دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری انتخابات نمایندگی کانون بازنشستگان صنایع مس ایران(مصوب ۵ دی ماه ۱۴۰۰ هیئت مدیره )

                                       

درپی درخواست جمعی از اعضای محترم کانون عیناً دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری انتخابات نمایندگی مصوب ۵دی ماه۱۴۰۰ هیئت مدیره جهت آگاهی اعضای محترم پیوسته کانون اعلام می گردد :همانطوریکه اطلاع دارید بر حسب صورتجلسه مشترک مقامات استانی کرمان و هیئت مدیره کانون مقرر گردید که انتخابات در یک پروسه زمانی سه ماهه برگزار گردد.

لذا هیئت مدیره کانون باستناد مفاد اساسنامه و توجه به صورتجلسه مشترک مبادرت به تهیه دستورالعمل اجرایی انتخابات مطابق ادوار گذشته توسط هیئت مدیره های محترم وقت نمود و با تفاوت اینکه با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا و تصمیم مقامات مسئول از هرگونه تجمیع جلوگیری بعمل آید. لذا مفاد این صورتجلسه لازم الاجرا و به هیئت محترم اجرایی جهت برگزاری انتخابات تفویض اختیار گردیده است.

دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری انتخابات نمایندگان شهرستان ها،هیئت مدیره،بازرسین بدینوسیله دستورالعمل  تنظیم شده بر اساس مفاد اساسنامه و مصوبات جلسه مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۸مجمع عمومی نمایندگان تایید شده توسط مقامات ذیربط استان کرمان جلسه مورخه ۱۴۰۰/۹/۲۷ در چارچوب وظایف هیئت مدیره عیناً به دبیر و کادر اجرایی کانون جهت برگزاری انتخابات محول می گردد.

۱-حضور اعضای پیوسته در جلسات قائم به شخص است.

۲-حضور در جلسات مستلزم پرداخت حق عضویت و حداقل از سه ماه قبل از تاریخ برگزاری انتخابات می باشد.(توضیح اینکه :در صورت عدم پرداخت حق عضویت سه ماه قبل از انتخابات امکان واریز یکجا وجود ندارد).

۳-کاندیدای نمایندگی شهرستان ها در صورت داشتن سایر شرایط لازمه حضور در انتخابات، حتما باید سابقه پرداخت حق عضویت از سه ماه قبل را داشته باشند.

 ۴- به منظور شناسایی و تایید  عضویت کاندیدای شهرستان ها پنج روز مهلت داده شود، تا کاندیدا به مراکز کانون مراجعه یا درخواست خود را فاکس و یا عکس درخواست را از طریق واتساپ به مسئولین محترم دفاتر نمایندگی ارسال و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند و پس از مهلت تعیین شده به هیچ وجه از افراد ثبت‌نام به عمل نخواهد آمد. ضمنا این ثبت نام در هر دو مرحله ملاک عمل است و مرحله دوم ثبت‌نام به عمل نمی آید .

۵- اسامی کاندیدای نمایندگی شهرستان ها یکجا به وزارت کشور( استانداری کرمان )ارسال می گردد

۶- انتخابات بر اساس جدول زمانبندی شده پیوست در مراکز و شعبات کانون توسط کادر اجرایی کانون به شرح دستورالعمل اجرایی به ازای هر ۵۰ نفر یک نفر( اختلاف تعداد عضوبه مضارب ۵۰ به صورت بیش از ۲۵نفر یک نماینده و کمتر از آن به صفر خواهد رسید.

۷-آمار جمعیتی اعضای شرکت سکونت آنان در شهر مرکز شعبات می باشد ولیست صندوق بازنشستگی در خصوص سکونت کفایت دارد.ضمناً ملاک سکونت شعبات شهرستانی اعضای ساکن ان شهرستان با توابع جغرافیایی خواهد بود و به منظور رعایت عدالت و حضور کلیه اعضاء و استان‌های همجوار تهران و سایر مراکزی که شعبه یا نمایندگی وجود ندارد در نزدیکترین مسافت با دفتر نمایندگی کانون حق حضور و یا کاندید شدن را دارند.

۸- اعضا فقط در شهر محل سکونت خود می توانند در رای گیری و یا کاندیداتوری شرکت نمایند و در سایر مراکز کانون مجاز به حضور در جلسات و یا کاندیدای نمایندگی شهر دیگری ندارند.

۹- نظارت بر جلسات بر عهده نماینده محترم استانداری و یا فرمانداری های محل، نماینده محترم دادستانی، نماینده محترم بهداشت محل و دو نفر از بازنشستگان محل انجام می شود و کسی اعم از اعضای مجمع نمایندگان ،اعضای هیئت مدیره حق دخالت و نظارت بر جلسات را نخواهند داشت.

۱۰-اعضای هیات رئیسه حق کاندیدا شدن نمایندگی را نخواهند داشت.

۱۱- پس از برگزاری انتخابات و شمارش آرا ،صورتجلسه مربوطه تنظیم و به تایید اعضای هیئت ناظرین برسد.

 12- در مرحله دوم انتخابات هیئت مدیره و بازرس از بین انتخاب شدگان مرحله اول دقیق موارد مشروحه فوق صادق خواهد بود.

۱۳- کادر برگزارکننده علاوه بر هماهنگی‌های لازم در امر برگزاری انتخابات ،مسئولیت برگزاری انتخابات ،هماهنگی‌های لازم و اطلاع رسانی را از طریق روزنامه محلی، اطلاعیه ،پیامک ،سایت اینترنتی بر عهده خواهد داشت .ضمناً اجازه داده شود به منظور هر چه باشکوه تر برگزار شدن انتخابات و حضور حداکثری اعضا در جلسات به هر طریق ممکن اطلاع رسانی گردد.

 14- عنداللزوم قبل از برگزاری انتخابات هر شعبه جلسات مشاوره ای با حضور اعضای مجمع این شهرستان ،اعضای هیئت مدیره با کادر اجرایی برگزار گردد.

                                                هیات مدیره کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *