دیدار با بازنشستگان صنعت مس ساکن استانهای شمال غرب کشور

 

بر اساس درخواست پیشکسوتان صنعت مس ساکن استان‌های شمال غرب کشور و به دعوت مدیر محترم مجتمع مس آذربایجان به منظور حل و فصل مشکلات و درخواست‌های جامعه بازنشستگان آن منطقه ،در روز دوشنبه مورخه ۹۸/۵/۷ساعت ۷:۳۰ شب جلسه ای با حضور آقای مهندس شریفی مدیر محترم مجتمع مس آذربایجان، آقای مهندس ابراهیمی مدیر امور بازنشستگان ،دبیر و اعضای هیات مدیره کانون، آقای مهندس ایازی مدیر روابط عمومی مجتمع مس آذربایجان و جمعی از بازنشستگان در محل تالار ایل گلی تبریز برگزار گردید .

در این جلسه ابتدا هوشنگ بنی اسدی دبیر کانون بازنشستگان صنایع مس ایران، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و توجهات خاص مهندس شریفی مدیر مجتمع مس آذربایجان به جامعه پیشکسوتان صنعت مس بالاخص ساکنین منطقه آذربایجان وعرض خیر مقدم و تقدیر از پیشکسوتان، مدیر امور بازنشستگان و حضور نمایندگان بازنشستگان در این جلسه ،هدف از برگزاری جلسه را حسب درخواست کتبی پیشکسوتان صنعت مس ساکن استانهای شمال غرب کشور و ضرورت حل و فصل مسائل و مشکلات مستمری، درمانی، رفاهی انان توسط مدیر مجتمع مس آذربایجان وامور بازنشستگان بیان نمودند .
ایشان با اشاره به گوشه ای از فعالیت های کانون در خصوص ارتقاء سطح معیشت، خدمات درمانی و رفاهی وحسن توجه و تعامل مدیریت، هیئت مدیره و معاونین شرکت ملی صنایع مس ایران و تلاش های بی وقفه مدیر امور بازنشستگان واز طرفی پیگیری مستمر موضوعات توسط کانون بازنشستگان را راز موفقیت نسبی و نیل به اهداف کانون عنوان نمودند و اظهار امیدواری نمودند با درایت و کاردانی دکتر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و معاونین ایشان چند مورد خاص دستور کار از جمله قطعی شدن امور بازنشستگان به منظور رفع دغدغه خاطر بازنشستگان ،رفع تفاوت ناشی از مستمری مشمولین مقررات تامین اجتماعی با مشارکین صندوق را از اهم آن برشمرد وافزودند که انشاا…هرچه سریعتر بدست توانمند بزرگان صنعت مس عملیاتی و اجرایی گردد .
سپس از آقای مهندس شریفی مدیر مجتمع مس آذربایجان و بازنشسته شرکت ملی صنایع مس ایران دعوت نمودند تا در جمع بازنشستگان از بیانات و نقطه نظرات مدیریتی ایشان استفاده شود .
مهندس شریفی ضمن خیر مقدم به حضار و مدعوین با اشاره به جایگاه بازنشستگان در شرکت ملی صنایع مس ایران و جامعه گفت :بازنشستگی مرحله ای است که هیچ کس را گریزی از آن نیست . احترام ،رعایت حرمت و استفاده از تجارب بازنشستگان همواره مورد تاکید است .
بی شک آنان بدون هیچ منتی آماده ارائه تجارب خود به نسل های نوپا هستند و بر این عقیده ایم که ارتقاء حقوق ، کرامت انسانی و جایگاه معنوی بازنشستگان نقش مهمی در رشد و تعالی شرکت ملی صنایع مس ایران داشته و ضامن پیشرفت این صنعت است .
مدیر مجتمع مس آذربایجان در ادامه با اشاره به تلاش های بازنشستگان در طول خدمت خود در شرکت اظهار نمود:بی شک بازنشستگان همکاری که اکنون در بین ما نیستند ونیز همکاران بازنشسته که هنوز تجارب خود را برای پیشرفت کشور و تحقق اهداف عالیه این شرکت عظیم دارند و مجموعه مدیریتی نیز همواره تلاش بی وقفه ای برای ارتقاء حقوق و جایگاه آنان دارند .
ایشان در خاتمه سخنانشان ضمن تقدیر و تشکر ازپیشکسوتان حاضر در جلسه، مدیر امور بازنشستگان، دبیر و اعضای هیئت مدیره کانون و مدیریت روابط عمومی و نظارت مجتمع مس سونگون گفت: از اینکه امروز در این جمع حاضر شدیم و میزبان شما عزیزان هستیم خرسندیم و یقین بدانیم توسعه خدمات دهی به بازنشستگان و خانواده های آنان از تاکیدات دکتر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و تیم مدیریتی ایشان بوده و بر این باوریم وجود همکاران بازنشسته باعث ارتقاء سلامت روان، افزایش اعتماد به نفس ،احساس امید و انگیزه در بین کارکنان جوان میشود .
در ادامه پورمحمدی به نمایندگی از هیئت مدیره کانون بازنشستگان گزارش عملکرد کانون را به طور اجمال و اشاره به موارد انجام شده و در دست اقدام از جمله پیگیری های سهام ترجیحی ،اشتغال فرزندان بازنشسته، سهام ترجیحی ،امور شدن و…را بیان نمودند .
سپس از مهندس ابراهیمی مدیر امور بازنشستگان در خواست گردید که به سوالات و مشکلات بازنشستگان که به صورت جمعی و یا انفرادی مطرح می شود پاسخ لازم را بفرمایید که ایشان با سعه صدر و حوصله به تک تک سوالات پاسخ داده و مورد تشویق حاضرین در جلسه قرار گرفتند و مواردی که لازم بود یاد داشت نموده تا نسبت به پاسخ ان اقدام نمایند.
در پایان بنا به دستور مدیر مجتمع مس آذربایجان از کلیه حاضرین در جلسه قدردانی به عمل آمد و در ضیافت شامی با حضور ایشان شرکت نموده و از ایشان درخواست گردید که چند عکس جهت یادبود مجلس و قدردانی از زحمات افتخار حضور نمایند .
این جلسه راس ساعت ۲۳شب با شور و شعف بازنشستگان و حضار در جلسه به پایان رسید .
-لازم به ذکر است بنا به دعوت مدیر مجتمع مس آذربایجان کلیه هزینه‌های پذیرایی از بازنشستگان، ایاب و ذهاب و اقامت، پذیرایی مدعوین به دستور ایشان از طریق ان مجتمع پرداخت گردیده که جای دارد مجدداً از حسن نیت و توجه خاص ایشان به جامعه بازنشستگان تقدیر و تشکر نمائیم .
مواردی که طی یک صورتجلسه مشترک و در جلسه جداگانه مورخه سه شنبه۹۸/۵/۸راس ساعت ۹ صبح در محل دفتر نمایندگی کانون بازنشستگان برگزار گردید به شرح ذیل است :
۱-با توجه به پیگیری های کانون وموافقت مدیریت سابق مجتمع مس آذربایجان با کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد مجتمع مس سونگون عیناً مشمول بازنشستگان نیز شده بود مقرر گردید با یکی از داروخانه های شبانه روزی شهر تبریز قرار دادی منعقد گردد که مورد موافقت مدیر مجتمع مس آذربایجان قرار گرفت .
۲-در مورد استفاده از تسهیلات ورزشی (استخر شنا)و درخواست بازنشستگان ایشان فرمودند که در اسرع وقت مدارک شناسایی خود( کپی شناسنامه ، کارت ملی، عکس) را تحویل دفتر نمایندگی تبریز نمایند تا به دستور ایشان نسبت به صدور کارت استفاده از استخر شنا از اماکن طرف قرارداد مجتمع مس آذربایجان بهره‌مند شوند .
۳-ایشان همچنین موافقت نمودند تا از طریق واحد پزشک معتمد مجتمع مس آذربایجان با مرکز دندانپزشکی در تبریز قرارداد منعقد گردد تا مشکل بازنشستگان در این زمینه حل گردد .
۴-با توجه به درخواست جمعی از بازنشستگان ساکن ارومیه و محروم بودن از کلیه خدمات درمانی مقرر گردید که با یک واحد بیمارستانی در شهر ارومیه نیز قرارداد خدمت رسانی پیشکسوتان صنعت مس و شاغلین مجتمع مس سونگون منعقد گردد .
۵-پیگیری تا حصول نتیجه مسائل حقوقی، درمانی ورفاهی بازنشستگان از طریق کانون بازنشستگان انجام گیرد تا انشا…گوشه ای از مسائل و مشکلات بازنشستگان مخصوصاً موارد درمانی و بیمارستانی که مهمتر از مستمری ویا معوقات می باشد توسط مسئولین محترم حل و فصل گردد .
کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *