پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۳۸۹سال «همت مضاعف وکار مضاعف»



                            

                                             « بسم الله الرحمن الرحیم»

«یا مقلب القلوب والابصار .یا مدبر اللیل والنهار»ای دگرگون کننده دلها ودیدها ای سامان دهنده ی به روز وشب «یا محول الحول والاحوال »ای گرداننده سالها ودلها وحالها «حول حالنا الی احسن الحال»حال ما را به بهترین حالها تبدیل فرما.

تبریک عرض می کنم عید سعید نوروز وآغاز سال نو را – که آغاز بهار وسرزندگی طبیعت است – به همه ی هم میهنان عزیز که در سراسر کشور پهناور عزیز ما زندگی می کنند،وهمچنین به همه ی ایرانیانی که در هر نقطه ای از جهان هستندوچشم امید وانتظار به کشور عزیزشان دوخته اند؛بخصوص به جوانان و مردان وزنان از جان  گذشته ای که برای هدفهای عالی انقلاب وکشور فداکاریهای بزرگی را انجام داده اند؛از جان خودشان مایه گذاشتند وجوانان خود را تقدیم به انقلاب وسربلندی کشور کردند،به خانواده های عزیز شهیدان،به جانبازان وخانواده های فداکار انها و به همه ی ایثارگران وکسانی که برای سربلندی کشور تلاش می کنند وکارانجام می دهند ودرود وسلام می فرستم به روح مطهر امام بزرگوارمان که سلسله جنبان این حرکت عظیم مردمی ومایه ی پیشرفت واعتلای کشور بزرگ اسلامی ایران بوده اند.

عید نوروز،اغاز رویش است واین رویش همچنانکه در طبیعت محسوس است،می تواند در دلهای ما وجانهای ما وحرکت رو به پیشرفت ما نیز خود را مجسم ونمایان کند.نگاهی بیندازیم به سال ۸۸ که اکنون به پایان رسیده ایم.اگر بنا  باشد سال۸۸ در یک جمله تعریف شود،به نظر من عبارت است از ؛سال ملت ایران،سال عظمت وپیروزی این ملت بزرگ ،سال حضور تاریخی واثر گذار این ملت در عرصه هائی که به سرنوشت انقلاب بزرگمان وبه سرنوشت کشورمان بستگی داشت ومنتهی می شد.

در آغاز سال ۸۸ مردم با حضور بی سابقه ی خود انتخاباتی را ساز ماندهی کردند که در تاریخ انقلاب ما -والبته در تاریخ طولانی کشور ما- سابقه نداشت ویک نقطه ی برجسته واوج به حساب می آمد.در طول ماه های بعد از انتخابات هم مردم در امتحانی بزرگ،در حرکتی عظیم وسرنوشت ساز،حضور خود،اراده ی خود،ایستادگی خود،عزم ملی خود وبصیرت خود را نشان دادند.

تفسیر کوتاهی که از حوادث بعد از انتخابات در طول چند ماه می شود ارائه کرد عبارت از این است که دشمنان کشور ودشمنان نظام جمهوری اسلامی بعد از گذشت سی سال ،همه ی تلاش خود وتوان خود ونیروهای خود را متمرکز کرده اند برای اینکه بتوانند این انقلاب را از درون شکست بدهند.ملت در مقابل این توطئه ی بزرگ ،این حرکت خصمانه،با آگاهی وبصیرت وعزم ها وایستادگی بی نظیری توانست دشمن را به شکست بکشاند.تجربه ای که در این هشت ماه بعد از انتخابات تا بیست و دوم بهمن ماه  براین ملت وبر این کشور گذشت،تجربه ای پر از درس،پر از عبرت وحقیقتاً مایه ی سربلندی ملت ایران است.

در سال ۸۸ ملت  خوش درخشید؛مسئولین هم تلاشهای ارزنده وبزرگی را انجام دادند.این تلاشها در حد خود ،تلاشهای با ارزشی است؛موجب تقدیر است بر همه ی ناظران منصف فرض است که از این تلاشها ،از این زحمات وکار وکوششی که برای عمران وآبادانی وپیشرفت کشور در عرصه ی علمی ،در عرصه ی صنعتی ،در فعالیت های اجتماعی، در سیاست  خارجی،در بخش های مختلف،مسئولین کشور کارهای بزرگی انجام داده اند.خداوند به همه ی انها اجر عنایت کند وتوفیق پیشرفت مرحمت بفرماید.

آنچه که از ملاحظه ی وضعیت موجود کشور وظرفیت های عظیمی که در دل این کشور وملت بزرگ نهفته است،می شود به دست اورد،این است که آنچه ما انجام داده ایم،آنچه مسئولین ومردم انجام داده اند، در مقابل انچه ظرفیت عظیم این کشور برای پیشرفت ورسیدن به عدالت است،کار بزرگی نیست.باید تلاشها را بیش از آنچه که در گذشته انجام داده ایم ، همه انجام بدهند وخود را موظف بدانند.

در این دعائی که در آغاز هر سال،در هنگام تحویل،همه می خوانیم ، این فقره جالب توجه است که می فرماید:حول حالنا الی احسن الحال»نمی فرماید ما را به روز نیکی ،حا ل نیکی برسان، به پروردگار عرض می کند ما را به بهترین حالها،به بهترین روزها،به بهترین وضعیت ها برسان.همت والای انسان مسلمان همین است که در همه ی عرصه ها به بهترین ها دست پیدا کند.

امسال برای اینکه مابتوانیم آنچه را که در این دعای شریف به ما تعلیم داده شده است و وظیفه ماست،انجام بدهیم،برای اینکه بتوانیم برطبق اقتضائات کشور وظرفیتهای کشور حرکت کنیم ،احتیاج داریم به اینکه همت خودمان را چند برابر کنیم ؛کار را متراکم تر وپرتلاش تر کنیم.من امسال را به عنوان سال « همت مضاعف وکار مضاعف»نامگذاری میکنم.به امید اینکه در بخشهای مختلف،بخشهای اقتصادی،بخشهای فرهنگی،بخشهای سیاسی،بخشهای عمرانی،بخشهای اجتماعی،در همه ی عرصه ها، مسئولین کشور به همراه مردم عزیزمان بتوانند با کامهای بلندتر،با کار بیشتر ومتراکم تر، راههای نرفته ای رابپیمایند وبه هدفهای بزرگ خود انشاا…نزدیکترشوند.ما به این همت مضاعف نیازمندیم. کشور به این کار مضاعف نیازمند است.باید به خدای متعال توکل کنیم؛ ازخدای متعال استمداد کنیم وبدانیم که زمینه برای کار،زیاد است.

دشمنان،دشمن علم وایمان جامعه ی ما هستند.علم وایمانرا به صورت مضاعف در میان خودمان باید تقویت کنیم.انشاالله راهها  هموار خواهد شد؛ موانع،کوچک خواهد شد وکمک الهی ونصرت الهی، ملت ما وکشور ماومسئولین ما را همراه وزیر سایه ی خود خواهد داشت. والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *