گزارش پیگیری مطالبات بازنشستگان

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات به آگاهی می‌رساند که کلیه موارد مطالباتی جامعه پیشکسوتان صنعت مس از چندی قبل با مکاتبات ،مذاکرات حضوری و ارسال درخواست های جمعی به مدیریت و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران صورت گرفته ،نظر به اینکه برخی از مطالبات علیرغم گذشت مدت مدیدی قابلیت اجرایی پیدا ننموده است.  لذا در روز گذشته مورخه ۹۹/۲/۱۴دو نفر از اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنایع مس ایران از ساعت ۱۳ لغایت ۱۴:۴۰ جلسه ای با  مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران وقائم مقام و نماینده کرسی صندوق بازنشستگی صنایع مس در محل دفتر ایشان( تهران) برگزار و پس از تشریح درخواستها و انتقال گلایه مندی جامعه بازنشستگان از اجرایی نشدن مطالبات آنان، در خصوص کلیه موارد با انتقال اطلاعات طرفین، بدینوسیله نقطه نظرات آقای دکتر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عیناً جهت آگاهی جامعه بازنشستگان صنعت مس تقدیم می گردد .

-جای دارد تشکر ویژه عوامل و ارکان کانون را از کلیه پیشکسوتان و سازندگان اصلی صنعت مس که در راه تحقق مطالبات همیشه یار و یاور و همراهی نموده اند ابراز نمائیم. یقین بدانید در سایه وحدت و همبستگی و تعامل طرفین در خصوص پیگیری مطالبات به نتایج و اهداف کانون که همانا نیل به مطالبات و تامین آسایش و رفاه نسبی می‌باشد خواهیم رسید :

۱-امور شدن موسسه صندوق بازنشستگی و تاخیر در اجرائی شدن آن مورد بحث قرار گرفت و ایشان فرمودند که مرتباً موضوع پیگیری شده و قرار است در روز چهارشنبه ۹۹/۲/۱۷ اعضای کارگروه تعیین شده (یک نفر از اعضای هیئت مدیره ، معاون مالی و اقتصادی ،مشاور حقوقی مدیرعامل و دو نفر نماینده کانون آقایان مهندس شیرین بار و یدالله سالاری ) در جلسه ای بدینمنظور در وزارت رفاه ،کار و امور اجتماعی تشکیل می گردد شرکت نمایند که نتایج آن متعاقباً باطلاع خواهد رسید .

۲-در خصوص تغییرات در شاکله هیات مدیره صندوق، پس از بحث وبررسی در خصوص مفاد اساسنامه و اشاره به مستندات موجود، ایشان فرمودند که این موارد در حیطه اختیارات هیئت امناء صندوق می باشد که قانون تعریف نموده لیکن قابل بازنگری می باشد و سعی می شود که آمار اکثریتی مشارکین در قالب هیئت مدیره صندوق در نظر گرفته شود .

۳-موضوع تخصص سهام با توجه به مکاتبات متعدد در چندین سال گذشته و اخیراً با پذیرش ایشان در تضییع حق بازنشستگان، ایشان دو راهکار را پیشنهاد نمودند :

الف: شرکت ملی صنایع مس ایران حاضر به خرید سهام متعلق به دولت می باشد لیکن فروش سهم برحسب  نرخ تابلو بورس و سرمایه گذاری می باشد و هم اکنون نیز مرتباً در حال افزایش است ، آیا بازنشستگان محروم از سهام ترجیحی با این شرایط حاضر به خرید سهام توسط شرکت مس و بازپرداخت اقساطی آن هستند؟

 ب: پیشنهاد دوم با اولویت ویژه به بازنشستگانی که از دریافت سهام ترجیحی محروم گردیده اند از سهام شرکت جهان فولاد که در شرف بورسی شدن می باشد به تناسب خریداری و تخصیص یابد و در مرحله بعد در صورت امکان به کلیه بازنشستگان متسر می یابد. در این رابطه از اقای مهندس محمدی عضو محترم هیات امنا خواستند که با کانون بازنشستگان همکاری وهم اندیشی نمایند.

۴-مورد بعدی گلایه مندی بازنشستگان از عدم اعلام اسامی قبول شدگان در آزمون استخدامی شرکت بود و از طرفی در خصوص جذب فرزندان بازنشستگان در کلیه شرکت های وابسته به مس و پروژه‌ها در دست اجرا به جز نیروهای خاص متخصص از فرزندان ‌بازنشستگان جذب و مشغول به کار شوند و درخواست می گردد که این معضل و مشکل اساسی بازنشستگان از همین اولین روزهای سال جاری به طریقی کاهش یابد .

۵- نظر باینکه در نظر است در آینده نزدیک به همت مدیریت شرکت وبه منظور مساعدت در امر رفاهیات ومایحتاج کارکنان بن مربوطه توزیع گردد،از ایشان درخواست گردید دستور فرمائید همزمان با شاغلین به بازنشستگان نیز این مزایا اعطاء گردد.

۶-موضوع تفاوت مستمری مشارکین صندوق با بازنشستگان تامین اجتماعی شرکت و درخواست افزایش سالیانه مستمری بازنشستگان ،با توجه به تفویض اختیار قانونی به شرکت مطرح گردید که ایشان فرمودند هر دو موضوع در دست بررسی و از معاون منابع انسانی پیگیری نمائید .

۷-با توجه به درخواست های قبلی و به منظور ارتباط بیشتر بازنشستگان با مدیر عامل و دست اندرکاران صندوق بازنشستگی مجدداً از ایشان تقاضا گردید که دستور فرمایند دفتر مرکزی صندوق بازنشستگی به کرمان انتقال یابد که اظهار داشتند تصمیمات مقتضی در خصوص صندوق اتخاذ گردیده که در دست بررسی و اجرایی می‌باشد .

*در پایان ایشان از جامعه بازنشستگان خواستار همکاری و همراهی با مدیریت و دست اندرکاران صنعت مس شده و اظهار نمودند که فقط در سایه آرامش و تعامل بدور از حاشیه به دست‌اندرکاران صنعت مس که خود دارای مشکلات سنگین و عدیده ای  در بخش‌های مختلف می باشد فرصت داده شود تا مشکلات را به حداقل برسانیم و بنده نیز هر آنچه را که وعده داده ام قطعاً پیگیری محقق شدن آن را می نمایم .

-در ادامه از ساعت ۱۵ جلسه با معاون منابع انسانی شرکت ملی صنایع مس ایران نیز برگزار گردید و ایشان اعلام نمودند که مکاتبات کانون در خصوص افزایش درصد سالیانه و رفع تفاوت مستمری از طریق مدیر عامل شرکت مس باینجانب دستور ارجاع نموده و با توجه به درخواست مشابه نمایندگان شاغلین در خصوص افزایش سالیانه بررسی‌های لازم بعمل آمده و انشاا… پس از قطعی شدن موضوع باطلاع کانون بازنشستگان خواهد رسید .

ضمناً در خصوص رفع تفاوت مستمری نیز بنا به دستور مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران موضوع در حال پیگیری و راهکارهای متفاوتی هستیم .

در پایان مجدداً از کلیه بازنشستگان محترم که در راه تحقق مطالبات و خواسته های قانونی خود کانون را همراهی و همکاری مستمر دارند سپاسگزار است.

                کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *