حضور مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جمع نمایندگان مجمع کانون بازنشستگان

بنا به دعوت هیئت مدیره کانون و هماهنگی های به عمل آمده امروز چهارشنبه ۹۷/۴/۲۰ جناب آقای مهندس بنی اسدی راد مدیرعامل و عضو محترم هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران وجناب آقای مهندس محمدی عضو محترم هیئت مدیره باتفاق مدیران موسسه صندوق بازنشستگی در جمع نمایندگان مجمع کانون حضور یافتند .

دراین جلسه ابتدا هوشنگ بنی اسدی دبیر کانون بازنشستگان ضمن عرض خیرمقدم و گرامیداشت حضور ایشان و همراهان و تقدیر و تشکر از حسن نیت و توجه خاصی که از بدو انتصاب به جامعه پیشکسوتان داشته‌اند و همچنین تشکر از مدیریت قبلی شرکت ملی صنایع مس ایران در ارتباط با انجام خدمات شایسته به بازنشستگان ،عمده مسائل و مشکلات خاص جامعه پیشکسوتان را در ۸ ماده قرائت و از ایشان درخواست نمودند که انشاا… هرچه سریعتر دستور رسیدگی و مجوزات لازم را صادر نمایند تا دلاور مردان و شیرزنان دیروز جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و صنعت گرانمایه مس که امروزه گرد پیری بر شمایل آنان هویداست و انتظارات و خواسته های ناصواب و ناحقی نداشته و نخواهند داشت از نگرانی و دغدغه های موجود رهایی یابند .

۱-موضوع تامین آتیه جامعه پیشکسوتان و افراد تحت تکفل آنان که تنها راه برون رفت از دغدغه های موجود به اعتقاد جنابعالی و همکاران محترم، کارشناسان مجرب پیشکسوت صنعت مس و هیئت مدیره کانون به عنوان نماینده صنفی بازنشستگان ، الحاق فصل بازنشستگی آیین نامه استخدامی شرکت ملی صنایع مس ایران مصوب۷۸/۱۰/۱۲ به آیین نامه جدید و ساختار سازمانی امور بازنشستگی مطابق گذشته می باشد . (البته آگاه هستیم که به همت جنابعالی درصد بالایی از مراحل اجرائی آن صورت گرفته است ).

۲- از بهمن ماه ۹۶ موافقت نامه ای دال بر تفویض اختیارات مجمعی موسسه صندوق بازنشستگی به شرکت سرمایه‌گذاری صورت گرفته و مقرر گردید که شرکت سرمایه‌گذاری نقشه راهی ظرف یک ماه از تاریخ مزبورترسیم و به تصویب هیئت امنای محترم برساند که تا کنون به مرحله اجرا درنیامده است ،دلیل این همه تاخیر در روند اجرایی موضوع چه می باشد ؟ تقاضای دستور تسریع در اجرایی شدن موضوع را دارد :

جامه پیشکسوتان مصرانه از جنابعالی تقاضا دارند در خصوص تعیین تکلیف وضعیت شرکتهای زیر مجموعه صندوق مخصوصاً شرکت های زیان ده که باعث اتلاف سرمایه مشارکین صندوق شده‌اند دستورات مقتضی صادر فرمایید .

۳_ تقاضای ایجاد صندوق پس انداز کارگشایی مطابق شرایط و ضوابط صندوق کارگشایی شاغلین که این امر می تواند کمک های بسیار موثری در رفع مشکلات معیشتی و تنگناهای اقتصادی بازنشستگان بنماید . لذا با توجه به اجرایی شدن امور بازنشستگی ایجاد این صندوق سهل‌ تر به نظر می‌رسد و می‌تواند در قالب صندوق کارگشایی شاغلین وبازنشستگان توامان فعالیت نماید .

۴- بی عدالتی محض در تخصیص و توزیع سهام ترجیحی شرکت مس و محروم نمودن جامعه بازنشستگان سازندگان اصلی کارخانجات مس و مبدلان خاک به کیمیای امروزی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی . لذا تقاضا می شود راهکارهایی جهت رفع این تبعیض و بی‌عدالتی در تخصیص سهام به بازنشستگان نسبت به شاغلین صورت گیرد.

۵- بالاترین دغدغه حال حاضر بازنشستگان که بسیار حائز اهمیت می باشد موضوع اشتغال فرزندان آنان و بیکاری چندین فرزند در منازل آنان است، لذا استدعا دارد دستور فرمایند تا در آزمونها و جذب نیروی انسانی در صورت امکان به جایگزین هر فرد بازنشسته یک نفر و در غیر اینصورت با اولویت وتخصیص امتیاز ویژه بتوانند در شرکت مس وشرکت های تحت پوشش بنحوی ازانحاء جذب کار گردند و این حق مسلم آنان است .

۶ -تصمیم گیری در خصوص چند آیتم حقوقی و مطالباتی که از چند سال قبل تاکنون بلاتکلیف باقی مانده و بنا به درایت و حسن نیت جنابعالی در حال حاضر در دستور کار هیئت مدیره شرکت مس قرار گرفته اند.از جمله اعطای پاداش پایان خدمت حقوق تضییع شده کارمندان بازنشسته سنوات ۸۳ و ۷۵ ، از کار افتادگان ودر گذشتگان بازنشسته ، خوشبختانه در جلسه مجمع شرکت ملی صنایع مس ایران در تاریخ ۹۷/۴/۱۷ به همت والای جنابعالی و سایر بزرگواران مطرح و به حمداله بار مالی آن نیز به تصویب مجمع رسید: لذا خواهشمند است دستور تسریع پرداخت با توجه به مرورزمان به ذینفعان صادر فرمایند.اعطای مزایای ۵ سال سنوات ارفاقی بازنشستگان دی ماه ۹۱ به بعد و پرداخت مابه التفاوت ۵ سال سنوات ارفاقی کلیه مشمولین مصوبات سنوات ارفاقی ناشی از مصوبات پیش از موعد، تطبیق جامع مستمری بازنشستگان، تبدیل مبلغ ثابت افزایشات سالیانه به درصد با توجه به اختلاف موجود مستمری کارمندان سال ۹۰ و پایین تر از آن ورفع اختلاف در خصوص محرومیت ۱۷ نفر از بازنشستگان سال ۸۹ از مزایای سنوات ارفاقی.

۷- حال که به خواست خداوند و همت والای جنابعالی و جناب مهندس محمدی و سایر بزرگواران هیئت مدیره و هیئت امنای موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس موضوع پرداخت مستمری و تسهیلات نقدی و غیر نقدی از طرف شرکت در حال تحقق می باشد از جنابعالی استدعا دارد دستور فرمایند تا حسابرسی کامل و جامع از طریق شرکت‌های حسابرسی حاذق از کلیه شرکت های تحت پوشش صندوق اعم از مالکیت صد درصد، مشارکتی و یا سهامی بعمل آید و پس از شفاف‌سازی و روشن شدن حساب شرکت ها و شناسایی اموال و املاک منقول و غیرمنقول .هیئت امنای محترم تصمیمات مقتضی در راستای سیاست‌های کلی صندوق بعمل آورند .
۸- نظر باینکه فرزندان شاغلین از کلاسهای اموزشی با ۵۰% تخفیف شهریه استفاده می نمایند لذا به منظور مساعدت به جامعه پیشکسوتان دستور فرمایند تا فرزندان بازنشستگان نیز بتوانند از این مزایا بهره مند شوند.
-در پایان از درگاه خداوند متعال برایتان آرزوی سلامتی و تندرستی و سرافرازی می نمائیم.
دعای خیر جامعه بازنشستگان و خانواده های گرامی آنان بدرقه راهتان باد .

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران

بعدازقرائت عین مکاتبه تقدیم ایشان گردید مهندس بنی اسدی راد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ومهندس محمدی عضو محترم هیات مدیره واقای ارمان حسنی معاون منابع انسانی نیز بطورجداگانه سخنانی پیرامون مسائل بازنشستگان مطرح و وعده دادند درکوتاهترین زمان انشاا….موضوع امورشدن مطالبات باقیمانده وسایر موارددرخواستی درنامه دبیر کانون درصورت عدم موانع قانونی محقق خواهدشد.
ایشان همچنین وعده ۲۰۰۰۰امتیاز مجمع عمومی شرکت رابه بازنشستگان نوید دادند وازاین ماه کلیه مستمری وسایر مزایا ازطریق شرکت پرداخت میگردد.
ایشان همچنین برنامه ریزی درخصوص امتیازویژه به فرزندان بازنشسته درازمونها رابطریقی که بتوانند جذب بکاردرشرکت شوندازاولویت امور ومساعدت به بازنشستگان عنوان داشتند.
نمودارسازمانی اموربازنشستگی زیر مجموعه منابع انسانی شرکت نیز ابلاغ‌ گردیده است.
درپایان اعضای مجمع بشدت ایشان راتشویق خودقراردادندوارزوی موفقیت ایشان راازخداوند خواستارشدند.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *