مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی صنایع مس ایران-۱۷ تیرماه -تهران

به گزارش نیسیکو به نقل از مس پرس، در ابتدای این جلسه، مهندس «محمدرضا بنی‌اسدی‌راد»، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این‌که شرکت مس در سال گذشته، عملکرد مثبت و قابل‌توجهی داشته است، گفت: «میزان کل فروش این شرکت در سال مالی ۹۶، حدود ۸۸،۶۲۸ میلیارد ریال برآورد شده است.»
او افزود: «این عملکرد مثبت و قابل‌توجه مرهون تلاش خانواده مس، کارگران و مدیریت سابق شرکت، مهندس مرادعلیزاده است.»مدیرعامل شرکت مس با اشاره به برنامه‌های پیشِ روی شرکت ملی صنایع مس ایران نیز گفت: «از اولویت‌های اصلی این شرکت در سال جاری، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تحقق اهداف این شرکت مطابق با سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، خواهد بود.»
رکوردهای بی‌سابقه تولید و فروش شرکت مسدر ادامه این جلسه «سعد عبدی»، مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس به ارائه گزارشی از دستاوردها و اقدامات مهم شرکت مس در زمینه بورس، تولید، فروش و طرح‌های توسعه‌ای شرکت پرداخت.
عبدی با اشاره به دستاوردهای شرکت مس در سال ۱۳۹۶ گفت: دستیابی به بالاترین رکورد تولید کنسانتره مس به میزان ۱میلیون و ۱۴۵هزار و ۹۱تن و بالاترین تولید مس محتوی معدنی به میزان ۲۹۵هزار و ۶۲۱تن از زمان راه اندازی شرکت تاکنون از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت مس در سال گذشته است.او ادامه داد: دستیابی به فروش خارجی به میزان ۱،۲۱۸میلیون دلار که بالاترین میزان صادرات در هفت سال اخیر محسوب می‌شود، یکی دیگر از دستاوردهای ما در این سال است. در حوزه فروش همچنین حفظ و ادامه فعالیت در بازارهای هدف صادراتی از طریق انعقاد قراردادهای فروش با کشورهای اروپایی، چین، ترکیه، حوزه خلیج‌فارس، فیلیپین، هند، کره جنوبی و کانادا از دیگر دستاوردهای سال ۱۳۹۶ است.به گفته مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس تکمیل و بهره‌برداری از ۱۳ پروژه جدید درمناطق مختلف در سال ۱۳۹۶ با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۵۲۰میلیارد تومانی از دستاوردهای شرکت مس در این سال در حوزه توسعه است.
رکورد شکنی در بورس عبدی در ادامه به ارائه دستاوردهای بورسی شرکت مس پرداخت و گفت: ارتقای رتبه شرکت در بین ۵۰ شرکت فعال تر بورس از ۳۰ به ۵ در فصل سوم سال ۱۳۹۶، بازدهی مثبت ۹۱۴ درصدی سهام شرکت طی ۱۱ سال گذشته و بازدهی ۶۷ درصدی سهام شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۹۶ که در مقایسه با شاخص کل بورس بازدهی دو برابری نصیب سهامداران کرده است ازجمله مهم‌ترین دستاوردهای شرکت مس در این زمینه است.او با بیان این‌که ارزش بازار سهام شرکت تا پایان روز ۱۲ تیرماه ۹۷ رقم ۲۰۰هزار میلیارد ریال بوده است، گفت: در پایان اسفندماه سال ۱۳۹۶ ارزش بازار سهام شرکت به رقم ۱۵۹،۶۶۰میلیارد ریال رسید که بالاترین رقم در چهار سال گذشته است.به گفته عبدی افزایش تولید مجموع مس محتوای شرکت، کاهش نیروی انسانی، کاهش هزینه‌های انرژی، کاهش قیمت تمام‌شده مس محتوا، کیفیت‌بخشی به تولید در طول سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶، رشد فروش شرکت و حرکت به سمت توسعه پایدار با پروژه‌های مطمئن و با چشم‌انداز تولید ۴۲۵ هزار تن کاتد در پایان سال ۱۴۰۰ مهم‌ترین عوامل مؤثر بر رشد شرکت در سال ۱۳۹۶ بوده‌اند.
روند رو به رشد تولید شرکت مس در سال ۹۶مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی عملکرد تولید شرکت طی سال ۱۳۹۶ و مقایسه آن با برنامه و عملکرد سال قبل پرداخت و گفت: تولید مس محتوای معدنی شرکت مس در سال ۱۳۹۶، ۲۹۵هزار و ۶۰۰تن بوده است که ۶درصد نسبت به برنامه سال ۱۳۹۶ بیشتر بوده است. این در حالی است که تولید مس محتوای معدنی شرکت مس در سال ۱۳۹۵، ۲۸۲هزار تن بوده است.او ادامه داد: تولید کنسانتره مس در سال ۱۳۹۶، ۱۱۴۵هزار تن بوده است که نسبت به برنامه تولید این سال ۷درصد بیشتر بوده است. تولید کنسانتره مس در سال قبل از آن ۱۰۷۷ هزار تن بوده است. تولید مس پالایش‌شده هم در سال گذشته ۱۶۰ هزار تن بوده است. عبدی همچنین گفت: در حوزه فروش نیز شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۸۸،۶۲۸میلیارد ریال فروش داشته است که از این میزان ۳۷،۹۸۷میلیارد ریال فروش داخلی و ۵۰،۶۴۱میلیارد ریال فروش خارجی است. ارزش فروش شرکت مس در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۲۶.۵درصد رشد داشته است.
انتقال تجربه برای بهره‌گیری از توان معادن کوچک مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین شرکت ملی صنایع مس ایران، ایمیدرو و و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: یکی از سیاست‌های شرکت ملی صنایع مس ایران برای توسعه معادن کوچک مس، در اختیار گذاشتن دانش فنی و تجربه‌ای است که این شرکت طی چندین دهه فعالیت در صنعت مس کسب کرده، به بخش خصوصی است. بر اساس موافقت‌های اولیه‌ای که بین این شرکت و مسئولین بخش دولتی شکل گرفته است، مقرر شد شرکت مس در بخش‌های مختلف کارشناسی به‌خصوص در مقوله‌های اکتشافات و معدن‌کاری، خدمات مهندسی ارائه کند و نهایتاً محصول تولید شده از این واحدها را پیش‌خرید کند که این تفاهم‌نامه، به عنوان ضمانتی برای سیستم بانکی برای تأمین مالی این طرح‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
او ادامه داد: در حال حاضر ذخایر معدنی مس ایران بیش از ۲۲ میلیون تن مس محتواست که حدود ۳.۱ درصد از ذخایر معدنی مس جهان را شامل می‌شود. چشم‌انداز تولید کنسانتره شرکت مس در سال‌های آینده با اضافه شدن ۴۱۵ هزار تن کنسانتره از معادن چهارگانه دره‌زار، درآلو، چاه‌فیروزه و دره‌زرشک و ۱۸۰ هزار تن از معادن کوچک، تولید بیش از یک میلیون و ۸۰۰ تن کنسانتره است. که با دستیابی به این میزان تولید به رتبه سیزدهم دنیا از نظر تولیدات معدنی خواهیم رسید.به گفته عبدی مجموع کاتد تولیدی شرکت مس نیز تا چندسال آینده به ۴۲۵ هزار تن خواهد رسید که با این حجم تولید، ایران در بین ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه تولید مس پالایش‌شده قرار خواهد گرفت.
توسعه شرکت مس ادامه دارداحداث نیروگاه سیکل ترکیبی برای تولید برق به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات، توسعه ذوب سرچشمه، تغییر تکنولوژی ذوب از فرایند ریورب به فلش برای ایجاد ظرفیت سالانه ۲۸۰ هزار تن مس آندی حاصل از کنسانتره، راه‌اندازی سیستم انتقال گاز خروجی از کنورترها و احداث کارخانه پالایشگاه خاتون‌آباد ازجمله طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس هستند که مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس به‌عنوان طرح‌های راه‌اندزی شده در سال ۱۳۹۶ از آن‌ها نام برد.
او همچنین افزود: طرح احداث کارخانجات اسید کرمان، طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ درآلو، دره‌زار و چاه فیروزه، طرح توسعه ذوب خاتون‌آباد، طرح تولید مس کاتدی سونگون، انتقال آب خلیج‌فارس، طرح تولید مس کاتدی سونگون، طرح جامع آب و برق و… ازجمله طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرای شرکت مس هستند.
عبدی همچنین گفت: میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه شرکت تا پایان سال ۱۳۹۶ بالغ بر۷،۲۳۴میلیارد تومان بوده است. از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان پروژه‌ها به ۹،۶۵۷میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است که ۳،۱۵۷میلیارد تومان آن از منابع داخلی شرکت و ۶،۵۰۰میلیارد تومان آن از منابع بیرون از شرکت تأمین خواهد شد.
سود نهایی ۱۵ تومانی به ازای هر سهم بر اساس این گزارش، همچنین در پایان جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی صنایع مس ایران، سود نهایی ۱۵ تومان به ازای هر سهم تعیین شد. علاوه بر این، با تصویب مجمع عمومی روزنامه کثیرالانتشار دنیای اقتصاد و روزنامه صمت برای درج آگهی‌های شرکت ملی صنایع مس ایران در سال مالی ۹۷ انتخاب شدند.گفتنی است، در پایان مجمع عمومی شرکت مس؛ مقرر شد تا هیأت‌مدیره شرکت مس تهیه گزارشی برای افزایش سرمایه و همچنین اخذ مجوز های لازم برای افزایش سرمایه را در دستور کار قرار دهند.
نکات حائز اهمیت پیرامون جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ملی صنایع مس ایران .
۱- پیش جلسات هیئت مدیره کانون پیرامون جلسه مجمع عمومی شرکت مس با حضور جناب آقای مهندس محمدی عضو محترم هیئت مدیره و آقای مهندس موسوی مدیر عامل صندوق . برنامه ریزی و هماهنگی کامل با آنان و همچنین بازنشستگان عزیزی که در جلسه حضور داشتند .
۲_حضور انبوه و بدور از انتظار سهامداران در جلسه .
۳- بی نظمی در هنگام ورود سهامداران و توزیع نا مناسب هدیه جلسه‌.
۴- حضور فعال بازنشستگان صنعت مس قریب ۴۰۰ نفر .
۵- اخذ مجوز پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان اکچوئری و ۹۷ میلیارد تومان خارج از ضوابط اجرایی اکچوئری در قالب تعهدات شرکت مس به بازنشستگان که به زودی مطالبات بازنشستگان ۷۵ و ۸۳ از کار افتادگان و فوتی ها پرداخت خواهد شد .
۶- حمایت مدیر عامل محترم شرکت ملی صنایع مس ایران با ارائه مستندات قانونی و بازگو نمودن آن توسط معاون مالی و اقتصادی و مدیر عامل صندوق بازنشستگی از حقانیت و قانونی بودن پرداختی های شرکت به صندوق .
۷-توزیع سود بر اساس هر سهم معادل ۱۵ تومان نقدی و ۲۰ تومان افزایش سرمایه .
۸- راه اندازی پروژه ها بهترین راهکار جهت مقابله با تحریم های اقتصادی .
۹- بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر هیئت مدیره کانون از اعضای محترم مجمع نمایندگان و پیشکسوتان معزز که با حضور خود در جمع اعلام موجودیت نموده و دعوت هیات مدیر ه کانون را لبیک گفته اندمخصوصا ً بازنشستگان و نمایندگان رفسنجان( ۵ دستگاه اتوبوس)، شهربابک ( ۳ دستگاه اتوبوس) سیرجان و پاریز (۱ دستگاه اتوبوس) و تهران با جمع کثیری در جلسه شرف حضور یافتند را ابراز نموده و به همگی خسته نباشید و خداقوت عرض می نماییم .
حضورتان سبز و قدم شما استوار در جهت تحکم موجودیت و حقانیت جامعه پیشکسوتان.
کانون بازنشستگان صنایع مس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *