گزارشی از اموال منقول و غیرمنقول کانون بازنشستگان صنایع مس ایران_ فروردین ۱۴۰۱

 درپی استعفای فدوی به آگاهی بازنشستگان محترم عضو کانون می‌رساند کلیه اموال منقول‌و غیرمنقول کانون طی صورتجلسه‌ای صورت‌برداری و عیناً تحویل مسئول محترم مالی و اموالی گردید. که بطور اجمال به وضعیت اموال منقول‌و غیرمنقول بشرح زیر اشاره می‌گردد:

۱– اموال منقول:

 علاوه‌بر یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مدل ۱۳۸۵ کلیه دفاتر نمایندگی کانون به تجهیزات و تسهیلات اداری مجهز و تلاش نموده در حد وسع محیطی درخور شأن و منزلت اعضای محترم کانون ایجاد گردد. در بدو ورود اینجانب دفتر کانون رفسنجان در یک اتاق دوازده‌متری در شهرک هزار واحدی، دفتر کانون شهر بابک در مغازه‌ی لوازم خانگی  آقای احمدیان ،دفتر کانون پاریز در مغازه‌ی پوشاک آقای ابوطالبی، دفتر کانون سیرجان در منزل شخصی آقای پورحسن که با تلاش‌های زیاد بلافاصله دفاتری درخور لیاقت بازنشستگان تهیه و انجام امورات آنان توسط مسئولین محترم دفاتر صورت گرفت.

 در یزد، اصفهان، تبریز ،شیراز، دفتر نمایندگی نداشته‌ایم که در سه شهر اول با رایزنی مقامات مس مکان تحویل و تجهیزات اولیه و مورد نیاز آن تهیه و شروع به فعالیت نمودند، در شیراز نیز بصورت مکان استیجاری فعالیت دارد. لذا با توجه به ریز اقلام اداری و تجهیزات از اعلام آن خودداری نموده لیکن صورت اموال ممهور به مهر و پلاک اموالی در دفاتر نمایندگی و سیستم مکانیزه مسئول محترم مالی و اموالی کانون محفوظ می‌باشد.

 ۲-اموال غیرمنقول:

 پنج قطعه زمین به مساحت ۸۶۰۵ مترمربع( قریب ۳۵۰ قصب) در کیلومتر ۷ اتوبان هفت باغ علوی  ماهان کرمان، لازم به ذکر است این قطعات که در دهه ۷۰ با دوراندیشی و تفکر و پشتوانه سازی اقتصادی توسط هیئت‌مدیره وقت کانون در کیلومتر ۲۳ اتوبان هفت باغ (جنب دهستان قناتغستان) طی یک صورتجلسه عادی به ارزش ۱۷ میلیون تومان خریداری‌شده بود در سال ۱۳۸۸ بنا به تاکید هیئت‌مدیره وقت (ریاست اقای مهندس مختاری نیا) اینجانب به اتفاق مسئول محترم مالی کانون مراتب را پیگیری و متوجه شدیم که زمین‌ها را شخصی از اهالی روستای مذکور تصاحب و بعد از شناسایی ایشان به‌کلی طفره رفته و این زمین‌ها را جزو اموال اباء و اجدادی خود می‌دانست که با مراجعه به دفتر مدیر عامل منطقه هفت باغ علوی و طرح شکایت با ارائه مدارک مثبته و کشاکش‌های اداری و لفظی درنهایت حقانیت کانون را به اثبات رسانده و در نهایت با پرداخت مبلغ ۴/۵میلیون تومان مازاد بر خرید (طبق مصوبه هیئت‌مدیره وقت) در نزدیک‌ترین نقطه به شهر کرمان و کیفیت مطلوب در مسیر اتوبان اصلی تحویل و بعداَ نسبت به حصارکشی و اقدامات شهرداری، دارایی مبادرت ورزیده و امروز بیش‌از ۲۵میلیارد تومان ارزش‌افزوده دارند( البته مبلغ تقریبی است و یقیناًبیش از این مبلغ خواهد بود.

 ۲- یک واحد مسکونی واقع در بلوار هوشنگ مرادی کرمانی پشت هتل پارس کرمان که کانون در بدو تاسیس شرکت تعاونی-توزیعی کارکنان مس سهیم شده ولی وضعیت آن نامشخص و بلاتکلیف مانده بود که به همت هیئت‌مدیره وقت کانون ( ریاست آقای مهندس مختاری نیا )با ماموریت پیگیری ان باینجانب در سال ۱۳۸۸ و رایزنی با مدیرعامل و هیئت‌مدیره محترم وقت شرکت تعاونی و توزیع کارکنان مس و همکاری آنان و ارائه مدارک و مستندات پرداختی( قریب ۱۷میلیون تومان) با توافق طرفین مبلغ ۱۱ میلیون به حساب آن تعاونی واریز و طی صورتجلسه‌ای مشترک ساختمان( ۹۸متری) با متعلقات تحویل و بلافاصله نسبت‌به اخذ سند تک برگ آن اقدام و دریافت گردید .ارزش افزوده آن؟

۳-درهنگام فروش ساختمان‌های ساخته‌شده توسط صندوق بازنشستگی در شهربابک ،بلافاصله اقدامات خرید یک واحد جهت دفتر کانون شهر بابک به ارزش۱۰۵ میلیون تومان(در زمان هیات مدیره اخیر) صورت گرفت و وجه آن بصورت اقساطی پرداخت و سند تک برگ آن اخذ گردید. ارزش افزوده ان؟

 ۴- مالکیت دفتر نمایندگی کانون تهران واقع در یوسف‌آباد -خیابان ابن‌سینا -ساختمان پدید- پلاک ۸۳-‌طبقه ۶- پلاک ۱- مربوط به کانون بازنشستگان صنایع مس ایران است و تا زمانیکه صندوق قرض‌الحسنه کانون فعال باشد می‌توان در آن واحد به فعالیت خود ادامه دهد. در زمان خرید ساختمان ۵۵ میلیون تومان خریداری شده. ارزش افزوده ان؟

– جای دارد از کلیه اعضای محترم هیات مدیره‌ها، مسئولین محترم دفاتر نمایندگی بالاخص در تهران آقای ناظری در شهر بابک آقای احمدیان و درکر‌مان از آقای سیدعلی سجادی مسئول محترم مالی کانون تقدیروتشکر ویژه نمایم که به همت جمع ودرایت اعضای محترم هیات مدیره های وقت امروزه کانون صاحب دارایی‌های غیرمنقول فوق و از محل صرفه‌جویی حق عضویت‌ها تنها منبع درآمد کانون حاصل‌شده است .

-در پایان عرایضم ارائه این اطلاعات صرفاً جهت آگاهی اعضای محترم کانون که حق دارند از نحوه عملکرد هیئت‌مدیره ها بالاخص اینجانب که کلیه اقدامات اموالی و حفظ و صیانت از آن را برعهده داشته‌ام مطلع شده و این را به یقین بدانند ارزش ریالی اموال منقول‌و غیرمنقول کانون بیش‌از کل پرداختی حق عضویت‌ها از بدو تاسیس کانون تاکنون می‌باشد و امید است در آینده با تصمیمات جامع و فراگیر نسبت‌ به زمین‌های پرارزش منطقه هفت باغ علوی ماهان کرمان، اعضای محترم کانون(صاحبان اموال) از مزایای آن بهره‌مند گردند.

* مزید اطلاع بیشتر کلیه سوابق، مدارک و اسناد اموال ذکرشده در دفتر کانون مرکزی محفوظ می‌باشد . 

ضمناًعملکرد اینجانب بر حسب وظیفه علاوه برحفظ وصیانت و افزایش سرمایه کانون ،درکلیه زمینه های حقوقی،معیشتی،رفاهی- درمانی کاملاً مشهود می باشد و نیاز به اطاله وقت بزرگواران نمی باشد،قطعاً انچه انجام شده به همت یکایک شما بزرگواران،اعضای محترم مجامع وهیات مدیره های کانون و انجام وظیفه بنده و پرسنل اجرائی کانون بوده انشاا… توانسته باشیم  تا حد نسبی ادای دین و تکلیف نمایم وچنانچه کاستی و کمبودهایی می باشد که قطعاً خواهد بود به بزرگواری خود عفو نمایند.

درپایان با ارزوی سلامتی و تندرستی جامعه معزز و بی بدیل پیشکسوتان صنعت مس و خانواده های محترم همگی را به خداوند منان می سپارم.

                                            با احترام:

                                           هوشنگ بنی‌اسدی -۲۰فروردین ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *