جلسات و مذاکره با پژوهشکده شورای نگهبان و ارائه اسناد خواسته شده ، پرونده جهت رای در دستور جلسه شوری قرار گرفته است و با توجه به نظریه کارشناسی و دو نظر مختلف امیدواریم که نظر شورای نگهبان طبق خواسته صندوق پیش برود ، ضمن اینکه اگر رای موافق با نظر ما نباشد فرصت بررسی در مجلس را هم داریم ، ضمن اینکه پیگیر رسیدگی و طرح در  هیئت عمومی  دیوان عدالت هم میباشیم و همچنین امیدواریم رأی دیوان زودتر از شورای نگهبان صادر شود. در دیوان شکایت از مصوبه وزارت رفاه مطرح است لیکن اکنون که در جهت رفع اشکال پرونده ، مصوبه هیئت دولت  انجام شده اگر به تایید شورای نگهبان برسد شاید لازم باشد که مجددا طرح شکایت گردد و حتی میتواند شکایتهای متعدد حقوقی و حقیقی انجام داد.  در خصوص خرید مهمانسرا در مشهد ، شمال ، جنوب و دفاتر کانون بررسی هایی انجام گرفت ولی با توجه به تامین بودجه برای وام فعلا کم لن یکن شده است. در مورد وام نیز سعی و تلاش بر این است که تا پایان شهریور ۲۰۰ میلیون مرحله دوم پرداخت گردد ولی ممکن است تامین بودجه ۱۰۰ میلیون باقیمانده وام با مشکل مواجه شود که اگر چنین شد معادل آن سهام واگذار میگردد.

درمورد سود ۴٪ وام ۲۰۰ میلیونی صندوق نیز مهندس یزدانی قول بررسی و طرح در هیئت مدیره صندوق را دادند که اولویت اول با حذف کامل کارمزد باشد و یا اینکه حداقل به ۲٪ کاهش یابد.

اطلاعیه

بدینوسیله به اطلاع پیشکسوتان عزیز میرساند جهت پیگیری وضعیت وام آندسته از عزیزانی که هنوز موفق به دریافت وام مرحله اول بانک رسالت نشده اند، صبح شنبه  ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ جلسه ای با حضور مدیر محترم امور مالی صندوق آقای رضایی زاده،آقای زارع از کانون بازنشستگان و آقای نخعی از بانک رسالت، در محل دفتر آقای نخعی در کرمان تشکیل گردید و موارد پرداخت نشده مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این رابطه نماینده بانک رسالت لیستی مشتمل بر ۳۲نفر  ارائه نموده که انواع دلایل و مشکلات از قبیل چک برگشتی ، مسدود بودن حسابها با حکم قضایی، مغایرت کدملی ٬ رد شدن در اعتبار سنجی و…..برای عدم پرداخت وام به هر فرد، قید شده بود که  امور مالی صندوق قبول زحمت نمود که با همه آنهاتماس تلفنی بگیرد و برای حل مشکلات، فرد بفردچاره جویی شود.

لذا جهت حفظ حریم خصوصی افراد،  از انتشار اسامی خودداری میگردد.

 با توجه به اینکه در این جلسه نماینده کانون اسامی  سه نفر را  ارائه کرد که در لیست اعلامی بانک نبوده ولی وام را هم دریافت نکرده بودند ، از همه عزیزان بازنشسته صندوق  و وراث  وظیفه بگیر که موفق به دریافت وام فوق الذکر نشده اند(۲۰۰ میلیون نوبت اول از طریق بانک رسالت) و از طریق امور مالی صندوق نیز تاکنون جهت رفع نقص با آنها تماس گرفته نشده است،درخواست میگردد مشخصات شناسنامه ای ٬ شماره ملی ٬ شماره پرسنلی و شماره حساب بانک رسالت با پیش شماره ۱۰ را به این شماره ( *۰۹۰۳۸۹۶۵۳۰۰* )پیامک نمایند تا پیگیری لازم بعمل آید .

متذکر میگردد این موضوع شامل حال ۲۴۴ نفری که طی اسفند ماه ۱۴۰۱ وام ۲۰۰ میلیونی مرحله اول را از طریق حساب پس انداز دریافت نموده اند و ۲۰۰ میلیون مرحله دوم را باید از طریق بانک رسالت دریافت نمایند، نمی گردد.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

تاریخ ۱۹ / ۶ / ۱۴۰۲

بنام خدا

با سلام خدمت پیشکسوتان عزیز

دیروز عصر مطلع شدیم مدیر عامل محترم شرکت مس جناب دکتر خرمی شاد با چند تن از معاونین خود عازم کرمان و سرچشمه می باشند .

بنابراین با گروهی از نمایندگان و پیشکسوتان محترم هماهنگ شد تا در سالن فرودگاه دیداری با ایشان داشته و در باره مشکلات اساسی صندوق صحبت نمائیم .

در نتیجه آقایان جواد سلاجقه ٫ سید رضا هاشمی٬ شیخ الاسلام ٫ جواد بنی اسدی٬ رحمانی ٬ شعبانی٬ سلطانی و اینجانب محمودی دبیر کانون در سالن فرودگاه حضور یافتیم و هواپیما با یک ساعت تاخیر در ساعت ۲۱ وارد فرودگاه کرمان شد و در سالن موفق به دیدار با مدیر عامل محترم شرکت مس و تنی چند از معاونین ایشان شدیم .

در این دیدار مسائل ذیل مطرح شد.

  ۱- در مورد موضوع اصلی رای شورای نگهبان و ابطال مصوبه شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی صحبت شد و خاطر نشان شد تعدادی از پیشکسوتان و نمایندگان آنها دیدارهایی با  نمایندگان مجلس شورای اسلامی ومراجع تقلید در شهرهای مختلف همچنین در سفر اخیر فقیه عالیقدر حضرت آیت الله خاتمی عضو محترم شورای نگهبان به استان کرمان در شهرهای سیرجان ٬ شهربابک و انار داشته و موضوع صندوق را با این بزرگواران مطرح و از آنها استمداد طلبیدند که قول مساعد دادند و  نظر ایشان را  در این مورد جویا شدیم.

دکتر  خرمی شاد گفتند با تلاشهایی که در حال انجام است اینجانب بسیار امیدوارم که این مصوبه باطل خواهد شد و پیگری و ملاقات پیشکسوتان با  نمایندگان مجلس مراجع تقلید وفقها و حقوقدانان شورای نگهبان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

۲- در مورد الحاق فصل بازنشستگی به آیین نامه استخدامی شرکت مس خاطر نشان شد فصل بازنشستگی در بازنگری که  در آیین نامه استخدامی شرکت مس در زمان (محراب احمدیان) معاونت منابع انسانی اسبق شرکت مس صورت پذیرفت حذف و این فصل در یک خط بدون ذکر جزئیات جایگزین گردید. 

گرچه هم اکنون موارد مطروحه در این  فصل بصورت کامل و بدون  کم‌و‌کاست سالهاست در حال انجام است ٬ خاطر نشان شد برای تخصیص هرمورد به پیشکسوتان مشابه شاغلین (مخصوصا در زمان تغییر ات در مدیریت ارشد شرکت مس و معاونین آنها) هیئت مدیره کانون باید با صرف وقت و هزینه و گرفتن وقت با ارزش هیئت مدیره شرکت مس و معاونین هر موضوع را تبین کند تا با مصوبه های موردی به پیشکسوتان اختصاص یابد ٬ بنابراین در زمان مدیریت دکتر رستمی با هماهنگی قبلی پیش نویس فصل بازنشستگی تهیه و با دستور ایشان در مجموعه تشکیلات و بهبود روشهای شرکت مس بررسی و اصلاحات لازم انجام و توسط آقایان دکتر مهردوست مدیر حقوقی ٬ دکتر باقری معاونت منابع انسانی٬ مهندس یزدانی راد مدیرعامل صندوق بازنشستگی و مهندس ابراهیمی مدیر امور بازنشستگان امضا و جهت طرح و تصویب به هیئت مدیره شرکت مس (هیئت امنای صندوق ) ارسال شد که هیئت مدیره مجددا موضوع را جهت بررسی و اظهار نظر به دکتر شایسته معاونت طرح و برنامه ٫(که مجموعه تشکیلات و بهبود روشها از زیر مجموعه منابع انسانی به زیر مجموعه معاونت طرح و برنامه منتقل شده بود)ارجاع نمود و دکتر شایسته موضوع را آنقدر کش داد تا جایگزین شد .

بنابراین طی مکاتباتی از سوی کانون بازنشستگان از حضرتعالی درخواست شد تا این موضوع در هیئت مدیره شرکت مس مصوب و به آیین نامه استخدامی شرکت مس الحاق  گردد و مجددا از طرف حضرتعالی موضوع به دکتر باقری، از سوی ایشان به دکتر ملا طاهری و ایشان به تشکیلات روشها ارجاع نموده‌اند در صورتیکه یکه مرتبه موضوع این مسیر را طی و توسط تشکیلات و بهبود روشها بررسی و اصلاحات لازم بعمل آمده و متاسفانه موضوع گرفتار یک دور تسلسل شده است.

لذا خواهشمند است با توجه به اینکه مجددا مجموعه تشکیلا ت و بهبود روشها که( قبلا از معاونت منابع انسانی به معاونت طرح و برنامه انتقال یافته بود به جایگاه  اصلی خود معاونت منابع انسانی) برگشته و این آیین نامه توسط معاونت منابع انسانی دکتر باقری تایید و امضا شده و دیگر مانعی وجود ندارد، دستور عاجل صادر فرماییدجهت طرح، تصویب و الحاق به آیین نامه استخدامی شرکت مس در دستور کار هیئت مدیره محترم شرکت مس قرار گیرد.

و خاطر نشان شد این امر از اختیارات هیئت مدیره شرکت مس می باشد و  نیاز به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده شرکت مس و تغییر اساسنامه آن ندارد.همچنین یکبار و برای همیشه این مشکل حل و هر دفعه و برای هر موردی نیاز به صرف وقت و هزینه نمی باشد .

در ضمن اگر خدای ناکرده صندوق ذیل  مجموعه وزارت تعاون ٬ کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت بر اساس همین فصل باید مزایای پیشکسوتان را پرداخت نماید و بازی دو سر باخت را برای پیشکسوتان به ارمغان نخواهد آورد.

و نهایتاًیک نسخه امضا شده فصل بازنشستگی تقدیم ایشان شد.

مدیر عامل شرکت مس اظهار داشتند با دکتر باقری صحبت میکنم و‌پیگیر موضوع خواهم شد.

۳- خاطر نشان شد در آخرین مجمع عمومی  شرکت مس که حضرتعالی ریاست مجمع را بر عهده داشتید از عدم دیدار مدیر عامل وقت شرکت مس با شاغلین و پیشکسوتان و گوش فرا دادن به مشکلات آنها انتقاد نمودید حال که حضرتعالی حدود سه ماه است  به مدیریت شرکت مس منصوب شده اید و طی دیدارهای حضوری هیئت مدیره کانون و مکاتبات انجام شده جهت برگزاری دیدار عمومی جنابعالی با بازنشستگان و عملی نشدن آن باعث شده تا خاطر پیشکسوتان آزرده گردد ٬ و همچنین تقاضای دیدارهای منظم و برنامه ریزی شده با هیئت مدیره کانون و در صورت نیاز مجمع نمایندگان با حضور معاونین ذیربط هر مو ضوعی را داریم تا مشکلات و مطالبات این بزرگواران مطرح و چاره اندیشی گردد.

دکتر خرمی شاد فرمودند انشاللله نا قبل از سیزده آبان ماه دیدار عمومی با پیشکسوتان با اطلاع رسانی قبلی در مسجد امام سجاد (ع) واقع در مجتمع سرچشمه انجام خواهد شد.

بعلت ضیق وقت و سرپا بودن وی و همراهان ضمن تشکر از تلاشهای ایشان در مورد ابطال مصوبه شورایعالی رفاه و درخواست دستور عاجل جهت تصویب فصل بازنشستگی از وی و همراهان خدا حافظی نمودیم.والسلام


باسلام خدمت نمایندگان محترم

در چند روز اخیر در گروهها و فضای مجازی در مورد بکار گیری فرزندان بازنشستگان مطالبی  خلاف اخلاق وواقعیت انتشار یافته و اشخاصی را هدف دار مورد هجمه قرار میدهند جهت تنویر افکار شما بزرگواران گزارشی مختصر از این روند به استحضار میرسد:جهت اطلاع کلا نیروهای مورد نیاز شرکت مس و شرکتهای تابعه صندوق و پیمانکاران  به دوطریق جذب میگردند .

الف – ( از طریق آزمون کتبی ومصاحبه )

ب- بکار گیری در شرکتهای پیمانکاری و پروژه ها.

در بدو مستقر شدن هیئت مدیره جدید در دفتر مرکزی کانون(کرمان) تعداد زیادی از پیشکسوتان با مراجعات مکرر خواهان بکار گیری فرزندان بیکار خود بودند یا از نحوه مصاحبه در حوزه آزمون شکایت داشتند و چون هیچ اطلاعی از چگونگی بکار گیری فرزندان بازنشستگان موجود نبود طی نامه های شماره ۶۶۰ / ۴۰۱ / ۱۱۰   تاریخ ۲۹ / ۳ / ۱۴۰۱ و شماره ۶۷۵ / ۴۰۱ / ۱۱۰ مورخ ۱۶ / ۴ / ۱۴۰۱  به معاونت محترم پشتیبانی مس سرچشمه  و مدیر عامل شرکت افق در خواست شد هر گونه مکاتبه در مورد بکار گیری فرزندان بازنشستگان  در شرکتهای دوره ای و پروژه ها با معرفی کانون صورت پذیرد  و لیستهای ارسالی قبلی  کان لم یکن گردد(پیوست شماره ۱ و۲ ) چند مورد اعتراض در نحوه مصاحبه قبول شدگان در آزمون ارسالی به کانون هم ٬  طی نامه شماره ۶۵۴ / ۴۰۱ / ۱۱۰ مورخ ۲۳ / ۳ / ۱۴۰۱  به معاونت منابع انسانی شرکت مس منعکس و درخواست شد فرزندان بازنشستگان از مصاحبه معاف گردند .(پیوست شماره ۳).

در خلال این مدت جلسات و رایزنیهای زیادی با مدیران ارشد شرکت مس  و معاونین ایشان و مدیرعامل صندوق بازنشستگی صورت پذیرفت و خواهان رعایت جذب صددرصد  نیروی های مورد نیاز شرکتهای  زیر مجموعه صندوق از فرزندان بازنشستگان شده و در سایر موارد نیز سهمیه ۳۰% برای فزندان بازنشستگان رعایت گردد.و دراین اثنا از طریق امور نظارت بر پیمانکاران مس سرچشمه تلفنی اطلاع دادند تعدادی نیرو جهت بکارگیری در شرکتهای دوره ای و پروژه ها نیاز است که طی اطلاعیه شماره۷۲۲ / ۴۰۱ / ۱۱۰ مورخ ۲۸ / ۶ / ۱۴۰۱ در تمامی گروهها در همینن تاریخ به اطلاع بازنشستگان رسید(پیوست شماره ۴) و تعداد زیادی از فرزندان بیکار بازنشستگان اقدام به ثبت نام نمودند و به ترتیب ثبت نام هر زمان مدیر نظارت بر پیمانکاران مس سرچشمه اعلام نمود چند برابر ظرفیت پذیرش معرفی تا ازبین آنها با رعایت نظام شایسته سالاری نیرو جذب و در پایان نامه درخواست  میشد از  تعداد وچگونگی جذب نیرو  کانون را مطلع سازند تا لیست کسانی بکار گرفته شده اند در گروهها ارسال گردد.

نمونه نامه معرفی شدگان (پیوست شماره ۵) 

در این بین، مدتها خبری از جذب نیرو و در خواست ارسال اسامی متقا ضیان کار نشد که با تماسهاییکه با مبادی ذیربط انجام شد ، مشخص گردید مدیرعامل وقت صندوق طی نامه ای در خواست نموده فقط با معرفی از طریق صندوق اقدام به جذب فرزندان  بازنشسته گردد و لیستی هم بهمراه نامه ابلاغ فرموده اند!!!.(پیوست شماره ۶ ) .در نتیجه برای پیگیری چرایی این نامه، جلسه ای با مهندس حسنی مدیر عامل وقت صندوق برگزار شد (در این جلسه  آقایان هیئت مدیره کانون حضور داشتند)، بالاخره آقای حسنی لیست ۱۱۵ نفره مذکور را نشان دادند که توسط آقای پورمحمدی تهیه و جهت استخدام به صندوق ارسال نموده بود (پیوست شماره ۷، لازم به یادآوری است این روند  جذب نیرو در طول مدت ۹ سال  هیئت مدیره قبلی کانون مسبوق به سابقه بوده ) و جناب زینلی زاده و آل سعدی با مشا هده لیست وشناختن افراد معرفی شده از رفسنجان که بصورت کاملاً گزینشی و بعضاً از هر خانواده چند نفر تهیه شده بود، همه موارد دستگیرشان شد.

بنابراین جهت حفظ آبرو و حریم خصوصی اشخاص از انتشار لیست در گروهها خوداری میگردد و هر کدام از نمایندگان مایل بودند حضوری مراجعه و  رویت فرمایند. این روند تا جایگزین شدن مهندس زارع بجای آقای پور محمدی ادامه داشت .

 با جایگزین شدن آقای مهندس حسنی و آمدن مهندس یزدانی  در شهریور ماه ۱۴۰۱ تلاشهای هیئت مدیره کانون برای جذب فرزندان بیکار بازنشستگان شدت گرفت ( در جلسه  ۱۸ / ۸ / ۱۴۰۱ با مدیرعامل شرکت مس، ایشان امر محالی را مطرح نمود  که تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ طوری نیرو جذب میگردد که دربین فرزندان بازنشسته ها کسی بیکار نباشد؟؟؟؟!!!!!!)

 با رایزنی که با مدیر عامل صندوق مهندس یزدانی راد بعمل آمد ایشان گفتند  بانک اطلاعاتی فرزندان بیکار بازنشستگان موجود در صندوق باید مرتب به روز رسانی گردد تا این بانک اطلاعاتی در اختیار مبادی جذب نیرو در شرکت مس قرارگیرد و براساس سهمیه  به فرزندان بازنشستگان اختصاص یابد. (صدر در صد نیروی مورد نیاز شرکتهای زیر مجموعه صندوق و سهمیه ۳۰%در شرکتهای دوره ای و پروژه ها) که کانون طی اطلاعیه شماره ۷۴۱ / ۴۰۱ / ۱۱۰ مورخ ۱۱/ ۷ / ۱۴۰۱  در تاریخهای ۱۲ / ۷ / ۱۴۰۱ و۱۵ / ۸ / ۱۴۰۱در گروهها و تابلو اعلانات دفاتر کانونها اطلاع رسانی بعمل آورد(پیوست شماره ۸ )   و همچنین از مدیر امور بازنشستگی طی نامه شماره  ۷۴۱ / ۴۰۱ / ۱۱۰ مورخ ۱۱ / ۷ / ۱۴۰۱ درخواست شد در این رابطه (ارسال اطلاعات فرزندان بیکار جهت ثبت در بانک اطلاعاتی صندوق بازنشستگی) به کلیه بازنشستگان در دو نوبت پیامک ارسال گردد (پیوست شماره ۹ )  و شماره موبایلی جهت ارسال پیامک مشخص شد که کلیه پیامهای ارسالی محفوظ است .

 در فواصل زمانی متفاوت این بانک اطلاعاتی به روز رسانی و اطلاعات افراد متقاضی جدید به مدیریت صندوق  ارسال گردید و کانون در چگونگی استخدام  و تعداد نیروی جذب شده هیچگونه دخالتی ندارد .(پیوستهای شماره  ٬ ۱۰ ٬ ۱۱ ٬  ۱۲ ٬ ۱۳ ٬ ۱۴ ٬ ۱۵ ٬ ۱۶ ٬و ۱۷ ).والسلام

بنام خدا 

با سلام خدمت بزرگواران پیشکسوت

امروز ۲۸ / ۶ / ۱۴۰۲  جلسه مشترکی با دکتر باقری معاون منابع انسانی و سیستم های اطلاعاتی شرکت مس و  آقایان زینلی زاده٬ آل سعدی ٬ اینجانب محمودی دبیر کانون و حسین شیخ الاسلامی  تشکیل و موارد ذیل پیگیری گردید.

۱- پیرو نامه مفصلی که کانون در مورد پیگیری احیای فصل بازنشستگی به دکتر خرمی شاد نوشته بود وبه دکتر باقری ارجاع شده بود مفصلا صحبت شد و دکتر باقری گفتند خوشبختانه تشکیلات و بهبود روشها دوباره از زیر مجموعه معاونت طرح و برنامه به جایگاه اصلی خود معاونت منابع انسانی ملحق شده و در مورد احیا فصل بازنشستگی در آیین نامه استخدامی شرکت مس صحبتهای اولیه با مدیر عامل شرکت شده و انشا الله بزودی به نتیجه کامل خواهد رسید و اینجانب مشکلی در این مسیر نمی بینم.

۲-در مورد ۱۰۰ میلیون باقیمانده وام نیز مفصلا صحبت شد که قول دادند بزودی پرداخت خواهد شد.

در مورد سنوات سرمایه گذاری صحبت شد و آقای شیخ الاسلامی که یکی از ذینفعان این موضوع بود توضیحاتی ارائه نمود همچنین اشاره شد این مورد در زمان دکتر طیاری پیگیری ولی مسکوت مانده ٬ دکتر باقری اظهار داشت چون این موضوع بار مالی دارد ٬  ارائه طریق نمود که موضوع با مستندات از چه مسیری پیگیری تا انشا الله منتج به نتیجه گردد.

و جلسه با دکتر باقری به پایان رسید .در سایر دفاتر پیگیر موارد ذیل شدیم

 الف- با مراجعه به دفتر آقای عبادی 

در مورد هدیه تولد و بن کتاب با آقای عبادی صحبت شد ایشان فرمودند در اصلاحیه شش ماهه بودجه جاری شرکت مس در مهر ماه دیده شده و مصوب خواهد شد.

ب- سپس به دفتر دکتر بهمن آبادی مراجعه و پیگیر موارد ذیل شدیم؛

۱- معاینات دوره ای پیشکسوتان ساکن تهران کرج ٬ دکتر بهمن آبادی اظهار نمودند با دکتر سعدلو صحبت کردم تا نحوه و چگونگی انجام معاینات دوره ای در سرچشمه را مستند و ارسال تا با داشتن یک الگوی مناسب ٬ با معاونت مربوطه صحبت و اقدام  گردد.

۲- در مورد عقد قرارداد با بیمارستان ‌و داروخانه مورد نظر در رشت ٬ اظهار داشتند نامه نگاری با مراکز فوق انجام شده منتظر پاسخ آنها هستیم در صورت مثبت بودن پاسخ آنها نسبت به عقد قراداد اقدام  خواهد شد.

البته کلیه موارد نیاز به پیگیری  جدی دارد که انشاالله تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

در ضمن آقایان مهندس زارع ٬ حاج آقاسیف الحسینی٬ زنده یاد محمدعلی محمدی و مهندس ضیاء شهابی طی مصاحبه های جداگانه با هفته نامه استقامت وضعیت صندوق بازنشستگی و اینکه ماده ۱۷ قانون ساختار رفاه و تامین اجتماعی مشمول صندوق بازنشستگی مس نمیگردد را تشریح نمودند

باسلام به پیشکسوتان گرامی 

*امروز مورخه ۱۶/ ۷/ ۱۴۰۲ با هماهنگی که قبلا با جناب مهندس ابراهیمی شده بود جلساتی از ساعت ۸:۳۰ صبح لغایت ۱۳:۳۰ پیرامون دو مطالبه مهم بازنشستگان در محل دفتر مهندس ابراهیمی در امور مالی رفسنجان تشکیل شد . 

*جلسه اول راجع به سنوات سرمایه گذاری که توسط آقای مهندس شیخ الاسلام.خانم دکتر ترابی و  آقایان حسین بمانادی  حسین زینلی زاده و رضا شهاب الدینی پیگیری می شد مدارک و مستنداتی ارائه شد و آقای مهندس ضیا شهابی هم  مطالبی تخصصی در این باره ایراد کردند . و هر کدام از عزیزان به دفاع از این مطالبه پرداختند . و در نهایت مقرر گردید همین دوستان با معاونت مالی و امور مالی مس در روز چهارشنبه جلسه ای گذاشته شود و مسئله رو جلو برد

*جلسه دوم در مورد ۳۵/۳۰ هم از ساعت ده و نیم به بعد شروع شد  آقایان مهندس آرمان حسنی و محمد ضیاشهابی . آقای محمد رودینی و حسین آقا بنی اسدی از پیشکسوتان منابع انسانی از بین مدعوین حاضر شده بودند  که به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات تخصصی خود پرداختند آقای بهرام قرائی هم تلفنی با جلسه در ارتباط بود که نظرات تخصصی خود را در این زمینه ارائه فرمودند  آقای عبدالعلی پور  و سایر دوستان از جلسه اول هم مارا همراهی نمودند . در نهایت صورتجلسه  توسط حضار امضا شد . آقای مهندس ابراهیمی هم توضیحات کاملی در این زمینه ارایه دادند .و فرمودند که این مطالبات نیاز به هماهنگی و جلسات متعدد با واحد های مختلف همانند کارگزینی و تشکیلات و معاونت منابع انسانی دارد و انشالله که بتوانیم با ادامه این جلسات که ممکنست زمانبر باشدبه نتایج خوبی برسیم .

از بازنشستگان عزیز خواهشمندیم که جهت آگاهی از پیشرفت این جلسات صبوری فرمایند و با تلفن‌های مداوم به دفتر مهندس ابراهیمی مزاحمتی برای ایشان فراهم ننمایند .   باتشکر   اکبر آل سعدی

بنام خدا                                                                       

    امروز دوشنبه مورخ ۲۴ / ۷ / ۱۴۰۲ کلینک دندانپزشکی همگام سلامت حکیم سیرجان به آدرس سیرجان خیابان ابومسلم بین کوچه ۹ و ۱۱ با حضور مدعوین راس ساعت ۱۰ صبح با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی افتتاح گردید .  در این مراسم آقایان دکتر سعدلو٬ اسفندیارپور٬ دکتر متین و دکتر قاسم زاده معاون توسعه  دانشگاه علوم پزشکی سیرجان در مورد روند راه اندازی تجهیز و اخذ مجوزهای لازم توضیحاتی ارائه نمودند‌.     

در این مراسم آقای دکتر قاسم زاده معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی حمایت و تلاش خود را در مورد صدور مجوز در شرایطی خاص برای یکسری متخصص و فوق تخصص که بتوانند در دو شهرستان کار کنند اعلام نمودند.                             این مرکز علاوه  بر خدمت رسانی به بیمه شدگان مس آماده ارائه خدمات به کلیه شهروندان سیرجانی و حومه نیز می باشد. در مورد دفتر پیشخوان سلامت  جناب دکتر سعدلو قول دادند خدما ت دفتر پیشخوان تا در نظر گرفتن مکانی مناسب برای این موضوع فعلا دو تا سه روز در هفته(جهت  تحویل نسخ) در همین مرکز انجام خواهد شد.                        در این مراسم از زحمات و پیگیریهای کانون بازنشستگان صنایع مس ایران و آقایان اسفندیار پور٬ دکتر سعدلو٬ مهندس پورافغان مدیرعامل شرکت افق ٬ دکتر متین٬ دکتر رضوی ٬ دکتر قاسم زاده٬ مهندس کارآموز  ٬ دکتر برخوردار و تک تک افرادی در این امر دخیل بودند تشکر و قدردانی بعمل آمد.در پایان آقای پور امینایی یکی از نمایندگان کانون سیرجان  با قرائت  متنی از تمامی اشخاصی در راه‌اندازی این کلینیک دخیل بودند تقدیر و تشکر بعمل آورد. لازم بذکر است در این مراسم جناب مهندس اسدی از طرف صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران و اینجانب دبیر کانون از طرف کانون بازنشستگان حضور داشتیم.  کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

با سلام خدمت پیشکسوتان عزیز         

گزارش عزیمت کمیته رفاهی کانون بازنشستگا ن به شرح ذیل خدمت عزیزان ارائه میگردد. روز گذشته شنبه مورخ

۲۹ / ۷ / ۱۴۰۲ به دفتر شرکت مس مراجعه نمودیم و پیگیر فصل بازنشستگی شدیم که در جلسه ای با دکتر باقری داشتیم اظهار نمودند فردا  مهندس ابراهیمی تشریف میآ ورند تهران ایشان امضا میکنند و متعاقبا جهت تصویب در هئیت مدیره شرکت مس (هیئت امنا صندوق )ارسال خواهد شد. در مورد پرداخت با قیمانده وام پانصد میلیونی(  یکصد میلیون ) یآ داور شدیم قرار بود از طریق یکی از بانکهای عامل دوهفته قبل پرداخت گردد ولی هنوز اقدامی بعمل نیآ مده.                      ایشان اظهار نمودند مسئله را با آقای تقدسی بسته بودیم ولی آقای دکتر هاتف جایگزین ایشان شدند باید دستور بدهند !؟.   در مورد سنوات پرسنل سرمایه گذاری نیز جویا شدیم که گفتند نامه به آقای عبادی مدیر حسابداری  شرکت مس ارجاع شده  سپس به دفتر دکتر هاتف معاونت اقتصادی مراجعه نمودیم که ایشان جلسه داشتند قرار شد روز بعد مراجعه کنیم.      به دفتر آقای عبادی مدیر حسابداری شرکت مس مراجعه نمودیم که نامه سنوات سرمایه گذاری جهت بررسی در کارتابل ایشان بود و نامه هدیه تولد نیز در دستور کار قرار داشت که یک شنبه آینده جهت  تصویب در دستور کار هیئت مدیره جهت تصویب و پرداخت  قرار خواهد گرفت .  در مورد بن کتاب نیز با مهندس ابراهیمی تماس گرفتیم ایشان اظهار نمودند مصوب شده و همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در سرچشمه در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت.                                در مورد ملاقات با مدیرعامل دکتر خرمی شاد و پیگیری مطالبات (وام یکصد میلیونی٬ فصل بازنشستگی٬ بکار گیری فرزندان بازنشستگان٬ امکانات رفاهی تفریحی و دیدار با پیشسکسوتان ) که نامه در خواست آن در تاریخ ۲۴ / ۷ / ۱۴۰۲ از طرف کانون  تنظیم و ارسال شده بود به دفتر دکتر خلیلی مشاور و مدیر حوزه روابط عمومی شرکت مس  مراجعه و مراتب عدم رضایت پیشکسوتان از عدم اختصاص وقت ملاقات با مدیرعامل شرکت مس به سمع ایشان رسید و قول دادند روز دوشنبه ساعت ۱۴ این ملاقات صورت پذیرد. 

و سپس به دفتر صندوق مراجعه نمودیم و در جلسه ای دو ساعته با مدیر عامل صندوق مهندس یزدانی  کلیه موارد نیز با ایشان مطرح گردید و در خواست نمودیم جهت دفاع از مطالبات در جلسه با مدیرعامل ما را همراهی نمایند که ایشان قبول کردند.                                                                 

   امروز یکشنبه مورخ ۳۰ / ۷ / ۱۴۰۲ به دفتر آقای هاتف جهت پیگیری یکصد میلیون باقیمانده وام مراجعه نمودیم(زینلی زاده٬ جعفری ٬ جوادی و اینجانب محمودی دبیر کانون) و جناب دکتر هاتف با روی باز و گشاده پذیرای ما شدند و موضوع به سمع ایشان رسید و خوشبختانه آقای باژوند مدیرعامل تعاونی پیشرو نیز حضور داشتند ایشان دستور دادند که یکصد میلیون از طریق تعاونی پیشرو پرداخت گردد و اظهار نمودند دفتر اینجانب همواره به روی 

نمایندگان پیشکسوتان باز است. (که جای تقدیر و تشکر دارد)

 در این فاصله اینجانب و آقای جعفری جهت پیگیری موارد ذیل عازم وزارت کشور و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شدیم.                                                                           

 رجوع به وزارت کشور پیگیری دستورالعمل اجرایی تشکلهای صنفی

   آقای مالک زاده مدیر تشکلهای صنفی اظهار نمودند پیش نویس دستورالعمل تهیه و برای تصویب به کمیسیون اجتماعی فرهنگی دولت ارسال شده و تا کنون دو جلسه در این مورد تشکیل و امروز درحال حاضر برای سومین مر تبه در حال رسیدگی است انشا الله تا یکماه آینده جهت اجرا به استانداریها ابلاغ خواهد شد و در این مورد راهنمایی فرمودند.   

رجوع به وزرارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مورد قولی که وزیر در جلسه قبلی داده بودند تیم حقوقی صندوق و تیم حقوقی وزارت کار و یک حقوقدان مستقل موضوع انتقال صندوق را بررسی نمایند.                                                     

  به دفتر مشاور وزیر کار جناب دکتر حسینی مراجعه و ایشان با دکتر کثیری معاون حقوقی وزارت خانه  هماهنگ نمودند و مقرر شد ایشان هماهنگی لازم جهت بر گزاری این جلسه بعمل آورند و اطلاع رسانی نمایند.                                                                           

 همزمان آقای زینلی زاده و آقای جوادی به امور سهام شرکت مس مراجعه و درمورد سهام جهان فولاد و سود دوسال گذشته این سهام همچنین حق تقدم خرید سهام گفتگو نمودند و آقای صدیقی اظهار داشتند به دوستان بفرماید تمامی این موارد در دست بررسی (بطوریکه منافع سهامداران حفظ گردد) ده روز دوستان صبر پیشه کنند تا نتایج مثبت آن را ملاحظه فرمایند.                                             

 در این اثنا با خبر شدیم جلسه معارفه آقای دکتر علیخانی بجای مهندس یزدانی در حال برگزاری است.

با سلام خدمت پیشکسوتان عزیز.                                                     

بدینوسیله گزارش سفرهیئت مدیره کانون به آذربایجان همزمان باسفر مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی دکتر علیخانی و همراهان جهت دیدار با نمایندگان و پیشکسوتان آذربایجان به شرح ذیل تقدیم میگردد:             

ابتدا در روز دوشنبه مورخ ۱۵ / ۸ / ۱۴۰۲ آقایان جعفری ٬آل سعدی ٬ زینلی زاده و اینجانب محمودی دبیر کانون ، قبل ار رسیدن مدیرعامل و هیئت مدیره صندوق از ساعت ۱۹ یک‌پیش جلسه با جمعی از پیشکسوتان منطقه  برگزار نموده و نظرات  پیشنهادات و در خواستهای عزیزان آذربایجانی و گزیده مطالبات و در خواستهای شما بزرگواران در شبکه های مجازی جمع بندی شد تا سوالات و ابهامات شما عزیزان بعرض مدیرعامل صندوق و همراهان وی (آقایان دکتر علی شیری مشاور عالی مدیرعامل صندوق  ٬ مهندس حمید زارع و مهندس حسین احمدی اعضای هیئت مدیره صندوق) برسد و جوابها را از زبان مدیر عامل صندوق شنیده و خدمت شما منعکس نمائیم.                             

جلسه اصلی بعلت تاخیر پرواز تهران به تبریز مدیرعامل صندوق و همراهان حدود ساعت ۲۱ برگزار گردید و این مدت زمان مناسبی در اختیار همکاران آذربایجانی قرار داد تا بیشتر در مورد موضاعات قابل طرح در جلسه بحث و تبادل نظر بعمل آورند.                                                   

 با ورود مدیرعامل محترم صندوق و همراهان به سالن محل برگزاری جلسه، ابتدا اینجانب محمودی دبیر کانون ، ضمن عرض خیر مقدم به مدیرعامل صندوق و همراهان ،مجموعه سوالات جمع بندی شده را به شرح ذیل مطرح نمودم:

-سوال : پیشکسوتان عزیز مایلند بدانند چرا نظر شورای نگهبان در مورد استعلام دیوان عدالت اداری علی رغم گذشت بیش از چند ماه  اعلام نمی گردد؟؟؟؟ و چرا  هیئت عمومی دیوان عدالت اداری رای خود را صادر نمی نماید ؟؟؟؟ ٬ اقداماتی از بدو ورود جنابعالی جهت تسریع در روند پرونده انجام شده کدام است ؟؟؟؟٬ در صورتیکه نظر شورای نگهبان و رای دیوان علیه ما باشد آیا میتوان به هیئت تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی دل بست؟؟؟؟ 

 ایشان اظهار نمودند بنحو جدی و مستمر پیگیر هستیم ودرمورد  پیگیری موضوع در شورای نگهبان جلساتی با ائمه جمعه کرمان و رفسنجان بر گزار کرده و از طرق مختلف و امکان پذیر در حال رایزنی هستیم  تا فقهای شورای نگهبان را متقاعد نمایم حق با ماست، شورای حقوقی تشکیل داده و  جناب درودی بعنوان یک حقوقدان مشارک صندوق نیز به این شورای حقوقی فرا خوانده شده تا پیگیر مسئله باشیم.       ایشان اظهار نمودند اگر خدای ناکرده نظر شورای نگهبان و رای دیوان علیه ما صادر گردد هیئت تطبیق قوانین مجلس را داریم و لی کار سخت میشود .                                                           – در مورد احیای  فصل بازنشستگی  و چرا اینقدر زمانبر شده ؟؟؟؟.                                                       

جناب علیخانی فرمودند بنده چند هفته بیشتر نیست در خدمت دوستان هستم و هماهنگی بعمل آمده که آقای ضیا شهابی و علیشیری روی موضوع کار و  سریعا نهایی کنند تا  جهت تصویب در دستور کار هیئت مدیره شرکت مس قرار گیرد .                                                 

 – در مورد علت عدم  بکار گیری فرزندان بازنشستگان سئوال شد.                                                           

ایشان فرمودند شرکتهای زیر مجموعه صندوق باید فرآیند شفاف و روشنی در جذب نیرو داشته باشند(از طریق آزمون یا فرآخوان عمومی)و در شرایط مساوی اولویت با فرزندان بازنشستگان باشد که در حال پیگیری است.                                                         

 -درمورد مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان  پیشکسوتان سوال شددکتر علیخانی اظهار داشتند:

   بحث درمان پیشکسوتان یکی از دغدغه های اینجانب است و باید در این حوزه هدفمند مسائل درمانی را دنبال کنیم و براساس آمار و اطلاعات مشخص گردد در چه حوزه هایی پیشکسوتان بیشتر نیاز به خدمات درمانی دارند تا با کلینیک های تخصصی جدید و بیشتر وارد مذاکره و عقد قرار داد گردیم ٬ بنابراین افزایش دفاتر پیشخوان درمان و مراجعات حضوری کمتر پیشکسوتان و تسریع در پرداخت هزینه های پزشکی  عملی گردد و بحث معاینات دوره ای و غربالگری برای همه پیشکسوتان تداوم داشته باشد .                                             

– در مورد دیدار حضوری مدیر عامل شرکت مس با عزیزان پیشکسوت که طبق قول مدیرعامل به گروهی از پیشکسوتان قرار بود قبل از ۱۵ آبانماه برگزار گردد سوال شد.               

ایشان فرمودند برنامه اینجانب با توجه به فرصت بوجود آمده( عضویت در هیئت مدیره شرکت مس و همزمان مدیر عاملی صندوق) مسائل و مشکلات و مطالبات را دسته بندی و با کمک کانون پیگیری و به نتیجه برسد و اگر موضوعی بود که لاینحل ماند در جلسه با مدیرعامل شرکت مس مطرح گردد دوستان صبوری کنند تا اینجانب پیگیری کنم و انشاء الله مطالبات شما عزیزان به نتیجه مطلوب برسد و جلسه با مدیر عامل شرکت مس جلسه تقدیر و تشکر از ایشان باشد تا در خواست مطالبات ، و اضافه نمودند مدیر عامل شرکت مس نیز خواهان برگزاری این جلسه دیدار می باشند.

– در مورد امکانات رفاهی/ تفریحی و کارت کمک معیشتی به پیشکسوتان  سوال شد.                                                   

   ایشان فرمودند بواسطه پرداخت بخش زیادی از چهارصد میلیون وام پرداختی به پیشکسوتان از منابع صندوق ،وضعیت مالی و نقدینگی صندوق خوب نیست و حتی برای افزایش سرمایه جهان فولاد در حال رایزنی هستیم از شرکت مس کمک بگیریم ،بنابراین جهت اختصاص بن کمک‌معیشتی نیاز به مولد سازی و تولید ثروت داریم تا اقدام عملی صورت پذیرد   در مورد مهانسراها در مکانهای زیارتی و سیاحتی گفتند با عنایت به اینکه تعداد کمی مهمانسرا از جمله واحدهای آماده بهره برداری به تعداد ۱۰ واحد در بندر عباس در اختیار داریم  و امکان استفاده عادلانه همه پیشکسوتان حتی در یک بازه چند ساله میسر نمی گردد،                                                 

 در نظر است این امکانات و مکانها دیگر  را شناسایی و با شرکت هتل های جهانگری یا اسنپ تریپ و…..وارده مذاکره شده و با در اختیار قرادادن بهره برداری از این امکانات  به انها به نتیجه برسیم که با تخفیف قابل توجه دوستان پیشکسوت بتوانند از امکانات موجود آنها در هر نقطه از ایران بر خوردار گردند.           

  – در مورد اینکه حضرتعالی در هیئت مدیره شرکت‌مس بعنوان نماینده هدلینگ  صدر تامین وابسته به وزارت تعاون ٬ کار و رفاه اجتماعی  دارای کرسی می باشید و در حال حاضر مدیر عامل صندوق بازنشستگی آیا جهت حفظ منافع هدلینگ صدر تامین و منافع صندوق و پیگیری ابطال مصوبه شورایعالی رفاه تضاد منافع ایجاد نمی گردد و شما طرف کدامیک خواهید بود .(با عنایت به اینکه در نامه اخیر خود به مدیرعامل شرکت مس با سربرگ صندوق بازنشستگی خواهان هدیه تولد و پاداش برای هر دو گروه پیشکسوتان صندوق و تامین اجتماعی شده اید) که باعث نگرانی شدید پیشکسوتان گردیده؟؟؟                                                                 

   – در این مورد دکتر علیخانی اظهار داشتند اینجانب مدت یکسال است در هیئت مدیره شرکت مس حضور دارم و هریک از اعضای هیئت مدیره شرکت مس نمایندگی یک سهامدار حقوقی را دارند و اینجانب کارمند وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  نبوده ونیستم و ۱۲ سال کارمند شرکت معادن و فلزات هستم که به نوعی زیر مجموعه معدن و تجارت است.و بعنوان عضو غیر موظف در هیئت مدیره شرکت مس درخدمت بزرگواران هستم.                                                                                     

  در مورد ذکر نام پیشکسوتان تامین اجتماعی درنامه دریافت هدیه تولد و پاداش٬  اگر تنها مینوشتم بازنشستگان صندوق بدون شک میگفتند از بودجه صندوق پرداخت گردد لذا نوشته شد بازنشستگان صندوق و تامین اجتماعی تا بار مالی این پیشنهاد در تعدیل بودجه شرکت‌مس دیده شود و از طریق شرکت مس پر داخت گردد.   

 ایشان فرمودند در این مورد هیچگونه جای نگرانی نیست اینجانب از روزی وارد صندوق شدم روزانه و بطور مداوم پیگیر موضوع ابطال مصوبه هستم و باید فقهای شورای نگهبان را قانع کنیم ماده ۱۷ شامل حال صندوق ما نمی شود و این یک صندوق خصوصی است و فعلا شورای نگهبان در گیر انتخابات مجلس است و ماباید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببریم و با تجدید قوا و اتحاد و همبستگی  و با گذاشتن جلسات متعدد با کار گروه حقوقی و تعامل با سایر ارگانها دخیل کار را به نتیجه مطلوب برسانیم.                                                                   

 سپس آقای علی احمدی ترکمانی در مورد مشکلات منطقه آذربایجان (مشکلات درمانی و نداشتن دفتر کانون و انجام‌کار پرسنل آن منطقه در  بنگاه املاک یکی ازپیشکسوتان بواسطه اینکه دفتر قبلی انها ‌در ساختمان در حال بازسازی مجتمع سونگون واقع بود و هم اکنون مکانی در اختیار آنها قرار نگرفته و همچنین به نوعی دخیل نمودن آقای محمود زاده در کار گروه حقوقی صندوق ) صحبت نمودند.                                                                                           

  دکتر علیخانی فرمودند این موارد را حتما پیگیری میکنم و فرمودند در مورد همکاری آقای محمود زاده با کارگروه حقوقی صندوق مشکلی نیست و ایشان نیز با این کارگروه همکاری داشته باشند ٬ جلسه درساعت ۲۳ پایان یافت.

در تاریخ ۱۶/ ۸ / ۱۴۰۲ عازم بازدید از مجتمع سونگون شدیم و جناب علیخانی مشکلات پیشکسوتان منطقه آذربایجان را با مدیر مجتمع سونگون مطرح نمودند.                               

   آقای دکتر عباس زاده مدیر  مجتمع سونگون قول دادند حداکثر تا یکماه آینده مشکل دفتر کانون تبریز را حل کنند. و مکانی جهت پیشخوان درمان نیز در اختیارامور بهداشت و درمان قرار دهند و جناب دکتر علیخانی بلافاصله با دکتر باقری معاونت پشتیبانی و منابع انسانی شرکت مس  جهت تجهیز و بهره برداری از این دفتر پیشخوان تماس حاصل نمودند و ایشان هم قول همکاری دادند و مقرر گردید مشکل نبودن پزشک معتمد در ارومیه نیز حل گردد.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران.                                                                 

 تاریخ ۱۷ / ۸ / ۱۴۰۲

بنام خدا

با سلام خدمت پیشکسوتان عزیز ؛

لحظاتی قبل  جناب باژوند مدیر عامل محترم تعاونی پیشرو طی تماس تلفنی اعلام نمودند با پیگیریهای بعمل آمده تا کنون ۳۵۰۰ پرونده وام (شامل بازنشستگان صندوق و تامین اجتماعی) به تعاونی پیشرو رسیده که تافردا عصر وام این گروه به حساب آنها واریز میگردد و حدود ۲۰۰۰ پرونده دیگر آماده است که اگر ارسال گردد تا چهارشنبه به حساب این گروه نیز واریز میگردد.

در ضمن دوستان میتوانند با مراجعه به سایت تعاونی پیشرو(همان سایتی برگه ها وام  را از طریق آن دریافت نمودند) و وارد نمودن شماره ملی اگر ذکر شده بود پرونده شما بایگانی شده یا در حال بایگانی است معنی و مفهوم آن این است پرونده شما به پیشرو رسیده و وام شما واریز میگردد.

با تشکر و قدردانی  از  زحمات و اطلاع رسانی جناب باژوند.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

ساعت ۴۱/ ۱۰ شب مورخ ۲۱ / ۸ / ۱۴۰۲

بنام خدا                                                                             

با سلام خدمت پیشکسوتان عزیز ؛.                                   

 گزارش دیدار صمیمانه نمایندگان منتخب مجمع نمایندگان کانون بازنشستگان صنایع مس ایران با مدیران عامل شرکت ملی صنایع مس ایران و موسسه صندوق بازنشستگی و هیئت همراه به شرح ذیل خدمت عزیزان ایفاد میگردد:                   جلسه راس ساعت ۱۶ (۴ عصر) مورخ ۲۵ / ۸ / ۱۴۰۲ با حضو ر ۴۲ نفر از نمایندگان منتخب( کرمان٬ رفسنجان٬ شهربابک ٬ سیرجان ٬ تهران ٬ یزد ) با تلاوات آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد .                                        ابتدا حاج آقا زندوکیلی به نمایندگی از حضار ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین مکتوبه ای شامل ۱۳ بند که شامل در خواستها و مطالبات شما بزرگواران بود قرائت نمود که بند بند آن با ذکر صلوات به تایید مجمع نمایندگان رسید .                  سپس جناب دکتر خرمی شاد در مورد بندهای قرائت شده پاسخهایی به شرح ذیل ارائه نمودند. ایشان اظهار داشتند انشا لله منبعد سه نوع جلسه بر گزار خواهیم نمود.

الف-جلسات با هیئت مدیره کانون هر دو ماه یکمرتبه

  ب- جلسه با نمایندگان منتخب هرسال یک مرتبه. 

  ج- جلسه با پیشکسوتان با حضور اعضای خانواده آنها (در حقیقت دورهمی عمومی) سالی یک‌مرتبه و مقرر گردید امسال این جلسه در ۵ بهمن ماه روز ولادت حضرت علی (ع) برگزار گردد. 

– ایشان اظهار نمودند دغدغه اصلی ما حفظ صندوق است اگر صندوق حفظ نگردد تمامی این موضوعات منتفی است و روزی اینجانب آمدم می توان گفت صندوق رفته بود و هنوز نیز این خطر صندوق را تهدید میکند و اینجانب از هر طریقی امکان داشته صحبت کردم و در این مورد یک نامه ۵ صفحه ای به ریاست محترم جمهوری نوشتم و در یک دیدار حضوری با رئیس جمهور در این مورد صحبت کردم و با شناختی قبلی از رئیس جمهور دارم و ایشان به حق الناس اهمیت فراوانی میدهند انشا الله مشکل حل خواهد شد.در ضمن تیم حقوقی برای حفظ صندوق که از اوجب واجبات است تشکیل دادم و از آقای درودی جهت حضور در این تیم دعوت کردم و به تلاش تیم حقوقی و لطف خداوند جهت حفظ صندوق امیدوارم.                                                       

   ایشان فرمودند آقای مهندس یزدانی فردی متدین و با خدا هستند و چون بازنشست شدند با وی خدا حافظی کردم و بنای اینجانب این است مدیرانی به شرایط بازنشستگی میرسند با آنها خداحافظی میکنم ولی اگر کارشناس و تکنیسینی به شرایط بازنشستگی رسید و برای صنعت مس  مفید به فایده باشد از وی خواهش میکنم بماند.  فرمودند در همین جا از زحمات و خدمات مهندس یزدانی تشکر میکنم ولی از ایشان توقعات بیشتری داشتم.                                                           

 – ایشان اظهار داشتند ٬ لازم است از آقای دکتر علیخانی تشکر کنم با عنایت به اینکه پست های دیگری به ایشان پیشنهاد شده بود این مسئولیت سنگین (مدیر عاملی صندوق) را پذیرفتند زیرا هدف ایشان خدمت است و جناب علیخانی در جواب اینجانب که چرا این مسئولیت سنگین را پذیرفتید این بود٬  اینجانب چون حس میکنم به پدر و مادر خودم خدمت میکنم و به آن افتخار میکنم.                                                                 

     در مورد صیانت از اموال و دائیهای صندوق و مولد سازی از داراییهای صندوق فرمودند صندوق دارییها ی خوبی دارد  چون یک زمانی میخواستند صندوق را به تامین اجتماعی واگذار کنند قبول نکرد ولی هم اکنون بواسطه همین داراییها و اموال چشم بدنبال آن دارند. پس باید با این اموال و داراییها مولد سازی و ایجاد ثروت کنیم.                                           

 ایشان اظهار داشتند ٬ من دوست داشتم این جلسه عمومی و با حضور همه پیشکسوتان برگزار گردد و فکر کردم اگر جلسه همگانی باشد بیشتر مسائل شخصی مطرح میگردد و مطالب ا صلی به حاشیه خواهد رفت تصمیم گرفتیم این جلسه با نمایندگان منتخب برگزار گردد و نتایج خوبی در بر داشته باشد.                             

 ایشان فرمودند پیشکسوتان در انتخاب نمایندگان و نمایندگان در انتخاب هیئت مدیره کانون دقت کافی بنمایند زیرا نگاه اینجانب به آقایان نگاه به جمع دوستان است ٬ البته آقایان شاید مخالفینی نیز داشته باشند که این یک امر طبیعی است حتی در انتخابات ریاست جمهوری این مخالفت ها وجود دارد.                 

  در مورد فصل بازنشستگی ایشان فرمودند ٬ بنده معتقد به خرد جمعی هستم (ضمن اینکه فصل بازنشستگی هم اکنون هم در حال اجرا است ) و اگر بر اساس خرد جمعی قولی بدهم حتما مصمم و مقید به اجرای آن هستم  ٬ بنابر‌این یک شورای مشورتی در منابع انسانی شرکت مس تشکیل دادم و بانیان وضع موجود (حذف فصل بازنشستگی و…..   )  در آن حضور دارند و به انها گفتم فصل بازنشستگی با دید مثبت در اولویت باشد و در این شورا تصویب گردد تا اینجانب در هیئت مدیره شرکت مس مطرح و مصوب نمایم.   

 در مورد بکار گیری فرزندان بازنشستگان فرمودند اینجانب با تبعیض شدیدا مخالفم و تحمل آن برای من سخت است ولی تفاوت را میپذیرم بنابراین باید برای این امر معیار و قاعده(خط کش ) داشته باشیم که برعهده همین شورای مشورتی است  در مورد وام وظیفه بگیران نیز فرمودند به همان شکلی مستمری دریافت میکنند باید وام آنها نیز به همان شکل و روش سریعا پرداخت گردد

و در موارد ضروری وثایق لازم اخذ گردد.                                                                                 

در مورد ایثار گران ٬ جانبازان و خانواده شهدا و حل مشکلات و مطالبات آنها از آقای علی آبادی خواستم بخشی از وقت خود را جهت حل این موضاعات بگذارد.                                               

 در مورد اصلاح و ارتقاء بهداشت و درمان ٫ سنوات پرسنل سرمایه گذاری ٬ افزایش حقوق و کارت کمک معیشتی ٬ امکانات تفریحی و رفاهی و مهمانسر اها٬ رفع تبعیض سنوات پایان‌کار مشارکین صندوق با بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی ؛جناب دکتر خرمی شاد فرمودند تمامی این موارد در شورای مشورتی با دید مثبت بررسی میگردد و در ضمن اگر در موضوعی این جمع بندی وجود داشت شرایط برای انجام آن مناسب نیست انجام نخواهیم داد.                                         سپس دکتر علیخانی مدیر عامل صندوق فرمودند اولین اولویت اینجانب بر گردانید آرامش به جامعه بازنشستگان (پیگیری لغو مصوبه تغییر اساسنامه صندوق ) است  در مورد وام وظیفه بگیران نیز فرمودند به همان شکلی مستمری دریافت میکنند باید وام آنها نیز به همان شکل و روش پرداخت گردد.   

  در مورد ایثار گران ٬ جانبازان و خانواده شهدا و حل مشکلات و مطالبات آنها از آقای علی آبادی خواستم بخشی از وقت خود را جهت حل این موضاعات بگذارد.                                               

  در مورد اصلاح و ارتقاع بهداشت و درمان ٫ سنوات پرسنل سرمایه گذاری ٬ افزایش حقوق و کارت کمک معیشتی ٬ امکانات تفریحی و رفاهی و مهمانسر اها٬ رفع تبعیض و یکسان سازی پاداش  سنوات پایان‌ خدمت کارکنان  صندوق با بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی جناب دکتر خرمی شاد فرمودند تمامی این موارد در شورای مشورتی با دید مثبت بررسی میگردد و در ضمن اگر در مورد موضوعی  این جمع بندی وجود داشت شرایط برای انجام آن مناسب نیست انجام نخواهیم داد.                                                       

  سپس دکتر علیخانی مدیر عامل صندوق فرمودند اولین اولویت اینجانب بر گردانید آرامش به جامعه بازنشستگان (پیگیری لغو مصوبه تغییر اسا سنامه صندوق ) است

دکتر علیخانی اظهار نمودند با خواهش از جناب دکتر خرمی شاد کار گروه حقوقی را بر گرداندیم و جناب درودی را نیز دعوت کردیم و تمام ظرفیتها  را جهت ابطال مصوبه تغییر اساسنامه صندوق بکار خواهیم گرفت و موضوع دیگر استارت طرح استفساریه ماده ۱۷ در مجلس است که از ظرفیت تمامی نمایندگان استان کرمان آذربایجان و……..  استفاده تا امضا کنند و انشا الله به نتیجه مطلوب منتهی شود.                                                         

    در مورد فصل بازنشستگی فرمودند باید کارگروهی تشکیل گردد که آقایان مهندس ابراهیمی و ضیا ء شهابی نیز عضو آن باشند.

 ایشان فرمودند اولین حکمی بنده زدم  حکم معاونت پشتیبانی و امور مشارکین برای آقای همتی فر است که بیشتر در کرمان مستقر هستند و پیگیری مشکلات مشارکین از طریق ایشان صورت خواهد گرفت.           

 ایشان فرمودند استفاده از توان مشورتی بازنشستگان از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.

ایشان همچنین فرمودند ایجاد انضباط مالی در شرکتهای زیر مجموعه صندوق ٬ ایجاد در امد پایدار برای صندوق و سامان دهی هیئت مدیره شرکتها از دیگر اهداف اینجانب می باشد.   

   در مورد بکار گیری فرزندان بازنشستگان در شرکتهای زیر مجموعه صندوق ٬ اظهار داشتند اگر بخواهد به شکل فعلی و بی حساب و کتاب و بدون ضا بطه باشد حتما باید صد درصد از فرزندان بازنشستگان باشد ولی اینجانب معتقدم باید بر اساس فراخوان  همگانی  و ارزیابی ضریبهایی برای فرزندان بازنشستگان در نظر گرفته شود.

سپس جلسه پرسش و پاسخ برگزار و تعدادی از دوستان سوالاتی مطرح نمودند که پاسخ آنها همان است در گزارش آمده است.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

تاریخ ۲۶ / ۸ / ۱۴۰۲

بسمه تعالی

 
* با عنایت به نگرانی شما پیشکسوتان عزیز در مورد الحاق فصل ۱۱ به آیین نامه مس جلسه ای در ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲  باآقای دکتر علیخانی در محل دفتر  صندوق بازنشستگی تهران با حضور آقای زینلی زاده آقای محمدرضا جعفری و اینجانب  انجام شد . 

آقای دکتر علیخانی خاطر نشان کردند که جلسه ای در همین هفته پیرامون مسئله الحاق فصل ۱۱ بازنشستگی به آیین نامه مس برگزار خواهد شد . و بصورت جدی پیگیر این اقدام بحق و قانونی بازنشستگان خواهیم بود 

*در مورد وام ۳۷۰ نفر از ورثه ی محترم و بازنشستگانی که هنوز وام ۲۰۰تومان ده ساله  خود را دریافت نکرده اند با جناب دکتر هماهنگی شد که سریعتر پرداخت گردد. 

*همچنین در مورد افزایش سرمایه و سود نقدی دوساله ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ و خرید حق تقدم فجهان ضمن پیگیری مجدانه و سفارش دکتر علیخانی مجددا جلسه دیگری در امور سهام شرکت با حضور اینجانب و آقایان  زینلی زاده و جعفری با   آقای صدیقی انجام شد  در این جلسه مقرر گردید که به زودی از طریق« سایت مس من » سهامداران قادر خواهند بود نسبت به خرید حق تقدم بعد از کسر سود تعلق گرفته به مبلغ  ۷۹۷۲۸۱۴۰ ریال برای کسانی که صد میلیون سهام فجهان گرفته اند (بازنشستگان ماقبل ۸۶) و مبلغ ۲۳۹۱۷۴۶۰ریال برای افرادی که  سی ملیون تومان سهام فجهان گرفته اند به حسابی که  در سایت مس من معرفی می‌شود واریز گردد تا شرکت مس اقدام به خرید حق تقدم فجهان نماید . 

در ضمن افرادی که مایل به خرید حق تقدم و افزایش سرمایه نیستند در همان سایت اعلام می نمایند تا نسبت به واریز سود تعلق گرفته به حساب آنان اقدام گردد و بعد از حدود یکماه که حق تقدم نامبردگان به فروش رفت به حسابشان واریز گردد 

در ضمن چون در مجمع شرکت مس مصوب گردیده این سهام وثیقه می باشد قرار شد در  مجمع بعدی شرکت مس جهت خروج از وثیقه در دستور کار قرار گیرد

از حسن توجه شما  سپاسگزارم و آرزوی بهترینها را برای شما عزیزان دارم

 با احترام :  اکبر آل سعدی

بنام خدا

با عرض سلام خدمت پیشکسوتان عزیز 

از دیروز دوشنبه مورخ ۱۳/ ۹/ ۱۴۰۲ هماهنگی لازم جهت برقراری ارتباط (ویدئو کنفرانس) با تهران دفتر مدیرعامل در مورد شرکت جناب ضیاءشهابی در کار گروه فصل بازنشستگی بعمل آمد.

امروز  سه شنبه مورخ ۱۴ / ۹ / ۱۴۰۲ راس ساعت ۸ صبح جناب ضیا ء شهابی از طریق ویدئو کنفرانس ارتباط برقرار نمودند و در ابتدای جلسه ایشان به مدت نیم ساعت در مورد چرایی  ضرورت  اصلاح و الحاق فصل بازنشستگی نظرات کارشناسی خود را بیان کردند که مورد توجه شرکت کنندگان  قرار گرفت . لازم به یادآوری است در این جلسه فقط کارشناسی موضوع مد نظر بوده و در جلسه مدیریتی دیگری تصمیم گیری نهایی در اینمورد بعمل خواهد آمد .

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران


بنام خدا

قابل توجه عزیزان پیشکسوت که در رابطه با نامه وزیر نفت  خطاب به رئیس جمهور که در گروهها منتشر شده  ٬ و عزیزان توقع بجایی دارند که از طریق وزیر صمت نیز موضوع تغییر اساسنامه صندوق پیگیری و نامه نگاری بعمل آید. نامه فوق توسط وزیر سابق صمت خطاب  به رئیس جمهور ارسال شده همانگونه استحضار دارید نامه نگاری ۱۰% موضوع می باشد و مراتب باید تا حصول نتیجه ( ۹۰%کار) پیگیری گردد.

با عنایت به اینکه قبلا کانون در کارگروه حقوقی یک نماینده داشت و پیشنهادات شما عزیزان مطرح و مسائل پیگیری و  در جلسات حضور مفید داشت و در حال حاضر نماینده کانون را از کارگروه حقوقی حذف نموده اند ، کانون هیچگونه دخالتی در نحوه و نتیجه هرگونه مکاتبه و پیگیری موارد مربوطه ندارد .

با همانگی های بعمل آمده توسط مهندس اکبر آل سعدی عضو هیئت مدیره کانون جلسات مشترکی با هیئت مدیره صندوقهای نفت و بانکها برگزار گردید تا همفکری و راهنمایی  لازم در مورد پیگیری لغو مصوبه دولت در مورد صندوق بازنشستگی بعمل آید که گزارش این دیدارها به شرح ذیل خدمت عزیزان ارسال شده.

بنام خدا 

با سلام به نمایندگان محترم مجمع و بازنشستگان عزیز صندوق مس 

*در جلسه ای که امروز چهارشنبه ۹/ ۱۲/ ۱۴۰۲ در محل کانون بازنشستگان صندوق نفت  در تهران با حضور اعضای هیات مدیره  و رئیس هیات مدیره بازنشستگان نفت جناب آقای مهندس حسین کاشفی . 

اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان صندوق اختصاصی بانک‌ها  اعضای هیات مدیره بازنشستگان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی 

و‌ هیات مدیره کانون بازنشستگان موسسه صندوق بازنشستگی مس (حسین زینلی زاده و اکبر آل سعدی ) تشکیل گردید موارد ذیل مطرح گردید . 

*با توجه به مصوبه هیات وزیران در جلسه ۲۴/ ۱۰/ ۱۴۰۲ به پیشنهاد شماره ۵۹۰۲۲ مورخ ۲۸/ ۳/ ۱۴۰۲ وزارت کشور و به استناد ماده (۲۱) قانون نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی و تخصصی مصوب ۱۴۰۱ آیین نامه اجرایی قانون نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی تخصصی در چهار فصل و۳۴ ماده وضع شده است و آیین نامه اجرایی واحد‌های صنفی موضوع قانون فعالیت احزاب موضوع تصویب نامه شماره ۶۲۸۲/ت ۹۵ مورخ ۲۴/ ۲/ ۶۸ در ماده ۳۴ آن  لغو می گردد . 

لذا مقرر گردید که تشکل صنفی کانون بازنشستگان مس نیز با معرفی ۲ نفر به کارگروهی که در این زمینه تشکیل می شود. و در واقع  می توان گفت مجمع عالی کانون‌های بازنشستگی صندوقهای اختصاصی در سطح کشور است  اساسنامه صنفی ما را مطابق با قانون جدید تنظیم نمایند ..‌

*در مورد ابلاغ مصوبه شورای عالی رفاه و نهایتا  تایید در هیات دولت  نیز با هیات مدیره محترم صندوق نفت و رئیس محترم هیات مدیره آنان مواردی مطرح شد . که ایشان نظرات خاص خودشان را داشتند . و گفتند که با تشکیل جلسات متعدد که حدود ۳۰۰ ساعت جلسه با مقامات عالیرتبه کشوری فعلا ما مشکل حادی نداریم ولی نبایستی به همین بسنده کرد  . و ما آماده هرگونه همکاری و همفکری با شما هستیم.و قرار شد که جلسات دیگری در این زمینه تشکیل و موارد پیگیری گردد .

ولی نتیجه گیری ما این بود  در جمع صندوقهایی که  امروز حضور داشتیم موسسه صندوق بازنشستگی مس  اوضاع خوبی ندارد و دیگران خیالشان تا حدودی راحت بود .

باتشکر : اکبر آل سعدی

ادامه گزارش(بخش ۱۴)

بنام خدا                                                                                                       

با سلام و عرض ادب خدمت پیشکسوتان عزیز؛.                                                               

 امروز دوشنبه تار یخ ۱۸ / ۱۰ / ۱۴۰۲ جلسه مشترک هیئت مدیره صندوق با هیئت مدیره کانون  در محل سالن کنفرانس صندوق بازنشستگی در کرمان راس ساعت۳۰ / ۱۳ برگزار گردید٬ 

بخش اول:

در این جلسه که آقایان دکتر علیخانی مدیر عامل  و عضو هیئت مدیره صندوق ٬ دکتر علی شیری معاونت عالی مدیرعامل صندوق ٬ دکتر طیاری رئیس هیئت مدیره صندوق  مهندس حسین احمدی عضوهیئت مدیره صندوق و مهندس زا رع عضو هیئت مدیره صندوق و رئیس هیئت مدیره کانون و مهندس همتی فر معاونت پشتیبانی و پیشکسوتان صندوق ٬ و جناب اکبری دبیر و عضو شورای حقوقی صندوق و از طرف کانون آقایان زینلی زاده ٬ مهندس آل سعدی ٬ مهندس ضیا شهابی و اینجانب محمودی دبیر کانون و بازرس کانون‌جناب گلزار حضوری در جلسه شرکت داشتندو آقایان دکتر راعی معاونت‌ شرکتهای صندوق ٬ جناب شهریار معاونت منابع انسانی صندوق ٬ آقای میر تاج الدینی مدیر روابط عمومی صندوق و آقای محمد رضا جعفری عضو هیئت مدیره کانون از طریق ویدئو کنفراس از تهران شرکت داشتند ؛.                                        ابتدا دکتر علیخانی ضمن خوش آمد گویی و معرفی آقایان راعی ٬ اکبری و میر تاج الدینی که اخیرا سمتهای فوق الذکر را  در صندوق گرفته اند به تشریح اقدامات انجام شده در ۵۸ روز مدیریت خود در صندوق به شرح ذیل  پرداخت.             

  – جناب دکتر علیخانی فرمودند انشاالله در جلساتی که هیئت مدیره صندوق در کرمان برگزار میکند حتما متعاقب آن جلسه مشترک با هیئت مدیره کانون برگزار خواهد شد که انشا الله این جلسات منشاء خیر و برکت برای پیشکسوتان باشد.           

  – ایشان اظهار نمودند با هماهنگی و همفکری که بین اعضای هیئت مدیره صندوق وجود دارد و جلسات و پیگیریهای مداومی انجام شده:     

  – یکی از بحثهای مهم ضابطه مند کردن و انضباط مالی شرکتهای زیر مجموعه صندوق است بعنوان مثال در شرکتی بدون هماهنگی صندوق  سهامی را تغییر داده بودند که طرح تولیدی راه اندازی کنند موضوع در هیئت مدیره صندوق مطرح کار شرکت متوقف و بخشی از منابع صندوق بر گردانیده شد و با آمدن دکتر راعی (ایشان در شرکت سرمایه گذاری امید مشغول بودند) و شخصی متخصص و متعهد هستند و تشکیل کمیته اقتصادی مقرر شد که بدون نظر این کمیته و تصویب هیئت مدیره صندوق  شرکتها حق انجام هر گونه کاری را نخواهند داشت.                         

  – دکتر علیخانی اظهار نمودند مورد دیگری که با جدیت پیگیری شد  در مورد افزایش سرمایه جهان فولاد بودو شبانه روز پیگیر جور کردن نقدینگی هستیم که حتی یک سهم را ازدست ندهیم و انشالله بتوانیم این افزایش سرمایه را جامه عمل بپوشانیم چون باید ۷۷۰ میلیارد تومان منابع  جهت این افزایش سرمایه داشته باشیم و از طریق وام بانکی با بهره بالا کار منطقی نمی باشد و انشاالله در تلاش هستیم این منابع را تهیه کنیم.                               

 – ایشان فرمودند در حال پیگیری منافع صندوق در جهان فولاد هستیم ودر حوزه مسئولیتهای اجتماعی جهان فولاد نقطه نظراتی داریم.

– ایشان اظهار نمودند در بحث شرکتهای زیر مجموعه صندوق در حال پیگیری هستیم در هیئت مدیره این شرکتها از افراد با تجربه و کاردان استفاده گردد و نظارت کامل بر عملکرد آنها داشته باشیم.                                                                        

  – ایشان گفتند در نظر است چند شرکت که کار خدماتی برای شرکت مس انجام میدهند ولی سود قابل ذکری برای صندوق ندارند مدیریت آنها به شرکت مس واگذار گردد و اموال و دارییهای این شرکتها براساس تقویم کارشناسی دادگستری  بر آورد  و از محل این منابع سهام با ارزشی برای صندوق خریداری گردد.    – ایشان اظهار داشتند در این ۵۸ روز از پیشکسوتان توقع بیشتری داشتیم تا با آرامش بیشتری با ما همکاری داشته باشند و جامعه بازنشستگان صندوق را به صبر و متانت دعوت کردند.                                                               

  – دکتر علیخانی اشاره کردند به اینجانب سمتهای بهتر و کم استرس تر از مدیرعاملی صندوق نیز پیشنهاد شد اما اینجانب مدیریت صندوق را بنا به دلایل شخصی که داشتم قبول کردم و امیدوارم خداوند کمک کند و آخر عاقبت ما را ختم بخیر کند که بتوانیم تحولی اساسی ایجاد کنیم.                                                 

– ایشان فرمودند ۵ باشگاه ورزشی در مس وجود دارد که چهار تای آن صد درصد متعلق به صندوق و یکی بامس پنجاه پنجاه است و کل بودجه باشگاهها از طریق کمکهای اجتماعی  شرکت مس تامین میگردد و در پی ساماندهی به آنها هستیم. اگر برگزاری  مجمع عمومی صندوق به تعویق افتاده منتظر صورتهای مالی شفاف باشگاهها هستیم.                                                         

– همچنین فرمودند از موضوعی که حتی یک لحظه غافل نبوده و نیستم بحث مصوبه شورایعالی رفاه در مورد صندوق و پیگیری برگشت صندوق می باشد. در این رابطه شورای حقوقی در صندوق ایجاد کردیم که اعضای آن “آقایان سلطانی ٬ درودی٬ اکبری و خانم فیروزی ” هستند و تا کنون جلسات متعددی در دیوان عدالت با معاونین دیوان داشتیم و مطالب متعددی رد و بدل شد و با مقامات مختلفی نیز جلساتی داشتیم .  شورای حقوقی نامه ای تنظیم نمود که با امضای مدیرعامل محترم شرکت مس دکتر خرمی شاد برای ریاست جمهوری ارسال گردید که رئیس جمهور شخصا آن را مشاهده و مطالعه و با پیگیری آقای اکبری در حوزه ریاست جمهوری نامه به اقای اسماعیلی رییس دفتر ریاست جمهور ارسال و با جلساتی خوبی در حوزه ریاست جمهوری داشتیم  و خاطر نشان ساختند این موضوع که صندوق در حقیقت دارد تولید شرکت مس را پشتیبانی میکند و با رفتن صندوق اولین اتفاقی که روی میدهد خدشه دار شدن تولید مس است که تاوان آن را شرکت مس میدهد و تبعات آن را تشریح کردیم و از دکتر خرمی شاد جهت همکاری صمیمانه تشکر لازم را داریم زیرا نظر شرعی ایشان نیز برگشت صندوق است و کمک زیادی کردند.                                                                 

 – ایشان فرمودند طی جلساتی با ائمه جمعه کرمان و رفسنجان داشتیم با تبین موضوع صندوق و نامه امام جمعه رفسنجان حجه الاسلام والمسلمین عسکریان برای آیت الله جنتی که امیدواریم نتیجه مطلوب در پی داشته باشد٬ ایشان مراتب تشکر امام جمعه رفسنجان را از اینکه تعدادی ازدوستان جهت تشکر خدمت ایشان مشرف شده بودند به اطلاع حضار رسانید . و اظهار امیدواری نمود با پیگیری کانون و نمایندگان از طرف امام جمعه کرمان و تبریز نیز در این رابطه مکتوبه هایی برای آیت  الله جنتی ارسال گردد.                               

 – ایشان گفتند شورای حقوقی در حال تنظیم نامه ای است که از طرف وزیر صمت به رئیس جمهور در مورد برگشت صندوق ارسال گردد ٬ خاطر نشان شد قبلا نامه ای از طرف وزیر قبلی صمت جناب فاطمی امین خطاب به ریاست جمهوری  ارسال شده ولی منجر به نتیجه مطلوب نشده که مقرر شد جناب مهندس زارع نامه را برای ایشان ارسال نمایند.

جناب دکتر علیخانی گفتند بحث بعدی اخذ اسناد و مالکیت املاک از دست رفته است که با پیگیری حقوقی و قضایی اماده برگشت است و دراین مورد پیگیری مداوم داریم هرچه زودتر نتیجه دلخواه حاصل گردد و یکسری املاک بعنوان داراییهای صندوق نیامده بود که پیگیری شد و در زمره املاک صندوق قید گردید.   

 – ایشان اظهر نمودند یکسری داراییهای غیر مولد داریم مثلا ( ۱۲۰۰ میلیارد سهام بیمه پاسارگاد خریداری شده) که p / e ان ( نسبت قیمت به سود هر سهم ) که بالا حدود ۴۰ میباشد که باید فروخته و در مسیر مولد سازی و ایجاد ثروت سرمایه گذاری گردد.                                                     

 – ایشان ادامه دادند گر چه تمامی اقدامات فوق در جهت حفظ منافع پیشکسوتان انجام شده اقداماتی نیز مختص عزیزان به شرح ذیل نجام دادیم.                                       

 الف- به تصویب رساندن مبلغ  ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۵۰ ریال پاداش و ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۲۰ ریال هدیه تولد و دیدن آن در تعدیل بودجه شرکت مس (کاربنیادی و ریشه ای) که انشا الله ظرف یک هفته آینده پرداخت میگردد. که باید از دکتر خرمی شاد با وجود محدودیتهایی وجود داشت و به این موضوع عنایت ویژه داشتند تشکر نمود.

ب- پیگیری پرداخت وام از طریق تعاونی پیشرو که در حداقل زمان ممکن به انجام رسید و مقر شد بر اساس لیستی که از جاماندگان وام دویست میلیونی مرحله دوم و صد میلیونی پیشرو جهت پرداخت به شرکت مس ارسال شده پیگیری جهت پرداخت بعمل آید.  و آقای جعفری نیز درمورد عدم پرداخت وام ۳۷۰ نفر جا مانده و دفتر کانون‌کرج  توضیحات کامل دادند و خواهان رسیدگی عاجل شدند.                             

ج – پیگیری مسائل پیشکسوتان مس سو نگون و حل مشکل دفتر کانون و مشکلات درمانی آنها ٬ و به ایشان یا دآوری شد که پشکسوتان مستقر در سایراستانها نیز توقع دارند جنابعالی در جمع آنها حضور یافته و به درد دل و مشکلات آنها نیزرسیدگی گردد که ایشان قول مساعد دادند.       

  د- درمورد  پیگیری احیای فصل بازنشستگی و الحاق آن در آیین نامه استخدامی شرکت مس معروض داشتند ٬  چندین مرتبه در کمیته منابع انسانی و مالی موضوع مطرح و بررسی گردید و جناب دکتر خرمی شاد بصورت جدی کمک کردند و وقت گذاشتند و حتی در بعضی سفرها با ایشان صحبت شد و به جاهای خوبی رسیده امیدوارم در یکی از جلسات هیئت مدیره مس در ماه آینده طرح و به تصویب هیئت مدیره مس برسد و به ایین نامه استخدامی شرکت مس الحاق گردد. و سعی داریم هر دوهفته یک مرتبه جلسه مشترک با هیئت مدیره کانون دا شته باشیم  .                                             

درادامه جلسه جناب ضیا شهابی پیشنهاد دادند یک بن کمک معیشتی بصورت ماهانه و غیر نقدی جهت خرید از فروشگاههای معتبر برای شاغلین و بازنشسته ها مصوب گردد به میزان ۵/ ۱ تا دوبرابر حقوق مستمر که جناب علیخانی فرمودند این مورد را با آقای علی شیری مکتوب کنید پیگیری میگردد.   

متاسفانه بعلت ضیق وقت و شروع جلسه بعدی دکتر علیخانی وقتی برای طرح مسائلی مانند افزایش حقوق قبل از سال ٬ امکانات رفاهی تفریحی ٬ بکار گیری فرزندان بازنشستگان و…….) نشد و مقرر گردید ادامه جلسه در روز چهارشنبه( در صورتیکه بلیط کرمان به تهران گیر بیاید)  مورخ ۲۰ / ۱۰ / ۱۴۰۲ برگزار گردد تا اعضای هییت مدیره کانون درخواستهای شما عزیزان را مطرح نمایند.                                 

 جلسه در ساعت ۱۶ (چهار عصر) به پایان رسید .                 

 کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

     تاریخ ۱۸ / ۱۰ / ۱۴۰۲

ادامه گزارش(بخش ۱۵).                                             

  بنام خدا

باسلام خدمت پیشکسوتان محترم همانگونه در گزارش دیدار هیئت مدیره کانون با مدیر عامل صندوق  و معاونین ایشان اشاره شده بود امروز چهارشنبه مورخ ۲۰/ ۱۰/ ۱۴۰۲ از ساعت ۳۰/ ۹ دقیقه صبح  ادامه جلسه هیئت مدیره کانون با مدیرعامل صندوق برگزار گردید که در این جلسه تمامی خواسته ها و مطالبات پیشکسوتان مطرح  روی آنها بحث و برسی بعمل امد(ابطال مصوبه شورایعالی رفاه در مورد تغییر اساسنامه صندوق٬ احیای فصل بازنشستگی٬ ترمیم حقوق قبل ازسال٬ اختصاص بن کمک معیشتی ٬ بکار گیری فرزندان بازنشستگان٬ بهبود درمان و بهداشت٬ امکانات رفاهی تفریحی ٬ سنوات پرسنل سرمایه گذاری٬ استفاده از  بازنشستگان با تجربه و متخصص در کارگروهای مشورتی)  و تعدادی از پیشکسوتان عزیز (خانم و آقا ) حدود ۸۰ نفر در  دفتر کرمان جمع شده بودند  که بعد از جلسه هیئت مدیره کانون جناب دکتر علیخانی علی رغم اینکه جلسات مختلف دیگری داشتند با به تعویق انداختن جلسات خود در جمع پیشکسوتان در محل سالن اجتماعات صندوق حضور یافتند و چون مطالب مطرح شده هیئت مدیره دقیقا مطالب دوستان بود جناب علیخانی با سعه صدر و صبوری به  مطالب تعدادی از عزیزان گوش فرا دادند که گزارش آن به شرح ذیل خدمت عزیزان ایفاد میگردد. ابتدا دکتر علیخانی ضمن خوش امد گویی به حضار فرمودند ٬ مهمترین دغدغه اینجانب و مدیر عامل شرکت مس جناب دکتر خرمی شاد تلاش در جهت ابطال مصوبه دولت درمورد صندوق است و در این مورد اقدامات موثری انجام شده (در دولت ٬ دیوان عدالت و شورای نگهبان) و بصورت مداوم در حال پیگیری است.

ایشان گفتند مورد بعدی پیگیر فصل بازنشستگی که با کار کارشناسی و رایزنی‌های انجام شده انشاالله در یکی از جلسات هیئت مدیره شرکت مس در بهمن ماه مصوب و به آیین نامه استخدامی شرکت مس الحاق خواهد شد.                             – درمورد افزایش حقوق قبل ازسال و کارت کمک معیشتی اظهار داشتند. دوستان بر چه اساس و مستندات و استدلالی  ۵۰% افزایش را پیشنهاد داده اند؟ چرا مثلا عدد ۷۰%یا بیشتر را مطرح نکردند؟  که در اینمورد جناب خیاط حسینی توضیحاتی دادند و خاطر نشان شد با عنایت به  تورم  افسار گسیخته در حال حاضر این درصد را درخواست کردیم و ایشان فرمودند اینجانب کار کارشناسی و منطقی و قانونی را قبول دارم و در این مورد نیز پیگیری بعمل خواهیم آورد ولی درصد مشخص نمیکنم بنده باید قولی بدهم که بتوانم آنرا عملی کنم جناب علیخانی قصد داشتند اشاره کنند در مکاتباتی  از طرف کانون در مورد مطالبات و افزیش و ترمیم حقوق شده و در جلسات حضوری کانون پی گیر آن بوده درصد مشخص نشده سهوا فرمودند که نمایندگان تا کنون در مورد افزایش حقوق اقدامی   نکرده اند که اینجانب مدارک و مکاتباتی که از تاریخ ۷ / ۵ / ۱۴۰۲ در مورد مطالبات شده بود که یک بند آن در خواست ترمیم و افزایش حقوق قبل از سال و یک مورد دیگر اختصاص بن کمک معیشتی بود (سه مورد نامه نگاری)  شده بود و همچنین طوماری که به امضای نمایندگان محترم رسیده بود و تمامی مطالبات در آن قید شده بود ارائه دادم .و جناب علیخانی فرمودند من منظورم این بود در مکاتبات درصد مشخص نشده .                                                                                             

  – در مورد بکارگیری فرزندان بازنشستگان ایشان گفتند اینجانب به تمامی شرکتهای تحت پوشش صندوق اعلام کردم نیروی مورد نیاز خود را از بین فرزندان بازنشستگان جذب نمایند .                                                             

و درپایان تمامی حضار در جلسه  خواستار افزایش حقوق و اختصاص بن کمک معیشتی قبل از سال شدند.                        با تشکر از جناب دکتر علیخانی و پیشکسوتان عزیزی که بدون دعوت کانون و خود جوش  از  راه دور نزدیک تشریف آورده بودند.در ضمن جناب علیخانی فرمودند اگر لازم باشد جلسات بیشتر و فشرده تری با هیئت مدیره کانون در مورد مطالبات برگزار خواهند کرد و دوستان مطمئن باشند هیئت مدیره کانون و نمایندگان عزیز پی گیر مطالبات خواهند بود انشا الله مدیران ارشد صندوق و شرکت مس با عزمی راسخ کمک خواهند کرد تا عزیزان به حق و حقوق قانونی خود برسند .

جلسه در ساعت ۳۰/ ۱۳ به پایان رسید.                                                                   

   کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

    تاریخ ۲۰ / ۱۰ / ۱۴۰۲

بنام خدا                                                                                                      

با عرض سلام و تبریک ایام با سعادت ماه رجب، همانگونه که پیشکسوتان محترم استحضار دارند، امروز مبلغ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۵۰ ریال به عنوان پاداش مدیریت و مبلغ        ۰۰۰/ ۰۰۰۰ / ۲۰ ریال به مناسبت گرامیداشت سالروز تولد شما عزیزان، بهمراه حقوق دیماه  واریز گردید.

بدینوسیله کانون بازنشستگان صنایع مس ایران،مراتب تقدیر و تشکر خود را بابت این رویکرد مثبت و قدم اول در اکرام بازنشستگان با پرداخت هدیه تولدی بمراتب بیشتر از شاغلین را ازمدیران محترم عامل شرکت ملی صنایع مس ایران جناب دکتر خرمی شاد و صندوق بازنشستگی صنایع مس جناب دکتر علیخانی ،ابراز داشته و امید داریم ضمن نهادینه شدن و استمرار این پرداختها در سالهای آتی ، شاهد قدمهای بلند واستوار بعدی جهت افزایش درخور و شایسته حقوق و مستمری بازنشستگان باشیم.                                                                     

  کانون بازنشستگان صنایع مس ایران.                                                                     

   تاریخ ۲۵ / ۱۰ / ۱۴۰۲

بنام خدا

عرض سلام و احترام خدمت همکاران هیئت مدیره و نمایندگان محترم

به استحضار میرساند بدلیل موارد خاص دستورکار هیئت مدیره صندوق، مقرر گردید جلسه امروز حضوری و با مشارکت همه اعضا تشکیل شود که در نتیجه پس از تامین بلیط و محل اقامت از سوی صندوق ، بنده موفق شدم یک روز جلوتر با پرواز  5:25صبح یکشنبه یکم بهمنماه به تهران عزیمت نمایم که پس از ورود، مستقیما به دفتر تهران شرکت مس رفته و پیگیر سه مورد الویت دار فصل بازنشستگی ، افزایش حقوق و  پرداخت وام به افراد جامانده شدم که خوشبختانه با تلاش  و پیگیری آقای دکتر علیخانی مدیرعامل محترم صندوق ،در جلسه ای با حضور ایشان و  آقایان خرمی شاد و باژوند مدیران محترم عامل مس و صندوق پیشرو، مسئله پرداخت وام به افراد جامانده حل و فصل گردید و مدیرعامل پیشرو گفتند فردا را فرصت دهید  و احتمالاً از پس فردا چهارشنبه اعلام خواهند کرد که طبق روال قبل ، متقاضیان وام فرمها را تکمیل و ارسال  کنند .در مورد فصل بازنشستگی مراتب نهایی شده ولی متاسفانه در جلسه اینهفته هیئت مدیره مس مطرح نشد و انشاء الله درجلسه آتی تصمیم گیری شود.افزایش حقوق بازنشستگان،منوط به تصمیم گیری در مورد میزان و نحوه افزایش حقوق شاغلین گردیده و پس از تصمیم گیری در کارگروه مربوطه در مورد شاغلین و تصویب هیئت مدیره مس ، مراتب به بازنشستگان نیز تسری خواهد یافت. 

مراتب لزوم تسریع در تصمیم گیری راجع به موارد فوق الذکر و همچنین جلسه  مدیرعامل محترم مس با هیئت مدیره کانون ، مجدداً به ارکان ذیربط از جمله آقایان علی آبادی ، باقری و علیخانی یادآوری و تاکید گردید.

 *_مهمترین مسئله ، رفع مشکل صندوق با وزارت رفاه است._* 

 *_ظاهراً ُشورای نگهبان و دیوان عدالت اداری هر یک منتظر تصمیم دیگری هستند،  گذشت زمان بهیچوجه بنفع ما نیست و حرکت عاجل و جدی ما را میطلبد.**_ 

معهذا نظر اکثریت دوستان هیئت مدیره و مجمع نمایندگان کانون برای قدم بعدی تعیین کننده خواهد بود.والسلام

حمید زارع

بنام خدا.                                     

 با سلام و درود وافر خدمت پیشکسوتان عزیز ٬ متعاقب جلسه دیروز هیئت مدیره کانون در رفسنجان امروز شنبه تاریخ ۷/ ۱۱/ ۱۴۰۲ جلسه نمایندگان منتخب راس ساعت ۱۰ صبح در محل سالن اجتماعات صندوق بازنشستگی کرمان با حضور ۴۸ نفر از نمایندگان محترم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ٬ جهت همفکری و هماهنگی در مورد اتفاقات چند روز اخیر و به نتیجه قطعی نرسیدن مطالبات عزیزان(ابطال مصوبه نا صواب هیئت دولت در مورد صندوق بازنشستگی٬ افزایش حقوق٬ تصویب فصل بازنشستگی ٬ اختصاص بن کمک معیشتی٬ اشتغال بکار فرزندان بیکار پیشکسوتان ٬ بهبود ارتقاء خدمات درمانی ٬ امکانات رفاهی و مهمانسراها ٬  یکماه پاداش سنوات سرمایه گذاری ٬ عدم برگزاری جلسه مدیرعامل محترم شرکت مس با هیئت مدیره کانون و جلسه همگانی با پیشکسوتان و بطور کلی درخواستها و مطالبات قیده شده در نامه مورخ ۲۵/ ۸/ ۱۴۰۲ که به امضای نمایندگان محترم رسیده بود و تقدیم مدیرعامل شرکت مس گردیده بود٬ با عنایت به پیگیری کانون در اینمورد.                                         

ابتدا اعضای هیئت مدیره طی گزارشی  وضعیت موجود و فعلی مطالبات و تغییرات مدیریتی را تشریح نمودند و در نتیجه با توجه به نظرات تعدادی از پیشکسوتان که در این جلسه مطرح گردید و وقوف همگان به این موضوع که تغییرات مدیریتی در پریودهای کوتاه زمانی نه تنها کمکی به انجام برنامه های در دست اجرای یک‌مدیر (هر چند توانمند ) نمی نماید ٬ بلکه باعث میگردد مطالبات و درخواستهای پیشکسوتان عزیز گرفتار یک دور تسلسل گردد.بنابراین همه نمایندگان موافقت نمودند که مکتوبه ای برای هیئت مدیره صندوق بازنشستگی ارسال گردد و در آن خواهان این امر باشند تا جناب دکتر علیخانی بعنوان نماینده صندوق در هیئت مدیره شرکت مس(هیئت امنای صندوق) منصوب گردند تا پیگیری مطالبات همچنان با فوریت انجام پذیرد، که این مکتوبه تهیه و به امضای نمایندگان حاضر در جلسه رسید تا با پیوست نمودن صورتجلسه هیئت مدیره کانون دراین مورد فردا به دست هیئت مدیره صندوق جهت اقدامات بعدی برسد.  لازم بذکر است مکتوبه دیگری نیز در مورد تقاضای تصویب  فصل بازنشستگی آئین نامه استخدامی شرکت ملی صنایع مس ایران و افزایش حقوق در جلسه فردا (یکشنبه هشتم بهمن) هیئت مدیره شرکت مس تهیه ،امضا و ارسال گردید. در این جلسه نمایندگان در مورد راههای پیش رو  در  مورد اقدامات بعدی در صورت عدم تصویب حداقل دو مورد فوق در جلسه آتی هیئت مدیره شرکت مس بحث و تبادل نظر نموده و به توافقات خوبی دست یافتند که با توجه به منقضی شدن بازه زمانی دو ماهه که آقای خرمی شاد مدیریت عامل محترم مس برای ملاقات با هیئت مدیره کانون تعیین کرده بودند و عدم تحقق مطالبات اصلی ما، بر اساس تصمیم متخذه در مورد این مطالبات در جلسه فردای

هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد .

 در پایان ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان محترم که  از اقصی نقاط استان رنج سفر را به جان خریدند مخصوصا تشکر ویژه از جناب فرشاد جم نماینده محترم یزد که با خودرو شخصی به کرمان عزیمت نمودند و متاسفانه در راه لاستیک خودرو ایشان ترکیده بود و خدا را شاکریم که آسیبی به خودرو و شخص ایشان وارد نشده بود٬  این جلسه در جوی آرام و دوستانه و با همفکری و تبادل نظرات برگزار گردید  .                                       

    کانون بازنشستگان صنایع مس ایران.           

    تاریخ ۷/ ۱۱/ ۱۴۰۲

بنام خدا 

گزارش دیدار هیئت مدیره کانون بازنشستگان مورخه ۱۰/ ۱۱/ ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰ با مدیر عامل محترم شرکت ملی

 صنایع مس ایران آقای دکتر خرمی شاد .

ومعاونت محترم  منابع انسانی جناب دکتر محسن باقری 

*در مورد الحاق فصل بازنشستگی ونگرانی جامعه بازنشسته از این موضوع  آقای دکتر خرمی شاد فرمودند در دستور جلسه  هیئت مدیره تاریخ ۸ / ۱۱/ ۱۴۰۲ قرار گرفته است که به محض تشکیل جلسه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت .*در مورد حضور نماینده صندوق در هیئت مدیره شرکت از طرف صندوق بازنشستگی تاکید شد که خواست عموم مشارکین و ذینفعان صندوق بر این است که طبق نامه درخواستی مجمع  نمایندگان و هیئت مدیره کانون و صندوق عمل شود‌. که آقای خرمی شاد هم فرمودند که امیدواریم چنین اتفاقی بیفتد ..

*در جلسه ای که یکساعت قبل آن هم با آقای دکتر باقری معاونت منابع انسانی تشکیل گردید مورد الحاق  فصل بازنشستکی مورد تاکید قرار گرفت . 

*آقای دکتر باقری فرمودند منتظر تشکیل جلسه هیات مدیره هستیم که مورد تصویب قرار بگیرد . بعد از آن در مورد مفاد آن سوال شد که ۴۲ ماده آیین نامه قبلی بوده که با  الحاقات جدید به ۶۳ ماده می رسد . آیا تمام موارد پیشنهادی الحاق شده یا نه ؟

*آقای دکتر باقری فرمودند موارد مهمی مثل تبصره ۵ ماده ۱۰۹ قبلی  و تطبیق سالیانه وغیره  در الحاقیه جدید قرار گرفته است .که تمام موارد را پوشش دهد 

با اینحال مقرر گردید  که آقای مهندس ضیاشهابی هم با ایشان در این زمینه هماهنگی نماید و نتیجه نهایی به بازنشستکان گزارش داده شود … 

*در مورد افزایش وترمیم حقوق و کارت معیشت  هم گفت  آنچه که به شاغلین اضافه شود به بازنشستگان هم تعلق خواهد گرفت   و مواردی که در سالهای قبل متداول بوده و شامل بازنشستگان شده کما فی سابق انجام خواهد شد .

بنام خدا 

در جلسه ای با آقای قلی پور مدیر امور سهام شرکت مس  و آقای زینلی زاده و بنده   از کانون بازنشستگان امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰ در دفتر امور سهام شرکت مس برگزار شد مواردی مطرح شد که بدین قرار است :

*در جریان خرید حق تقدم جهان فولاد افرادی که اشتباها اضافه واریز کرده اند و یا اصلا سهامدار نبوده اند ولی مبالغی واریز کرده اند درخواستی به مدیر امور سهام آقای قلی پور  با ذکر نام و نام خانوادگی شماره پرسنلی و کد ملی  و شماره موبایل شان  و شماره شبای ۲۴ رقمی از خودشان با اسم بانک مربوطه (دقت فرمایید  شماره شبا اشتباه درج نگردد) و امضا کرده  و به آدرس  ذیل ایمیل کنند یا به شماره فاکس ذیل فاکس نمایند  تا سریعتر با هماهنگی امور مالی به حسابشان واریز گردد.*افرادی که نسبت به خرید حق تقدم جهان فولاد اقدامی نکرده اند اسامی آنها به مالی شرکت رد شده و سودشان به حساب حقوقی واریز میگردد 

  EMAIL  ➡️ Stock @nicico.com

FAX  ➡️  021 88729014

با انتشار آگهی برگزاری مجمع عمومی فوق العاده شرکت مس در تاریخ ۲۴ / ۱۱ / ۱۴۰۲ و عدم تصویب فصل بازنشستگی در هیئت مدیره شرکت مس کانون تصمیم گرفت تعدادی از نمایندگان را با هزینه کانون به تهران اعزام (که هزینه ان بالغ بر ۰۰۰/ ۰۰۰ / ۸۰۰ ریال از حساب کانون پرداخت شد)تا در این مورد با هماهنگی نمایندگان و پیشکسوتان تهران و کرج در صورت نیاز این مورد را اول در دفتر شرکت مس .و اگر نتیجه مطلوب حاصل نشد در مجمع عمومی فوق العاده در خواست نمایند .

نخستین گام در راستای خصوص سازی مطلوب رهبری از سوی اعضای هیئت مدیره صندوق بازنشستگی مس برداشته شد

*زارع عضو هیئت مدیره: مقاومت سازمان ایمیدرو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقابل تحقق خصوصی سازی واقعی شرکت ملی صنایع مس ایران، در طول سنوات اخیر دغدغه های فراوانی را برای مدیران، پرسنل و حتی سهامداران آن شرکت بوجود آورده است این دقیقا همان کار غلطی است که رهبری نفی کرده است.

*روز گذشته بموجب تصمیم هیئت مدیره صندوق بازنشستگی مس آقای دکتر احد علیخانی بعنوان نماینده این موسسه به هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران معرفی شدند و انشاءالله از امروز ایشان بعنوان نماینده صندوق در جلسه هیئت مدیره آن شرکت حاضر خواهند شد

*علی رغم خصوصی بودن صندوق بازنشستگی مس پیش از این نماینده آن صندوق در هیئت مدیره شرکت ملی مس بطور دستوری توسط سازمان دولتی ایمیدرو انتخاب می شد./

نخستین گام در راستای خصوص سازی مطلوب رهبری از سوی اعضای هیئت مدیره صندوق بازنشستگی مس برداشته شد

*زارع عضو هیئت مدیره: مقاومت سازمان ایمیدرو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقابل تحقق خصوصی سازی واقعی شرکت ملی صنایع مس ایران، در طول سنوات اخیر دغدغه های فراوانی را برای مدیران، پرسنل و حتی سهامداران آن شرکت بوجود آورده است این دقیقا همان کار غلطی است که رهبری نفی کرده است.

*روز گذشته بموجب تصمیم هیئت مدیره صندوق بازنشستگی مس آقای دکتر احد علیخانی بعنوان نماینده این موسسه به هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران معرفی شدند و انشاءالله از امروز ایشان بعنوان نماینده صندوق در جلسه هیئت مدیره آن شرکت حاضر خواهند شد

*علی رغم خصوصی بودن صندوق بازنشستگی مس پیش از این نماینده آن صندوق در هیئت مدیره شرکت ملی مس بطور دستوری توسط سازمان دولتی ایمیدرو انتخاب می شد./دیده‌بان ایران

🆔 @Raefipoor_Mahdaviat

نخستین گام در راستای خصوص سازی مطلوب رهبری از سوی اعضای هیئت مدیره صندوق بازنشستگی مس برداشته شد

*زارع عضو هیئت مدیره: مقاومت سازمان ایمیدرو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقابل تحقق خصوصی سازی واقعی شرکت ملی صنایع مس ایران، در طول سنوات اخیر دغدغه های فراوانی را برای مدیران، پرسنل و حتی سهامداران آن شرکت بوجود آورده است این دقیقا همان کار غلطی است که رهبری نفی کرده است.

*روز گذشته بموجب تصمیم هیئت مدیره صندوق بازنشستگی مس آقای دکتر احد علیخانی بعنوان نماینده این موسسه به هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران معرفی شدند و انشاءالله از امروز ایشان بعنوان نماینده صندوق در جلسه هیئت مدیره آن شرکت حاضر خواهند شد

*علی رغم خصوصی بودن صندوق بازنشستگی مس پیش از این نماینده آن صندوق در هیئت مدیره شرکت ملی مس بطور دستوری توسط سازمان دولتی ایمیدرو انتخاب می شد./دیده‌بان ایران

@Americanislam

نخستین گام در راستای خصوص سازی مطلوب رهبری از سوی اعضای هیئت مدیره صندوق بازنشستگی مس برداشته شد

*زارع عضو هیئت مدیره: مقاومت سازمان ایمیدرو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقابل تحقق خصوصی سازی واقعی شرکت ملی صنایع مس ایران، در طول سنوات اخیر دغدغه های فراوانی را برای مدیران، پرسنل و حتی سهامداران آن شرکت بوجود آورده است این دقیقا همان کار غلطی است که رهبری نفی کرده است.

*روز گذشته بموجب تصمیم هیئت مدیره صندوق بازنشستگی مس آقای دکتر احد علیخانی بعنوان نماینده این موسسه به هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران معرفی شدند و انشاءالله از امروز ایشان بعنوان نماینده صندوق در جلسه هیئت مدیره آن شرکت حاضر خواهند شد

*علی رغم خصوصی بودن صندوق بازنشستگی مس پیش از این نماینده آن صندوق در هیئت مدیره شرکت ملی مس بطور دستوری توسط سازمان دولتی ایمیدرو انتخاب می شد./دیده‌بان ایران

نخستین گام در راستای خصوص سازی مطلوب رهبری از سوی اعضای هیئت مدیره صندوق بازنشستگی مس برداشته شد

*زارع عضو هیئت مدیره: مقاومت سازمان ایمیدرو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقابل تحقق خصوصی سازی واقعی شرکت ملی صنایع مس ایران، در طول سنوات اخیر دغدغه های فراوانی را برای مدیران، پرسنل و حتی سهامداران آن شرکت بوجود آورده است این دقیقا همان کار غلطی است که رهبری نفی کرده است.

*روز گذشته بموجب تصمیم هیئت مدیره صندوق بازنشستگی مس آقای دکتر احد علیخانی بعنوان نماینده این موسسه به هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران معرفی شدند و انشاءالله از امروز ایشان بعنوان نماینده صندوق در جلسه هیئت مدیره آن شرکت حاضر خواهند شد

*علی رغم خصوصی بودن صندوق بازنشستگی مس پیش از این نماینده آن صندوق در هیئت مدیره شرکت ملی مس بطور دستوری توسط سازمان دولتی ایمیدرو انتخاب می شد./دیده‌بان ایران

بنام خدا.                                                                                                   

    با سلام و عرض ادب خدمت پیشکسوتان عزیز ٬ امروز دوشنبه مورخ ۱۶ / ۱۱ / ۱۴۰۲  تعدادی از پیشکسوتان ونمایندگان کرمان با اطلاع از حضور مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی و اعضای هیئت مدیره صندوق در کرمان(جهت برگزاری جلسه هیئت مدیره صندوق) خود را به محل صندوق رسانیده و خواهان برگزاری جلسه با هیئت مدیره محترم صندوق شدند که این در خواست مورد اجابت قرار گرفت و مدیرعامل و اعضای محترم هیئت مدیره صندوق(بغیر از جناب دکتر طیاری که در تهران حضور داشتند) در جمع عزیزان حاضر شدند ٬ ابتدا حاج آقا بها الدینی و سایر دوستان حمایت خود را از مدیر عامل محترم صندوق اعلام نمودند و سپس آقای بها الدینی ٬ مهندس زارع٬ اینجانب دبیر کانون ٬ سرکار خانم دکتر ترابی و مهندس شیخ الاسلام طی تماس تلفنی (درجمع حضار) با آقای دکتر علی آبادی مراتب نگرانی شدید  مجمع نمایندگان و پیشکسوتان را در مورد :                                                                                               

 ۱- عدم شفافیت در مورد چگونگی پیگیری لغو مصوبه هیئت دولت در مورد صندوق بازنشستگی(دیوان عدالت اداری٬ شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی).                                                           

۲- عدم طرح فصل بازنشستگی در دستور کار هیئت مدیره شرکت مس.                                                     

۳- عدم طرح مسئله پیشنهاد هیئت مدیره صندوق در مورد معرفی آقای دکتر علیخانی بعنوان نماینده صندوق در هیئت مدیره شرکت مس(که با تکبیر حضار همراه بود) . به سمع ایشان رسانیدند و ایشان نیز در این موارد توضیحاتی دادند که حضار قانع نشدند . و خواهان ملاقات با آقای دکتر خرمی شاد جهت مطرح نمودن نگرانی بازنشستگان شدند (سوای جلسه هیئت مدیره کانون با مدیر عامل شرکت مس) که بعد از اتمام جلسه آقای علی آبادی طی تماسی اعلام نمودند فردا (۱۷ / ۱۱ / ۱۴۰۲ ) راس ساعت ۱۰ صبح نمایندگان  برای جلسه در تهران به دفتر جناب خرمی شاد مراجعه نمایند بنابراین از نمایندگان محترم تهران در خواست میگردد فردا ساعت ۱۰ صبح در محل دفتر شرکت مس (تهران ) حضور بهم رسانند.(یآ داوری میگردد فردا صبح حاج آقا بها الدینی نیز عازم تهران می باشند و به جمع نمایندگان خواهند پیوست) .             

 کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

سرانجام با تلاشهای بی وقفه و شبانه روزی تمام عزیزانی از آنها نام برده شد و حمایت بیدریغ پیشکسوتان عزیز خبر مسرت بخش تصویب فصل بازنشستگی در هیئت مدیره شرکت مس موجی از شعف و شادمانی را در بین عزیزان باعث شد ٬ که خداوند را شاکریم.

با سلام و تشکر از:

 مدیرعامل محترم شرکت مس جناب دکتر خرمی شاد و اعضا محترم هیات مدیره

جناب دکتر علیخانی مدیر عامل محترم صندوق 

جناب دکتر باقری معاونت محترم منابع انسانی 

جناب مهندس ابراهیمی مدیر محترم بازنشستگان. 

جناب مهندس حمید زارع ریاست محترم کانون بازنشستگان 

نمایندگان و هیئت مدیره محترم کانون 

و فعالین محترم بازنشسته 

وبازنشستگان محترم تهران که همراه دوستان بودند و همه ی عزیزان که در این راه متحمل زحمات فراوان شدند .

الحاق فصل بازنشستگی به آیین نامه مس به همه ی پیشکسوتان عزیز مبارک باد .

در نهایت با پیگیری مهندس زارع مصوبه جهت اجرا (مخصوصا تطبیق هر ساله) برای مدیر محترم امور بازنشستگی ارسال که ایشان در فایل صوتی ارسالی٬  اشاره نمودند حتی در ایام تعطیلات بجز روز عید نوروز با همکارانشان  تمامی تلاش خود را بکار خواهند گرفت تا در فرودین ماه تطبیق به نتیجه برسد و در فیش حقوقی فروردین اعمال گردد که از ایشان و همکارانشان کمال تشکر را داریم.

ادامه گزارش ( بخش۱۶).                                                               

در نتیجه تلاشهای مهندس اکبر آل سعدی عضو هیئت مدیره کانون در راستای هماهنگی با کانونهای شرکت نفت و بانکها و استفاده از تجربیات آنها و هماهنگی بین کانونها جلساتی بر گزار که گزارش انها به شرح ذیل در گروههای مجازی ارسال شد

بنام خدا 

با سلام به نمایندگان محترم مجمع و بازنشستگان عزیز صندوق مس 

*در جلسه ای که امروز چهارشنبه ۹/ ۱۲/ ۱۴۰۲ در محل کانون بازنشستگان صندوق نفت  در تهران با حضور اعضای هیات مدیره  و رئیس هیات مدیره بازنشستگان نفت جناب آقای مهندس حسین کاشفی . 

اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان صندوق اختصاصی بانک‌ها  اعضای هیات مدیره بازنشستگان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی 

و‌ هیات مدیره کانون بازنشستگان موسسه صندوق بازنشستگی مس (حسین زینلی زاده و اکبر آل سعدی ) تشکیل گردید موارد ذیل مطرح گردید . 

*با توجه به مصوبه هیات وزیران در جلسه ۲۴/ ۱۰/ ۱۴۰۲ به پیشنهاد شماره ۵۹۰۲۲ مورخ ۲۸/ ۳/ ۱۴۰۲ وزارت کشور و به استناد ماده (۲۱) قانون نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی و تخصصی مصوب ۱۴۰۱ آیین نامه اجرایی قانون نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی تخصصی در چهار فصل و۳۴ ماده وضع شده است و آیین نامه اجرایی واحد‌های صنفی موضوع قانون فعالیت احزاب موضوع تصویب نامه شماره ۶۲۸۲/ت ۹۵ مورخ ۲۴/ ۲/ ۶۸ در ماده ۳۴ آن  لغو می گردد . 

لذا مقرر گردید که تشکل صنفی کانون بازنشستگان مس نیز با معرفی ۲ نفر به کارگروهی که در این زمینه تشکیل می شود. و در واقع  می توان گفت مجمع عالی کانون‌های بازنشستگی صندوقهای اختصاصی در سطح کشور است  اساسنامه صنفی ما را مطابق با قانون جدید تنظیم نمایند ..‌

*در مورد ابلاغ مصوبه شورای عالی رفاه و نهایتا  تایید در هیات دولت  نیز با هیات مدیره محترم صندوق نفت و رئیس محترم هیات مدیره آنان مواردی مطرح شد . که ایشان نظرات خاص خودشان را داشتند . و گفتند که با تشکیل جلسات متعدد که حدود ۳۰۰ ساعت جلسه با مقامات عالیرتبه کشوری فعلا ما مشکل حادی نداریم ولی نبایستی به همین بسنده کرد  . و ما آماده هرگونه همکاری و همفکری با شما هستیم.و قرار شد که جلسات دیگری در این زمینه تشکیل و موارد پیگیری گردد .

ولی نتیجه گیری ما این بود  در جمع صندوقهایی که  امروز حضور داشتیم موسسه صندوق بازنشستگی مس  اوضاع خوبی ندارد و دیگران خیالشان تا حدودی راحت بود .

                         باتشکر : اکبر آل سعدی

ادامه گزارش(بخش ۱۷).                                                                             

با عنایت به تخصیص کارت کمک‌معیشتی شرکت مس جهت خرید  و اختصاص کارت تجارت به مشارکین صندوق از طریق صندوق بازنشستگی و تقارن آن با پایان سال ۱۴۰۲ زحمات فروان و بی وقفه ای جهت تهیه و توزیع کارتها انجام پذیرفت که تاریخ ۲۸/ ۱۲ / ۱۴۰۲ ادامه داشت .  

که بر خود لازم میدانم از صبر و حوصله شما پیشکسوتان عزیز و بذل عنایت مدیرعامل شرکت مس ٬ معاونین ایشان و اعضای هیئت مدیره شرکت مس ٬ مدیرعامل صندوق بازنشستگی و معاونین ایشان و هیئت مدیره صندوق ٬ مدیر امور بازنشستگی جناب مهندس ابراهیمی و پرسنل تحت امر ایشان و همکاری هیئت مدیره کانون‌ و مسئولین دفاتر کانون و کارکنان دفاتر کانون(رفسنجان٬ کرمان٬ شهربابک ٬ سیرجان٬ پاریز٬ آذربایجان٬ تهران٬ اصفهان٬ شیراز٬ یزد ٬ مشهد) کمال تشکر و قدردانی و تشکر را بعمل آورم .

بنام خدا

بدینوسیله به اطلاع بازنشستگان عزیز میرساند تاریخ و نحوه توزیع کارتهای بانکی کمک معیشتی از طریق پیامک به هریک از آنها اطلاع رسانی میشودو هرگونه اطلاع رسانی رسمی دیگر در اینمورد، از سوی کانون بازنشستگان و همچنین روابط عمومی صندوق بازنشستگی مس انجام خواهد شد.

لذا کانون مسئولیت اعتبار اطلاعاتی  که تاکنون توسط افراد متفرقه در گروهها ارسال شده را بعهده نمیگیرد.مثلاً تاریخ توزیع کارتهای شیراز را (نه در گروههای خود بازنشستگان شیراز بلکه در گروههایی از رفسنجان !!!) امروز پنجشنبه اعلام کرده بودند که صحیح نیست و طبق پیامکهایی که برای گوشیهای آنها ارسال خواهدشد و همچنین توسط مسئول کانون شیراز در گروه ذیربط اطلاع رسانی میشود ، این توزیع برای شیراز از شنبه انجام خواهد شد .

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

بازنشستگان و وظیفه بگیران ارجمند: 

با عرض سلام و تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آغاز سال نو. 

 احتراماً بدینوسیله به اطلاع می‌رساند کارت بانکی با قابلیت برداشت نقدی که در برگیرنده خدمات و سرویس‌های اعتباری بانک تجارت می‌باشد بنام شما صادر گردیده و در اختیار دفتر کانون در استان شما قرار میگیرد.

زمان توزیع کارتها بدین شرح می باشد: 

رفسنجان، تهران، اصفهان پنج شنبه و شنبه. 

شهر کرمان، استان فارس، استان آذربایجان شرقی، استان خراسان، شهربابک، سیرجان، پاریز شنبه و یکشنبه. 

سایر شهرهایی که فاقد کانون می‌باشند از طریق پست ارسال خواهد شد. 

ضمنا روز یکشنبه پیامک شماره حساب هر مشارک به ایشان ارسال می شود و در صورتی که موفق به دریافت کارت نشده باشید امکان  دریافت مستقیم کارت از شعب بانک تجارت نیز میسر است. 

با تشکر. روابط عمومی موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران

لطفا اخبار و اطلاعیه های صندوق را از طریق کانال روابط عمومی صندوق پیگیری فرمایید. با تشکر

‏http://www.eitaa.com/sbsmes

لازم به توضیح است که برای وظیفه بگیران کارت تجارت صادر شده و به نسبت حقوقی که دریافت میکنند ، کارت تجارت مربوطه شارژ خواهد شد.

در مورد کارت خرید بانک مهر، مبلغ متعلقه به وظیفه بگیران مستقیماً به حساب حقوقی آنان واریز میگردد.

قابل توجه بازنشستگان عزیر کارمندی

 باسلام

در راستای توزیع کارت های بن کارت مهر نکاتی را خدمت عزیزان عرض میکنیم


نکته ۱

بازنشستگان ساکن رفسنجان ، انار و سرچشمه که کارت مهر خود را هنوز دریافت نکرده اند

از اول هفته ، هروز از ساعت ۹ به بعد می‌توانند به دفتر اموربازنشستگی واقع در شهرک هزار واحدی مراجعه فرمایند.

نکته ۲

بازنشستگان شهرهای کرمان ، ماهان ، چوپار ، باغین ، شهربابک ، خاتون آباد ، پاریز و سیرجان با اعلام امور بازنشستگی می‌توانند از اول هفته آینده به کانون محل سکونت خود مراجعه و کارت مهر خود را دریافت کنند

نکته ۳

بازنشستگان سایر شهرهای دیگر از یکشنبه ۲۷ اسفند  به بعد  می‌توانند با مراجعه به بانک مهر ، کارت خود را دریافت کنند

نکته ۴

عزیزانی که کارت مهر خود را دریافت کرده اند و رمزشان اشتباه هست ، می‌توانند به نزدیکترین شعبه بانک مهر مراجعه و رمز جدید دریافت کنند


نکته ۵

کارت های بانک مهر ، بن کارت می‌باشند و فقط باید خرید انجام داد

این خرید از همه مغازه ها و فروشگاه ها میسر  می‌باشد


نکته ۶

 برای ورثه های بازنشستگان فوتی ، کارتی صادر نشده و معادل ریالی همان کارت در وجه حقوقی افراد تحت تکفل بطور مساوی  واریز خواهد شد

خواهشاً جهت دریافت کارت مهر مراجعه نفرمایید

امور بازنشستگی شرکت مس

بنام خدا

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان به در گاه حق تعالی؛بعرض میرساند از دیروز شنبه مورخ ۲۶ / ۱۲ / ۱۴۰۲ کارتهای بانکی تجارت و مهر در شهرهای کرمان ٬ شهربابک ٬ سیرجان و پاریز  با اعزام تیمهای صندوق بازنشستگی و امور بازنشستگی و همکاری پرسنل کانون توزیع و انجام‌شد ٬ ولی بعلت بعد مسافت و دیر رسیدن تیمهای اعزامی امور بازنشستگی در ابتدای کار صف توزیع کارت مهر بسیار شلوغ  و بی نظمی حاکم بود که توزیع همزمان کارتهای کارمندی و کارگری مزید برعلت بود و حدود ساعت ۱۳ توزیع کارتها روال عادی بخود گرفت و تا ساعت ۴ عصر ادامه داشت و امروز یکشنبه مورخ ۲۷ / ۱۲ / ۱۴۰۲ در کانون‌کرمان کارتهای مهر و تجارت با نظم توزیع شد٬ اما بعلت عدم اعزام تیمهای امور بازنشستگی به شهرهای سیرجان ٬ شهر بابک و پاریز و عدم توزیع کارتهای مهر نارضایتی پیشکسوتان این شهرها را به همراه داشت ولی کارتهای تجارت صندوق بارنشستگی با نظم توزیع گردید و مقرر شد از ساعت ۹ صبح فردا دوشنبه     ۲۸ / ۱۲ / ۱۴۰۲ تاظهر(ساعت۱۲)  با اعزام تیمهای امور بازنشستگی ،توزیع کارتهای مهر و تجارت در شهرهای سیرجان و پاریز و شهربابک انجام پذیرد .

در مورد رفسنجان لازم بذکر است در تاریخهای ۲۴ و ۲۵ / ۱۲/ ۱۴۰۲ پنج شنبه و‌جمعه کارتهای مهر و تجارت در کانون رفسنجان توزیع گردیده است و دوستان رفسنجانی که موفق به گرفتن کارت نشده اند کما کان (مثل دو روز قبل شنبه و یکشنبه)با مراجعه به امور بازنشستگی و امور مالی صندوق  واقع در شهرک هزارواحدی در روزها و ساعات کاری می توانند نسبت به دریافت کارتهای خود اقدام نمایند.

و دوستان کرمانی میتوانندفقط جهت دریافت کارت تجارت فردا ۲۸ / ۱۲ / ۱۴۰۲ ازساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر  به دفتر کانون کرمان مراجعه فرمایند و در مورد کسانی که در کرمان کارت مهر  دریافت نکرده اند متعاقبا توسط امور بازنشستگی تاریخی  جهت حضور در کانون‌کرمان مشخص و به هریک پیامک میگردد.

دوستان شهربابکی ٬  سیرجانی و پاریزی که موفق به دریافت کارتهای خود تا فردا ۱۲ ظهر نگردند(۲۸ / ۱۲ / ۱۴۰۲) برای دریافت کارت تجارت در روزهای کاری کانون‌که اطلاع رسانی میگردد٬ به دفاتر کانون محل سکونت خود مراجعه نمایند و دوستانی که در این شهرها  موفق به  دریافت کارتهای مهر نگردند مجددا تاریخی از طرف امور بازنشستگی به اشخاص ذینفع در یافت کارت مهرپیامک و روز توزیع  مشخص میگردد.

در پایان از بذل عنایت مدیران عامل شرکت ملی صنایع مس ایران و صندوق بازنشستگی مس آقایان دکترخرمی شاد و دکتر علیخانی و مشاورین و معاونتهای مالی ٬ پشتیبانی و روابط عمومی شرکت مس و صندوق  بازنشستگی مخصوصا آقایان علیشیری، دکتر توکلی ٬ خواجویی و میر تاج الدینی ، جناب آقای مهندس ابراهیمی مدیرمحترم امور بازنشستگی مس و پرسنل تحت امر ایشان  و مسئولین و پرسنل دفاتر کانون در تمامی شهرها(رفسنجان٬ کرمان٬ شهربابک٬ سیرجان٬ پاریز ٬ تهران٬ آذربایجان٬ اصفهان ٬ شیراز٬ یزدو مشهد) کمال تشکر و قدردانی بعمل می آید ، پیشاپیش عید باستانی نوروز را به همه عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده در سال جدید  برای همه پیشکسوتان و خانواده های گرامی آنها  از درگاه خداوند بزرگ  سلامتی ٬ شادی و روزهای خوب و برای تمامی مدیران و دست اندرکاران خدوم مس و صندوق که خالصانه تلاش میکنند ،توفیق الهی و برای شرکت مس و مجموعه صندوق ، بهره وری  روزافزون را خواهانیم. 

کانون باز نشستگان صنایع مس ایران     

  ۲۷ / ۱۲ / ۱۴۰۲

در تاریخ ۹ / ۱۲ / ۱۴۰۲ در دیدار صمیمانه مدیر عامل معاونین و مشاورین و هیئت مدیره صندوق بازنشستگی با پیشکسوتان ساکن اصفهان مشکلات و در خواستهای انها به سمع و نظر مدیر عامل صندوق رسید و ایشان  قول رسیدگی و رفع مشکلات را دادند.

در تاریخ ۹ / ۱۲ / ۱۴۰۲ در دیدار صمیمانه مدیر عامل معاونین و مشاورین و هیئت مدیره صندوق بازنشستگی با پیشکسوتان ساکن اصفهان مشکلات و در خواستهای انها به سمع و نظر مدیر عامل صندوق رسید و ایشان  قول رسیدگی و رفع مشکلات را دادند.

ادامه گزارش(۱۸).                                                                                   

    علاوه بر موارد ذکر شده فوق ؛ پیگیری مسائل درمانی و ورزشی  پرسنل در اقصی نقاط ایران و تلاش و نامه نگاری در مورد رفع آنها٬  پیگیری سهام جهان فولاد و صدور اطلاعیه جهت اگاهی عزیزان در گروهای مجازی و سایت کانون٬  انتشار اطلاعیه های صادره از طرف شرکت مس٬ صندوق بازنشستگی ٬ امور بازنشستگی (در مورد سهام ٫ ثبت نام فرزندان ازتکفل خارج شده در بیمه اتیه اندیشان دامون ٬ پرداختهای موردی ٬ پیگیری  وام ۲۰۰ میلیونی  رسالت٬ ثبت نام در سامانه مس من جهت دریافت وام ۲۰۰ میلیونی صندوق٬ مراجعه به سایت پیشرو و دریافت و تکمیل فرمها جهت دریافت وام صد میلیونی و کلا اطلاع رسانی در تمامی موارد مربوط به پیشکسوتان)و همچنین انجام کارهای روز مره کانون‌در شهرهایی که دفاتر کانون فعال هستند و پاسخگویی به مراجعین و ارسال فرمهای انواع وام ٬ فرمهای کمک هزینه تحصیلی ٬ کمک هزینه ازدواج فرزندان بازنشستگان ٬ ارسال فرمهای پیشکسوتان فوتی ٬ تسلیت نصب بنر و تاج گل جهت پیشکسوتان فوتی و افراد درجه یک خانواده انها٫ سرکشی و عیادت از پیشکسوتان بیمار که در منزل بیمار و توان حرکتی ندارند. در دفاتر کانون شهرهای (اصفهان ٫ یزد ٬ سیرجان ٬ پاریز٬ شیراز٬ دریافت و ارسال هزینه های درمانی و دفترچه درمان جهت صدور٬ توزیع برنج و روغن و هر گونه کاری مربوط به پیشکسوتان است) پیگیری و رفع مسدودی حساب کانون از سوی امور مالیاتی تهیه و ارسال اظهار نامه مالیاتی کانون و اعتراض  جهت رسیدگی به صدور  برگ  مالیات  مربوط به سالهای قبل کانون(هیئت مدیره قبلی)  پیگیری و دریافت اسناد زمینهای هفت باغ از دفتر خانه که هنوز به نام هفت باغ است٬  پیگیری مسائل ثبتی و صدور پروانه فعالیت از وزارت کشور و اداره ثبت شرکتها. پیوست فایل pdf 7

(اطلاعیه).                                                     

 با سلام ؛ بدینوسیله برای چندمین مرتبه به اطلاع شما عزیزان و بزرگواران میرساند٬ هر گونه مشکلی در رابطه با بهداشت و درمان(مراکز طرف قرارداد و پرداخت هزینه ها پزشکی ) و همچنین در مورد مشکلاتی که با بانک رسالت (کسر اقساط اضافی و عدم اعتبار سنجی موجودی شخصی و….) دارید لطفا کتبا به دفاتر کانون منعکس تا برحسب وظیفه پیگیری لازم بعمل آید.                                                                       

  کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

با سلام و احترام خدمت بازنشستگان عزیز

با تبریک پیشاپیش عید سعید باستانی نوروز ۱۴۰۳

بدینوسیله باطلاع  پیشکسوتان محترم میرساند 

مبلغ پانزده میلیون و نهصد و بیست و چهار هزار تومان عیدی انشالله تا فردا همراه با حقوق بازنشستگان صندوقی شرکت مس در وجه بازنشستگان عزیز کارمندی واریز خواهد شد.

و همچنین  مبلغ دوازده میلیون و هفتصد و بیست و چهار هزارتومان ما به‌ التفاوت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی شرکت مس هم تا تا آخر هفته در وجه بازنشستگان عزیز کارگری واریز خواهد شد.

بنده بعنوان مدیر بازنشستگی از شخص آقای دکتر خرمی شاد عزیر ، هیات مدیره محترم ، دکتر علی آبادیان ، دکتر باقری ، دکتر هاتف  و نمایندگان بازنشستگان که این چند روز بابت عیدی شما عزیزان تلاش نموده اند ، کمال تشکر را دارم

انشالله خداوند  هم به این عزیزان و هم به شرکت مس برکت روزافزون عنایت فرماید

مدیر امور بازنشستگی 

   ۱۴۰۲/۱۲/۱۴

همکاران محترم لینک فوق مربوط به مشکلات پرداخت و سایر مشکلات درمان هست . 

لطفاً مشکلات خود در حوزه درمان  پرداخت هزینه ها و یا پیشنهادات خود را در این گروه منعکس کنید  تا در جلسه ای که با آقای دکتر سعدلو و تیم درمان با کانون بازنشستگان تشکیل می شود این موارد مطرح گردد 

در مورد هزینه های پزشکی لطفاً شماره پرسنلی. نام ونام خانوادگی و کد ملی فرد قید شود و مستنداتی اگر هست ارسال شود .

بازنشستگان گرامی مهلت ثبت نام بیمه درمان تکمیلی فرزندان بازنشسته تمدید گردید. از قلم افتادگان می‌توانند صرفا در تاریخ۱۵/۱۲/۱۴۰۲ ضمن مراجعه به سایت www.bimmes .ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. شایان ذکر است مهلت فوق به هیچ عنوان قابل تمدید نمی باشد.

با سلام 

ضمن تسلیت بمناسبت درگذشت نماینده شایسته مجمع صنفی کانون بازنشستگان  مرحوم محمد علی محمدی  که برای  مطالبات صنفی بازنشستگان همواره پیشقدم بودند .‌ از عموم  بازنشستگان عزیز مس جهت شرکت در مراسم 

تشییع : چهارشنبه ۲۵/ ۱۱/ ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴:۳۰ در محل پل مهدی آباد واحد بسمت گلزار شهدا مهدی آباد واحد  دعوت بعمل می آید . 

هیئت مدیره و مجمع نمایندگان کانون  بازنشستگان مس

باسلام و صبح بخیر خدمت عزیزان پیشکسوت؛ نظر به اینکه اخیرا بعضی  از شما بزرگوان از نحوه دریافت و پرداخت هزینه های درمانی ناراضی و مشکلاتی در این مورد داشتید لذا خواهشمند است موارد را مستند به دفاتر کانون محل اقامت خود تحویل ٬ تا با هماهنگی بعمل آمده با مسئولین حوزه درمان مشکلات بررسی و مرتفع  گردد. 

  کانون بازنشستگان صنایع مس ایران.     تاریخ ۲۴ / ۱۱/ ۱۴۰۲

  *قابل توجه بازنشستگان محترم *

درمورد بیمه کردن فرزندان بازنشسته ای که از تحت تکفل خارج شده اند

ابتدا وارد  سایت   bimmes .ir شوید

– قسمت ثبت نام بیمه تکمیل درمان انفرادی

– قسمت ثبت نام بیمه تکمیل درمان ویژه فرزندان بازنشستگان مس

ضمنا عزیزان اگر سوالی داشته باشند می‌توانند با خانم لاهیجانی مسئول مربوطه در تهران صحبت کنید

باشماره ذیل و داخلی ۱۱۰  02188710912

قابل توجه جانبازان شاغل و بازنشسته اعم از کارگری و کارمندی :

” جشن ایثار” با حضور یادگاران عزیز آن سال‌های خاطره انگیز برگزار خواهد شد لذا از حضراتعالی و خانواده محترمتان دعوت می‌شود در این ویژه برنامه شرکت فرمایید. 

زمان: چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸

مکان: شهر مس سرچشمه سالن ورزشی تختی

روابط‌عمومی مس سرچشمه

اطلاع رسانی کانون بازنشستگان صنایع مس ایران:

بنام خدا                                                                                                      

با عرض سلام و تبریک ایام با سعادت ماه رجب، همانگونه که پیشکسوتان محترم استحضار دارند، امروز مبلغ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۵۰ ریال به عنوان پاداش مدیریت و مبلغ        ۰۰۰/ ۰۰۰۰ / ۲۰ ریال به مناسبت گرامیداشت سالروز تولد شما عزیزان،

 بهمراه حقوق دیماه  واریز گردید.

بدینوسیله کانون بازنشستگان صنایع مس ایران،مراتب تقدیر و تشکر خود را بابت این رویکرد مثبت و قدم اول در اکرام بازنشستگان با پرداخت هدیه تولدی بمراتب بیشتر از شاغلین را ازمدیران محترم عامل شرکت ملی صنایع مس ایران جناب دکتر خرمی شاد و صندوق بازنشستگی صنایع مس جناب دکتر علیخانی ،ابراز داشته و امید داریم ضمن نهادینه شدن و استمرار این پرداختها در سالهای آتی ، شاهد قدمهای بلند واستوار بعدی جهت افزایش درخور و شایسته حقوق و مستمری بازنشستگان باشیم.                                                                         

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران.                                                   

 تاریخ ۲۵ / ۱۰ / ۱۴۰۲

با نهایت تاسف و تاثر با خبر شدیم همکار عزیزمان جناب آقای مهندس سید جواد  خلق دوست جان را به جان آفرین تسلیم نمودند٬ این ضایعه اسفناک   را خدمت خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده ٬ از در گاه خداوند بزرگ برای آن مرحوم طلب مغفرت ٬ آمرزش و علو درجات  و برای خانواده مرحوم و سایر بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت داریم .   

  روحش شاد ودر آرامش ابدی.                                                             

  کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

ادامه گزارش (بخش ۱۹)      

 اقداماتی که جهت ابطال مصوبه هیئت دولت درمورد تغییر اساسنا مه صندوق صورت پذیرفته از لحاظ کیفی و کمی بی نظیر بوده مضاف براینکه سایر دوستان اقدامات موثر و زحمات فراوانی در این مورد به صورت انفرادی و جمعی متحمل شده اند که ذیلا به موارد مهم آن اشاره میگردد.       

اقدامات موثر و خستگی ناپذیر فردی  اقای ناصر ایران نژاد در ملاقات با علما و آیات عظام و ائمه جمعه و در مشهد مخصوصا با آیت الله اعلم الهدی و گرفتن دستخط از نامبردگان ملاقات با آیت الله خاتمی عضو محترم شورای نگهبان٬  دوستان شیرازی ٬یزدی٬  اصفهانی نامه نگاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرهای خود و پیگیری لغو مصوبه از سوی آنها ملاقات اکبر ال سعدی و عبدالعلی پور در یزد با یکی از اعضای شورای نگهبان و زحمات بیدریغ و شبانه روزی حاج آقا بها الدینی ٬  در جمع همه عزیزان و پیشکسوتان  از هیچگونه اقدام و کمکی مضایقه ننموده‌اند امیدواریم خداوند کمک نماید تا مصوبه هیئت دولت در مورد تغییر اساسنامه صندوق ابطال و خبر مسرت بخش آن پاداش و اجر زحمات شبانه روزی تمامی عزیزان باشد .                                                                                            و یادی کنیم از  عزیزانی که سال قبل در بین ما بودند و امسال جای انها خالی است مخصوصا جای مرحوم محمدعلی محمدی نماینده محترم رفسنجان ضمن تسلیت مجدد به خانواده ها وبازماندگان این عزیزان٬  روحشان شاد و در آرامش ابدی برای شادی روح این بزرگواران ٬ رحمه الله من یقرٱ فاتحه مع اخلاص والصلوات.

در پایان ضمن تشکر از صبوری و همکاری شما پیشکسوتان عزیز در تمامی عرصه ها که اگر حمایت وپشتیبانی شما بزرگواران نبود توفیقی حاصل نمی شد٬ خواهشمند است گزارش را با حوصله و دقت نظر مطالعه و قضاوت نماید چه حجم کاری (از حاظ کیفی و کمی)در یکسال گذشته به انجام رسیده و چه دستاوردهای برای عزیزان داشته . ( اختصاص وامها ٬ چانه زنی و دریافت مزایای غیر مستمر  و پا داشهای موردی ٬ هدیه تولد٬ هدیه شب یلدا٬ تکمیل و دریافت وام ۵۰۰ میلیونی ٬  کارت کمک معیشتی شرکت مس ٬ کارت بانک تجارت صندوق که خوشبختانه با تصویب فصل بازنشستگی مواردی که در قالب پاداش و مزایای غیر مستمر به شاغلین پرداخت میگردد به پیشکسوتان نیز پرداخت خواهد شد و اجرای تطبیق سالانه که در روزهای پایانی سال و شروع سال جدید بغیر از روز نوروز توسط مهندس ابراهیمی  و همکاران ایشان در حال بررسی  محاسبه است که انشاالله نتیجه آن به فرموده مهندس ابراهیمی  در فیش حقوقی فروردین عزیزان رویت خواهد شد (خسته نباشید و دست مر یزاد به مهندس ابراهیمی و همکاران ایشان   با تشکر و قدردانی از مدیرعامل شرکت مس جناب دکتر خرمی شاد و معاونین و مشاورین ایشان ٬ هیئت مدیره محترم شرکت مس ٬ مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی جناب دکتر علیخانی و معاونین مشاورین ایشان و هیئت مدیره محترم صندوق ٬ جناب مهندس ابراهیمی مدیر امور بازنشستگی و همکاران ایشان ٬ مجمع نمایندگان کانون ٬ هیئت مدیره و بازرس کانون٬ مسئولین و کارکنان دفاتر کانون ٬ انشا الله سالی پر از خیر و برکت و سلامتی داشته باشید٬ و در آغاز سال جدید با همکاری همدلی و تلاش همه بزرگواران شاهد ابطال مصوبه ظالمانه هیئت دولت در مورد تغییر اساسنامه صندوق و برگشت آرامش به جامعه پیشکسوتان و تلاش دو چندان جهت حال شدن سایر مطالبات عزیزان باشیم. 

و من الله التوفیق

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

تاریخ ۱۴ / ۱ / ۱۴۰۳

اطلاعیـــــه

بدینوسیله برای چندمین مرتبه به اطلاع شما عزیزان و بزرگواران میرساند ، هر گونه مشکلی در رابطه با بهداشت و درمان(مراکز طرف قرارداد و پرداخت هزینه ها پزشکی ) و همچنین در مورد مشکلاتی که با بانک رسالت (کسر اقساط اضافی و عدم اعتبار سنجی موجودی شخصی و….) دارید لطفا کتبا به دفاتر کانون منعکس تا برحسب وظیفه پیگیری لازم بعمل آید.                                                                                 

    کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

تمدید ثبت نام بیمه تکمیلی

بازنشستگان گرامی مهلت ثبت نام بیمه درمان تکمیلی فرزندان بازنشسته تمدید گردید. از قلم افتادگان می‌توانند صرفا در تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ضمن مراجعه به سایت www.bimmes .ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. شایان ذکر است مهلت فوق به هیچ عنوان قابل تمدید نمی باشد.

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

اطلاعیــــه بیمه تکمیلی فرزندان بازنشسته

بازنشسته گرامی 

در پی سنوات گذشته جهت ثبت نام بیمه تکمیل درمان فرزندان خود می توانید تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ به سایت www.bimmes.ir مراجعه فرمایید.

توجه فرمایید: این بیمه نامه یک بیمه کاملا اختیاری است، حق بیمه از حقوق کسر می گردد، حق بیمه به ازای هر نفر در هر ماه مبلغ۶۵۰۰۰۰ تومان می باشد، امکان حذف و اضافه در طی قرارداد وجود نخواهد داشت، تاریخ شروع بیمه نامه از ابتدای اسفند بمدت یکسال می باشد. برای ثبت نام ازمنوی تکمیل درمان فرزندان بازنشسته استفاده کنید، در قسمت شخص اصلی نام و مشخصات شخص اصلی را وارد نمایید، برای هر کدام از فرزندان در یک صفحه جدا ثبت نام انجام دهید، شخص بازنشسته دارای بیمه نخواهد بود و فقط (فرزندان) و افراد زیر مجموعه (فرزندان) تحت پوشش خواهند بود، شماره شبا فرزند در قسمت اصلی وارد شود، برای اطلاعات بیشتر با شماره 

 تماس بگیرید۸۸۷۱۰۹۱۲، یا با ارسال کلمه تکمیل درمان به واتس آپ یا ایتا شماره ۰۹۲۰۸۸۷۴۵۷۴ راهنمای ثبت نام برای شما ارسال می گردد. در ضمن همکاران ما قبل از صدور بیمه نامه جهت صحت اطلاعات با شما تماس خواهند گرفت، ما در کنار هم تلاش میکنیم تا جامعه بهتری را بسازیم.

روابط عمومی امور بازنشستگان با همکاری کارگزاری رسمی مستقیم برخط آتیه اندیشان دامون متعلق به مجموعه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران

اطلاعیه

                                                                                                  

با عرض سلام و تبریک ایام با سعادت ماه رجب، همانگونه که پیشکسوتان محترم استحضار دارند، امروز مبلغ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۵۰ ریال به عنوان پاداش مدیریت و مبلغ    ۰۰۰/ ۰۰۰۰ / ۲۰ ریال به مناسبت گرامیداشت سالروز تولد شما عزیزان،

 بهمراه حقوق دیماه  واریز گردید.بدینوسیله کانون بازنشستگان صنایع مس ایران،مراتب تقدیر و تشکر خود را بابت این رویکرد مثبت و قدم اول در اکرام بازنشستگان با پرداخت هدیه تولدی معادل حدود هفت برابر شاغلین را ازمدیران محترم عامل شرکت ملی صنایع مس ایران جناب دکتر خرمی شاد و صندوق بازنشستگی صنایع مس جناب دکتر علیخانی ،ابراز داشته و امید داریم ضمن نهادینه شدن و استمرار این پرداختها در سالهای آتی ، شاهد قدمهای بلند و استوار بعدی جهت افزایش درخور و شایسته حقوق و مستمری بازنشستگان باشیم.   

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران                                                                       

اطلاعیه

بازنشسته گرامی، با سلام و احترام
ضمن عرض تبریک ایام با سعادت رجب المرجب، به اطلاع می رساند مبلغ ۵۰ میلیون ریال به عنوان پاداش مدیریت، همچنین مبلغ ۲۰ میلیون ریال به مناسبت گرامیداشت سالروز تولدتان به حساب شما واریز شد.
سلامتی، تندرستی و شادکامی شما را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.
کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

تمدید مدت نمایشگاه کتاب سرچشمه

با توجه به درخواست های جمع پرشماری از کارکنان و بازنشستگان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان،چهاردهمین نمایشگاه کتاب مس سرچشمه به مدت ۳ روز تا پنج شنبه ۲۸ دی ماه تمدید شد.

روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان